mirtatsapiini sivuvaikutukset?

Mulla mirtatsapiini toimi(Toimisi todennäköisesti vieläkin, jos sille tarvis tulisi) unilääkkeenä oikein mainiosti pienillä, max. 15 mg:n annoksilla. Tarkoitan, että uni tuli kyllä ja varmasti ja sitä kesti helposti 10 h putkeen. Normaalisti 10 h/yö on mulle liikaa, mutta jos olen kärsinyt pahemmastakin unettomuudesta, niin totta helvetissä nukun mieluummin liikaa, kuin jatkan valvomisputkea. Sitä en arvaa sanoa, kuinka hyvälaatuista mirtatsapiiniuni on, mutta edelleen, jos vaihtoehtona on totaalinen tai edes lähes totaalinen unettomuus, niin toki valitsen huonompilaatuisenkin kooman. Eikä lääkeuni koskaan millään roipeella oikeaa unta vastaa. En muista, että mirta olisi aiheuttanut mulle tavallista oudompia unia/painajaisia, unihalvauksia tai muita häröilyjä. Neuroleptit kyllä järjestäen tekevät mulle noita.

Sitten niihin sivuvaikutuksiin, joiden vuoksi en tätä troppia halua käyttää: Aamuisin olin aina niin helevetin kiukkuinen ja kireä, ihme ylikierrokset ja samalla keskittymiskyvyttömyys päällä ja siitä tilasta toipuminen kesti useita tunteja, jopa koko loppupäivän. Varsinaista ahdistusta, kuten minä ahdistuksen käsitän, ei ollut, ei ainakaan niin, että olisin sen osannut mirtaan yhdistää, jos muutenkin olisi ahdistanut. Aamutokkuraisuuttakaan mulle ei tuosta tullut. Pahin sivari oli kuitenkin se armoton ja tyystin vastustamaton mässyhimo :open_mouth: . Illalla ennen nukahtamista oli syötävä kaikki syötäväksi kelpaava kaapeista ja tuo jatkui aamulla siten, että oli sitten lähdettävä kauppaan hakemaan lisää ruokaa/mässyä, kun kaikki oli edellisenä iltana syöty. Tämä sivari oli tosin positiivinen silloin, kun olin oksikodonirefloissa maannut 3 vrk. putkeen samoilla silmillä vessan lattialla oksentamassa non-stoppina. Kun se helpotti, olikin mirtatsapiini poikaa, kun sai syötyä ja nukuttua kunnolla.

Nykyään Insomin riittää unilääkkeeksi mulle aivan hyvin, kun mitään hirveitä unettomuuksia ei toistaiseksi ole ollut. Jos 1 tai 2 yötä viikossa menee kehnommilla unilla, niin sen vielä kestän ilman ylimääräisiä lääkityksiäkin. Jos tuo tila sitten uhkaa hirttää päälle, niin silloin 5-10 mg nitratsepaamia kyllä katkaisee sen sen verran hyvin, että taas jaksaa. Vaikeampiin, psykoottisuutta lähenteleviin unettomuuksiin Insomin ei tosin auta, mutta eipä ole nyt onneksi sellaista ollut koputtelee puupäätään.

Edit: Mielipidelääkkeenä isommilla annoksilla mirta ei sitten toiminut mulla alkuunkaan. Efekti oli kutakuinkin sama, kuin SSRI-/SNRI-lääkkeillä, eli teki musta motorisesti(kin) levottoman ja aggressiivisen vittupäähullun :smiling_imp: . Unetusvaikutuskin katosi noilla isommilla annoksilla, kuten se mirtan kanssa tuppaa tehdä, eli pienet annokset toimivat unilääkkeenä parhaiten. Yksilöllistä toki, mutta noin se yleensä menee. Mässyefekti ei kyllä lähtenyt mihinkään ja lihoinkin suorastaan normaalipainoiseksi mirtakuurilla ollessani :mrgreen: . Olikin sitten kiire karistella kuurin jälkeen niitä läskejä kaikenmaailman itsemurhadieeteillä ja pirikuureilla :unamused: :mrgreen: . Minäkään en muista, että mirtatsapiinista olisi tullut mulla mitään suurempia ja häiritsevämpiä vieroitusoireita, jos toki en tuota vuosikausia putkeen ole koskaan käyttänytkään.

Tosiaan se toleranssi tulee jo muutamassa päivässä.

Ja siihen unettomuuteen, itselläni on valvotun yön jälkeen normaalimpi olo kuin mirtazapin-yön jälkeen. Ehkä jos nyt valvomista jatkuisi useita päiviä voisin harkita kyseistä myrkkyä, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi.

Mä oon ihan järkyttynyt viime yön jälkeen. Lääkäri määräs Mirtazapin Actavista unettomuuteen ja ahdistukseen. Ja oonkin nyt sitä syönyt pari päivää, ensin puolikkaan ja toisena iltana 1/4 tablettia. Viime yönä sitten pissasin housuun, todella todentuntuisen unen aikana. Ikää kumminkin lähempänä 30v että tuntuu ihan helvetin nöyryyttävältä ja hämmentävältä. Eikö kellään ole käynyt vastaavaa? Mieluummin sitten vaikka valvon ja kärsin kun noita pillereitä napsin.

Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Toimi aluksi hyvin ja ajattelin että vihdoinkin olen saanut ihmelääkeen unettomuuteen. Lopulta annoskoot rupesi kuitenkin kasvamaan ja en saanutkaan enään unta, lääkäri ei myöskään enään suostunut uusimaan respaa. Söin sitä noin 3 kuukautta. Ihan paska, kuten myös melatoniini, Atarax ja kaikki off label hullunpillerit.

Jep. Mä kans kusin housuun mirtza hoidon aikana. Kerran heräsin siihen että olin kussut ja sammunut mun silloisen avovaimon liinavaatekamariin.