mulla menee 60mg tuota iltaisin ja on ehkä mun maailman pelastaja lääke. on tasannut huomattavasti tuskaisuutta ja masennusta sille tasolle että ees jotenki jaksaa ja pärjää.ruokahaluaha tuo lisää ja ihottumaa mut onneks itse oon liikunta alalla töissä ni en pääse lihomaan. muuten erittäi hyvä lääke masennuksee ja nukkumisee ollut.
sen viel sanon että ekaks mulla oli 15mg mut nostettii 60mg viiko jälkee. kurkkuahistus vähentyny.ei vielkää oo hyvä mut näin pärjää jotenki perkele
.
Joskus aikojen alussa oli mul masennusläääkkeenä, en ny enää muista oliko annos 30mg vai enämpi. Silloin nousi paino runsaasti, mutta laski takaisin normaaliin, mm. liikunnan avulla. Lisäksi joskus tuli kouristelukohtauksia. Nykyisin otan 15mg unilääkkeeksi yhdessä ketiapiinin kanssa, 100mg sitä. Ei ole tullut haittoja, ei painajaisia tms. Ja uniakin näkyy, mikä hyvä. Lekuri sitä joskus selitti, että eka ois syvä uni ja sit REM-uni. Unennäkö olis siis merkki, että syvä uni on ollut, eli aivot ovat saaneet levätä. Mut lääkkeen oton jälkeen tekee kovin mieli mennä jääkaapil… Mut eipä sinne p a k k o ole mennä. Ketiapiini mun on otettava yöks, koska päiväl laskee verenpainetta liikaa. Ja nukuttaa mua hyvin, enkä ole kärsinyt haittavaikutuksista. Enemmän kärsin, jos joudun öitä valvoon. Sekin koettu, ja siin menee pidemmän päälle henkiset ja fyysiset voimat, ja masentuu ja ahdistuu pirusti ja turhaan lisää
.
ite syön iltasin 30mg masennukseen ja on kyl auttanu iha hyvi, ei mitää sivuvaikutuksia paitsi iltaisin väsymys mutta sehän meinaakin että nyt nukkumaan :mrgreen:
Mä söin muutama vuosi sitten n.2 kuukautta niitä joka ilta 45mg ja kyllähän se uneen auttoi (aina välillä), mutta kuukauden jälkeen minusta ainakin tuli ihan Zombi… Kävelin vaan mutta päässä ei liikkunut mitään. Ketipinorinkin kokeilin, mutta ei sekään. Enää en Neuroleptejä syö vaikka maksettais
-Shatarnad-
Mirtzapiini ei mulla vaikuttanu kuin uneen mutta ei tohon ahdistukseen. Eli ahdistukseen huono lääke mutta uniongelmiin hyvä
Määrättiin 7,5-15 mg annoksella unettomuuteen ja masennukseen. Nappailin tuolla annoksella muutaman viikon, jonka aikana aloin syödä kuin porsas ja ahdistus syveni päivä päivältä siinä määrin että vähäinenkin toimintakyky katosi tyystin. Nukkumisen kannalta vaikutus oli aika lailla ±0, koska tuntui väsyttävän vain osan aivoista samalla kun toinen osa porskutti täysin valveilla ja olo muuttui lähinnä sietämättömäksi, kun jalkeilla ei jaksanut haahuilla, mutta unikaan ei suostunut tulemaan. Silloinkin kun unta lopulta sai, heräsin muutaman tunnin sisällä johonkin villiin uneen. Mitään tokkuraisuutta en havainnut päiväsaikaan esiintyvän, mutta toisaalta olo oli melkoisen yhdentekevä kaiken suhteen. Omien kokemusteni perusteella en suosittelisi kenellekään, mutta ehkäpä joku muu saa tuosta paremman hyödyn irti.
meikälläki jokayö oli painajaisia. ylleensä sodan keskellä olin. ei mikää hyvä lääke muutenkaa mun mielestä.
Asiallinen ja siksi harvinainen kommentti.
Vika on vain siinä että jos jonkin tapahtuman tai tapahtuman ja samanaikaisen ilmiön yhdessä luoman ihka oman uuden tilanteen, sairaudeksi kutsutun, saat, jossain vaiheessa joudut punnitsemaan lääkkeiden käyttöä. JOS teet valinnan oloa helpottaaksesi lääkkeiden käyttöön, ne toimivat parhaassa tapauksessa niin hyvin että olet valmis perustamaan niille uskonnon.
Jotkin benzot, melkein kaikki vahvat kipulääkkeet, useimmat masennuslääkkeet. Ne on tehty tehostamaan aivojen tiettyjä toimiintoja kuin haulikonlaukaus kun voitaisiin vaan joko häätää kärpänen tai elääsen kanssa. Vahingot on korjattava, joku voi kuolla etc. etc.
Päihdelinkin kautta olen tutustunut mitä fiksuimpien ihmisten mitä moninaisimpiin taisteluihin. Nämä ihmiset eivät roiku hampaat paskana leipäjonoissa, mutta kärsivät taatusti paljon. Koska tulisi esiin joku Iso ökyporho joka näyttäisi kaikki reseptinsä, ja antaisi esimerkkinsä pelotteeksi. Terveysasemien Idefix-asennekin muuttuisi.
Tsemppiä aina kaikille, kukaan ei voita tätä lopulta
GM
Mirtatsapiinin sivuvaikutukset minulla:
-Järjettömät ja jopa tuskaisen kipeet mässyt Kovemmat kuin olen koskaan esim. mistään kannabislajikkeesta saanut. Vaikutti ruokahaluun myös seuraavana päivänä. Muistan syöneeni mm. kaksi helvetin isoa kebab annosta valkosipulikermaperunoilla yhellä polkasulla ja iso kokis päälle. Normaalisti en jaksa syödä yhdestä annoksesta kuin puolet.
-Auttoi nukahtamiseen ihan hyvin tasan 4vuorokautta, sitten vaikutus katosi täysin. Näinäkään öinä tosin uni ei ollut elvyttävää/virkistävää vaan keinotekoisen tuntuista ja aamulla lievää pöhnää sekä takakireyttä havaittavissa.
^tuttua… Todentuntuiset ja ahdistavat unet, ei ihan painajaisia mut melkein.
Pari kertaa on käynyt niin että olen herännyt mirtatsapiinin vaikutuksen alasena ja löytänyt itseni naamaltani laittialta. Kaikki voimat ovat kadonneet jonnekkin, siis niin ettei jaksa edes pitää kättä ylhäällä. AInakin yksi unihalvaus on myös ollut minkä yhdistän remeronin syömiseen.
Hei, onko kellään kokemuksia siitä, että mirtazapiini näkyisi huumetestissä? Joudun työpaikan huumetestiin (virtsatesti) ja otan 1/4 tbl (15 mg) iltaisin unen saantia helpottamaan. Luin netistä, että mirtazapiini voi antaa väärän positiivisen tuloksen benzodiazepiineistä. Onko kenellekään käynyt näin?? Pikaista vastausta toivoisin! kiitos!
Ei ainakaan minulla ole koskaan näkynyt.
Muista en tiedä.
Kiitos paljon vastauksesta!! Oletko käynyt useinkin huumetesteissä silloin kun olet syönyt mirtazapiiniä? Ja ikinä ei ole näkynyt mitään? Onko muilla kokemuksia tai onko joku kuullut, että näin olisi käynyt?
Mulle tuli todella villejä ja todentuntuisia unia. Ei välttämättä painajaisia mutta yleensä jäivät mieleen. Oli kiva katella leffoja joka yö…
Edit: Ja ei todellakaan näy seulassa. Näkyy varmaan ainoastaan jos sairaalassa otetaan toksikologiset näytteet verestä.
Herättelen tätä topiikkia henkiin
Itse syönyt unettomuutteen jotain 7-8 vuotta.
Kokeiltu annokset 3.75mg - 60mg… minulla toiminut 15mg
Alussa lihotti 10kg, sitten otin syömisen hallintaan ja paino pysyi kurissa.
Jos ottaa silleen ennen nukkumaan menoa, että mirta-mättö ehtii alkamaan, niin jääkaappi tyhjenee
Ei kuitenkaan enää seuraavana päivänä lisää ruokahalua, ainakaan mulla.
Hyvä peruslääke unettomuuteen, mutta monesti kuten minulla, tarvitaan pari-kolme muuta nappia coctailiin, että saa nukutuksi tarpeeksi ja suunnilleen oikeaan aikaan
Minulla on tapaturman seurauksena silmä ja aivovamma.
Olen nyt syönyt Mirtatsapiinia 7,5 annoksella jonkin aikaa.
Aamulla on kova ahdistus, kun silmät ovat aivan sekaisin, En oikein nää mitään silmilläni ja kaikki on kuin sumussa.
Tämä menee muutamassa tunnissa ohise. Mutta herättyä on tosi paha olla ja ahdistunut olo
Minulla on ahdistusta ja siihen tämä ei auta laisinkaan.
Alprox auttaisi ahdistukseen , mutta sitä täällä Niuvanniemessä ei anneta. Ei mitään Bentsoja ja ne auttaisivat ahdistukseen
Ketipinor joka minulla on ahdistukseen ei auta yhtään.
Jouduin käyttämään Mirtazapin 7.5-15mg nukahtamisvaikeuteen viime kuussa muutaman kerran.
Aiemmin oli Tenox 20mg respalla mutta ilmeisesti Valvira nihkeilee noista taas niin eivät suostuneet uusimaan. Tenoxia oli mennyt vuoden aikana hurjat 40tbl.
Aamulla sellainen olo kuin olisi edelleen unessa. Sitä jatkuu koko päivän Mirtazapinin oton jlk. Eli todennäköisesti uni ei todellakaan tee tehtäväänsä vaan jää pinnalliseksi ja siksi jotkut kai sitten näkevät näitä sekavia/villejä unia. Olo myös hieman epätodellinen seuraavana päivänä, ehkä jopa ahdistunut. Töissä käyminen ei lääkkeen vuoksi ole lainkaan mieluisaa. Tenoxikin aiheuttaa pöhnää sekä riippuvuutta mutta itselläni pysynyt vuosikausia hallinnassa.
Tenoxin aiheuttama pöhnä tai sumuisuus haihtuu siinä aamun parin ensimmäisen tunnin aikana joten työssäkäyminen on mahdollista. Sitä en kyllä mielelläni ota, mutta 6-8h ennen herätystä sen vielä voi napata, jos esim. työvuorojen vaihtelevuus aiheuttaa ns. jetlagia. Satunnaisen nukahtamisvaikeuden vuoksi unettomuudesta tulee kierre. En haluaisi käyttää mitään lääkkeitä mutta joskus ne ovat tarpeen. Mielestäni 1 krt/kk unilääkettä ei ole aivan järisyttävän riippuvuuden merkki. Ehkä tämä kirjoitukseni on kuitenkin jotain salattua bentsoriippuvuuden ilmituontia. Kuka tietää. Nyt tiputtanut itseni parilla viinashotilla ja pajarilla. Ei järkevää. Ehkä voisi koittaa olla käyttämättä lainkaan alkoholia (nyt mennyt 1-2krt viikossa 2-20 annosta.) Pajaria ei pitäisi polttaa ainakaan unitarkoituksessa. Jospa tämä tästä.
ps. Mirtazapin - kaikin puolin sellainen lääke että mielummin valvon koko yön kuin ottaisin tabun.
mää soin yli 5 vuotta tuota mirtazapiinia. alkuun se toimi just hyvin. unettomuuteen sitä mulle määrättiin ja siihen se kans toimikin! se toimi yllättävän pitkään, tarkotan, että varmaan yli vuden, tai kaks tms. en nyt oikein osaa sanoa sen tarkemmin, kun on ollut vähän kaikenlaista lääkitystä ja alkoa yms. mutta sen muistan, kun tuota lääkettä sain ekan kerran, niin kyllä tuli nukkumatti ja hyvin tulikin. unta olis piisannut vaikka 20 tuntia putkeen. ekan kerran otin tuon napin 6 kaljan perään. tuli niin voimakas väsymys, että oli vaikeuksia päästä sänkyyn. nukuin sillon 14 tuntia ja olo oli aamulla aika tokkurainen.
tuo aamutokkuruus kesti mulla pitkän aikaa, useemman kuukauden. vaikka annos oli vain 15mg, enkä sitä siitä koskaan nostanutkaan, niin lääke vain toimi. jossain kohtaa huomasin, että olen syönyt sitä jo useemman vuoden, eikä se enää oikein vaikuta mihinkään. paitsi, jos jätti ottamatta, niin univaikeudet vain paheni.
nyt n. 5 vuoden jälkeen lopentin tuon käytön. paha sanoa tuliko siitä jotain vierotusoireita, tai unettomuutta, kun lopetin samalla kertaa bupren käytön ja vähän kaiken muunkin käytön. tosin en ihan joka ilta tuota muistanut ottaa, enkä huomannut mitään eroa mihinkään. lopettaessani kaiken, en ainakaan nukkunut pitkään aikaan käytännössä yhtään, mutta pistän sen kyllä enemmänkin noiden kaikkien muiden aineiden piikkiin, kun mirtazapiinin. ihan hyvä lääke unettomuuteen. ei ainakaan mitään sen kaltasia refloja tule, mitä benzoista tulee, jos niitä käyttää aikansa ja sitten lopettaa. tai sitten se vain toimi mulla jotenkin erityisen hyvin ilman mitään sivuoireita. se lakkasi vain toimimasta, kun sitä soi riittävän pitkään.