Mikä onkaan helpottavampaa, kun ei tarvitse perustella juomistaan, kuten ei mitään muutakaan päihdettä jota käyttäisi. Eikä tarvitse muistella mitä eilen tapahtui, eikä miettiä vastalauseita, jos joku sanoo jotain. Ei tarvitse kantaa huolta, jos joku tulee vastaan, josta ei pidä, jonka sanomisista ei pidä. Ei tarvitse löytää selityksiä, ei puolustuksia, kuten ei rahaa takintaskuista, jos niihin olisi jotain eiliseltä jäänyt. Taksikuskien puhelinumeroita ei tarvitse opetella ulkoa, kuten ei kapakkien osoitteita, kuten ei tuijotella kelloa, koskakohan saa viinakaupasta jotain, koska kapakasta jotain, koska kaupasta jotain,…
Ei todellakaan tarvitse miettiä kuka on ajokunnossa, missä poliisi luuraa, missä kukkaro on, missä kaupungissa on, missä putkassa on ja mistä syystä. Eikä tarvitse pelätä olemattomia, kuten ei valehdellakaan, jos pelkää ettei kukaan usko muuten, (kuten ei usko välttämättä sittenkään), mutta mikä tärkeintä ei tarvitse elää huomisen huolissa, eikä eilisen tuskissa.
Kaikki tuo ja paljon muuta, yhden ryypyn, pillerin, kannabissätkän,… päässä kaikki!!
Tänä aamuna on ollut hyvä herätä raittiina ja jatkaa elämää, kun se maistuu ihan mainiolle ilman mitään huumetta. Elämässä on huumetta tarpeeksi, kun tuntuu siltä, että kaikki maistuu paremmalta. Osa perheestä lähti menoihinsa jo aikaisemmin, osa nukkuu vielä ja osa odottaa lenkille pääsyä sekä osa nukkuu kun hiiretkin nukkuu. Osalle teen kohta menuun kaurapuurosta ja voisilmästä. Osalle taas kahvi riittää, mulle. Olen näemmä osaani tyytyväinen ja miksen olisi, kun saan elää täyttä elämää iloineen ja suruineen. Jokin on suonut minulle tämän osan ja olen siitä kiitollinen.
Aaargh, mutta ulos on mentävä, vaikka pakkanen purisi, kun tuo nelijalkaisen purema voisi olla ikävämpi, jos ei pääse tarpeilleen. Sekin on lahja Jumalaltani, kun pitää mut poissa kymmensormijärjestelmästä.
Onkohan se niin, ettei raittius ole oikeaa, jos ei tunne siitä kiitollisuutta? Ennen en tuntenut sitä ja juomaanhan sitä joutuikin. Nyt on mentävä