![]()
Joo siis mä …
Pituutta on rapiat 190 ja painoa 90. Yleisilme on aika sporttinen. Tukka on pikkasen kihara vähän Tauno Palon tyyliin. Silmät on siniset. Toi mun avatar on vähän sinnepäin, mutten mä ihan tollanen samanlainen heinäkeppi kuitenkaan ole. ![]()
“Pituutta on rapiat 190.” Tauno Palo oli paljon lyhyempi (noin minun pituinen). Konsultilta vaaditaan riittävä pituus useisiin firmoihin ja ruotsalaisten pörssiyhtiöiden toimitusjohtajien keskipituus on 183 cm. Korkeampi pituus liittyy, keskimäärin, parempaan urakehitykseen. Tästä tuleekin mieleen, että oletko professori koska sinulla oli lisäksi kauan sitten alkoholinkäyttö päivittäistä?
- Ainoa viinan takia Suomessa potkut saanut professori on kai ollut Ahti Molander (piti luentoja isoissa promilleissa) kun taas Helsingin yliopisto on ohjannut hoitoon monia alemman palkkaluokan virkamiehiä.
- Kauppakorkeassa sai ennen haista vanhalle viinalle ja tuoreellekin - mutta vain jos oli professori. Esim. professori Jouko Lehtovuori ohjasi opinnäytetöitä ympäripäissään Turussakin ravintola Hämeenportissa.
- Timo Kinnunen kirjoittaa sivuillansa JKL:n yliopiston filosofian laitoksen umpijuoposta porukasta (Polsussa professorien johdolla keskellä päivää pitivät sessioitaan).
- Apulaisprofessori Seppo Toiviaisella oli niin paha alkoholiongelma, että kaikki sen tiesivät eduskunnassa. Kirjoittanut kirjan “Kantapöydän imu”.
- Kauppakorkean professori, Juha Sipilän serkku Heikki Niskakangas sai pitää hommansa rattijuopumuksesta huolimatta. Assistentti/lehtoritaso ei sellaisesta siellä seurauksetta selviäisi.
- Professori Pekka Himasen tempauksista ympäripäissään olemme muutama vuosi sitten saaneet useamman kerran lukea. Alemmissa palkkaluokissa noi ei voi törttöillä seurauksetta ja määräaikaisia työsuhteita alemmissa palkkaluokissa ei uusittaisi.
- Yksi Tampereen yliopiston professoreista sai pataansa baaritiskillä Helsingissä.
Mä oon ollut aika monessa mukana. Professorinkin hommaa olen joskus hoitanut, mutta en kovin pitkään. Opinnäytetöitä ehdin silti ohjata puolen sataa ja muutaman väitöskirjankin kanssa olen touhunnut. Viime viikolla viimeksi olin kutsuttuna karonkkaan, kun olin aikanaan ollut työtä käyntiin laittamassa. Enimmän aikaa olen kuitenkin ollut töissä aivan yksityisellä puolella. ![]()
Täytyy sanoa, että minäkin olin kuvitellut Smokki ja Sikarin jokseenkin sen näköiseksi kuin hän kertoo. En tiedä vaikuttaako asiaan se seikka, että kirjoittajaa saattaa alkaa kuvitella oikeasti avatar-kuvansa näköiseksi, ainakin jos sama avatar pitkään.
Tässä ketjussahan siis lienee ideana myös arvailla muiden ulkonäköä, esim. edellisen kirjoittajan.
Lasolarska voisi olla keskikokoinen, hieman nukkavieru mutta omalla tavallaan tyylikäs herra. Ei lihava mutta ehkä tanakka. Hieman alakuloisen, mutta pohdiskelevan oloinen. Voisin kuvitella hänen astelevan mietteissään kädet selän takana ja otsa rypyssä, joten näen hänet enemmän klassisena professori-tyyppinä kuin Smokin.
Playboy puolestaan on edellisiä nuorempi pelimies ja toiminnan mies. Hän kenties näyttää hieman korkin päälle astuneelta urheilijalta. Nörtin vastakohta, jonka ulkonäölle on eduksi jos hän jaksaa pysyä erossa viinaksista.
Arvailempa omaa peilikuvaa tuosta edessä olevasta peilistä, arvailen siksi koska olen niin likinäköinen etten peilikuvaani näe kunnolla vaikka mulla on kuusikulmaiset 3.2 cm paksut lasit päässä.
Hiukset näyttäisi olevan paksut ja tuuheat yltäen alaselkään saakka, mustat näyttääs olevan väriltään.
naama näyttäisi olevan tulipunainen ja pöhöttynyt, onneksi olkapäät estää poskia roikkumasta alempana. Ainoa hammaskin on alaleuassa ihan hyvässä ryhdissä joskin ruskehtava ja se haisee omaakin nokkan, mutta hajuaistini onkin poikkeuksellisen hyvä johtuen valtavasta kolvistani.
Pituutta näyttää olevan siinä puolentoista metrin paikkeilla, eli suurinpiirtein yhtä paljon kuin leveyttä vyötärön kohdalla. Hartiat tosin on hieman kapeammat kuin pää, eli ihan sopusuhtainen kroppa.
Peffani on hieman toispuolinen koska jostain syystä vasen kankkuni on jatkanut kasvuaan edelleen kun taas oikea puoli lakkas kasvamasta jo kun täytin 11 v.
Kengän pohjin kun katson, niin koko näyttäis olevan 34.
kivekseni eivät vielä ole laskeutuneet ja alan pikkuhiljaa epäilemään ettei ne ehkä laskeudukkaan koska ikääkin on jo kertynyt hieman yli 70.
T. Prukko
Leikkimielinen topik ylös taas. Tässä on ideana siis yrittää arvailla edellisen kirjoittajan ulkomuotoa tai olemusta, hyvässä hengessä of course.
Prossa kuvaili jo edellä itsensä, joten en ryhdy nyt häntä sitten maalailemaan enempää.
Seuraava kirjoittaja saa siis kuvailla, millaiseksi minut arvelee/tietää/kuvittelee.
kappas vaan . Olenkohan tällaista ketjua ennen huomannutkaan?
Ihan mukava juttu. Minä kuitenkin olen sen verran rehellinen, että ihan omalla kuvallani tuossa profiilissa olen jo pitkään ollut. On siinä hiukan häveliäisyyttä, naamaa ei näy. Ette te siinä mitään menetä vaikkette näekään.
En silti menettäisi minäkään mitään vaikka se siinä olisikin. Kaiken mitä olen täällä puskista huudellut uskaltaisin kyllä sanoa ihan näkyvistäkin, kirkkaassa päivänvalossa ja vetämättä päälleni valkoista lakanaa ja huppua.
Jännä aihe, koska nettipersoonaan yhdistää ajan mittaan jonkinlaisen yleiskuvan ja hahmon persoonasta. Itsestäni ei ole kuvia netissä. Kuten ei myöskään kirjoituksia somessa. En ole tähän mennessä kokenut omakseni.
Vastatakseni otsikkoon: Olen oman itseni näköinen! Ai minkä näköinen se sitten on? No ei onneksi ainakaan enää MUKIINMENEVÄN!!! ![]()
Vadelmamunkki varmaan kuvassa olevien kaltainen? Sporttinen. Salilla käyvä. Uimista harrasta. Lenkkeilevä. Tekee tärkeitä päätöksiä. Naapurintyttömäinen, hiukan kuitenkin enemmän määrätietoinen ja elämää nähnyt rokkimimmi. Posket ei ala pienestä punottamaan. Mutta sisältä kuitenkin herkkä, lapsenmielinen optimistinen luonteeltaan, joka aika ajoin ymmärretään väärin. Terävä älyinen jonka kanssa keskustellessa ei tule tylsää, mutta voi huomata, että voi jäädä alakynteen monessa asiassa. Voisi kuvitella professoriksi, politiikoksi muttei tylsässä mielenmaiseman omaavana vaan analyyttisenä ajattelijana. Tällaisen henkilön kanssa voisi kuvitella istuvansa iltaa jossain klassisessa sopivan ylellisessä kahvilassa. Edessä älyllä menestynyt hyvin elegantti hienostunut tyylikäs nainen. Klassinen ajattomuus vangitsee katseella. Mielen tasolla tämän Daamin nostaa astetta itsensä yläpuolelle.
Mies Metsänreunasta. Tykkää liikkua luonnossa. Sellainen Tanssii Susien kanssa oleva hahmo. Osaa elää luonnonarmoilla ja varmasti tulee toimeen ihan kenen tahansa kanssa. Sekä oli sää mikä tahansa niin häneen voi luottaa, eikä varmasti mene sormi suuhun pienistä. Selviytyjä. Ymmärtää eläimistä ja ne varmasti vaistoaa Metsanreunan rauhallisuuden. Luottaa. Voisin nähdä koiran nyökkäävän hänelle ja rauhoittuvan kuin tavatakseen toisen samanlaisen. Kuten susien tuossa elokuvassa. Tämän miehen kanssa olisi ihanaa istua aikaa rakovalkealla. Mihinkään ei ole kiire. Voisi olla hiljaa ja tuijottaa tulta. Juoda kuksasta kahvia. Antaa nuotion lämmittää ja herkistyäkin saisi vapaasti. Surut ja murheet katoisi tuon ihmisen läheltä. Luultavasti saisi viltin ylleen, jos tulisi kylmä.
Andante liikuskelee joen reunaa pitkin. Raitis bisnesmies, vanhanajan herrasmies. Ajaton mieli. Avarakatseinen. Kokenut. Ákateeminen. Lukenut. Intellektuellin vikaa. Voisi kuvitella tuon miehen liikkuvan pitkässä tyylikkäässä mustassa takissa. Juovan kupin kahvia tyylikkäässä ravintolassa ulkona terassilla. Kuitenkin hyvin rento ja helposti lähestyttävä ihminen. Viihtynee kotona verkkareissa ja rennoissa kuteissa, mutta osaa tilanteen mukaan toimia ja pukeutua. Elämää nähnyt ja kokenut, mutta osaa uusiutua eri elämänvaiheissa. Iättömyys loistaa teksteissä ja myös olemuksessa. Hyvällä tavalla. Keskustelutaitoa ja tietoa löytyy aiheesta kuin aiheesta.
Hei Telkkä, sinulla taitaa olla selvännäkijän kykyjä? Tunnistan itseni kyllä melkoisen hyvin kuvauksestasi. Ainoastaan pitkää mustaa takkia en ole käyttänyt pitempään aikaan. Vaihtui jossain vaiheessa puolipitkäksi (mustaksi) poplariksi ja nykyään sellaseksi kaupunkikäyttöönkin sopivaksi safaritakiksi. Alla kuitenkin yleensä italialialainen pikkutakki ja Leviksen farkut. Kaikki secondasta, mutta korkealaatuisia!
Muutenkin kyllä osuit niin oikeaan, että lienet valtion palveluksessa oleva “profileri”??
![]()
Telkkä kuuluu näköjään siihen ihmisryhmään joka osaa ja ehtii havainnoimaan. Ei mitenkään mahdottoman yleistä. Suuri osa ihmisitä kun keskittyy niin paljon oman itsensä tuijottamiseen, ettei juuri ehdi edes ajattelemaan millaisia muut ovat, tai jos huomioivat niin hyvin pinnallisesti jonkin piirteen ulkonäössä ja siinä se “arviointi” sitten olikin.
olen sekä Andanten että Vadelmamunkin olemuksesta aika pitkälti samaa mieltä. No, Vadelmamunkille kyllä mielessäni asetan hiukan ilkikurisen ilmeen ja silmäniskun, uteliaan vilkaisun joka suuntaan ja saattaa se määrätietoisuuskin joskus hiukan hukassa olla, kun joku jännä juttu saa vinkeät impulssit aivoissa pursuamaan… mutta muuten, joo, sellainen se minustakin on.
Ja kyllä minä tuosta luonnon ja elämän kanssa sovinnossa olevan määritelmästä itseänikin tunnistin… oli kyllä niin kauniisti kuvailtu että oikein se mieltä lämmitti…
^ Mukavia luonnehdintoja, joista tunnistaa itsensä vaikka ovatkin hyvin kauniisti kirjoitettuja ja jopa kohteliaita. Kiitos kiitos hyvät toverit. ![]()
Telkästä minulle ei ole vielä ehtinyt oikein muodostuakaan mielikuvaa, kun ajatustenvaihtomme on niin uusi ja kyseessä uusi tuttavuus. Selvänäkijän ainesta kyllä tuntuu olevan huomattavasti enemmän kuin anonyymeillä foorumeilla yleensä ilmenee. Hänen etevät luonnehdintansa Metsänreunan miehestä ja Andantesta tunnistan myös omiksi mielikuvikseni mainituista henkilöistä.
Metsänreunan olemuksen hahmottamiseen tosin auttaa sekin, että hän on ajan mittaan täällä näyttänyt kuvia itsestään joissa näkyy hieman partaa, soutuvenhettä ym.
Virkaihmisen, rokkarin, newbie-politiikon, kuntoiluharrastajan, ikuisen lapsen ja taivaanrannan maalarin sekoitelma toivottaa aivan ihanaista kesäiltaa ja uutta viikkoa teille. \o/
vadelmamunkin ulkonäkö lienee vaihteleva, kuin kameleontilla.
tatskoja ainakin jos oikein muistan.
pituus 150-170 cm
pientä taipumusta liikapainoon, jota pitää kurissa aktiivisella liikunnalla tai sitten
pientä ylipainoa, jota haluasi pitää kurissa, muttei muulta kaikelta ehdi liikkua
tarpeeksi.
hiukset nykyään vaaleat ja puolipitkät.
huoliteltu viimeisen päälle mutta haluaa antaa huolettoman kuvan.
pukeutuu moniin tilanteisiin niihin sopimaksi katsomallaan tavalla.
ei ota itseään liian vakavasti, ei ainakaan halua ottaa. on kuitenkin periaaatteita,
joista ei ole valmis tinkimään.
useimmiten hyvän tuulinen ja hyvää tuulta tuottaa tahtoo.
uutta hakeva, uudistumiskykyinen. kammoaa paikalleen jäämistä.
toisaalta sopusoinnussa sen hetkisen itsen kanssa.
ennakkoluuloton seikkailija luonne.
-vähän tuon näköinen tai sinne päin?ehkä?
–meni enemmän luonne analyysiksija
—horrorskooppimaisen epämääräistä haeskelua näköjään tuli laitettua, kaikkea kun arvaa, niin jokin sattuu
kohdalleen, vai sattuiko sittenkään…
^ Siinä taas sangen osuvia arvioita. Kameleonttimaisuuteen vaatekaappini tosin on liian niukka, mutta jotain vaihtelua toki on päivästä toiseen ulkoasussa.
Hiukset toden totta on vaaleahkot nykyään, eli luonnollisen väriset. Vuosikausia olivat punaiset tai mustat, ellei peräti joskus punamustat.
Tatskoja on muutama, ja taipumus herkutteluun, jota pyrkimys kompensoida fyysisellä aktiivisuudella.
Luupää on nähdäkseni hoikkarakenteinen, hieman taiteilijan tai ainakin elämäntaiteilijan oloinen. Mies jonka voi jo päältä päin aavistaa kirjoittavan runoja. Pukeutuu ajattomasti ja myönteisellä tavalla boheemisti: ehkä hieman “kaurismäkeläinen” hahmo.
Ilme on usein vakava ja mietteliäs, huolen hetkellä otsa rypistyy helposti. Hymyilee harvoin, mutta hymyillessään valaisee koko tienoon.
aika nappi-luonnehdinta.
olet tarkkanäköinen ja pidän laittamiasi pelkästään kohteliaisuuksina.kiitos.
Mastodontti → youtube.com/watch?v=aFyJEezE9-c
Ketä tässä nyt arvuutellaan. Edellistäkö… tavismies, ei suoraan sanottuna kiinnosta ![]()
On kumma vimma teillä tämmöseen. Miksette tapaa ihmisiä elävältä ?
Siten minä teen, enkä tarkoita plinkkiläisiä - joista aika harvan oisin kiinnostunut tapaamaan. Cricketin nyt heti.
Minä olen kympin dollarin kuvassa, mutta ehkä sittenkin yhden dollarin kuvan ja edellisen sekoitus.
Vadelma on pullea viiskymppinen nainen, jolla pitkä vaalea, hienvärinen fleda.
Livenä varmaan ihana ja älykäs nainen, jonka kanssa voi keskustella pintapuolisesti monesta
merkityksettömästä asiasta hyvinkin laajasti ja pallotella pian unohtuvilla teemoilla ja hän on varmaankin
ujohko ja enempi syrjään vetäytyvä morttivertin vastakohta ihmisiä ollessa koolla enemmän kuin kaksi.
mut menkää ihmiset ulos ja tavatkaa eläviä olentoja ![]()
- hienvärinen = hiekanvärinen, sellanen kuin kaikilla muillakin on
Mastodontti → youtube.com/watch?v=aFyJEezE9-c
![]()
Yeah, ehkä parhaat päiväni ovat jo ulkonäön suhteen taakse jäänyttä elämää.
Mutta onko sillä enää tässä iässä kovinkaan paljon merkitystä, sillä enhän ole tavoittelemassa kenenkään uroksen huomiota nääks silleesti. Urokset kyllä mun mielestä tykkää kuiteskin kaikista höpinöistään huolimatta sellaisista naisista, jotka tykkää hoitaa linjojaan sekä pukeutua sekä ehostella oli sitten muija vaikka satavuotias. Mäkin kyllä tykkään, että vaatteet on oikeanlaiset päällä, mut siihen se jääkin.