Niin, totta. Psykoosissa on oltu, pari vuotta takaperin. Vakavan masennuksen ym. sellaisen takia. Joten kyllä mä tiedän mitä se on 
Kyllä minä tiedän, miten helposti mielenterveys lähtee.
En minä aineiden takia pelkäisi menettäväni sitä, vaan enemmänkin ajatusten kääntymistä itseä vastaan. Se vaan, että kun on kaikki masennukset, itsemurhayritykset, psykoosit ja kuukausien osastolla virumiset, viiltelyt, vainoharhat, nuo koettu, niin se kuitenkin kehittää psyykettä senvertaa… Ettei sitä helposti enää eksy takaisin siihen
(Paitsi toisinaan kun katsoo aamuteeveetä, tulee ajatelleeksi miksen listinyt itseäni joskus silloin
)
Joku sanoi aiemmin, että se on vaikea olla ottamatta kun toisella on kamaa nenän edessä, sellaisia tilanteita on tullut, ja toki vaikeaa - tai pikemminkin houkuttelevaa - se on, mutta noh. Kaikkea sattuu, mutta sellaisistakin tilanteista On selvitty kunnialla, eli ei ole tullut otettua… Paitsi joskus kun se aamuteevee iskee (
)
Se riippuu varmasti ihmisestä, ajattelumalleista ja siitä miten asioihin suhtautuu. Mutta jos olen luvannut itselleni olla ottamatta, niin olen myös tehnyt. Nou hätä, immeiset!
On sitä oltu monet juhlat, kaverien (ihan parhaimpien) synttärit, ja vaikka mitkä oltu ilman, kun on pitänyt pitää taukoa.
Vaikea näin netissä yrittää selittää, mistään ylipäänsä, kun pitäisi tuntea irl.
Mutta se, että joskus kokonaan irti… Tai olla käyttämättä…
Hyi en kestä sitä ajatusta. Kaikesta muusta voisin olla ilman, paitsi hatsia en haluaisi menettää.
Mutta siinä joku osui todella hyvin asian kantaan, tavalla mitä en ole miettinyt. Se, miten eroon hankkiutuminen edellyttää kavereiden vaihtoa ym. elämän muutosta.
Ja toivon todella hartaasti, ettei sellaista hetkeä tule jolloin joutuisin miettimään ystävieni tai raittiuden valitsemista. Kummatkin, jos vain voi.
Toisaalta, voin kiittää onneani että tuo kaikki on vasta edessä, jos on tullakseen. Toivottavasti ei 
Siihen asti… No… Mm… Pörisytellen? 
(Mutta älkää ottako tätä niin tosissaan, vaikka vakavista asioista puhunkin. Jos jotain olen oppinut, niin asioiden ottaminen vastaan joustavasti auttaa, antaa niiden vaikka hyökyä päälle aaltona ja sitten selvitellä solmut niiden armoilla, ei taistella vastaan ja rimpuilla. Ainakin minun osallani.)
Hyviä jatkoja! =)
Ps. Kantani saattaa - ja varmasti muuttuukin vuosien saatossa, mutta se että huolehtisi niistä jo nyt, olisi pelkkää itsensä kiduttamista. Mielummin sitten, kun on oikeasti aihetta ^^