nou hätä Winston-84, en minä hernettä tuollaisesta vedä. Jos vetäisin niin sit olisikin oikeesti vähän enemmän ongelmia.
Mut joo, onko se lukihäiriö vai mikä, niin kyllä se kieltämättä lukiossa vitutti esseitä raapustaa. Päässä tietoa, mutta sen laittaminen paperille oli helvetin vaikeaa. Varsinkin kun kurkkasi vieressä olevia muita, kuinka niillä vaan sitä tekstiä synty. Amk:ssa ei enää mullakaan ollut niin vaikeaa, siellä riitti se, että suurinpiirtein sai sen tiedon sinne paperille, ilman mitään ihmeempää pohdintaa.
Nyt varmaan taas korostuu kirjoitus vaikeudet, koska en ole pitkään aikaan mitään kirjoitellu. Amk:sta valmistuin kymmenen vuotta sitten.
Lääkärit yksityisellä puolella vaihtais tai edes tuplais lääkkeet. Ite oon vähentänyt annokset, jos lääke ei toimi niin kourakaupalla syöminenkään ei toimi.
Neurokipu, jeesaako toi korvatinnitus lääke Belaser?
Mulla on sama vaiva joka on välillä tosi raivostuttava. välillä saatta illalla korvat huutaa niin paljo ettei saa unta
No jeesas ja sitten ei terkkarissa uusittu kun epikriisissä ei lukenu kuinka pitkään sitä syödään, käsitteeksäni koko elämä ja ei ole kolmio lääke. Päivystävälle lekurille sanoin et meen kotia ja tapan itseni sun nimi rintataskussa, rupes paskiainen kysyyn miksi syön diapamia niin sanoin kipuun etkö osaa lukea. Kauanko olen syönyt diapamia no reilu 7V niin etsä sitten voi lopettaa ja koko lääkelista pois lukien kipulaastarit uusittiin vuodeksi.
Nyt tinnittää perkeleesti kun teho tulee 2-3vko lääkkeen aloittamisesta, siihen on jotain muutakin mutta tämä olis paras. Noita erikois korva/kurkku lääkäreitä ei ole usein saatavilla. No patologeja on jos päätän päiväni.
Niin lääke vain parantaa sisäkorvan verenkiertoa. Seuraavat on kolmio lääkkeitä.
Insomin 5 mg x 1-2
Tenox 20 mg x 1-2
Diapam 5 mg x 1-3 (väliaikaisesti nyt 4)
Stilnoct 10 mg x 1-2
Tramal 50 mg, jossa aivan vitun epäselvä ohje "1-2 tablettia 1-2 kertaa päivässä, eli onko se annos sit 100 vai 200 mg)
Sirdalud 2 mg x 1-2
Ventoline 1-4 inhalaatiota
Atarax 25 mg x 1-5 (joo vittu mikä annos, maksimiin vedetty, enkä tiedä mitä sen lekurin päässä liikkuu)
Epipen-injektio
Dymista
Migard 2.5 mg x 1-2
Zomig Nasal 2.5 mg x 1-2
Propral 10 mg x 1-2
Prednisolon 40 mg
Multa jäi pois sirdalud, no taitaa olla kuukausi kun viimeksi sitä otin. Kyllä se harvoin käytettynä auttaa armottomaan selkä/niska jumiin ja väsyttää ainakin mua mukavasti. Nyt korvalääkäri lupas katsoa vielä jotain tohon tinnitykseen kun olin lähettänyt spostia, hyvä ettei kaikkia keinoja ole vielä käyty läpi. Lupasi vielä ilmoittaa terkkariin että nykyinen lääke on ns. ikuinen mulle, sehän vaan parantaa sisäkorvan verenkiertoa ja sopii hyvin kaikkiin muihin lääkkeisiin.
Kyllä se virallisesti on 200mg. Eli saat kipujen mukaan hieman itse säätää annosta. Selkeemminkin ne vois ton tosiaan ilmoittaa.
Sulla on yllättävän paljon eri bentsoja reseptillä. Vaikeesti ne noita joskus kirjoittaa, mutta toki yksityisellä tilanne parempi. Julkisella puolella ne voi alkaa purkaa reseptejä aika yllättäenkin.
^ Mulla on kaikki noi bentsot ihan julkiselta, ollut monta vuotta. On mulla vaihtunut lääkäri tässä kolme-neljä kertaa ja sit vielä päivystyslääkärit ja osastolla eri lääkärit. Ei mulle oo ikinä valitettu. Toki ei ne niitä samalla kertaa koskaan kaikkia määrää. :mrgreen: Virallisesti mun tiedoissa lukee, että vuorotellen käytän uneen milloin mitäkin. Ja sit kun olen allerginen useille lääkkeille, niin eivät onneksi ole lepteillä korvanneet noita. Muuten ihan tasan varmana olisivat.
Varmasti myös uusille potilaille hankalampi homma noita enää saada, näin olen kyllä kuullut. Onkohan sit niin, että tarpeeksi kun on kroonisesti hullu ja tarpeeksi kauan käyttänyt, niin ei niitä jaksa enää ihan liikaa kiinnostaa. Paitsi tietty virkaintoisia paskiaisia.
Joop, ihme homma tuo Tramalin ohje.
Edit: Eikun onpas valittanut, yks sellainen sadisti, joka katko kaikilta bentsot seinään. Mut se nyt koski kaikenmaailman Risolideja ja Opamoxejakin. Muut ei kyllä oo koskaan sanoneet mitään tohon hommaan. Parempi niin. :mrgreen:
^Näinhän se on, että ihmisille joille on määrätty aikasemmin näitä lääkkeitä, niin ei ne jaksa alkaa välttämättä edes kyselemään sen kummemmin. Uusille potilaille mm. bentsoja ei enää määrätä kovin helposti verrattuna miten niitä on aiemmin määrätty.
Minullakin on iso kasa julkiselta puolelta bentsoja ja opioideja, sekä stilnoct ja lyrica. Eipä näistä ole koskaan pahemmin joutunu vääntää. Ollut vaan asiallisesti ja keskustellut asioista Basic jutut. Neuroleptejä ja SSRI SNRI lääkkeitä ei ole edes tyrkytetty. Sanottu vaan, että mainitse, jos tarviit jotain mielialalääkettä.
Rivatril 4mg / pv
Tramal 200mg / pv
Lyrica 600mg / pv
Miettinyt, et vaihtaisi/yrittäisi noi rivat johonkin toiseen… kenties xanoriin? Kun ei tunnu olevan enää mitään hyötyä…
Kanssa, jos lyricat ja tramalit ottais pois, ja vaihtais johonkin tujuun kipulääkkeeseen, mutta mihinkä…? Ovat noi lyricat aivan helvetin kalliita…
Tervetuloa mun puolesta! Lyricalle on tullut nyt niitä halvempia versioita, joihin sen voi vaihtaa. Kalliita ne on silti, mutta huomattavasti lyricaa halvempia.
Tramalin jälkeen käytännössä seuraaksi vahvempi lääkehän on bupre, eli joutuisit samaan pyöritykseen. En usko, että kukaan lääkäri hyppäis bupren yli suoraan mihinkään vahvempaan.
Noh !! mun lääkelista riippuu siitä käynkö Tallinnassa vai jossain muualla.
Harvoin tulee käytyä muualla kun Tallinassa, kun siellä pystyy pyörähtämään
niin nopeesti. Mutta hyvät bentsosetit sieltä saa…
Tallinnassa tulee käytyä n. 2 kertaa/kk ja sit tietenki lääkkeet mitä
täältä Suomesta saan ja ne ei kovin kummoset ole, mitä nyt tietenki
K-Hoidon lääkkeet, mitkä on mulle elintärkeät.