Millanen lääkitys?

Nyt eilen appteekissa mulle sanottiin et NeurotolSlov estää verenpainelääkkeen toimivuuden ja vaimentaa Diapameja, no eipä verenpaine ole laskenut. Pamit toimii mun mielestä OK. Ei ne tohtorit oikein osaa katsoa asioita ku apteekissa osaavat.

^ Täh, eikö epilepsialääkkeet ja bentsot buustaa toisiaan. :open_mouth:

Edit:// Ahaa, diatsepaami lisää karbamatsepiinin pitoisuutta veressä, löysin jo vastauksen. Eli kait se tuntuu toimivalta, kun kumpainenkin lamaa keskushermostoa.

Ei se mikään salaisuus ole ja voin mä kertoa, jos noin paljon kiinnostaa:

Rivatril 4-6 mg/vrk.(Peruslääkitykseni, jota ilman en pitkään pärjää, mutta yleensä tuo 4 mg tai jopa paljon matalampikin annos riittää, jos on hyvä päivä ja niitähän on onneksi riittänyt :smiley: . Enemmän menee vain silloin, jos tulee jokin oikeasti paha paikka, tyyliin: joku läheinen kuolee tai sitten, jos käy jostakin vitun syystä vanhanaikaiset ja vedän överit ihan “huvin” vuoksi :unamused: :blush: , mutta onneksi ne hölmöilyt ovat jääneet vanhemmiten melko vähiin.)

Diapam 30 mg/vrk.(Käytännössä en tuota juuri koskaan tarvitse, jos on ihan peruspäivä, eli säästyvät krapuloihin, joihin ovatkin mitä parhain lääke :sunglasses: )

Insomin 5-10 mg tarvittaessa.

Tenox 20-40 mg tarvittaessa.

Panacod max. 6 tbl./vrk. tarvittaessa(Tätä menee nykyään päivittäin ja joskus enemmänkin, kuin tuo sallittu määrä. Yritän kuitenkin pysyä suht maltillisissa annoksissa ja erottelen toki. Tarkoitus siis ajaa opparit tyystin nolliin ja pärjäillä tämän voimin kesään saakka. Onneksi tuota riittää)

Tramal 50-100 mg tarvittaessa(Ei ole tullut nykyään pahemmin käytettyä, kun ei satu sillä tavoin, ei ihan liikaa vitutakaan ja tarkoitus olisi tosiaan päästä eroon tuollaisista roippeista.)

Atarax 25-50 mg tarvittaessa(Ei tule kovin usein käytettyä, koska vähän vittumainen lääke, mutta hyvä kutinoihin ja joskus auttaa unettomuuteen, useimmiten ei)

Sirdalud 2-4 mg tarvittaessa(Hyvä lääke lihasjumeihin ja auttaa joskus nukahtamaankin. Voin ottaa tuota käytännössä vain iltaisin, koska laskee mulla verenpainetta sen verran, että on parasta mennä pitkälleen.)

Propral 10 mg tarvittaessa(Lue: krapulassa :mrgreen: )

Sitten löytyy vielä noita hirveitä myrkkyjä, eli Ketipinoria, Leponexia ja Levozinia, koska voivat olla joskus tarpeen, kun psykoottisuutta mulla on ollut ihan riittämiin eläissäni :frowning: , mutta pitkiin aikoihin en ole noita tarvinnut, enkä muista, koska viimeksi olisin respojakaan uusinut. Toivottavasti en enää IKINÄ tarvitsisikaan, mutta parempi olla varalla.

Ei mitään sen jännittävämpää. Jos jotakin unohtui, niin tuskin se kovin tärkeää oli. Se, että mulla juttua riittää, ei liity lääkitykseeni/siihen, mitä vedän. Mä olen perusluonteeltani tosi puhelias ihan IRL:kin. Masentuneena en ole, mutta muuten kyllä. Tietty esim. piri(Jota en ole vetänyt aikoihin) pistää pölöttämään vielä enemmän ja alkoholikin aiheuttaa levottoman läpän lentämisen lisääntymistä, mutta eipä mulla noihin roippeisiin respaa ole :mrgreen: :laughing: .

Joo ei sillä, että yöuneni menettäisin miettiessäni lääkitystäsi :mrgreen:

Bubre ja lyricat ovat mun juttu nyt. Tapaturman kivun takia ja ahdistukseen. On paljon muitakin… contit ja dormicumit respalla tarvittaessa.

Nykyään enää:

Tenox 20mg 1x tarv. / vrk (menee ehkä kerran viikos)

Yksityiseltä voin kovaan ahdistukseen hakea Opamox 50mg mutta eipä oo tänä vuonna ku yks 30tbl purkki mennyt.

Enää eivät Ketipinoria tai muita mörköjä tuputa kun sain bipo-diagnoosin kumottua.

Jos vanhoja viestejäni kattelee ne on aika holistista ja sekavaa toimintaa täynnä, mut nyt rauhottunut jne.

Lyrica 3x300mg per päivä
Mirtatsapin 1x30mg per päivä
Peratsin 2x4mg per päivä

Lyrica määrätty yleistyneeseen ahdistushäiriöön sekä neuropaattiseen kipuun, siksi hevosannoksella ja ihan ok on. Ollut jo parisen vuotta tuolla annoksella. Mirtsa määrätty masennukseen ja sen otan yötä vasten. Antaa myös unta hyvin. Peratsin määrätty epäluuloisiin tuntemuksiin ja ehkä joutuu nostaa tuota.

Viime syksynä ajoin levarit alas. Ei ollut kuin minimiannoksella sillä otin yötä vasten neljäsosan 25mg tabletista. Ja sit nyt kaks viikkoa sitten otin viimeisen kerran 10mg tabletin Citalopramia. Alkaa pikku hiljaa helpottaa ihan oikeasti. Omatoiminen tiputus, koska omasta mielestä ollut tarpeeton jo pari vuotta. Nyt pystyin siihen, kaks vuotta sitten meni alasajo vituiksi. Ei enää ikinä SSRI-paskaa mulle :imp:

Yleensä lyrican maximi annos on 2x300mg/vrk lääkärien ja kirjojen mukaan. Oletko saanut miten noin korkean annos määrän? Olen kuullut, että jollain muullakin olisi ollut tuo annos, mutta ei kovin tavanomaista noin iso annos. Ehkä erikois tilanteissa toi voidaan määrätä. Mulla on kädessä todella vakava hermovaurio, niin toi annos vois olla mullekin sopiva, koska aika heikosti toimii pelkiltään 2x300mg.

Anteeks, että mä puutun väliin. The man 82 voit ojentaa mua tarvittaessa. Kyllähän lääkärit toki voi ylittää sen Pharmacan annoksen sillä SIC! merkinnällä. Se ei liene kovin yleistä, mutta kyllä mullakin psykiatri on nukahduslääkettä määrännyt isomman määrän tuolla merkinnällä. Tosin uskon, että yleensä vain erikoislääkäri määrää isommalla määrällä kun pharmacassa, eikä nekään välttämättä mielellään. The man82:sen tekstissä vielä luki, että hän tarvitsee sitä sekä ahdistuneisuuteen ja neuropaattiseen kipuun, niin saatan hyvinkin ymmärtää isomman annoksen. Koska faktahan on, että Lyrica ei kanna 12 tuntia. Vaan käytännössä n. 6 h. Miksi mua kummastuttaakin, että mistä aluperin on repäisty pharmacaan se aamuin illoin? No, ehkä hiiritesteissä hiiret eivät ahdistuneet, kun vasta kun 12 h oli kulunut annoksen antamisesta. :laughing:

Mutta hän varmaankin selittää itse, ja mä vaan jorisen tähän väliin omiani. :unamused:

Lisään tähän vielä omasta lääkityksestäni sen verran, että vituttaa kun käy kunnallisella lääkärillä, tai vaikka yksityisellä ja luettelee lääkkeensä niin johan alkaa kohina. Mitä ihmettä se niille kuuluu, kun mua hoitaa yksityinen psykiatri?

Juu siis SIC! merkinnällä on, muuten ei apteekista niitä ulos saisikaan. Joku aika sitten meinasi jäädä lääkkeet apteekkiin, kun ei muka ensin ollut tuota merkintää mukana. Sanoin, että kyllä se siellä on, koska itsekin sen oma.kanta.fi:stä näin. Sitten se katsoi tarkemmin ja olihan se siellä. Juuri mainittujen syiden takia se on. Mulla on ollut hermosärkyä selässä 15v sekä ahdistushäiriötä doupin lopettamisen jälkeen eli sellaiset 5.5v. Näiden takia se on. Vähempi kun oli eli yleensä maksimi 600mg/pvä niin ei siitä lopulta mitään tullut, kun päivällä oli pakko ottaa toinen ja illalla oli jo paska olo ja mikään ei tuntunut miltään. Ja ahdisti vitusti. Lyrica kantaa ehkä maksimissaan sen 8h joten tuo kolme kertaa päivässä on mulle tosi sopiva.

Mäkään en ymmärrä kuinka 600mg voi olla maksimit. Ei ainakaan mun tilanteessa riitä mitenkään. Ja siinä käsityksessä olen, ettei tämä mun annos mitenkään harvinainen loppuunsa edes ole. En ihmettelisi jos jossain vaiheessa tulisi tuohon ohjeistukseen yms muutos ja 900mg / päivä vakiinnuttaa maksimilukemina.

Eikö toi Lyrtsien annossuositus ole säädetty tohon kouristusvaaran takia? Vaikka hassulta kuulostaakin sen ollessa epilepsialääke, mutta muistaisin jossain kuulleeni, että saattaapi suurilla annoksilla, “jo” 900-1000 mg, aiheuttaa kouristuksia. :confused: Tietty suositus on vain suositus ja lääkärit just noilla SIC!-merkinnöillä voi määrätä enemmänkin.

^ Joo, tuon kouristusriskin vuoksi tuo raja käsittääkseni on, mutta olen mä kuullut Tramaliakin määrättävän sic! -merkinnällä paljon suuremmilla vuorokausiannoksilla, kuin se 400 mg ja kai se on sitten lääkärin ja potilaan välinen asia ja herran haltuun, jos kramppeja sun muita ei-toivottuja vaikutuksia tulee.

Ai :astonished: ? Ei mulle vain olla alettu koskaan mitään kummempaa kohista, kun olen käynyt julkisella lääkärillä, siis jotakin somaattista vaivaa valittelemassa ja kertonut psykiatrin määräämät lääkitykseni. Tietävät vielä siellä, että mä olen ihan päihdeongelmainen. Kerran joku kesäsijainen mielestäni hieman liikaa uteli, mutta meni sekin nopeasti itse asiaan. Siitä ovat voineet joskus kysellä, että miten sen mun psyykkisen vointini laita on ollut, mutta siihenkin olen vastannut, että se on psykiatrin asia ja hoitokontakti löytyy kyllä. Yksityisellä puolella niitä ei olisi vähempää voinut kiinnostaa mun lääkitykseni, kun niistä ihan oma-aloitteisesti kerroin, vaan olivat lähinnä niin, että “jaajaajaa, housut pois”(Gynekologin tarkastuksesta oli siis kyse) :mrgreen: . Yleensä kyllä tajuavat vallan mainiosti, että nyt on hoidettavana korvatulehdus tmv. ja se korvien väli hoidetaan sitten siellä, missä hoidetaan ja psykiatri osannee asiansa. Joissakin ensiaputilanteissa mun PKV-lääkkeistäni ollaan oltu enemmänkin kiinnostuneita, että kuinka paljon ja mihin vaivaan, mutta sen nyt ymmärrän, koska yleensä olen enemmän tai vähemmän sekavissa tiloissa noihin koheltanut :unamused: . Ihmettelen vain, kun sulla käsittääkseni menee niitä kammottavia pirun benzojakin vähemmän, kuin mulla ja niistä mä nyt ajattelin niiden ensisijaisesti olevan julkisella puolella kiinnostuneita, jos jostakin tahtovat mussuttaa :confused: .

Edit: Pöpilässä on kyllä monesti puututtu avopuolen lääkärin mulle määräämiin lääkityksiin, siis lähinnä niihin benzoihin. Ovat siis päättäneet vähentää niitä radikaalisti ja ihan tuosta vain ja ilman sen kummempia perusteluja. En ymmärrä, mitä tarkoitusta se palvelee, jos olen muutenkin aivan paskassa kunnossa psyykkisesti ja reflojen vuoksi menen entistä huonommaksi :unamused: :angry: . Mistään vieroituksista ei ole ollut kyse, paitsi ilmeisesti niiden mielestä, eikä sellaista nyt, helvetti soikoon, kannata aloittaa edes potilaan omasta tahdosta, jos tämä on parhaillaan umpipsykoottinen :unamused: . Jos mulle on avopuolelta määrätty esim. leptejä, niin niistä ei ole kyllä mitään valittamista tai vähennyksen tarvetta ilmennyt, vaan yleensä päinvastoin, ovat olleet varsin mielissään lääkityksestäni; se on niin hyvä, että sen voisi vaikka tuplata :mrgreen: .

Luulen sen olevan kuntakohtaista, tää kunta on kaiken suhteen pahin. Juuri tollaisten neronleimausten takia en halua lataamoon mennä. Millä helvetin oikeudella ne lähtevät niitä lääkityksiä säätämään? Sitä en voi käsittää. Ymmärrän että lisätään jotain, tai nostetaan jotain lääkitystä. Vittu mitkä olot siellä tulisi, kun yhtäkkiä päätettäis vaan tyyliin puolittaa rauhottava lääkitys. Yksi hoitaja ja kunnallisen psyk.polin ylilääkäri ym. ainakin, on päättäneet että masennus johtuu rauhottavasta lääkityksestä, että se paranee kun otetaan kaikki pkv-lääkkeet pois. :unamused:

• DIapam 34 mg /vrk

• Stella 10 mg /vrk

• Voxra 300 mg /vrk

• Lyrica 600 mg /vrk

• Tarvittaessa Propral 10 mg x 3 krt /vrk

Ketjun alottaja tuus kertoo vielläkö henki pihisee :mrgreen:

Mitä näitä nyt on:

Rivatril 3 x 2mg
Insomin 2 x 5mg
Tenox 2 x 20mg
Sirdalud 2 x 4mg
Lyrica 2 x 300mg (ei lääkärin määräämä)

ParaTabsia ja Buranaa niin paljon kun tarttee.

Säteilyttämätöntä lääkekannabista 2g/pv (Erikoislääkäreiden kehoituksesta/puollosta)

Ja jos lääke yllättäen loppuu niin sitten:

Diapam 30mg/pv+Dormicum 7.5mg/pv

2x2mg rivatril 2mg riittää
450mg lyrica
suboxone 12mg
mirtatsapiini 7,5mg
melatoniini 3-6mg

Soikannel, tuo säteilytys ei ole ihmiselle pahaksi. Annos on niin pieni kuin hyttysen pissa valtamereen. Mua on varjoaine kuvattu X kertaa, röntgen kuvia on pino ja pistettiinpä laskimoon tsernopiiliä ja kuvattiin niin että minä säteilen, hammasremontissa otettiin monta kymmentä kuvaa ja nyt korvien tinnityksen takia taas varjoaine kuvaus. Luulis ettei musta jää enään varjoa, röntgen lääkäri sanoi että pari hoitajaa olis säteily lomalla mun annoksilla. Kumminki meinasi että lähtee nopiaa ja mistään syötävästä sitä ei ikinä kerry haitallisia määriä, no jos polodiumia syö on tilanne toinen. Mulla on sotilas kello jossa kellotaulu ja viisarit tritinumia, näkyy muuten pimeessä hyvin, siihen säteilymittari pirisee kivasti ja mun kehosta saadaan lukemia myös.

Hitto kun saisin respan hampulle, en polttaisi tai vapottaisi vaan tekisin pipareita. Kaksi neurologian ylilääkäriä puoltaa, katotaan nyt kun korvatohtorikin on ylilääkäri. Korvien tinnitys loppuu heti yhteen pipariin ja kivut häipyy eli kerron kun annan lääkemääräni käteen mikä todella auttaa. Kaveri kasvattaa mutta pienimuotoisesti ja välillä saan häneltä apua. Hitto tätä Suomen kivunhoitoa, mä saan respalla kipupiikkejä mutta nyt onnistuu kotona pistäminen kun naapurin kotisairaan hoitaja kävi jonki kurssin niin saa pistää. Pistoshoitoinen diapeetikko ei kykene pistämään itseään lihakseen, ihmeellistä.

Juu ei tuo tosiaan ole, eikä sitä säteilyä nyt siittä lääkkeestä tule eikä taida vaikuttaa tehoihinkaan. Omat kukkaset on joutunut huonolla tuurilla uuniin, niin ei ollukkaan ihme ettei toimi niinkuin pitäs :smiley: Tosin edelleenkään tuo ei poista homeiden mahdollisuutta (joka nyt on varmaan aika pieni niissä olosuhteissa joissa nuo kukkaset kasvatetaan/kuivataan) joka minimoidaan heti pois kun saa extracteja tilata laillisesti jostain ja niitä ei itseasiassa edes tarvi säteilyttää välttämättä koska se itse prosessi tappaa kaikki pöpöt.

Siis eihän sen respan kirjoittamiseen tarvita kuin yksi neurologi joka täyttää pari lappua ja sitten kiikutat ne apteekkiin. Tietysti pitää olla sellainen potilas jolla ei mikään muu tuo vastetta ongelmiin, että kupongit menee Fimean-seulasta läpi. Lääkekannabis tosiaan muuten auttaa tinnitukseen ja voi joskus olla ainoa helpoittava lääke…

Sustanon 500mg/vk

Se on kuntakohtaista, meillä vanhempi nais neurologi määrää semmoset hevos annokset lääkkeitä et huh huh. Ikinä en syö kuin puolet, mutta älä mene valittamaan ettei toimi, se tuplaa ne ja määrää vielä jotain muuta lisää. Kyllä äkkiä on punanen respa pöydällä.