Takana on pari päivää yli kuukausi ilman juominkeja. Juomattomuudesta on tullut enemmän ja enemmän arkea. Takana on nyt jopa häät pommac-maljan kera. Olen käynyt paljon ulkona edelleen. Eritoten kuskin roolissa ollessani olen tuntenut suuria onnen hetkiä. Olen katsellut juhlivien ihmisten tunnelman muutosta,ja tuntenut suurta riemua saadessani nousta auton rattiin. Olen tuntenut suurta riemua myös siitä, että iltojen kulku on ennustettavissa huomattavasti paremmin - väsymystä voin tuntea, mutta mieliala on yleisesti tasaisempi. Ei tarvitse pelätä, että yhtäkkiä vetää laskuhumalan puolelle.
Mielialojen kanssa muuten on ollut välillä haastetta. Silti ilman alkoholia pystyn paremmin vaikuttamaan mielialaan vaikuttaviin asioihin. Tajuan esimerkiksi syödä säännöllisemmin.
Tuo mitä Hill0munkki sanoit tyypeistä, jotka ajattelevat tipattoman vuoden olevan hukkaan heitetty vuosi, on varsin surullista. Ilokseni huomaan, että ajatukseen samaistuminen on älyttömän vaikeaa. Jotenkin olen miettinyt, että alkoholi on oikeasti antanut minulle paljon. Olisin monia kokemuksia köyhempi, sekä hyvässä että pahassa. Pikku hiljaa enemmän ja enemmän tajuan kuitenkin, että se on antanut minulle jo kaiken. Se ei tuo enää mitään lisää. Haluan jäädä paitsi tilanteista, jotka tapahtuvat vain alkoholin voimalla. Alkoholin generoimissa tilanteissa oleminen on ollut jo pidemmän aikaa enemmän tapa kuin halu.