Jep, puhuttiinkin tosta kuinka hieno paikka yliopisto on. Luentoja ehkä 3-4 viikossa ja nekin voi jättää väliin jos haluaa. Itte ajatellut että ei haittaa jättää luennot väliin kun voi sitten lukea tenttiin samat asiat. Eipä ole kertaakaan mennyt toi asia niin kuin on suunnitellut.
Mulla kanssa monet asiat liittyy tohon impulsiivisuuteen. Nyttenkin on kalenterissa dokausreissuja tulossa, ne potuttaa jotenkin kun on ns. pakko juoda. Olen jotenkin ollut monta vuotta jo lopettamassa, siksi varmaan harmittaakin noi sovitut reissut. Ittelle paljon helmpompia noi ex tempore- reissut, ei tartte ennakkoon stressata eikä hirveästi ehdi miettiä kun ollaan jo menossa ja sitten se on liian myöhäistä murehtia, lopetetaan se juominen ja tehdään muutkin asiat sitten myöhemmin. Helpoksi tehnyt ittelleen ton uudelleen ja uudelleen repsahtamisen. Itsensä hillintää pitäs kyllä jostain oppia rutkasti lisää.
Tuli jostain hirveä kaipuu urheiluun. Sellaseen ihan tosissaan tekemiseen. Se vois auttaa mua aika paljonkin kun miettii juuri mennyttä kesää, ei tullut paljoa juotua kun halusi vain levätä viikonloput (raskas duuni). Pitäs varmaan alkaa johtamaan itseään samalla periaatteella kuin koiran pentua - väsytetään pentu jollain aktiviteetillä niin se ei jaksa enää kotona riehua vaan menee kiltisti nukkumaan tulis samalla rutiinia kivasti elämään ja jotenkin olis sitten hyväksyttävää viikonloppuna pysähtyä kun on kylliksi jo mennyt arkena.
Olisi niin sanotusti itselleen armollinen, niin kuin Tuulenviemää sanoi.
Käytän itse tota asioitten listausta ja se onkin tosi kätevä ollut esim. töissä. Sitten kun listassa on lue tenttiin (1300 sivua +14 luennon luentokalvot lakitekstiä) niin se on aika uuvuttavaa lähteä sitä hoitamaan. Siis olettaen että on noin viikko aikaa lukea eikä ole paljoa aikaisemmin kiinnostanut asiaan perehtyä. Itsensä johtamista vaatii nämä asiat, ei kuulosta hirveän monimutkaiselta mutta silti niin helppoa yrittää vaan jatkuvasti sieltä missä sitä kuuluisaa aitaa ei ole mielellään ollenkaan. Oon nyt kuitenkin lukenut tohon, tulee vaan aika herkästi bumerangina takaisin noi tentit jos ei aihealuetta tosissaan hallitse.
Ja kyllä toi juominen on nimenomaan sitä elämän tuhoomista eikä mitään oikeaa tekemistä. Kun olo on viikon saamattamuuden jälkeen turhautunut ja stressaantunut on kiva lähteä juomaan, siellä ne kaikki kaveritkin on. Tulee samalla täytettyä se oma velvollisuus olla se kännikala ketä ei voi kieltäytyä mistään juomisreissusta, oltua lojaali omalle ryyppyporukalle. Se on se elämän sisältö hyvin pitkälle ollut jo pitemmän aikaa. Ja kyllä tässä on ollut sellasta kaikki hiiteen asennetta, ei välillä jaksa välittää mistään. Sitten toisaalta tiettyä ylpeyttä mitä varmaan kaikilla alkoholisteilla on. Sitä jotenkin saa perusteltua aina itselleen ja muille että on oikeus juoda aina kun huvittaa eikä ne asiat niin huonosti ole.