Miksi notkut Saunassa?

Mul on melko pitkälle samat perusteet ku MCOT:llä. Ite tutustuin vast internetin ihmeelliseen maailmaan ku tänne itteni rekkasin ja oli eka foorumi johon oon rekkautunu. Mäkin etin tietoa mt-ongelmist ja en ois ikinä voinu uskoa et näin myönteinen (siihen aikaan ja entiset säännöt) päihdefoorumi on olemassa… :open_mouth: Aikoinani olin tääl, puolitotuudes ja muutaman viestin tukiasemalle ja psyactive vaulttii laittanu, mut aina oon eniten tääl hengannu… Nyt on lääkitykset mullakin kohillaan ja korvaushoidossa eli en mitään fiiliksiä bubrestakaan saa ja liuottamalla otan ne, joten oon vaa jääny roikkumaan tänne… Enemmän ehkä viäl sillä periaatteella et jos joku apua tarvitsee ja tiedän asiasta ni autan tai sit offia jauhamassa…

Mua ei iteasias enää ees kiinnosta mikää hehkutus jota täällä aikoinaa harjotettiin hyvinkin paljon ja muutenki plinkki muuttunu paljon aikojen saatossa, mut tänne vaa on jollain lailla jumahtanu… :unamused: Tukiasemal oli aika samanlainen meininki et puolustettiin henkeen ja vereen omia mielipiteitä mut sekin on ollu varmaa puol vuotta korjauksessa ja tääl on paikan jo vakiinnuttan ku niin monta vuotta kirjottan; sinne ei porukkaan ees uskaltanu yrittää ku useammilla se +10000 viestiä takana ja sana-valtaa ja kannattajia enemmän ku yleensä foorumeil jos oon käyny kattoos… Outoa et just tänne sit jääny… :laughing:

Tää on NIIN mainstreamiä… :sunglasses:

Tää oli mukava paikka tappaa aikaa, kun vielä käytin runsaasti. Nykyäänkin tulee seurattua, kun on niin lungia ja topicceja kaikenmoisia.

Mulla syy olla täälä on auttaminen ja tiedon jakaminen. Ite en saanu/löytäny vertaistukea ollenkaan ollessani riippuvainen ja tietoakaan kodeiiniriippuvuudesta ei sillon vielä löytyny mistään ja siksi päätin, et mä levitän mahdollisimman paljon tietoo kodeiiniriippuvuudesta nettiin, et sit muut kodeinistit löytäis tietoa riippuvuudestaan ja lopettamisvaihtoehdoista, kun riippuvaisen elämä alkaa kyllästyttään. Mä haluun vermistaa, ettei muut joudu kokeen sitä, minkä mä koin; luulin olevani tämän maan ainut lääkeriippuvainen ja se jos joku tuntu aika ilkeeltä. Sit vierotuksessa kun yritin kysellä, et millaset reflat codeista tulee ni A:n lääkäri vastas, ettei hän tiedä. Tästä syystä vierotuksen alottaminen oli aika pelottavaa, ku ei yhtään tienny, mitä on odotettavissa. Näistä syistä haluan sitten nyt jakaa omat kokemukseni, jotta muille ei vierotus olisi tuollanen hyppy täysin tuntemattomaan.

Oma polkuni ulkopuolisesta pällistelijästä rekkautuneeksi käyttäjäksi lähti siitä, kun kiinnostuin huumeista (sisältäen lääkkeet) ja muista mieleen ja kehoon vaikuttavista aineista yleisellä tasolla ja ennen pitkää ajauduin tälle foorumille, kun huomasin että käyttäjillä on paljon jaettavaa omien kokemustensa pohjalta. Oma päihdehistoriani ei ole järin mittava, ehkä juuri siksi, että täältä löytää rehellistä ja avointa keskustelua päihteisiin liittyen, jotta tietää mitä vetää tai jättää vetämättä. Pidän käyttäjien kokemuksia huomattavasti informatiivisempana ja realistisempana tiedonlähteenä ja mielenkiintoisempana luettavana näissä asioissa, jos vertaa moniin “asiallisempiin” päihetietoa tarjoaviin sivustoihin, joilla näkyy vain yhden ihmisen kanta asioihin ja tieto on hyvin suurella todennäköisyydellä kukkahattumaisesti vääristeltyä. Toki täälläkin on menijää moneen junaan ja allekin jää, mutta ainakin asioista saa monipuolisemman kuvan, kuin jomman kumman ääripään edustajan Oikean Mielipiteen.

Toki sitten ihan kemiallisia tietoja ja muuta tieteellistä dataa varten on olemassa omat tietokantansa, joita myöskin ajoittain hyödynnän näissä “tutkimuksissani”. Täällä sitä viihtyy kuitenkin huomattavasti eniten, kun ilmapiiri on sopivan vastaanottavainen, asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ja toimituksen ajoittaisesta sensuurin harrastamisesta huolimatta sana on melko lailla vapaa. Vielä kun jaksaisin olla aktiivisempi…

En enää notkukaan täällä. Vaihdoin maisemaa viime syksynä. En ole ainakaan puoleen vuoteen avannutkaan tätä sivua. Foorumoinnin tarvettani täytän silloin tällöin “Tipilässä”. Se on kiva paikka. Millaistakohan täällä mahtaa olla nykyään? Joitakin vanhoja ihmisiä täällä näyttäisi vielä olevan. Harmi sinänsä, ettei enää pysty täällä enää käymään henkilökemioiden vuoksi. Ainakin pikasilmäykseltä näyttäisi nimittäin siltä, että DM säteilee täällä edelleen entiseen malliin. Yksi ihminen voi tehdä paikan ilmapiirille niin paljon.

Mitä elämääni yleensä tulee, niin käytän vähemmän päihteitä kuin vuosi sitten. Olen kaiken muun ohessa oppinut siklaamaan! Se on tosi terapeuttista. Elämä on aika onnellista, voisin sanoa. Yhdessä toisen ihmisen kanssa on helpompi kamppailla kaikenlaisten ongelmien kanssa, varsinkin, kun on yhteisiä sellaisia. Tulostakin on syntynyt. Syksyllä pitää mennä takaisin stadiin. Siellä joudun olemaan erossa tyttöystävästäni, joten toivottavasti päihteet eivät lähde taas tuttuun tapaan käsistä silloin.

Toivotan kaikille plinkkiläisille, uusille ja vanhoille, oikein lämmintä ja nautinnollista kesää! Minä lähden tästä mökkeilemään!

En kyl tiedä yhtään, kai mä oon ihan NO-LIFE (meniks oikein nörttitermien osaajat?), vaikka yllättävän paljon puuhaa munkin elämäs on.

yleisesti ottaen on mielenkiintoista lukea kohtalokumppaneiden kirjoituksia.
samalla niistä tosielämän kertomuksista voi ottaa opikseen tai…

oppia kantapään kautta niinkuin allekirjoittanut.

sitä en tosin suosittele.! vasta tän vuoden alussa oon ruvennu selviimään niistä kaikista
hc- tripeistä jotka ohjas mun painajais unia todella pitkään. sitä kautta se ruokki masennusta
ja paniikkihäiriön poikasia. nyt ne on onneksi taakse jäänyttä elämää. puhaltaa uudet tuulet.

no olen p-linkin saunan avulla tutustunut myös muutamiin henkilöihin joka on tuntunut hyvältä.
siis vaikka eri kaupungeissa asuisikin.

olen myös oppinut todella paljon päihteistä p-linkin avulla, vaikka tosiasiassa olin ollut jo vuosia
riippuvainen ennen kuin tänne edes rekkauduin.

nykyään hengaan täälä kun kerkiän, mutta on elämäkin elettävänä niin ei jokapäivä kerkiä postailemaan.
on kiva lukea välillä miten kavereilla menee jne.

sauna on lämmin paikka.

päihteistä hain alunperin tietoa ja eksyin tälle sivutolle ja 2008 vuodesta on tullut täällä notkuttua silloin tällöi jos pitää pidempää taukoa saunasta ni on mukavaa lukea kaikkia juttuja mitä tänne on kirjoitettu.

Minusta on lohduttavaa ja hyödyllistä itselleni, kun saan lukea muiden “toilaus”-juttuja ja saan tietoa erilaisista kokemuksista myös lääkkeiden suhteen. Toisinaan myös koen että voin auttaa jotakuta ihmistä kertomalla rehellisesti kokemuksistani.
Oikeastaan juuri tuo et ollaan rehellisiä ja meitä kaikkia vaivaa tai on vaivannu jokin riippuvuus tai ollaan kiinnostuneita
lääkkeistä tai/ja huumeist päihteistä yleensä.
Täällä on helpompi selittää maailman laajuisia juttuja, elämää yleensä ja kaikkea koska täältä saa vertaistukea.
NIIN SE ON: VERTAISTUKI :sunglasses:

Älä käytä alkoholia, pistä pääkopan pahempaan kuntoon kuin laittomat huumehit. Ei ole lääkitykseståä hyötyä silloin

Ite olen ainakin tosi pahasti koukussa tähän mestaan… :laughing: :unamused:

jaa… mun notkuminen täällä taitaa johtua siitä kun olen erittäin päihderiippuvainen ja kai jonkinlaista vertaustukea haen tai jotain…

Notkun täällä koska on ihan mukavaap orukkaa, mut välillä sit vituttaa samat henkilöt. :mrgreen:

Mikä tässä on sitkeyttä? Että muistelen vanhoja? Tikulla silmään siis? Muistan, mitä tapahtui vuosi sitten (enkä sen jälkeen ole asiaan tikullakaan koskenut). Joten mielestäni on venytetty tulkinta sanoa “sitkeyttä”. Ajattelin vaan vilahtaa tälläkin palstalla, ja DM kaikkine ihanine puolineen oli ensimmäinen, joka tuli mieleen.

Jos taas minä olen mielestäsi tulkintoineni hellyyttävä - toki haluan olla. :slight_smile: Ja kuvittele toki niitä mystisiä energioita. Minä en ole niitä erityisemmin huomannut, vaikka aina kaikkea kaunista etsinkin… Enemmän Tipilässä.

Minun sähköpostini taidat myös tietää, joten vastavuoroisesti olen mielelläni yhteydessä sinuun. Jos vaikka lähettäisit sen novellisi, joka jo tähän mennessä lienee julkaistu? Olihan se kovin… Mielenkiintoinen.

Ja ne, joita kiinnostaa vastaavia aihepiirejä kosketteleva diskurssi, suunnatkoon Tipilään! Ja ne, joita kiinnostaa tervejärkinen touhu: sama juttu. DM on saanut sieltä bannit. En sano, minkä takia, koska en oikeastaan tiedä tarkkaa syytä. Mutta voin kuvitella.

Siksi kun oon kusessa. Ihan samassa aina, veti sit huumeita, dissoo, pilvee, kaljaa tai raitista ilmaa lapissa. Pelaa pleikkaria, kuntoilee, käy pikkiriikkisillä festeillä, aina on kusessa ja vielä omassa. Noh, jos se on elämän tarkoitus ja tragedia niin sit sen pitää olla.

Sori, en jaksa keskittyä ku oman navan mukasurkeuteen, vaikka ihan kiva napa on mullakin kuiteessi.

Tänään siks kun jostain syystä ei huvita ny t e h d ä yhtikäs mittää täsä omas elämäs. Syy kai se on seki… Harvemmin nykysin tämmöstä oleilutilaa iskee. Onneksi…

Tää on ainut mesta missä voin kertoa asioista joita normaalisti en voisi. Ja huomata, etten ole yksin ongelmieni kanssa. Täällä on ihana porukka ja täällä saa jakaa ilot ja vitutukset… Ja kysyä neuvoa jos mietityttää jokin tai antaa neuvoa jos vain osaa … jne jne jne…

i ÄÄM TUU SLOW NOW… :sunglasses:

Ainii: Mul ei ole elämää… Tuo pääs unohtumaan… PEACE!!! :mrgreen:

^ootsä vähän ruosteessa? Kotona ei oo peiliä, johon katsoa?

Plinkin ilmapiiri paranis about 90%, jos siirtyisit aukomaan päätäsi johonkin muualle. Tää mesta on kuin varjo entisestään, kun uudet ei halua joutua vittuilun kohteeksi ja vanhoilla tyypeillä on mennyt hermot [Poistettu henkilökohtaisuuksia -Päihdelinkin toimitus] kenelläkään ei taida olla epäselvyyttä siitä, ketä tarkoitan.

Facsin tavoin myös mä oon siirtynyt käytännössä muualle, kun en tod kuuntele kenenkään luuserin jatkuvaa vittuilua!