Zeus: Tiedän, että psykooseja ja psykoottisia ihmisiä on ihan joka lähtöön ja konstit heidän käsittelemiseensäkin ovat monet. Puhuin omasta kokemuksestani, sekä myös muiden tuntemieni psykoosista kärsineiden/kärsivien ihmisten kokemuksista, tuossa hommassa, että kaikenlaiset nauhoitukset sun muut tallentelut saavat vainot vain yltymään+se, että itse koen vain ilkeänä syyllistämisenä, jos mulle jälkeenpäinkin kuittaillaan harhoissani sanomistani/tekemistäni jutuista. Asiallisesti voin niistä toki keskustella ja näin olen paljon tehnytkin läheisteni kanssa, mutta mitään vittuilua en kaipaa siitä, että muistatkos, kun silloin psykoottisena sinä sitä ja tätä.
Melko yleispätevä homma kuitenkin on, että psykoottisen ihmisen harhoja ei kannata alkaa kiistämällä kiistämään ja yrittää puhua järkeä tälle, koska eipä se yleensä siinä tilassa lävitse mene, koska psykoosi :mrgreen:
. Sun läheisesi tilanteesta en tiedä mitään, enkä voi siihen ottaa kantaa.
Senkin tiedän, että psykootikot eivät läheskään aina ole mitään täysiä hebefreenikkoja, jotka puhuvat vain omaa salakieltään ja tyyliin juoksentelevat alasti foliohattu päässään tajuamatta yhtään mitään tästä maailmasta. Itse asiassa monetkin kykenevät huolehtimaan hyvinkin mallikkaasti tietyt elämän osa-alueet, käymään jopa töissä menestyksekkäästi, eikä heistä todellakaan näe naamasta, että umpipsykoosissahan siinä ollaan. Se harhaisuus tulee selville vasta sitten tietyissä tilanteissa, kun pääsee nk. lähempiin väleihin ko. ihmisen kanssa.
Edelleen olen myös sitä mieltä, että kenenkään viattoman siviilin ei tarvitse joutua kärsimään psykoottisen ihmisen mahdollisesti hyvinkin raskaista sekoiluista ja siksikin olin sillä kannalla, että Wilman ei pitäisi ryhtyä mihinkään nauhoituspuuhiin tmv., koska siinä sotkee itsensäkin vain syvemmälle tuohon sekoilusoppaan.
Tämä nyt selvennyksenä, etten suinkaan ottanut nokkiini sun jutuistasi, Zeus, vaikka niistä varsin eri mieltä olinkin. Tähän vääntöön, joka tässä ketjussa on sittemmin jatkunut sivutolkulla, en ota mitään kantaa, ja sen vuoksi tämä jääköön viimeiseksi viestikseni tähän ketjuun. Wilmalle edelleen hurjasti voimia, miehellesi pikaista paranemista ja pahoittelut minunkin puolestani, että tämä keskustelu meni tällaiseksi provopaskarölötykseksi ja ihme väännöksi.