Mies psykoosissa

Sä oot täysin oikeessa Zeus, thänks hon, arvasin että ymmärrät.

Sikäli ei sitä ihme, jos välillä kuohahtaa yli. Meillä on monella erilaisia kokemuksia psykooseista. Toiset on itse olleet siinä ja toiset kokeneet sen jäljet. Mä tiedän, että se ei kovin kaunista katseltavaa todellakaan ole ja läheisille helvetin rankkaa. Suurin ongelma on mun mielestä se, että ihmisiä ei pidetä hoidossa riittävän pitkään vaan täysin puolikuntoisia potilaita kotiutetaan, niin että kaikki vastuu jää läheisille.

Ihan oikeasti, se on mun mielestä lähes sama kuin heitteillejättö. Kyllä sitä valitettavasti tässä maassa saa taistella niin helvetisti, että lähimmäiset saa kunnon hoitoa ja se voi viedä vuosia jopa vuosikausia.

Nyt tää tuli kummaan väliin.

En vedä, ei tässä ole osaltani mitään tunnelatausta pelissä. Kysehän on siitä, että paha olo tulee aivan varmasti olemaan myös jatkossa, jos tuollaista elämää meinaa viettää. Vai meinaatko tosissasi homman lähtevän nousuun noilla korteilla?

Hellyyttävän naiveja olette

^^ Joo, kaikkihan noi sairaudet kuohuttaa, ainakin täällä. Kun on itsekin joutunut katselemaan monenlaista, ei vaan omia tai läheisten mielenterveysongelmia, mut muitakin sairauksia. Hieman mietityttää, et oiskohan sekin elämänsä hukkaan heittämistä, jos jäis syöpää sairastavan rinnalle? Siinäkin on aika monta asiaa koetuksella.

Sinä se täällä olet naiivi, Nuiva. Jospa et puhuisi asioista, joista olet myöntänytkin, ettet tiedä. Miten sä voit väittää, et tulee jatkossakin olemaan tuollaista? Mä en tunne nykypäivänä YHTÄKÄÄN ihmistä, joka sinne psykoosiin tai maniaan olisi jäänyt loppuelämäkseen.

^^ Sitä en tiedä onko heillä “onnellinen disney” loppu vai ei, mut sen tiedän ettei tällaista keskustelua meidän pitäis tässä käydä, koska TÄLLÄ hetkellä se mies on wilmalle se number one! ja meillä ei kellää ole varaa mennä sitä kyseenalaistaa ääneen!!!
Koska se satuttaa VAAN wilmaa nyt, ei hänen miehensä näitä lue…
That’s why…

^^Syöpä on aikanaan ohi tavalla tai toisella. Tuollainen päihde/mt-paskassa rämpiminen voi kestää vuosikymmeniä. Huono vertaus

^ Oletkos kuullut koskaan kroonisesta syövästä? Ja mistäs helvetistä sinä tiedät, miten kauan kenenkin mt-ongelmat kestävät? Narsismissa se huonoin ennuste on, skitsofrenikollakin on parempi. :wink:

Osutaan ilmeisesti johonkin kipupisteisiin, kun on tarve mennä henkilökohtaisuuksiin. Toki voit vääntää ja kääntää, mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä asia on kuten kirjoitin. Eikä kyse ole mistään psyykoosista vain, noilla korteilla loppuelämä tulee todennäköisesti olemaan ihan täyttä paskaa

^ Niin kuin sinullakin tuolla aika monta viestiä aiemmin, ilmeisesti. Ai sulla on diagnoosi narsismista. Selvä. Sittenhän sä olet vielä jäävimpi jakelemaan neuvojasi, kenen tulee millaisessakin parisuhteessa olla. Narsistihan ei terveestä parisuhteesta tiedä. Lisäksi narsisti elää neuroosin ja psykoosin rajamain. Eli. Eipä sullakaan mikään täydellinen todellisuudentaju ole. Ehkäpä jopa heikompi kuin monella täällä. Sinähän et itseäsi nimittäin millään tavoin hoidata.

Ei ole diagnosoitu, mutta entä sitten vaikka olisikin? Olen pärjännyt ihan ok, toisin kuin sinä

:laughing: Okei. Koska sinähän tiedät, miten minun ja kaikkien muidenkin elämä on mennyt ja tulee menemään.

En tiedä, mutta ei ennuste tuollaisilla korteilla kovin kummoinen ole. Veikkaan, että 10 vuoden päästä teet tasan samaa kuin nytkin. Eli et mitään.

Muistathan sitten kumpi vittuilun aloitti, kun on aika alkaa vinkumaan ja uhriutumaan.

En mä tietääkseni vittuillut sulle mistään. Luepa uudelleen, kuka haukkui ensin, ja ketä. Mut joo, mä jätän nyt tän ketjun oikeasti. Ei tässä oo mitään järkeä.

Jep jep, nopeasti muuttuu velat saataviksi. Kumpikohan se alkoi keksimään päästään diagnooseja ja vastaavaa. Minähän en ollut sivunnut sinua henkilötasolla mitenkään tuossa vaiheessa.

Huvittavaa, kuinka ihanan empaattisissa herrantertuissa saa aikaan aggression ja vihan ainoastaan olemalla eri mieltä. Ei koske ainoastaan sinua Nnaana

No nimeä nyt sitten loputkin, niin ei tarvitse täällä arvailla.

Häh, missä mä nyt sut olen diagnosoinut? Kysyin sulta, että onko sulla narsismi dg, kun puhuit siitä henkilökohtaisuuksiin menemisenä? Eri mieltä voi olla, mut on siinäkin eronsa, et kannattaako sitä leipäläpeään avata, jos ei tiedä asiasta oikeasti mitään. Joskus myös tietyissä tilanteissa pätee sanonta, että jos ei ole hyvää sanottavaa, voi pitää suunsa kokonaan kiinni.

Kyllähän nimenomaan sinä ensin aloit täällä mun mielisairaalareissuistani ja luuseriudesta puhumaan. Minä en taasen tietääkseni diagnosoinut sua miksikään, kunhan totesin, ettet asiasta tiedä, ja sen sä olet itsekin useasti todennut, ettet mt-ongelmista tiedä, etkä omista empatiakykyä.

Nyt odotan minäki innolla, ketkä niitä “herranterttuja” on… :laughing: :mrgreen:

Zeus: Tiedän, että psykooseja ja psykoottisia ihmisiä on ihan joka lähtöön ja konstit heidän käsittelemiseensäkin ovat monet. Puhuin omasta kokemuksestani, sekä myös muiden tuntemieni psykoosista kärsineiden/kärsivien ihmisten kokemuksista, tuossa hommassa, että kaikenlaiset nauhoitukset sun muut tallentelut saavat vainot vain yltymään+se, että itse koen vain ilkeänä syyllistämisenä, jos mulle jälkeenpäinkin kuittaillaan harhoissani sanomistani/tekemistäni jutuista. Asiallisesti voin niistä toki keskustella ja näin olen paljon tehnytkin läheisteni kanssa, mutta mitään vittuilua en kaipaa siitä, että muistatkos, kun silloin psykoottisena sinä sitä ja tätä.

Melko yleispätevä homma kuitenkin on, että psykoottisen ihmisen harhoja ei kannata alkaa kiistämällä kiistämään ja yrittää puhua järkeä tälle, koska eipä se yleensä siinä tilassa lävitse mene, koska psykoosi :mrgreen: :wink: . Sun läheisesi tilanteesta en tiedä mitään, enkä voi siihen ottaa kantaa.

Senkin tiedän, että psykootikot eivät läheskään aina ole mitään täysiä hebefreenikkoja, jotka puhuvat vain omaa salakieltään ja tyyliin juoksentelevat alasti foliohattu päässään tajuamatta yhtään mitään tästä maailmasta. Itse asiassa monetkin kykenevät huolehtimaan hyvinkin mallikkaasti tietyt elämän osa-alueet, käymään jopa töissä menestyksekkäästi, eikä heistä todellakaan näe naamasta, että umpipsykoosissahan siinä ollaan. Se harhaisuus tulee selville vasta sitten tietyissä tilanteissa, kun pääsee nk. lähempiin väleihin ko. ihmisen kanssa.

Edelleen olen myös sitä mieltä, että kenenkään viattoman siviilin ei tarvitse joutua kärsimään psykoottisen ihmisen mahdollisesti hyvinkin raskaista sekoiluista ja siksikin olin sillä kannalla, että Wilman ei pitäisi ryhtyä mihinkään nauhoituspuuhiin tmv., koska siinä sotkee itsensäkin vain syvemmälle tuohon sekoilusoppaan.

Tämä nyt selvennyksenä, etten suinkaan ottanut nokkiini sun jutuistasi, Zeus, vaikka niistä varsin eri mieltä olinkin. Tähän vääntöön, joka tässä ketjussa on sittemmin jatkunut sivutolkulla, en ota mitään kantaa, ja sen vuoksi tämä jääköön viimeiseksi viestikseni tähän ketjuun. Wilmalle edelleen hurjasti voimia, miehellesi pikaista paranemista ja pahoittelut minunkin puolestani, että tämä keskustelu meni tällaiseksi provopaskarölötykseksi ja ihme väännöksi.

Komppaan Nuivaa, eli jätä se sika! Sikoja tulee ja menee, mutta samoihin paskoihin ei kannata vuosikausiksi jäädä pyörimään.

Muistetaan nyt kuitenkin, että lähtökohtaisesti jokainen valkoinen heteromies on sika. Tiedostavan naisen tulisikin pitäytyä pelkästään homosuhteissa, korkeintaan äärimmäisen feminiiniset miehet ovat katsottavissa läpi sormien