Ja minäkö yritin myydä tässä itseäni jonain unelmavävynä? En mielestäni. Ihan normaalia riskinhallintaa tuo on, jos ottaa valtavia riskejä elämässään on aivan turha valittaa. En ole pireissä, vaan varmistamassa että kaltaisesi pysyvät kiinni perustarpeissa. Voi kivasti säälin ja huomion kerjäys plinkissä jatkua
^ Kyse nyt ennemmin oli siitä, että mielenterveysongelmilta ei ole kukaan suojassa. Tai sairauksilta ylipäänsä. Jos oikein haluaa saivarrella, niin eipä kannata seurustella yhtään kenenkään kanssa. Käsittääkseni kun aloittajakaan ei tiennyt miehensä historiasta. Plus, että veikkaanpa, että kyse ei tässä ole mistään päihdepsykoosista tai narkkaamiseen liittyvästä.
Varmaan on tyhmän rohkeaa hyvinvoivan ihmisen alkaa seurustella aktiivisesti narkkaavan tyypin kanssa. Joskaan en näe, että kukaan normaali sellaiseen alkaisikaan. Sellaisia skenaarioita on nähnyt, että toinen osapuoli yrittää pelastaa toisen seurustelun avulla, mut eipä sekään ihan normaalia ole. Jos sä sitä hait takaa, niin miks se piti tulla tähän ketjuun läväyttämään? Kun aloittajan tilanne ei ole sellainen.
Kiitos huolenpidostasi, mut huomiota saa ihan irl, mikäli tarve vaatii ja sääli on sairaus. Toivottavasti saat sinäkin, niin ei tarvi plinkissä provota jengiä.
Tai sitten voit käyttää aikasi empatian kehittämiseen sen sijaan, että mollaat täällä ihmisiä. Sitä ei maailmassa ole koskaan ainakaan liikaa. Mielestäni heittosi aloittajalle oli vaan yksinkertaisesti melko ikävä ja ajattelematon.
^Ongelmahan on siinä, että sinä ja moni muu täällä on niin pahasti syrjäytynyt ja pudonnut normaalin elämän lainalaisuuksien ja normien ulkopuolelle, että kaikki omasta maailmankuvasta eriävä koetaan provona, loukkaavana tai muuna vastaavana. Minä esitin mielipiteen, joka lienee varsin yleinen, jos tällaista lähdettäisiin vaikka kadulla ihmisiltä kysymään.
Mistään mollaamisesta ei ole kyse, vaan herättelystä. Ja koko plinkin tarkoitushan nykyään on säälin kerjäämiseen jollain “tapan itseni” ja “olen mielisairaalassa”-ulinoilla. Surullista ja säälittävää touhua
Sulla ei, Nuiva, ole yhtään mitään hajua oikean elämän ongelmista näköjään. Varsinkaan, jos näet asian noin mustavalkoisesti, että reheellisyys on säälin/huomion kerjäämistä. Jos mä/joku muu on mielisairaalassa, niin kai sen tänne saa kirjoittaa? Tai totta kai saa, mutta sitten kun sen näkee pelkkänä huomionhakuna tai säälin kerjäämisenä, niin silloin maailmankuva on aika helvetin yksinkertainen. Miks pitäis kaunistella totuutta ja kirjoittaa asiat toisin kuin ne on? En voi kuin omasta puolestani puhua, että jos olen kirjoittanut olevani vaikka siellä mielisairaalassa, niin en mä kuule osaa enää edes kaivata mitään sääliä asiaan. Mulle se on niin normaali juttu jo. Valitettavasti. Mut tolla sun logiikalla ei vissiin sais kirjoittaa mistään sairaudesta ilman, et se on huomionhakua tai säälin kerjäämistä. On syöpää sairastaville omat fooruminsa, jossa he keskustelevat sairauteen liittyvistä asioista. Kuten plinkki on pääosin päihdeongelmaisten ja totta kai silloin keskustellaan siihen liittyvistä fiiliksistä enemmän tai vähemmän. Ja mielenterveysongelmat koskettaa, väittäisin, suurinta osaa päihdeongelmaisista siinä ohella. Vai onkohan syöpäfoorumitkin tehty säälinkeruuta varten, eikä suinkaan neuvoja ja/tai vertaistukea?
Sinähän olet täällä myöntänytkin provoavasi. Se, että sun kommenttisi oli aika tahditon ja tilannetajuton, ei millään tapaa korreloi mun henkilökohtaisten ominaisuuksien kanssa, joten äläpä rakentele taas niitä olkiukkoja ja ad hominemeja. Mä ja mun henkilökohtaiset asiani nyt eivät liity mitenkään, mut voisin kyllä sanoa olevani melko onnekkaassa asemassa OIKEASTI syrjäytyneisiin ihmisiin nähden ja saanut melko onnekkaat ja turvatut lähtökohdat elämälle. Se kun valitettavasti vaan ei suojaa mieltä välttämättä. Tiettyyn pisteeseen asti ehkä. Asiat vois olla helvetin paljon huonommin vaikka, jos ois rahasta sellainen pula, että ulosotto roikkuis kintereillä ja luottotiedoille ois heittänyt goodbyet. Mut ei tää ketju koske mua tai mun asioitani, joten turha alkaa sen enempää vääntää.
Alkaako menemään nyt siellä provon puolelle? “Oikean elämän ongelmat” ovat siis sellaisia, että henkilö on lääkkeillä lamattu sosiaalitapaus, joka ramppaa mielisairaalan ja tulonsiirroilla kustannetun yksiön väliä. Asia kunnossa
No, jos sinä haluat asian nähdä noin, niin ehkäpä sitten niin. Mutta tää nyt oli tässä, jospa jatkossa pidettäis keskustelu auki ihan aloittajalle ja voit siirtyä sopivampaan ketjuun pohtimaan, millä varoilla mun tai jonkun muun kämppä tai muu elämä on kustannettu.
^ Joko nähdään juhannushäät, Nuiva & Naana? Sovitte tän sanailun perusteella toisillenne niin ettei ole tosikaan! Nimetkin rimmaa niin että oih! Viimeistään kun livenä näkee, niin loppu on historiaa ja plinkki voikin juhlia ensi keväänä varpajaisia!
En minä halua nähdä yhtään mitään, sinähän tuota korttia vilauttelit. On muuten varsin kliseistä hörhökamaa tuo “oikeiden ongelmien” määrittely
^ Ei me sovita. Pitää noudattaa herran omaa ohjetta, et ei narkkeihin kande sekaantua. Nuivan horoskooppimerkkikin on ihan väärä. :mrgreen:
Nuivalle vikan kerran, oikeilla ongelmilla en ole missään vaiheessa meinannut sitä, että päässä tarttis viirata. Mut harvinaisen kapeakatseinen kyllä olet, tai et omaa järin korkeaa empatiakykyä ainakaan, jos sä tiedät “vaikeasta” jotain. Sehän voi olla mitä tahansa kehitysvammasta tai syövästä sinne mielenterveys- ja päihdeongelmiin tai yksinäisyyteen ja köyhyyteen. En mä sitä missään eritellyt. Toisaalta eipä kaikesta tarvikaan olla kokemusta. Kai toivottavaa olis, että osais jokseenkin olla empaattinen kanssaihmisiään kohtaan, oli kyse sit mistä tahansa.
En minä kykene tuntemaan empatiaa, enkä varmaan vaikeastakaan juuri tiedä. Kaikki on suunnilleen onnistunut, mitä olen lähtenyt yrittämään. Annetaan olla, ei nyt taida oikein maailmat kohdata
Mutta narkkeihin sekaantuminen se vasta onkin kiintoisaa… Siis semmoisiin vastuullisiin ja empaattisiin narkkeihin, joilla ei oikeasti ole mitään sen suurempaa ongelmaa, ja jotka ihan ilman mitään syytä vaan joskus ajautuu lepäämöön tai heräämöön… Eli dumppaa Naana toi Nuiva viimeinkin, sillä ei ole sulle mitään annettavaa, vaikka se sulle jotain yrittääkin tossa selitellä. Ei siitä ole mihinkään. Sovi deitit mieluummin tän maailmankaikkeuden parhaan Narkkiksen kanssa! PS. tuo kans budia samalla, tahtoo psykoosin päälle taas uudestaan! Whou…mään… luv u… eiku kuka sää oot? Ei mun Nuivan vierestä pitäny herätä, prkl, nyt housut jalkaa ja töihin ttu…
Winstonille tonne aiempaan viitaten, KYLLÄ olin ihan tosissani ja olen edelleen!!!
Esim. tää mun läheinen ku sekoili, niin vaikka hän on “sairas” niin silti hän tajuaa mitä sanoo ja muistaa myös ne jälkeen päin.!
Joo, ei välttämättä tarkottanu kaikkea, mut silti oli ollu sellainen olo, että ei kiinnosta miltä mikäkin sanominen tuntuu…!? Eli tietää puhuessaan mut ei välitä.!
Ja tollasta meininkiä ku wilma joutuu kuuntelee aamusta iltaan ja ties monta viikko kuunnellu ja vielä kuuntelee, niin en ainakaan ite kattois hyvin kauaa vaikka kuin sairaasta olis kyse tai läheisestä.!
En mä mitään salaa kuvaamisia tarkottanu, vaan jos kaveri suoltaa tuota vittuilua koko ajan, eikä ymmärrä järkipuhetta, niin ehkä se hänen kielenkäyttö itse kuulemana sais tajuaa paremmin mitä tekee. Ja sanoo suoraan et mä nauhotan tän sulle niin kuulet itte mitä toiselle sanot.
Jos se jotain veitsen kääntelyä on, ja siitä vielä HÄN menis loukkaantuu, niin voi vitt… sentään.
Kyse ei ole mistään totaali-sekaisin hulluna riehuvasta ihmisestä, vaan vaikka ei tarkottais kaikkea sanomaansa, niin kyllä hän silti tajuaa mikä satuttaa toista ja mitä ei pitäis sanoa…!
Tässä varmaan on taas mullekin suunnattua kritiikkiä, joten kiitos mielipiteestäsi Nuiva. Yritän ottaa sen huomioon jatkossa, jotta meillä kaikilla olisi täällä mukavampi olla. Keskitytään keskustelemaan niistä aineista, joita suurin osa keskustelijoista ei täällä enää edes käytä. :mrgreen:
Edit: Wilma olen todella pahoillani, että alottamasti ketju on mennyt tällaiseksi taistelutantereeksi. Toivon, että asiasi järjestyvät, mulla on ollut samankaltaisia kokemuksia aikoinaan, tiedän että se on äärimmäisen raskasta henkisesti.
Tai sitten aletaan hymy perseessä selittämään et elämä on ihanaa. Kun me ollaan vaan asennevammaisia, kaikki sairaudethan saa valikoida itse ja ne paranevat vaikenemalla.
Kaikki flunssasta syöpään.
Anteeksi munkin puolesta, että tänne tultiin perseilemään, mut siitä ei pääse yli eikä ympäri, että toi Nuivan letkautus oli aloittajaaKIN kohtaan perseestä. Kun eihän tässä ollut kyse sitten mistään päihdepsykoosista, vaan ehdasta kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Se, kuten mikä tahansa muu ongelma voi puhjeta koska tahansa. Kelle tahansa. Tuskinpa siinä seurustelusuhteen alussa on mikään “ongelmien kerjääjä” kun ei kukaan meistä voi tulevaisuuteen nähdä.
Joo toi oli kyllä tosi ajattelematonta ketjun aloittajaa kohtaan, mutta juuri ehtaa Nuivaa “parhaimmillaan”. Harmittaa sikäli, toivottavasti ei jää aloittajalla kirjoittamatta tänne ton Nuivan sikailun takia.
Voi että, kyllä nyt oli sentään ikävästi sanottu. Olisihan se pitänyt kannustaa kärsimään parhaat vuotensa jonkun psyykoosissa heiluvan päihdehörhön rinnalla. Kyllä tuollaisella uhrauksessa saa varmasti sädekehän päänsä päälle
Aloittaja kertoi tyypin olevan entinen nisti, nykyinen doku ja pilleripää. Siinä määrin mt-ongelmainen, että on tuollaisia ongelmia. Tuollaisista hahmoista ei ole nyt eikä koskaan muuhun kuin minkin ruuaksi, enkä todellakaan kannusta yhtäkään naista pilaamaan elämäänsä tuollaisen kanssa. Nyt varmaan taas pöyristyminen ja kauhistuminen on aivan käsin kosketeltavaa, mutta en voi kehoittaa kun heräämään todellisuuteen
No ei kai aina. Ihmisiä on niin monenlaisia. Sikäli mihinkään päihdehelvettiin, jos sellainen kotona on, en minäkään kehota ketään jäämään. Jokainen tekee valintansa. Silti, jos nyt on kyseessä ehta sairaus, vaikka sitä edelsikin päihteiden käyttö niin ei silloinkaan kenelläkään ole velvollisuutta siihen jäädä. Eri asia on se jos haluaa vielä tehdä jotain asian eteen.
^/^^^^ Tää on välil tällasta, ymmärrän Chas ja Nnaana erittäin hyvin…
Välil tekis mieli heittää pyyhe kehään ja jättää koko paska ja pyytää poistamaan nicci pysyvästi.
Mut sit taas toisaalta tääl on niin hyviä tyyppejä muutama, et en halua heitä jättää… You know what i mean
Mut joo, Wilmalle pahoittelut ku tää lähti ihan sivuraiteille ja älä vaivu synkkyyteen ton mun Winstonille kirjoittaman viestin takia ainakaan…
Jokainen ihminen on omanlaisensa tapaus, ja toisilla se psykoosi voi mennä nopeammin ohi, ja toisilla sit hitaammin.
Mulla vaan meinas “kuohahtaa” yli (ihan turhaan), ku tää koko keskustelu “liippaa niin läheltä” minua(kin) et vähä vaikeeta tekee…
Mut toivon miehellesi pikaista paranemista ja sulle parempaa mieltä ja tsemppiä.!!
Öö, kuka onkaan käskenyt kannustaa jäämään huonoon suhteeseen? Todistaa taas siitä, ettet oikeasti tiedä tuon taivaallista, jollet tiennyt sitäkään, että oikeanlaisella lääkityksellä tosta tulee hyvin todennäköisesti kuntoon. Aikas harva nykyään jää pysyvään psykoosiin. Psykoosi ja mania niitä helpoimpia lääkittäviä ovat, jos toki kuluttavia ja pitkäkestoisia joskus. En tiedä, missä todellisuudessa sä elelet, jos sun mielestä toi heitto oli jotenkin realistinen aloittajalle. Olet itsekin myöntänyt, että sä et tunne empatiaa, etkä tiedä mitään mielenterveysongelmista. Siinä kohtaa kannattais ehkä pitää suunsa vaan kiinni.
Kuitenkin siellä on ihminen, jota on rakastanut. Siellä sairauden takana. Tottahan toki silloin pitää pistää peli poikki, jos toinen puoli ei HALUA muuttua ja jatkuvasti käyttää henkistä väkivaltaa, vaikkei enää olisikaan missään syyntakeettomassa tilassa.
Mä todellakin toivon, ettei sun läheisesi koskaan sairastu mihinkään sairauteen. On niitä muitakin suhteen koetukselle pistäviä sairauksia kuin mielenterveysongelmat. Ja muitakin, joka pistävät ihmisen enemmän tai vähemmän sekaisin. USEASTI vaan enemmistö ei ole jättämässä kumppania, kun tulee jotain vastoinkäymisiä.
Mun mielestä täällä ainoa, jonka kannattais herätä kohtaamaan todellisuus, on Nuiva itse.
Nuiva hei, mä oon oikeesti tähän asti ollu sitä mieltä, et susta on nykyisin tullu ihan kunnon äijä…!?
Mut nyt on pakko sanoo et pidä vittu turpas kii jos ei tuu mitään muuta ku tuota saatanan mollaamista, henkilölle jolla on ihan vitun paha olla jo valmiiks!!
Sä saat ajatella iha mitä haluat, mut pidä se omana tietonas äläkä ny enää satuta ihmistä jonka syy toi ei ole missään muotoa.!!
Sori kielen käytöstä, mut mä puhun näin mun frendeillekkin (miespuolisille) et älä vedä hernettä nenään.