Hyvää huomenta ystävät rakkaat. Minä elin vuosikymmenen luullen, että minun on juotava ja syötävä kourallinen lääkkeitä, voidakseni olla edes hetken normaali ihminen. Ilman noita annoksia, kun minusta kuoriutui esiin tutiseva ja vapiseva pelkojensa sekä paniikin tunteidensa vanki.
Minun päihdehistoriani on alun perin ollut varsin tavallinen. Olen pari senttiä pidempi kuin Antilooppi, mut alun perin melkein 10kg hoikempi. Aluksi en tarvinnut kuin pullon keskiolutta, ollakseni sekaisin. Reilussa 10 vuodessa toleranssi kasvoi sellaisiin mittoihin, että hieman isompikin mies olisi sillä ollut hengetön. Toleranssin kasvu on todella salakavalaa. Nyt jos ottaisin saman määrän lääkkeitä ja keskiolutta, tippuisin jo puolimatkassa kyydistä.
Paniikkioireilu minut opetti juomaan säännöllisesti. Koin nimittäin, että kännissä ollessani olin normaali. Tuntui hirveältä edes ajatella että minun tulisi luopua tuosta aineesta, joka sentään antoi hetkeksi tunteen että olen ihminen.
Ihmetellen mietin tänään aikaa taaksepäin. Lähinnä sitä, kuinka olen saanut kasvaa eroon ahdistuksista, paniikeista ja suunnattomista sosiaalisista peloistani. Ainoa mitä tuo kasvu vaati, oli luopua harhasta että tarvitsisin päihteitä tai lääkkeitä voidakseni olla normaali. Suostuessani myöntämään voimattomuuteni, suostuin matkalle itseeni jolla edelleen tänään päivä kerrallaan taivallan.
Tänään ymmärrän varsin hyvin sen, miksi alkoholisti tarvitsee tukea raittiuteensa. Niiden asioiden, jotka pakomatkalle alunperin ajoivat, läpikäyminen kun ainakin minun kohdallani yksinään olisi ollut tuhoon tuomittu yritys.
Laskin tuossa hieman omaa toleranssiani ja kyllähän Se melkoinen oli vielä reilu seitsemän vuotta sitten. Join päivittäin vähintään 12 keskiolutta. Maksimissaan kaksi kertaa enemmän. Lisäksi söin samalla 8kpl Xanoria, 2kpl Tenoxia, 12-15kpl Panacodia, 2-3kpl Lyricaa, 2kpl Remeronia, 2 kpl Seronilia ja lopuksi vielä kaikki mahdolliset napit, joita käsiini sain. Tosiaan kun en ole mikään Svartsennikkari ruumiinrakenteeltani, niin on noihin annoksiin tarvinnut hurjasti harjoitella. Eikä kyllä ole ollut ihme että on pelottanut niinä päivinä kun noita annoksia ei ole ollutkaan saatavilla.
Tänään olen kiitollinen siitä, että olen saanut uuden elämän, johon ei kuulu päihteet eikä pillerit. Kohdallani se vaati kokonaisvaltaisen remontin sisikunnassani, remontin jossa kaikki formatoitiin ja asennettiin uusiksi. Tämän päivän käyttöjärjestelmäni ei takkuile eikä kaadu, niin kauan kun muistan päivittää sitä säännöllisesti.
Tämän päivän raittius on kaikki.