Pistetääs uusi topic tästä, kun tällaista tietoa ei tunnu olevan saatavilla kovin helposti, mitä oggy tarjoaa.
Harva tietää esim, kuinka tärkeää proteenien ja antioksidanttien ottaminen on, kun lopettaa opioidit.
Olis A-klinikallakin paljon opittavaa tästä.
Sori nyt mut netiketin mukaan, sun pitäis laittaa tekstiä näkyviin ja kertoa kunnolla siitä omat mielipiteesi ja sit pyytää muita mukaan. Linkit ei riitä.
No voi nunnunnuu Okei. Tuntuu olevan kokenut ja aiheeseen perehtynyt kaveri tämä oggy,
jonka kirjoitukseen linkki viittaa.
“natural detox works 100 times better than detox formulated and predicated by the use of other mind altering chemicals.”’
Käännös:
“luonnollinen vieroitus toimii 100 kertaa paremmin kuin kemikaalinen vieroitus.”
Hän sanoo, että vaikka olisit ollut 10 vuotta 150 mg metadonilla, hoito on ohi 4-6 viikossa.
Ilman oikeita ravinteita oireet kestävät kirjaimellisesti kuukausia. Ja hän kertoo tarkalleen mitä ravinteita tarvitaan.
Teksti on pitkä ja niin täynnä asiaa, että vaikea alkaa valitsemaan. Paras ohje, mihin olen netissä
törmännyt.
Ja huom huom, sama kaava toimii kaikkiin opiaatteihin ja opioideihin, kuten subutex, suboxone, oxycontin jne jne…
Mutta hän on erikoistunut metanod-potilaisiin ilmeisesti koska oli itse aiemmin sellainen.
Miten tärkeää antioksidantit on metadon-vierotuksessa? Sallikaa mun nauraa… BULLSHIT! Koko teksti mitä luin oli jonku tyypin käsitys siitä, mikä on hyvä tapa vierottua. EI minkäänlaista tieteellistä tai kokemuksellista pohjaa koko asialle. Täyttä paskaa.
Voithan toki juoda metkuasi vuosikymmenet ja huudella kuinka paskaa eri kikat on ja kuinka lopullinen tuomio opanarkkaus on, vaikka se on vaan pään sisällä. Jos halua lopettamiseen löytyy nii ihmisellä on tapana olla avoin uusille menetelmille, eikä kokeilematta tai sen enemmän asiaan perehtymättä dissata niitä. Ei oggy myöskään kirjottanut että antioxidantit suo jonkun ihmeparantumisen tai että reflat lievittyisi sen ja sen verran. Sä poimit yksittäisen asian tuolta noista monista eri neuvoista ja jotenkin liitit sen siihen että se itsessään olisi avain voittoon?
Onhan tossa paljon asiaa, ihan perusjuttuja, mitä pitäisi elämään muutenkin ottaa. Mutta. En vaan jotenkin jaksa uskoa, että näillä aineilla (jos millään) vieroitusoireita selätetään. Niin kuin tekstissäkin todettiin, on muukin apu tarpeen.
^ Mielestäni tuossa annetaan käsitys, että linkki sisältää ARVOKASTA TIETOA, jotain, joka on TÄRKEÄÄ opioidien lopettamisessa, ja joka A-klinikankin olisi syytä lukea, jotta he voisivat OPPIA jotain uutta. Minun käsitykseni oppimisesta on, että luettu tieto perustuu todellisuuteen. Ja ainoa tapa varmistua siitä, että jokin asia on totta, on tutkia, onko näin. Ainakin, kun puhutaan lääketieteellisistä asioista, on tärkeää tehdä tutkimuksia jne.
Noo poijaat, kuis julkinen tämä ny on, osa tohtii laittaa spostiosoitteen mutta ne ei ole diilereitä vaan rehtejä plinkkiläisiä. Periaatehan et koitetaan auttaa ja samoin varoittaa nuoria tai uusia, itse käytän respan mukaan lääkkeet ja ikävä kyllä elämäni loppuun asti. Nyt joulukuussa aika ja koitan neuvotella teemujen lopetuksen 4V ja syynä jumalaton pahoinvointi niistä, jotain muuta opiaattia pitää koittaa kun hermostollista särkyä ei burana poista. Joku vierotus siis on tulossa vaikka pärjäsin kyllä pancodilla 2 vko kylkiluu murtuman takia mutta en pystynyt edes räsymatolle astumaan ku otti kipiää. Teki mieli teemuja mutta vain et kipu lakkaa. Viekkareista en tiedä ku 6*300Mg lyrikaa ja 400Mg Tramadolia seinään yli vuoden käytön jälkeen, no sain 4Kpl 150Mg lyrikaa jeesiksi. Siis ihan kipupotilaskin voi joutua vieroitukseen ku lääkkeitä vaihdetaan.
Toimiiko metadon yhtään samalla periaatteella kun bupre. Blokkaisi muita opiaatti oideja?? Tiedän kyllä että pääasiassa ei ja että subutex siihen parempi. Mutta, mahdollista tai mitään “hyötyä” vetää metadon hoidossa???
^ Tosi ristiriitaisia kokemuksia porukalla tästä. Ei kuitenkaan missään tapauksessa blokkaa samoissa määrin kuin bupre, ja se blokkauksen vaikutusmekanismi on erilainen, samoin kuin muutenkin vaikutusmekanismeissa on huima ero. Metadoni on täysagonisti, kuten “perinteiset” opioidit, bupre taasen omalaatuinen agonisti/antagonisti tai miksikä sitä nyt pitäisi kutsua. Sehän esimerkiksi potkii muut opioidit elimistöstä naloksonin tavoin.
Mutta mitä tulee muiden opioidien käyttöön metiksen aikana, niin itse olin 80 mg oksikodonivedoista pää pöydässä, kun taas kaverilla ei tuntunut missään. Ja vastaavia olen kuullut paljon: joillakin blokkaa paljon, joillain ei niinkään. Varmaan annosriiippuvainen juttu, itsellä kun ei ole mikään valtaisia metadoniannos (70 mg).
Mietin tässä omaa hoitoa aloitellessa että miten saisin läheiseni nyt vakuuttuneeksi siitä että tää on mulle oikea ratkaisu. Mitä mä kerron hoidosta valehtelematta kovin pahasti. Voin siis ainakin sanoa että toimii myös muita opiaatteja kumoavasti. . että enhän mä nyt sitten VOI skaan enää käyttää/ retkahtaa no joo en oo tyhmä. ei mun tulis mieleenkään käyttää enää sit kun hoitoon pääsen.
Et välttämättä mitenkään, kuten itsekkin mainitsit niin yksi faktoistahan onse että haet sitä nyt vaihtoehtoisesti laillisesti ja valtiolta. Saako alueellasi vain metadoni-hoitoa? Muuten suosittelisin Suboxonea, etenkin jos et pahemmin vahvoja jarruja oo vetänyt(kuten nuoremman sukupolven opiaattien käyttäjät).
ja siis mitävittua…mistä tiedät että en ole vaikka nyt 65vee narkkari???
enkä saanu viestistäkään oikeestaan mitään selvää. oliko sulla ihan oikeasti jotain asiaakin tähän aiheeseen?