Onnea 4kk raittiudesta!
Lämpimästi kiitos
Onnittelut!
Kiitos @kaaosteoria66
Päivä 123. Erikoiset asiat motivoivat raittiuteen…kuten numerosarjat. Hauska tuo tämän päiväinen luku kannatti rimpuilla tänne asti.
Eilen näin erästä mun kaveria ja se oli mukavaa. Se herätti kuitenkin monenlaisia ajatuksia. Hänellä on elämässä tapahtunut monenlaista positiivista muutosta, ainakin päällepäin näyttäisi. Onpa vaikea yrittää selittää asiaa ympäripyöreästi, mutta pointti kaikille varmaan jotenkin tuttu juttu. Kateus. Meille syntyi puolison kanssa hyvä keskustelu, kun hän kysyi, hiukan pilke silmäkulmassa, että oletko kaverillesi kateellinen…uusi mies, uusi koti, uusi työ, uusi harrastus…Tiesin heti, että en ole kateellinen. Täällä plinkissä on kuitenkin käyty paljon keskustelua tunteista ja siitä kuinka tunteet tulisi hyväksyä, tarkastella, antaa niiden tulla ja mennä… Nyt hoksasin pysähtyä tämän äärelle ja uskalsin hiukan tarkastella mitä tunteita tapaaminen minussa herätti. Olin onnellinen ja hyvilläni toisen puolesta, ihailin hänen rohkeuttaan ja heittäytymiskykyä jne. En ole kateellinen aineellisista asioista. (Se on ehkä jopa vahviuteni, kun perusasiat ovat kunnossa ja mieleiselläni tolalla, en ole kiinnostunut materiasta…remontista, uusista pinnoista, huonekaluista, tavaroista, autoista, vaatteista…) mutta, mutta hänen kertoessaan asioistaan, huomasin kaipaavani säpinää, tapahtumia, jotain positiivista flouta, rakastumisen huumaa ja hullutusta (kääk, minulla on oikein ihana mies, rakkautta yli kaiken, eikä ongelman alkuakaan, lähinnä haluaisin meidän alkuhuuman takaisin reilusti yli 15 vuoden takaa )
Mutta kuten tuolla aiemminkin kirjoittelin, minua vaivaa joku tylsyys juttu, vaikka mun elämä ei ole tylsää. Tietyt asiat tietysti toistuvat säännöllisesti, työt, harrastukset…elämässä on rytmi ja rutiini.
Minusta tuntuu, että olen paljon juonut tuon tylsyyden poistamiseen…toki join lopulta kaikkeen muuhunkin. Hassu juttu vaan, kun tuo tylsyys on TUNNE, ei mun elämä ole tylsää, enkä edes jaksaisi enempää säpinää.
Olipas nyt outoa pohdintaa, mietin jo sata kertaa poistanko koko rimpsun. En oikein tiedä saanko ajatuksia kirjaimiksi…
Jotenkin vain tuntuu, että tässä on nyt, tällä hetkellä vielä pieni, juomisriski…siksi tuntuu, että piti saada kirjoitella asia ylös, että ei paisu isommaksi.
Puoliso on hyvä ideoimaan pieniä, virkistäviä, helposti toteutettavia juttuja, jotka piristävät arkea. Jutteluhetkemme sai heti aikaan pari hyvää pikku retki-ideaa, joilla virkistää lähi päiviä tai viikonloppuja.
En tuo mitenkään oudolta kuulosta. Minulla on melkein joka kevät sellainnen “kutina” että nyt pitäisi tapahtua jotain… levottomuus ja halu muutokseen.
Ehkä sellaisia vaan aika ajoin tulee. Moiset hetket on ihan hyviä kohtia pohtia elämäänaä ja toiveitaan ja tarpeitaan ja ehkä tehdä jotain uutta ja erilaista, pientäkin, joka toisi vaihtelua.
Nuo pienet retket kuulostaa kivalle!
Joku uusi harrastuskin (yksin tai yhdessä) voi antaa dopamiinipommeja. Kun jotain kokeilee, alkaa nähdä riittääkö se, vai tarvitseeko elämää myllertää uusiksi enemmänkin.
Minulla tuo auto on nyt yksi muutos ja tuo vapautta. Katselen riittääkö se, vai löytyykö reissuilla vaikka joku pailka jonne voisi vaikka muuttaakin.
Tylsyyden tunne voi johtua tuttuudesta (puoliso on tuttu, samoin työkaverit, reitit, ympäristö rutiinit ym)a silloin kaipaa vaihtelua, jotain ihan uutta elämänsä piristykseksi. Joskus aika pienetkin jutut voi riittää.
Mukavaa ja raitista päivää!
Tunnistan kirjoituksestasi KAIKEN, etenkin piilopulloon liittyvän häpeän ja huomion keskittymisen ei lapsiin, vaan salailuun. Sinä olet tehnyt jo aimo matkan niistä ajoista, onnittelut!
Korkealla minun triggeri-listallani keikkuu juurikin tylsyys. Olen juonut täyttääkseni illat jollakin, jonka uskoin tuottavan mielihyvää. Mutta eihän se niin mene, kuten kaikki tiedämme.
Ja ymmärrän hyvin @Metsanpoika, miksi ystäväsi uudet tuulet herätti hämmennystä sinussa. Vaikka itsellä olisi kaikki hyvin, niin läheisen ystävän suuri positiivinen elämänmuutos pakottaa väkisinkin tarkastelemaan omaa elämää. Ja sinähän päädyit sen myötä siihen, että sinulla on hyvä olla, niin itsesi kanssa kuin puolison . Note to self; pitäisi useammin muistaa tarkastella niitä asioita omassa elämässä, joista on onnellinen. Minullakin niitä on runsaasti. Mukavaa tiistaita sinne!
Kiitos @metsänpeitto1 ja @Soberista kannatti siis kirjoittaa, koska TE sanoititte vielä paremmin tuntemani fiilikset, juuri noin. Miten mä täällä tippa linssissä luen ja olen kiitollinen, että te ymmärsitte.
Ihmiselle tekee hyvää saada tunne, että ei ole yksin “erikoisten” ajatustensa kanssa.
Kiitos Teille,
Iloisena tähän päivään
Päivä 125. Nyt on hyvä fiilis. Kai, kun pitkä viikonloppuvapaa tulossa kyllä hampaita naurattaa!
Kävin jo kauan ennen kukonlaulua heittämässä hyvän aamulenkin, kyllä tossu kulki. Kukko taisi vasta herätä, kun olin jo takaisin kotona. ( Naapurissa on oikeasti kukko joka heräsi
)
Eilen oli mukava ilta, kun meidän puita sahattiin lautatavaraksi kenttäsirkkelillä. Pääsin taas kerran “lautapojaksi”. Kyllä tekee istumatyöläiselle hyvää päästä ruumiillisiin töihin. Seurailin ihaillen sahurin taitavaa työskentelyä vanhan sahalaitoksen ympärillä, samalla kun heittelin laudat ja lankut eri kärryyn, kun polttopuuksi menevät pinnat. Hän osasi hommansa ja turhia liikkeitä ei työn äärellä ollut.
Siinä meni iltamyöhään ja kun kävin yöpuulle, taisin nukahtaa ennen kuin pää ehti tyynyyn.
Tuntuu, että on mukava pääsiäisen aika tulossa. Kauniit kelit, teemme varmasti lautataapelin ja polttopuita. Lapset puolisoineen on tulossa ainakin yhdeksi yöksi. Suunnittelimme, että grillaamme jes! Toivon, että ehdimme isännän kanssa tehdä pari pyörälenkkiä ja ehkäpä nukumme jo pihamökissä (siellä ei ole lämmitystä, on sellainen “kesämökki” ).
Mahtava olo, kun alkoholi ei ole tullut mieleenikään Pääsiäisvapaita suunnitellessa. Vapauttavaa.
Nähtäväksi jää, mitä päivät tuovat tullessaan nyt loppu jäähtynyt kahvi naamariin ja loput työjutut pakettiin, vielä yks haastava teams ja sitten…vapaille
Huh, mitkä yöunet. 10 ja puoli tuntia
Toivottavasti piristi, on väsyttänytkin. Sen verran ollut näitä kevään kotihommia: polttopuun tekoa ja eilen illalla saimme lankut ja laudat taapeloitua (kyllä tuli kaunis kasa kuivamaan). Autojen renkaat on vaihdettu yhdessä tuumin ja tänään vielä pesen talvirenkaat pois. Taidanpa pestä autonkin
Eilen isännän kanssa kauppareissulla kauhistelimme kuinka kallista ruoka on, mutta kotimatkalla hän nauroi, että halpa reissu, useana menneenä pääsiäisenä on ostettu molemmat helposti satasella alkoholia pääsiäiseksi ja siihen baarit päälle…eli taas säästyi reilusti yli 200€.
Vähän on pilvisempi päivä kuin eilen. Käyn tekee lenkin, kun päivemmällä en taida ehtiä.
Raitista ja hyvää pitkäperjantaita kaikille
Vitsi, kuulostaapa toi kaikki touhuaminen kivalta! Hyvää pääsiäistä <3
Pääsiäinen vietetty , eikun kohti Vappua
Touhukas ja ihanan mukava pitkä viikonloppu. Upeat kelit helli monenlaisia kotiaskareita ulkona tuli tehtyä. Saimme nuorisojoukot houkuteltua muutaman tunnin polttopuukökkään ja johan tapahtui. Nyt on pari isoa klapikasaa kuivamassa tulevalle talvelle.
Ehdimme isännän kanssa pihamajaan nukkumaan yhdeksi yöksi, kun olimme kaksin. Hauskaa, kesätunnelmia.
Useasta lähijärvestä suli jäät näinä päivinä eli nyt on alkanut uimakausi, pääsen uimaan joka päivä
Alkoholi ei käynyt juuri mielessäkään pääsiäisen aikaan. Tilannetta auttaa, kun puoliso jatkaa edelleen pitkäksi venynyttä tipatonta. Tuntui myös mukavalta, kun vierailulla ollut nuoriso ei juonut edes saunaoluita… limsoilla näyttivät saunovan (syytä en tällä kertaa tiedä, enkä kysynyt, yleensä juovat saunaoluet tai pari).
Nuoriso on niin paljon fiksumpi sukupolvi kuin edeltäjänsä. Tai ainakin omien vanhempien lasten kohdalla tämän olen todennut. Mukavalta kuulostaa teidän pääsiäinen ja etenkin omaan korvaan tuo puolison tipattomuus kuulostaisi etenkin mukavalta projektilta. Vappua kohti, kuten sanoit