Merkintöjä kuljetulta polulta

Päivä 270. Taas on saatu arki kunnolla käyntiin. Eipä valittamista, mutta kuitenkin… Kesäloma on niin spesiaalia aikaa työmuurahaisen elämässä, että kun se vapaus taas vaihtuu arkielämäksi, tulee näköjään vahvoja vieroitusoireita. Mun elämä on mukavaa ja mielenkiintoista, mulle siis, silti tulee näitä tunteita, että on niin tylsää ja typerää. Tässä on oikea oppikirja esimerkki ‘tunteesta’ joka ilmeisesti kannattaa ottaa vastaan, tarkkailla hiukan ulkopuolisen silmin ja päästää menemään :butterfly::butterfly: Ihmisen mieli on kyllä erikoinen.

Mietin että osa tunteesta johtuu arkirutiineista. Arkipäivät ovat melko samankaltaisia, toistavat itseään kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen. Lomalla on vapauksia, varsinkin aikatauluista ja velvollisuuksista. Mielestäni se pitää niin ollakin, jotta arki ylipäätään sujuu hermoilematta tai ainakin vähemmällä ruuvin kiristyksellä. Mutta siitä seuraa sellaista ennalta arvattavuutta elämään ja se on tylsää. Vai onko.:light_bulb: Taitaa olla liian kauan mun katastrofaalisesta erosta, jota kesti monta vuotta. Sen jälkeen kun pääsin taas joskus jaloilleni, muistan kuinka tyytyväinen olin mukavaan arkeen, kun kaikki toimii, etenee suunnitelmallisesti, ilman yllätyksiä ja mielen kuohuntaa. Täytyypä palautella mieleen.

Ärsyttää välillä, että mistä se pikkuriikkinen tyytymättömyys puskee pintaan mielen syövereistä, vaikka IHAN OIKEASTI kaikki on hyvin, kaikkea on riittävästi, elämä on vallan ok. Miksi ihmisen mieli syöttää ajateltavaksi sellaista paskaa. Ehkä muutkin miettivät jotain saman suuntaista.

@flux omassa ketjussaan kirjoitti:

Mietin, onko tämäkin alkoholin ansa, yksi konsti. Yrittää maalailla väkisin mun elämä tylsäksi ja tyhjäksi, saada aikaan ikävä, lannistunut, yksinäinen olo, johon voisi sitten juoda helpotukseksi. Sitten masentua vähän lisää ja juoda taas… you know…

No joo, nämä oli tällaisia tiistai pohdintoja. Elämä ei ehkä nyt just hymyile leveästi, mutta ei irvistäkään. On sellainen tasainen tylsä ilme naamassa. Rutistetaan työpäivä kasaan, illalla salille ja rauta vääntyy, sitten järveen uimaan (vedet ovat muuten edelleen melko lämpimät, että eikun sinne vaan kaikki, uimaan vielä) ja saunaan.

Raitista ja tavallista tiistaita kaikille :heart_exclamation:

Kirjoitelkaa teidän tavallisesta arkitiistaista tai sitten jos jollain on jopa jotain kohokohtia tiistaissa :smiley:

Kiva kun olette siellä jossain :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä