Mediasta poimittua

Qatarista liikkuu hurjia huhuja. :open_mouth: Kerrotaan että Qatar olisi yrittänyt lahjoa avausvastustajansa Ecuadorin joukkueen häviämään isännille 1 - 0.
iltalehti.fi/jalkapallon-mm … dc22d2d09f

Tuo matsihan on tänään jo pakko katsoa! Jos Qatar oikeasti voittaa 1 - 0, siitä vasta jälkipyykkiä syntyykin.

Kotimaasta:

Iltalehti:
Poliisi julkaisi ilahduttavan taulukon – nuorten alkoholinkäyttö romahtanut silmissä.
Kouluterveyskyselyn mukaan yläasteikäisten ja toisen asteen opiskelijoiden alkoholinkäyttö on laskenut. Huumekokeilujen yleisyys on hillityssä nousussa.

iltalehti.fi/kotimaa/a/3b84 … 1668662830

Nuorisorikollisuus vaikuttaisi kuitenkin taas valitettavasti lisääntyneen, oltuaan pitkään laskusuunnassa aina ekaan koronavuoteen 2020 asti.

^ Morjesta Vadelma ja tätä kautta elämän, urheilun ja musiikin (itse voi todeta ja päättää, onko se hyvä !)

ja

ikävä olla negatiivinen, mutta taisi olla isomman luokan virhe antaa kuninkuuslajin suurimmat kisat tuohon ilmansuuntaan.
Toivoa sopii, että muuten tulee ihan urheilulliset skabat ja aitoa jännitystä ja lieveilmiöt pysyisivät minimissä.
Miksi näiden isojen kisojen, olympia- ja futiksen mm-kisat pitääkin olla niin ongelmallisia
ja kaksinaismoralistisia - virhehän tehdään kisapaikan ja -maan valintavaiheessa.
Raha ja valta, kabinettikerho, saunasopimukset ja suhmuroinnit, pieni piiri ja hyvä velisiskoilu.
Eihän krooninen kritiikkikään enää auta, vaan nyt on pelattava ja poliittinen perspeilailu jääköön.

En ole virittynyt jalkapallotunnelmaan juurikaan, mutta tulevan kuukauden aikana niin voi hiljalleen käydä.
Ehkä roppa ja pää ei ole oikein tottunut ilakoimaan kesälajista näin ensilumen keskellä.
Oma, kohtuullisen menestynyt potkupallistiurani on ollut jäissä jo kohta 40 vuotta.

Oliko tuolloin, 1982 - 1985 ruoho vihreämpää, nappulat tiukemmin nurmen pinnassa
ja laukaukset kovempia tai tarkempia. Ainakin nopeita soluja oli enempi, mutta
taidan silti olla nyt skrodempi ja kovakuntoisempi, kuin VPV:n keskushyökkääjänä,
jota oikeestaan jännitti varsinaiset pelit enemmän ja pelasi paremmin harkkareissa.

Kansainvälisen vertailun kestävillä, laadukkailla vasemmalla ja oikealla jalalla oisin noussut tähtiin ja menestyvien eliittiin. Seurauksena miljonääriys, paljon faneja ja pikkuhiljaa hiipivä ongelmien kenttä, jossa päihdekurimus kävisi käsiksi ja potkisi munasuojille. Muutama hlökohtainen konkurssi ja kalliita avioeroja, huonon käytöksen epäilyjä ja paljon pälyilyjä ja hikoilua ja ressiä ja rykimistä. Ehkä jokunen kartellityyppinen kartanoremontti ja isyysoikeudenkäynti ja lastenhoitajan epäselvä yliannostuskuolema uima-altaassa.

Ihan hyvä, ettei niin käynyt, etten ollut rajattoman lahjakas, vaan vain sopivasti ja ettei päihteet läikkyneet yli astian ja rinnuksille.
No, niiinhän tietenkin kävi ilman kenttien partavaahtona olemista, joten lopputulos on kai sama eli romanttisen persaukinen, mutta raitistunut ja aika lailla paikkansa löytänyt entinen superhaaveilija, jonka joistain jutuista tuli lihallista totta ja tavanomaista arjetusta.

Elämää ei enää harjoiteta amatööritaustalla tai harjotella tai siis tämä on todellakin suora lähetys ja tositoimet ja the real life.
Musiikkia elämään, sitä pitää olla ja oman melkosen tavislaiffin soundträkki vain paisuu, jatkuvasti.
Jotain aihepitoistakin tähän Prossan perustamalle kestolangalle. Missä on Prossa ? Terveisiä, kuten muillekin tyypeille.

Terve mieheen!

Luoja (!) tietää, etten näinä aikoina paljonkaan kirjoittele Lopettamoon koska en ole Lopettaja, mutta nytpä oli pakko tulla kertomaan ihan sinullekin tämä ällistyttävä mediapoiminta. :astonished:

Muistatkos 1970 kun sinä aikoinaan pistit liikkeelle luulemuksen, että minä olisin Tarharyhmä -yhtyeen rumpali? Muistat varmaan. Ainakin helistin ja joku muukin kirjoittaja lähti mukaan ihan täysillä tähän absurdiin harhaluuloon.
Tänään sain tietää, että kyseinen disinformaatio on kantautunut Fernetin ja ehkä jonkun muunkin Plinkkiläisen toimesta ihan Suomi24 -foorumille asti. :astonished:

keskustelu.suomi24.fi/t/1435867 … to—noksy

Jos se nyt ei tullut vieläkään selväksi jonkun päihdykkeiden pehmentämässä päänupissa, niin vakuutan ja korostan vielä kerran vuosien jälkeen, että minulla ei ole ollut koskaan mitään tekemistä Tarharyhmä -yhtyeen kanssa.
Jos nimimerkkini on joskus ollut Tarharyhmä, se ei liitä minua kyseiseen bändiin IRL sen enempää kuin nimimerkki “Iron Maiden” Plinkissä tekisi minusta oikeasti Bruce Dickinsonin. :bulb:

Minun olisi toki pitänyt kumota teidän harhanne pontevammin silloin ajat sitten, mutta enhän minä nyt jumalauta uskonut että joku on niin sekaisin että uskoo oikeasti moisen hölynpölyn. :astonished: (tai no okei, helistimestä uskon. Hän on luullut minua myös moderaattoriksi ihan tosissaan).

Muuten koko harhaluulonne olisi ollut hupaisa ja huvittava, mutta nythän on niin, että mukaan on vedetty sivullisia ihmisiä joilla ei ole mitään tekemistä Päihdelinkin tai varmaan edes päihteiden kanssa, kuten edellä mainittu yhtye ja sen rumpali. Moinen saattaisi täyttää jopa juridisesti kunnianloukkauksen kriteerit.

Minuahan asia ei henk.koht. kosketa, koska en ole kyseinen henkilö. Minun oikeaa henkilöllisyyttäni Plinkissä ei tiedä kukaan, aivan kuten useimpien muidenkaan plinkkiläisten henkilöllisyyttä ei tiedä kukaan. Eikä pidäkään tietää.

Pahoittelen piip-ahdustani Lopettamossa ja siirryn Olohuoneen puolelle takaisin.

Tervejärkisempää uutta vuotta toivottaen.

PS. Kiistän myös soittaneeni Black Sabbathissa ja olevani Katri-Helena.

Hyvät uuden vuoden toivotukset teille kaikille! Erityisesti Vadelmamunkille alias Katri-Helenalle!! :laughing: :laughing: Hyvä, että selätit koronan ja kaikki näyttää rullaavan.
Minäkään en ole pitkiin aikoihin kirjoitellut tänne mitään. Plinkkiä kyllä seuraan päivittäin. Liekö niin, että uudet ketjut ja kirjoittajat vaatisivat asioiden kertaamista kyllästymiseen asti? En jaksa enkä viitsi.
Hyvää vuodenjatkoa sinne Pohjolaan ja ihmetellään.

^ Hei andante ja hyvää uutta vuotta sinne Saksan maallekin, tai missä päin nyt oletkin! Mukavaa kuulla sinusta. :slight_smile:

Joo, korona kävi viimein kimppuuni muutama viikko sitten, mutta selvisin siitä onneksi noin kolmessa päivässä. Nyt jatketaan terveenä eteenpäin, mitä nyt yläpään terveydestä ei aina niin takeita. :smiley:

Kaikkea hyvää elämääsi, andante.

^ -terve naiseen. Ja hyvä ettei ole ongelmia Sulla.

tuohon linkkiin tällanen vastaus ja tulos:

Pahus. Sivua ei löytynyt.

Joten en voi kommentoida sellasta, mitä ei näemmä ole.

Jonkun kaksnelosen suolen kaunaiset jubailut ei sentään ole minun vastuulla, saati fernetin ja helistimen viestit.

Ovatkin kaksi eri palstaa. En käytä tuota toista ollenkaan. Vessanpyttypolemiikkia. Täällä asioin minimi vähän, joka on sopiva määrä.

Kummatkin alustat lienevät silti asiantuntevien ja ajassa kiinniolevien, nopeasti reaaliajasssa reagoivien
ammattitaitoisten ja älykkäiden moderaatojen valvonnan alaisena, oletan.

Päihdelinkin viestihistoriaa voi sitten tutkia, ja niin paljon, kuin sielu vetää ja kestää ja jos ketään yhtään kiinnostaa, vaan tuskinpa sentään, yhtään ketään kiinnostaa vuosia vanhat kälyiset raidat. Eihän täällä ole edes kävijöitä. Ennen oli sentään paljon tulijoita-menijöitä. Oih´ niitä ihania riitelyn aikoja ja “tiettyjen nimmareiden” jatkuvaa banneja. Mistähän nekin bannit aina tuli samalle tyypille eri nimmarilla, hmmm…

Aikansa oli hauskaa sekin → not. Kirosanat kun jättää pois, niin tulee blancoa, eikä ole mitään sanottavaa ja lisättävää.

2023 Nyt parempaa ja iloisempaa loppuvuotta, aye ´

edit. Jos tuon nimmarijupakan todenperäisyys aiotaan selvittää, on se sangen helppoa ja näkisin sen olevan ratkaistavissa.
Pitää vaan lukea kahden osapuolen kaikki viestit. Omani näyttää olevan lukemissa 24375.

Kaksi viestiäni on muistaakseni poistettu. Liittyi Saunan puolella 2015 teknisesti hataraan moderointitekstiin,
jonka päälle pääsin kirjoittamaan estoitta. Siitä pillustuivat.

Tarharyhmän, Rec Catin, Valtiomiehen, Ketostixin ja Vadelmamunkin yhteenlaskettu viestimäärä on myös ihan kunniotettava,
pitkälti yli kymppitonnin, ehkä 15 donaa ja enemmän, siis mähän en tiiä, kun en ole laskenut.

Käytännön ongelma tulee heti vastaan. Hirmuinen määrä mesitsejä on poistettu kulloisenkin moderoijan toimesta. Silloin oli oikein avohakkuut meneillään. 2011-2023 on tuo aikaväli, jolloin hedelmällistä polemiikkia on kahden kirjoilla olevan osapuolen välillä todistettavasti tapahtunut. Näin muistelen sen alkamisvuoden. Silloin ei ollut älyllisiä hupelimia ja olin enempi kiinnostunut tyhjästä.

Poistettujen satojen tai tuhansien viestien kirjoittaja on joku muu kuin minä. Ehkä heitä on useampi henkilö ja osa on jo kuollut. Ehkä kummallakin puolella on useampia skribailijoita ja sukupuolia ja siviilisäätyjä ja ammattikuntia ja kansallisuuksia ja sosiaaliluokkia.

Selvittäjän pitää olla puolueeton virkahenkilö. Suomen valtion takaama henkilö, joka työkseen tutkii sanoja ja netin tapahtumia.

Sitten vaan teknisesti palauttamaan poistettuja viestejä ja niitä tutkimaan. Totuus tulee ilmi yhdestä (1) viestistä, jota ei tietenkään ole.
Saattaa lopulta mennä vaikeeksi. Aikaa ja valtion rahaakin kuluu melko paljon, mutta varmaan tulee ratkaistua eli

jää muistikuvien ja luulemisen varaan.

HS tänään

[i]LUIN mielenkiinnolla lääkäri Miila Halonsaaren kirjoituksen koululaisten lisääntyneestä väsymyksestä (HS Mielipide 14.1.). Päätelmät perustuivat koululaisten ja opiskelijoiden pitkäaikaiseen seurantaan Kouluterveyskyselyn avulla. Kysely on hyvin tuttu myös minulle.

Pitkällä aikavälillä päivittäinen energisyys ja hyvinvointi syntyvät tasapainosta kuormituksen ja palautumisen välillä. Kiistatta voinemme olla yhtä mieltä siitä, että nykyajan työ-, koulu- ja opiskeluelämä kuormittavat ihmistä kognitiivisesti enemmän. Mutta myös ihmisten vapaa-ajanvietto on muuttunut tavoitteelliseksi ja hektiseksi. Teknologia kehittyy. Evoluution silmissä me emme ole kehittyneet samaan tahtiin. On syntynyt epäsuhta kuormituksen ja palautumisen välillä. Tilanteen jatkuessa pitkään ihminen alkaa väsyä ja uupua.

Palautumisesta valtaosa syntyy nukkuessamme. Tällä hetkellä nukumme vähemmän ja huonommin kuin koskaan ennen. Myös koululaiset ja opiskelijat ovat jatkuvasti väsyneitä, ja mikä huolestuttavinta, työelämäämme siirtyy jo valmiiksi uupuneita nuoria kansakunnan toivoja. Elämme murroksen mutta toivon mukaan myös uuden oppimisen aikaa. Aina kun on haaste, on olemassa myös ratkaisu.

Olen yhdessä Opetushallituksen kanssa lanseerannut unikoulutus-projektin. Sen tavoitteena on lisätä koululaisten ja opiskelijoiden tietoisuutta hyvästä nukkumisesta. Mutta ennen kaikkea se tarjoaa käytännön työkaluja kohti parempaa jaksamista ja elämää.

Hyvää nukkumista ja palautumista koskeva haaste on yhteiskunnallinen, mutta jokainen meistä pystyy vaikuttamaan siihen jakamalla viestiä eteenpäin. Omassa perheessä, ystävien kesken, kouluissa työ- ja opiskelupaikoilla. Hyvän unen tulisi olla meidän suomalaisten yhteinen arvo. Uni mahdollistaa elämässä upeita asioita.

Henri Tuomilehto

dosentti, erikoislääkäri, unilääketieteen erityispätevyys[/i]

Ongelmiahan minulla kyllä on elämässäni ollut. Päihdeongelmia varsinkin. Mutta sillä henkilöllä joksi sinäkin olet minua väittänyt, en usko ainakaan niitä päihdeongelmia olevan tai koskaan olleenkaan.
Kyse oli siitä, että aikoinaan harhaisesti sekoititte Plinkin riitoihin mukaan henkilön nimeltä mainiten, jolla ei ole mitään tekemistä koko Plinkin tai päihteiden kanssa. Siis erään 90-luvun semi-kuuluisan bändin rumpalin.

Mahtaisi kyseinen rumpali ihmetellä, jos näkisi että mitähän hiivattua jotkut Päihdelinkin oraakkelit ovatkaan hänestä kirjoittaneet joskus, samalla kun ihmettelisi että mikä hitto on koko tämä Päihdelinkki! :open_mouth: :laughing:

Asia nousi pinnalle äskettäin, kun nimimerkki tabularasa nosti sen pinnalle Olohuoneessa ja kertoi Suomi24:n horinoista. Copypeistailipa sinne myös sinun vanhoja kirjoituksiasi, 1970. En usko että olet kovin ylpeä niistä kirjoituksista enää tänä päivänä. Tai mistäs minä sen tiedän jos oletkin.

Aikojen mittaan eri pituisia banneja on saanut kyllä useakin kirjoittaja. Ei niissä banneissa mitään selittelemistä tai puolustelemista ole kellään, mutta ei mitään salattavaakaan. Nimimerkki vadelmamunkki ei kuitenkaan ole saanut ainuttakaan bannia koko vuonna 2016 alkaneen Plinkki-kirjoittelunsa aikana. Niitä ovat kyllä saaneet eräät muut, 1970:nkin hyvin tuntemat kirjoittajat.

Jos sinua kiinnostaa näiden asioiden jälkipuinti, niin kysypäs joutessasi helistimeltä, montako bannia hän on saanut eri nimmareilla. :wink:
Sen verran monta kai, että hän on joskus väittänyt minun olevan moderaattori ja antavan hänelle banneja ihan pahuuttani. :open_mouth: :smiley:

Tähän luuloon ei auttanut edes se että oikea moderaattori selitti juurta jaksain, ettei osallistu keskusteluihin ja ettei kukaan aktiivinen kirjoittaja ole moderaattori eikä myöskään saa sellaisena esiintyä.

No, ihan samaan sarjaanhan sekin luulemus meni kuin se teidän täysin irrationaalinen mutta sitkeä “Tarharyhmän rumpali” -houreenne.

Unohdit mainita RC:n ja RiikkaRedin.
Joo on niitä viestejä paljon, mutta on niihin mennyt aikaakin 16 vuotta. :slight_smile: Sitäkään en rupea arvioimaan mihin formaattiin olen naputtanut elämäni aikana tekstiä eniten.
Kirjoittamieni kirjojen yhteenlaskettu sivumäärä lähestyy noin 1000 sivua, mutta niihin ei ole mennyt aikaa kuin viitisen vuotta. Lisäksi niitä on tietysti hiottu ja editoitu useampaan kertaan, toisin kuin jotain nettikirjoituksia.

Lisäksi käytän aktiivisesti joitakin sosiaalisen median alustoja, kirjoitan blogitekstejä ja niin edelleen. Kaikki ihan omalla oikealla nimelläni, siis sillä mikä lukee henkkareissa.

Päihdelinkki on viimeinen foorumi, jossa ylipäätään olen käyttänyt ja käytän anonyymiä nimimerkkiä. Tämän mallisia keskustelufoorumeita ei pahemmin enää olekaan, kun sosiaalinen media on syrjäyttänyt nämä.
Anonyymien nettifoorumien kulta-aika taisi olla joskus vuosina 2000 - 2008, kun useimmilla ihmisillä oli jo netti käytössään, mutta Facebook ja sen perässä muut somekanavat eivät olleet vielä ilmestyneet.

Anonyymina voi toki olla nykyisillä some-kanavillakin (vaikka Facebook pyrkii sitä hieman karsimaan), mutta itse olen niissä vain ihan oikealla nimelläni. Kuten kaikki muutkin, jotka ovat olleet esim. vaaleissa ehdokkaana ja käyttäneet somea kampanjointiin.

Tarharyhmä -nimimerkin viestit pitäisi olla suurelta osin tallella. Löytyvät tätä kautta: memberlist.php?mode=viewprofile&u=19053

Siitä vaan selaamaan mitä kaikkea nimimerkki Tarharyhmä kirjoitti vuonna 2010. Kannattaa aloittaa selaaminen viestihistorian alkupäästä, koska loppupäässä on ollut ilmeisesti enemmän riitelyä ja viestejä on moderoitu.

Minä en itse poistele viestejäni, lukuun ottamatta yhtä ainoaa nimimerkkiä kauan sitten. Eikä sitäkään olisi pitänyt. Red Cat -nimimerkin viesteineen poistatin joskus 2010. Kadun poistoa ihan hiivatisti, koska sillä on kirjoitettu sentään ekat viestini Päihdelinkkiin ikimuistoistoisena ja osin muistamattomana vuonna 2007.

Nostalgisessa mielessä niitäkin viestejä olisi kiva katsoa nyt, 16 värikkään vuoden jälkeen. Niihin vuosiin on mahtunut tuhansien Plinkkiviestien lisäksi peräti kolme sosiaali- ja terveysalan tutkintoa, useampikin mainitun alan työpaikka (tykkään määräaikaisuudesta), politiikkaan pyrkiminen, viisi kirjoitettua kirjaa joista neljä on ilmestynyt, keikkoja kahden eri bändin kanssa vuoteen 2017 asti (joista kummankaan bändin nimeä en ole todellakaan käyttänyt nimimerkkinä millään nettifoorumilla), joku äänilevykin…
…ai niin ja sanoinko jo: päihderiippuvuudesta toipuminen? :astonished:

Ihan hyvää alkanutta vuotta sinullekin, 1970.
Usko tai älä, en ole soittanut Popedassa. Mutta oletko sinä? :bulb:

^ Juu, en ole. Costellon keikkaa kyl kattelin viime kesänä työajalla.

Jostakin juttu on lähtenyt, enkä todellakaan tiedä, että mistä. Huhu on kuin repisi untuvatyynyn auki tuulisella torilla ja koittaisi kerätä höyhenet taas kasaan. Se on mahdotonta korjata.

Onneksi on aina ihmisiä, joita kiinnostaa enemmän muiden asiat ja tuovat outoudet ja epäkohdat päivanvaloon. Toisaalta koko jupakkaa ja huru-ukkoilua ja huru-ämmäilyä ei olisi alun alkaen tapahtunut ilman sairaalloista, autistisen sitkeetä urkkimista.

Näkisin, että Lopettamon vanha kaarti ja entinen aika 2007-2017 oli runsaslukuisena pullollaan välillä pelkästään todella törkeää riitelyä ja nykyaikaan kelvotonta viestintää laajemminkin. Sangen ikävää sinällään. Olin sellasesta pitkään tyystin sivussa ja muiden tavoin nautin skabailusta ja ahmin poppareita. Lihoin, perkele.

Näkisin, että meitä on messissä vain muutama, jotka tuon ajan kirjoituksia ovat lukeneet. Liekkö ne viestit enää olemassakaan. Joka tapauksessa avohakkuut tuhosivat oleellisen osan tarinasta. Kokonaiskuvan saaminen on mahdotonta aukottomasti juuri mistään senajan asiasta. Tästäkään. Koskien alkuperää. Koskien totuutta.

En ole trumpisti, vaan elän todellisuudessa. Pyrin siihen ja vellon siinä sitä hengitellen.
Itse aloin arkana rustailla hapuilevia näkemyksiä päihdekentän kokemuksista vasta vuonna 2010.

En koe minäkään olevani enää lopettaja. Mulla ei ole mitään lopetettavaa. Bentsoistakin on kohta kuusi vuotta.

Minä olen Petteri. Uuden elämän aallon harjalla ja onnellinen mies hyvässä parisuhteessa. Vaivaistalon ajoittainen “lisähoitsu”. Himasalin asukki. Kova koiramies koirattomanakin.

Tuskin tähän tapaukseen on mulla lisättävää tai poistettavaa. En keksi mitään.

Kuka mitäkin on minnekin muualle, kuten jonnekin suoli24-mielipuolipalstalle skriivannut, en tiedä ja en ota vastuuta muiden kirjoituksista muutenlaan. Omista onkin tosiaan kaikki olemassa, mutta “vastapuolen” paketti on vajaa. Tällaisissa keisseissä pitää lukea ja arvioida kaikki n. satatuhatta ja miljoona viestiä sadalta käyttäjltä. Ihan tautista touhua.

Itse menen aamupalapöytään nyt tästä beiben sängystä ja korkkaan tämän päivän.

Huh, työlästä duunia tää peukalokirjoittelu.

Parempaan, Vadelmamunkki.

Edit. Pitänee alkaa poistamaan vanhoi viestei. Sillä se kaiketi fiksautuu, kun matsku lakkaa olemasta. Muiden aikaansaannoksia ei pysty delauttamaan, tyvärr. Kerron kun olen asiassa edennyt, jahka ensin pääseen tästä himaan ja kåtikåneelle.

Niin-pä. Urkkiminen voi olla joskus ihan o.k., jos kyseessä on vaikkapa tutkiva journalismi, tai sen avulla löytyy ihan oikeaa tietoa. Mutta jos sen avulla ajautuukin entistä pahemmille epätoden ja harhojen huuruisille hetteiköille, niin sitten se pahasta.

Ehkä kyseessä on sama ilmiö, miksi jotkut haluavat uskoa salaliittoteorioihin. Jotkut uskovat että koronarokotteessa on mikrosiru, tai maapallo on litteä, tai kuulento oli huijaus, tai maailmaa hallitsee hämäräperäinen New world order tai liskoihmiset, tai että koronavirusta ei ole olemassa jne.
Tai että Päihdelinkkiin on kirjoitellut pitkään jonkun tunnetun bändin rumpali, joka on käyttänyt kyseisen bändin nimeä nimimerkkinään.

Salaliittoteoriaan uskominen täyttää ehkä jonkun tyhjän kohdan ihmisen maailmankuvassa. Sattumanvarainen ja monimutkainen maailma muuttuu jotenkin johdonmukaisemmaksi kun siinä näkee salattuja kytköksiä ja agendoja. :bulb:

Viimeksi mainittu harhaluulo on sikäli omaa syytäni, että minähän sen nimimerkin valitsin. :angry: Ei olisi pitänyt. En kuitenkaan koskaan väittänyt tai edes vihjannut että olisin jotenkin ollut mukana ko. bändin toiminnassa.
Moinen luulemus tuntui minusta jo silloin niin hullulta, että sama kun olisi luullut nimimerkki foofighterin oikeasti soittaneen Foo Fighters -bändissä. :unamused:

Ehkä asia on loppuunkäsitelty, ja se Suomi24:n keskusteluketjukin on ehkä poistettu ihan äsken, kun sielläkin ylläpito huomasi mitä huttua se oli.

Jotta Mediapoiminta-ketjussa olisi minultakin yksi mediapoiminta, niin tässä

“Hurjat salaliittoteoriat, Qanon ja ilkeitä juonia?”
areena.yle.fi/lapset/1-61744187

Ja koska me päihdetoipujat ollaan ikuisia lapsia, mediapoiminnan tarjoilee Yle Mix eli lasten uutiset. :smiley:

^Yep, 2010-2018 välisenä aikana vaikuttaneesta Suomen AA ja Anonyymit Alkoholistit -ketjusta tikkasin seittämän (7) mesitsiäni veke. Nythän on niin, että hakulinkki osoittaa jonkun toisen viestiin. Näitähän voi kukin käydä itse korjaamassa. Omani ovat poissa.

Jos tulee vastaan vastaavaa, niin mulla on käytettävissä olevat tunnukset viestieni poistamiseen. Siis mähän en voi millään muistaa tällasella telaketjulukemalla ja kolmentoista vuoden ajalta joka ainoaa kirjoittamaani pätkää, kun en muista eilistä safkaakaan, vaan
tuskin moni muukaan, omiaan tai toisten, viestejä meinaan niin tarkasti muistaa tai joitain aiheitakaan sun muita keskusteluja ja “keskusteluja”.

Ihan jokaista yli kaksikymmentäneljätuhatta viestiä en ainakaan tänään jaksa ja halua karsia.

Suoraan meikälle asiointi on suotavaa tämän aihepiirin osalta. Epäkohtiin pitää puuttua ja korjata mahdollisuuksien mukaan.
Olen itse onneksi epätäydellinen persoona ja kaikki sanottu ja tehty ja kirjoitettu ei automaattisesti ole kuranttia tavaraa tai oikein.
On paljon selkeempää ja rehdimpää nostaa hanskat ilmaan ja todeta tehneensä väärin ja olleensa hakaniemen torin sijaan hakoteillä.

Editoinnin osalta ei ole mitään rajaa ruopata ja tappaa niitä köyhän bukowskin limaisia tulkintoja tämän löyhän sovelluksen räkäseltä seinältä. Saatan innostua tästä uudesta aluevaltauksesta enemmänkin ja alkaa oikeeksi avohakkuupetteriksi.

Ja jos siis jotain ei-asialliseksi koettuja ja suorastaan huttupohjaisia tekstejäni tulee vastaan jossain muualla päin Interneetteriä, on kyse kaman diilaamisesta. Tein voitavani, muuta en kyl nyt voi. Omalta osaltani. Ja mulle se riittää tänään. Muihin en voi vaikuttaa, onneksi.

Oiskohan tää nyt tässä tällä kertaa ja ainakin tähän asti ja tältä istumalta, aye.
Tätä torstaita populalle, be nice or even try, fuck the rest

edit. [i] tämä löytyy tarharyhmä keskustelu-haulla.

Tarharyhmän syyslukujärjestys II - Päihdelinkkihttps://paihdelinkki.fi › keskustelu › viewtopic
Tarharyhmä kirjoitti: Toiset kirjottavat tälle foorumille pystyäkseen lopettamaan … Keskustelu herätti omakohtaisia muistoja, joten kommentoinpa jotain.[/i]

viewtopic.php?f=42&t=24615 vuodelta 2010.

Nämä poistuu pikkuhiljaa automaattisesti Plinkin muistista, kuten kaikki ketjut sitten aikanaan.

Niin, eihän minulla periaatteessa olisi aihetta raivostua siitä, jos minua luullaan hyvän bändin hyväksi rumpaliksi. Ei kai olisi syytä raivostua, jos minua luullaan Rihannaksi.

Raivostuin kai siksi, että luulemus oli niin epätosi ja harhainen, ja siihen vedettiin ihminen joka en ole minä, minä MINÄ. Se oli vääryys ihmistä kohtaan, jota en edes tunne.

Minusta saa kyllä kirjoittaa mitä lystää. Vadelmamunkki on ollut alkoholisti, rattijuoppo, huora ja kaikkea muuta, mutta ei minua pidä luulla vääräksi ihmiseksi.

Jotkut on vedelleet johtopäätöksiä että vadelmamunkin oikea etunimi on Riikka. Siis ei ainakaan Mirka. Riikaksi epäilijöitä kohtaan tunnen enemmän sympatiaa. He edes ovat hieman oikeilla jäljillä. :slight_smile:

Vaikka ei silleen, että Plinkin idea edes olisi arvuutella toisten oikeita nimiä tai henkilöllisyyksiä. Ei ole. Plinkin turvallisuus on juuri siinä, että jokainen saa olla täällä anonyymi.

^ Se on ikävää, mutta enempää en minä voi asialle tänään. Kaiketi muutenkaan. Kyse ei ole siitä, ettenkö viitsisi tai haluaisi.

Sinä olet kyllä sinä, siitä ei ole epäilystäkään. Sinuus on tullut tietyin luonteenpiirteiden kautta tutuksi tällä foorumilla ja vajaan viidentoista vuoden aikana.

Hyvinä puolina ja vahvuuksina monipuolisuus, innostus ja suuri kiinnostus useisiin asioihin ja ilmiöihin ja intohimo kirjoittamiseen ja taiteeseen, erityisesti musiikkiin. Luontaisen luistavaa ja loistavaa tekstintuottamista. Nämä on selkeitä seikkoja nähdä, mutten voi sanoa tuntevani ketään plinkkiläistä, vaikka yhden olen vuosien saatossa livenä tavannutkin.

Ja hyvä niin. Nettikin voi olla elämää, mutta elämän livelähetystä ei korvaa mikään.

Nyt tämä jäbä vetäytyy ja jää venaamaan naistani joogasta.

[i]Ja onhan päivä vielä huomennakin,

hyvää yötä ja huomenta[/i]

Rauhoittavia lääkkeitä syö jatkuvasti 150000 ihmistä
Eniten bentsodiatsepiineja syövät iäkkäimmät

[i]Päivi Repo
10.12.2000 2:00
Kymmenet tuhannet suomalaiset ovat riippuvaisia rauhoittavista lääkkeistä. Alkujaan ahdistukseen tai äkilliseen kriisiin annettu lääkitys voi muuttua vuosikausien tavaksi, josta ei pääse helposti irti.

Pulmia on tullut varsinkin bentsodiatsepiineista, tuskaisuutta vähentävistä ja rauhoittavista lääkkeistä. Kansa kutsuu niitä pameiksi Diapamin, Alopamin ja Oksepamin mukaan, vaikka muitakin valmisteita on käytössä.

BENTSODIATSEPIINEJA EI

määrätä enää yhtä avokätisesti kuin 1970-luvulla, koska niiden aiheuttama riippuvuus tunnetaan, mutta niitä myydään yhä 300000 ihmiselle vuodessa. Yli puolet heistä on pitkäaikaiskäyttäjiä, jotka ostavat lääkettä vuodesta toiseen.

Ruotsalaisessa kunnassa tutkimukseen osallistunteista käyttäjistä neljännes söi lääkettä koko tutkimusajan, kolmetoista vuotta.

Eniten niitä käyttävät yli 75-vuotiaat naiset.

“Bentsodiatsepiinien ongelma on niiden hyvyys. Niitä on vaikea olla käyttämättä, kun niillä pääsee pahasta olosta eroon”, Kansanterveyslaitoksen professori Jouko Lönnqvist kuvailee.

“Teho perustuu siihen, että ne ovat lähellä luonnon mekanismeja. Aivot erittävät vastaavia aineita. Ne ovat myös turvallisia, eikä niiden avulla tehdä itsemurhia.” Bentsodiatsepiineja kuluu runsaasti vanhustenhoitolaitoksissa, joissa niillä rauhoitetaan ja nukutetaan vanhuksia. Niitä käytetään myös päihteinä alkoholin kanssa ja myydään kadulla.

PUOLET KÄYTTÄJISTÄ TULEE

ruumiillisesti riippuvaisiksi bentsodiatsepiineista vuosien yhtäjaksoisen käytön jälkeen, lääkäri Helena Vorma sanoo. Käytön loppuessa kolmannes saa voimakkaita vieroitusoireita, toinen kolmannes lievempiä, loput eivät lainkaan.

“Lyhyessä käytössä bentsodiatsepiinit ovat turvallisia, mutta pitkässä käytössä osa jää riippuvaisiksi. Riippuvuus voi olla haitallista tai haitatonta, henkistä tai ruumiillista”, Vorma sanoo.

Syntynyt riippuvuus salataan. Lääkeriippuvuus koetaan häpeällisempänä kuin alkoholismi, Kettutien klinikan sosiaalityöntekijä Riitta Pekonen toteaa. Elämäntapaliiton kehittämispäällikkö Riitta Pakaslahti sanoo, että Suomessa puhutaan haitoista paljon vähemmän kuin monissa muissa maissa.

“Meitä pidetään narkkareina tai väärinkäyttäjinä, vaikka suurin osa on saanut lääkkeen johonkin vaivaan ja pysynyt alkuperäisessä annoksessa”, 22 vuotta samaa lääkeannosta syönyt mies kertoo.

Hän sai lääkityksen ahdistukseen ja katsoo nyt sairastavansa lääkesairautta, jonka lääkkeet ovat aiheuttaneet. “Pitkäaikaisessa käytössä bentsodiatsepiinit aiheuttavat mitä moninaisimpia oireita. Käyttäjät yrittävät hakea apua lääkäreiltä ja saavatkin käteensä uuden reseptin ja lisää bentsodiatsepiineja”, mies sanoo.

Britanniassa alkoi marraskuun alussa kampanja lisäämään tietoa bentsodiatsepiinien vaaroista, opettamaan lääkäreille ja hoitajille pitkäaikaisen käytön seurauksia ja tukemaan koukkuun jääneitä. Britanniassa arvioidaan olevan 1,2 miljoonaa bentsodiatsepiiniriippuvaista.

TYYPILLINEN TARINA ALKOI

Helena Vorman kokemuksen mukaan reseptistä, joka saatiin 1970-luvulla jännittämiseen sosiaalisissa tilanteissa.

Lääkkeen merkitys kasvoi vuosien kuluessa kunnes oli yhä vaikeampi selvitä ilman lääkkeitä ja elämä pyöri niiden ympärillä. Työ ja perhe menivät.

KANSAINVÄLISTEN

tutkimusten mukaan jopa 80 prosenttia palaa työelämään vieroituksen ja kuntoutuksen jälkeen. Helena Vormalla on menossa tutkimus suomalaisen mallin tehosta. Sitä on levitetty lähes koko maahan, mutta irti päässeiden määrää ei tiedetä.

Helsingissä on jatkuvasti kymmeniä ihmisiä vieroituksessa.

“Vieroitusoireet ovat hirveitä, pahimmillaan kestämättömiä: paljon särkyjä, epätodellisuuden tunnetta, hulluksi tulemisen pelkoa. Moni ajattelee, että vanha tauti tuli takaisin”, kymmeniä työntekijöitä vieroitukseen kouluttanut Pekonen sanoo.

UUSIA RESEPTEJÄ KIRJOITETAAN

lähinnä perhe-elämän kriiseihin ja oman tai omaisen sairastumisen takia, mikkeliläinen terveyskeskuslääkäri ja Kunnallislääkärien puheenjohtaja Pirkko Valtola sanoo. Ohjeen mukaan pitäisi jo lääkettä määrättäessä päättää miten se lopetetaan.

Bentsodiatsepiineja ei enää määrätä satunnaiselle ohikulkijalle tai päivystyksessä. Valtolan mielestä hoitoa pitäisi terävöittää vieläkin.

“Määrätietoinen hoito välttäisi sitä, että potilaalle määrätään sata tablettia ja kehotetaan ottamaan tarvittaessa. Lääkkeen ottamista ei pitäisi jättää potilaan päätöksen varaan”, hän huomauttaa.

Riitta Pekonen on huomannut, että epämääräisiä oireita valittavalle saatetaan antaa pieni bentsodiatsepiiniresepti. “Määräätkö bentsodiatsepiinia vai keskusteletko”, Pirkko Valtola kuvaa valintatilannetta.

[/i]

^ Suomen päihdehoidossahan tapahtui iso käänne bentsojen suhteen joskus vuosituhannen ekalla vuosikymmenellä. Bentsoja oli aikaisemmin myönnetty avokätisesti moneen vaivaan, mutta sitten hanat pistettiin kiinni.

Jos joku potilas oli ajautunut bentsokoukkuun ihan reseptillä, nyt tulikin ongelma kun reseptiä ei enää uusittu. Terveysasema saattoi tällöin usuttaa potilaan vaikkapa päihdeklinikalle, jossa vastaan tuli myös “ei oo”.

Päihdehoidossa bentsot on olleet piinallinen kirosana. Katkolla tai vierotuksessa niitä voi käyttää o.k. jos annostus on laskeva, mutta kuntoutuksissa yleensä ei.
Bentsot on tarkoitettu vain hyvin lyhytaikaiseen käyttöön. Katkaisuhoitoon ne sopii muutaman päivän ajan, mutta ei jatkuvaan käyttöön.

Voin nyt kertoa että olen itse ollut töissä päihdeklinikalla, ja saanut lähes raivarin kun on tullut asiakas toiveenaan Diapam- tai Xanor -reseptin uusiminen. Raivoni kohteena ei ole suinkaan ollut tämä onneton asiakas, vaan terveysasema joka on hänelle uskotellut: “mee sinne päihdeklinikalle, siellä ne uusii reseptin”. :angry:

No vitut uusitaan. Vierotushoitoa ja kuntoutusta voidaan tarjota.

^ No, näin kahdenkymmenen vuoden käyttökokemuksella voin sanoa, etten ole sama tyyppi mitenkään, kuin olin tiukassa pamipampulakoukussa. Se näkyy vanhoissa teksteissä ja lähipiirin arvioissa ja omassa voinnissa.

Kun elämme jotain elämänvaihetta, olemme totaalisesti siinä, “eikä muuta ole” tai mistään muusta välitetä tai tiedetä. Koko elämän läpi näkökulma on siis puolueellinen. Ja olemme enimmäkseen omalla puolellamme.

Tuskin kukaan vuosien bentsokäytön lopettanut tajuaa kovin nopeasti, miten paljon tunne-elämä järkkyy ja tasapainon hakemiseen menee vuosia. Samoin se on muidenkin aineiden kanssa, etenkin viunan.

• Mediaan liittyen, kannattaa aika-ajoin kuuklettaa itsensä. Sitten vielä plinkin nimmari, hienoisella säädöllä ta ilman. Outoja juttuja ja nolouksia ei voine välttää, varmaan kukaan omaa aikaansa seurannut aktiivimallin skriivaaja.

Joo, totta.

Minä en nyt toviin kyllä googleta omaa nimeäni, koska joidenkin poliittisten debattien jälkeen olen päässyt aiheeksi jopa Ylilauta -foorumille. :smiley: Ja voin vakuuttaa, että Ylilaudan horinoiden lukeminen itsestään ei ole hyväksi kenellekään. Tuolla ei kyllä ole mitään tekemistä Päihdelinkin tai päihteiden kanssa.

(Ylilaudan eduksi tosin mainittava, että he kutsuvat minua oikealla nimelläni, eivätkä luule minun olevan Black Sabbahin/Popedan/Tarharyhmän/DuranDuranin rumpali.) :bulb:

Googlella kyllä löytää itsestään joskus kaikenlaista. Ihana stand up -koomikko Sarah Silverman sanoi, että oman nimen googlettaminen on hänen “versionsa viiltelystä”. :laughing:

(Paitsi jos googletan “vadelmamunkki”, jolloin vastaan tulee vain herkullisia mainoksia ja kuvia leivonnaisista)

^ Jaa… nää kaikki suoli24, ylilaudat ja vauvasivut on kyl nykymeikälle ihan jyrkkä nou vaan. Jo oma ikäkin on vastaan lasten satuja. Omat pöljät siviilijutut ja hassuttelut on sitten eri asia. Murha.infoa jaksan jonkin aikaa selailla, mutta onhan se vähän synkkä alusta !

Salaliittoteoriat ei iske. Trumppi teki siitä aiheesta niin läpikalutun. Hyviä dokkareita tulee kateltua säännöllisesti Netflixistä ja Yleltä, tietenkin.

Luettavaa ja katottavaa matskua on Maailmassa niin paljon, että pitää siinä jokin mielihyvä ja järki olla mukana. Aikaa ei enää ole samassa mitassa, kuin ajassa ennen eliniänajanodote-ennustetta.

Meidän vanhat kirjoitukset ja ketjut ja monien muiden täältä vetäytyneiden vastaavat aika vähän noin muuten kiinnostaa ulkopuolisia tahoja yleensä.

Itselläni ei kokonaisuuden kannalta ole selkeää kuvaa tai edes entisen itseni tarkoitusperistä. Lähes poikkeuksetta oma huonovointisuus aiheuttaa lisää pahaa oloa vähän joka puolella.

Vadelmamunkki keskustelu-haulla mässymainokset hupenevat ja sisältö muuttuu, mut Plinkistä tulee, mitä sinne on aikanaan laitettu, myös omalla numerosarjalla. Nimimerkin viestejä, still

[i]Re: Suomen AA ja Anonyymit Alkoholistit
ViestiKirjoittaja Valtio-mies » 6.7.2015 20:15:55

^ Vai että xxxxxxxxxn xxxx No, nyt tiedetään tämäkin. Muuten kirjoituksesi, hyvä ystävä 1970, näyttää siltä kun olisit kolmen promillen nousujohteisessa. Oletko?

Viimeksi muokannut Valtio-mies päivämäärä 6.7.2015 20:20:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Ja eiköhän jo siitäkin syystä pysytä erossa viinasta, huumeista ja uudemmasta jazzista.

Valtio-mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta 6 vuotta, 4 kuukautta ja 31 päivää
[/i]

=> Onko sulla Vadelma vielä Valtio-miehen tunnareita, jos poistaisit tuon viestin mainitusta ketjusta,
joka on Lopettamon ketjujen sivulla 15, jossa oheinen viesti on myös sivulla 15, tuolloin vuonna 15.

Ei niinkään sisällön suhteen, joka on muuten merkityksetön, paitsi tuon nimen,
joka nyt tulee Tarharyhmän ja rummuttajahenkilön nettihaulla esiin…

mun pitää sitten poistaa tästä toi nimellinen info jälkeenpäin… ettei tule uutta vahinkova !

:arrow_right:

edit. Nettihaut voi vaihdella ja vaihteleekin hakukoneittain ja
myös pöytäkoneella tulee eri kuukletulokset, kuin hupelimella.

^ Voin toki kokeilla toimiiko Valtio-miehen tunnus edelleen. Periaatteessa sen kai pitäisi toimia koska mitään pysyvää bannia se ei koskaan saanut (eikä muistaakseni yhtään määräaikaista banniakaan) ja passwordikin saattaa olla muistissani.

Mutta eihän minun oikeastaan tarvitse poistaa ylläolevaa postausta, koska en levitä siinä mitään disinformaatiota. Kommentoin vain “ai jaa?” sävyllä toisen kirjoittajan postausta. Jos oikeasti nimeltä mainittu henkilö joskus googlettaa nimensä ja löytää maininnan itsestään Päihdelinkissä, niin siinähän saa tulla katsomaan mitä täällä on keskusteltu.

Sinulta, 1970, löytyy tiettävästi tällainenkin postaus:

Maija Vilkkumaan harjoittelubändin rumpali onkin nyt jo seitsemännessä nimmarissaan ja menneisyytensä voi kieltää taas kerran, mut kyl nää 10-vuotisjuhlat ois stylemmät yhdel nimmaril !! Harmi, ettei meillä ole ollut Maijaa tai Minnaa tämän vuosikymmenen kultaista aikajaksoa vieraanamme ja vakipaneelijäsenenä tai tietysti hyvä, etteivät nuo naiset ollenkaan ongelmaistuneet.

En tiedä mistä keskustelusta tuo on, koska copypeistauksen teki pari viikkoa sitten nimimerkki tabularasa Olohuoneen ketjuun “Uskotko Jumalaan?”

Samainen tabularasa keksi myös uuden teorian, jonka mukaan vadelmamunkki ja Winston-84 ovatkin sama ihminen. :smiley: Tämä kertoneekin jo paljon, millä tasolla keskustelu liikkui.