Me, myself & alcohol

Terve. Ajattelin vaan aloittaa oman vähentämistä käsittelevän hommelin tänne, saa tänne muutki lätistä jos haluaa.just keksin otsikon ja se kertokoon jotaki. 6.pvä ilman alkoa. Olin reilun kk tuossa ilman mutta tuli vissiin liian mahti olo ja piti ottaa muutamat. Onneksi kuitenkin vaan yhtenä päivänä tuli kitattua ja muuan hullu kalja ja armoton morkkis. Siispä laskurin laitoin nollille. Ja uus yritys.hyvin tämä nyt on menny. Pitäs keksiä ens alakuun vaikka uus intiaani nimi itselle ku läträä tuliliemen kanssa pyörii vain päässä. Tarinani on minusta perus alkoholistin tarina. Kavereita on menny alkoholin takia läjäpäin monttuun, työttömänä, masennus, koulut on käyty ja juotu, syrjäytynyt, nojoo välillä haluan olla syrjäytynyt ja voin jopa nauttia siitä, sosiaalinenkin silloin ku viitsin olla, nykyään ehkä paremmin. 2-3 pvää alkoa ja 3.4.5 pvää rapulassa pyöriskelyä, semmonen tahti tässä on niinku noin keskimäärin takana jo vuosia ollut ja välillä enemmän. Tästä on helppo vähentää.

Paljo on saatu aikaseksikki vuosien varrella, sepelvaltimotauti, diabetes, kaljamaha,masennus, ja kaikki hampaatki on juotu:rupiaa niinku pikku hiljaa riittämään, puhumattakaan mistään seurustelu ymsentapasesta,-aikoja sitte ne on juotu. Saapi loppua nyt.onkait sitä muutakin tekemistä.pakko vaan olla ja nauttia ens alkuun joku vko ja kattoa sitte jos vaikka pystys töitä suunnittelemaan.

Mukava tällainen sinun oma ketju! Minusta on miellyttävää lukea näin rehellistä ja humorististakin miehen tekstiä. Osaat varmasti nauraa itsellesi ja ottaa kuitenkin tämän raitistumisprosessin riittävän rennosti, mutta silti vakavasti.

Jotenkin sinusta tulee mieleen, että olet varmaan aika mukava kaveri. Toivottavasti ne kaverisi tukevat sinua eivätkä ilmesty vain kaljakassien kanssa.

Töiden suunnittelusta paljon peukkuja!

Moi vaan! Mustakin on kiva lukea sun tekstejä. :smiley:

Terve vaan. Kyllä meikäläisen voi luokitella mukavaksi jätkäksi, aika helpostikki. Tämä pvä starttasi aamulla 4.30 ja pontikantiputtajat piti kattoa töllöstä heti aamulla, siinä ne pojat jaksaa mäskiä vääntää. Siinäpä vääntäköön, ei minua haittaa. Sitte käväsin kotipaikassa autotallin päältä tiputtelee lumia vähemmäksi ja pukkasin pihan rattorilla. Jee kahvinkeittimen osat tuli postiin, hain ne ja runttasin keittimen tulille. On siinä prkle hommaa jo yhdeksi päiväksi. Alkosta sen verran että eio käyny mielessä. Nakkikeitto väännin taas eilen, varmana viijes satsi jo tälle vuodelle, kannattaa laittaa muuten chilitomaattisosetta sekaan niin on parempaa ku normi kirkas, eipä ainakaan näy heti lautasenpohja ku on vähä sakiampaa. Ja halpaa hubaa 13e maksaa satsi ja sitä vetelee jatkettuna/lantattuna(onkohan väärät verbit) olokoon, niin sen kolme pvää, mikä määrä on riittävä hommassa ku hommassa:). Pitäs imuroija, - mahan jättää huomiseksi niin on tekemistä ja saa rauhassa maata loppuviikon. Ps viikko taas takana, aika hitaasti on menny, viimeksi meni kk tässä ajassa… Tottapa tuo vauhti kiihtyy.

Moikat Kaamanen! Sulla on sana hallussa. Tosi kiva lukee sun puuhista.
Tuollasta nakkikeittoa pitää joskus kokeilla.

Sä olit tauti kiinanmaan’-ko’rona, ko’roona… Tuomari nurmiolta lainattu ramonasta. Biisi tuli päähän imuroidessa. Siinäpä ne tärkeimmät tälle pvää.alkoholista sen verran, ettei kiinnosta.nyt ollaan eikä meinata.

Hienosti sulla menee Kaamanen. Imuroit ajankohtaisen biisin soidessa päässäs. Ja alkoakaan ei tee sun mieli.
Itse alan olla jo niin loman tarpeessa et lupasin ittelleni tänään muutaman olusen. Se on tietty väärin kun vähennellään. Huomenna vielä töitä ja sit ois talvilomaa viikko. Uskon että 0 päiviä tulee kun en asu kaupan lähellä ja en osta olusia varastoon. Sen verran olen viisastunut.
Olisi mielenkiintoista tietää minkä sortin taidetta harrastat?

En voi kertoa siitä, joku voi tunnistaa minut. En halua erota täältä sen takia. Sori prkl. Mutta en maalaa.

Jos joku kaveri sattuu lukemaan ja tunnistaa minut niin saatas korkit aueta, siksi en kirjoittele taiteiluista. Taitaa olla tämä pvä taputeltu ja paramount netwörkit päälle. Pepsiä hain, maistuu se vaan paremmalle ku kalja ei siitä pääse mihinkään. Miten helevetinlailla sitä kalijan rappaa aina jaksaa kiskoa sen 7-8 litraa, hyi prkl, neki ku kaatas sankkoon ja alakas imemään nii varmana jäis juomatta.varsinki ku minussa on sitä laiskanki vinkkaa niin se määrä näyttäs sankossa jo semmoselta urakalta että en varmana kehtais lipittää,ei se oo ihme jos vähä turvottaa massua ja lärviä. Ja se kusi määrä päälle. Tässä saa sokeritaudin takia rampata muutenki vessassa tämän tästä, tarvi perkele ku vähä vedenlorinaa kuunnella niin heti kusettaa ja wc pöntönki ku vetase e niin tuntuu että saa alakaa kusemaan samantien uusiksi, pitäs kehitellä semmonen 10m naru jolla voi vetassa pöntön nii ei kuule sitäkään lorinaa. On se vaikiaa prkl. Yli viikon kuitenki jo juomatta… Ja minun laskuopin mukaan kohta 2kk menny ja vain 15kalijaa juonu yhteensä, niinku ajattelee nii tuntuu paremmalta, mutta jos juopon aivoille antaa vallan (niinku just kävi) niin sitä ajattelee, että eihä se oo mittään, ihan hyvin kestäs riipassa vaikka hyrymykke. Ei kettään kyllä haittais, muita ku minua ittiä. Siksi se on nou nou. Oisin saanu tännään kahestaki paikasta ilmaiset viinat, mutta sanoin ei… Eivät tinganneet. Juu kaikkihan sen tietää että jos oisin ollu bäzn ei ois viina tarjouksia sadellu… Sikoja kavereita mulla… Ei ihan hyviä ne on. Saa niille vittuilla, odottelen pari päivää vielä niin ei ne häiritte ennen keskiviikkoa. Sielläpä tärisköön. Toivottavasti käyttävät mahdollisimman paljo fb wasab instat ja muut :} mulla eio oikein tuota socialnetwörkiä ku ei se sopinu mulle:) palo hermo jo en muistakaan millon… Varmaan - 70 luvun alussa jo. Joo tuikait sitä taas mitä sattuu.

Mähän oon näkyy valehellu, on mulla muuan leeko vielä alhaalla, mutta lasken nekin juoduiksi kyllä, ois Kait se ollu lekuriaikaki tuossa tammikuussa mutta piti perua, turha sanoakaan varmana, että miksi. Kaikki ne joutaa repiä pois kyllä. Tuli mieleen kerran ku olin vielä tukevampi niin hammaslääkärissä prkl ku se kippas sen penkin katolleen ja maha vissiin valu painamaan keuhkoja niin oliha se vaikiaa olla siinä penkissä ja paniikit päälle. Hirviä tuskaa. Aina ku lähti ne romut suusta niin piti oikein ajatella että vejä nyt happia ennen ku ne junttaa taas suun täyteen romua… Huh. Meinasin pyyhkässä kaikki romut ja valot helevettiin ja lähtiä nykimään koko paikasta. Vittu nukutulseen täsä pitäs päästä… Ja nuista jäljellä olevistaki osa jo heiluu, nekait mahtas jollakin näkkärillä tai salamiakilla lähtiä itsestään, tai voikait nuo melekeen nykästä itekki… Pitääpä ens viikolla soittaa aika varmana kesäksi saapi ajan, Ps on mulla ylhäälle jo hampaat ollu vissiin kaks v. (lasissa ilman vettä) Ei niitä pysty pitämään hullukaan, yrjöttää niin perkeleesti ku koskeekaan niihin, sama homma ku joskus aamu kalja tölkkiin koskee niin se yök on heti ja sitte ku huikat heittää nii ei yökötä, mutta se koskeminen. Vielä tuoreessa muistissa tuommonenki homma :slight_smile: Ennemmin leekotta. La ei tunnu taas tällä hetkellä missään olla ilman kepua.

Kaamanen. Kyllä nyt on aika saada sulle uudet hampaat.

Mulla toimii semmonen juomishimon hillitsijänä, että vain yksinkertaisesti katson kuvia, jossa olen muka elämässä kiinni, mutta kännissä jo kuukauden verran.

Mulla on kaks hyvää ystävää jonka kans joskus mottia on otettu. Nykyään toinen on ollu n5v raittiina ja toinen motittaa n24/5. Tuon ryypyveikon luona voi huoletta käyä kylässä, siellä ei ala janottaan ollenkaan ku sillä on aika surkiat raatitki. Aina jauhaa samoja eikä muista koskaan että kelle se on juorunnu ja mitä, aivot vissiin menny jo, niin ei kehtaa nykyään käyä ennään ollenkaan, me on pantu karenssiin koko jätkä. Tämän toisen veijarin tykönä ku käväse niin raati on sitä kaliberia välillä että ei oo repiämiset kaukana, ainakaan mulla. Seki kaiken kolunnu kalstaani, hyvä että heitti pois, se oli niin surkia näky. Siitä ei kans ois ikinä uskonu että heittää pois. Hyvä esimerkki, muuten mutta on se minipossun mittoihin päässy roonilla ja kanalla, hieno persoona muuten. Isän tykönä oon täsä käymässä, kattomassa vähä perään ku sillä jotaki dementiaa pukkaa. Se ei oo juonu oikiastaan koskaan, en muista että oisin ikinä nähny että ois ryyppyä minun näkösällä ottanu.

My name is moca. Tuli radiosta,väönsin sanoja.siinäpä ne kuumimmat tälle päivää. Plinkin juttuja lueskellut tässä, kyllä kaikki holistit on melekeen samalla muotilla tehty, samat hommelit joka jampalla ja jaanalla. Ei tässä yksin tarvii olla, oon hoksannu sen kyllä jo ennen kuin liityin tänne.ihan hyvä ku liityin kuitenki, ihan jees. Ajan kuluttelemista tämä pvä. Ei kehtaa touhuta mittään, ei oo valittamistakaan olosta, kaikki on ihan jees, ruokaa pitäs tehä huomenna 10e on budjetti, sillä pitäs vääntää loppu vkon satsi, ei paljo hampaita naurata, - no saa sillä väännettyä. Tyhjiä tölökkejäkään eio kertyny kohta 2kk kuin muuan, - neki viety jo aikoja pois haisemassa. Tyhjiä Kauppapusseja on kohta laatikko turvoksissa, se on hyvä merkki, onpaha roska pusseja, sillonku kalijaa tuli kitattua niin niitä ei ollu oikein koskaan mistä ottaa. Meikä on ollu jämeränä. Ei tästä puutu tästä meikän hommasta nyt taas oikeen mitää, itsetuntoaki löytyy kohtuuella, mihin vaan voi mennä ja millon vaan ja aivan sama kelle lätisee ja mitä, vastuu on kuuntelijalla, jos pittää minua tollona se on aivan sama, ite on pöpi jos ei käsitä juttuja, opetelkoon elämään sika:) paitsi en lenkkeile, siis kävele(juoksemaankin kykenen kyllä) ihmisten nähden vieläkään. Tååltå tåhån

Moi Kaamanen. Annanpa sulle halvan ja hyvän ruokavinkin ja joka paranee vaan lämmitettäessä. Itse just sellasen väänsin. Nimittäin kaali jauhelihakeitto. (itse käytin hirvijauhelihaa, mut muukin käy)
Kuorin pari pottua, porkkanaa ja lanttua. Pikku kuutioiksi ja kiehumaan. Sit ruskistin voiöljyssä kaalisilppua ja samaan pataan kiehuun juuresten kans. Lihaa ruskistin ja mausteet siihenki. Niin ja sipulia tietty. Kaikki sekasi kiehuun n puoleksi tunniksi. Lihaliemikuution panin kans.
Tota nyt sit syödään muutama päivä…
Sit jos oot pilkillä kulkenu ni mulla ois hyvä ohje ahvenlaatikolle :smiley:
Sun vähentely kuulostaa sujuvan hyvin. Hieno tunne palautella tölkkejä kaupan automaattiin ku mullaki nykyään enempi viccypulloja ku kaljatölkkejä. Se kun pakkaa ainaki ittelle oleen sellanen nolo tilanne.

Jokohan mä mäskäsin kaikki hirven jl, ku harrastelin kans aina kalijoissaan kokkailua. Pittää huomenna tsekata. Minun kaverit ei tiijä vielä että ne on menettämässä lahjakkaan juopon, ne tuumaa vaan, että joo joo. Ei me oo viime vuosina keskenään ees ryypätty, kukin on vetäny vaan omilla tahoillaan ja joskus rapuloissaan soiteltu vaan että mukava kuulla toisen ääntä etes vähä ja neki puhelut on sitä mallia että ei jaksa nyt lätissä ja puup puup. Yksin ryyppäämistä oikiastaan jokaisella mun kaveripiirissä tai ystävä piirissä, en laske ystäviksi vielä tuommosia joiden kans tullu muutamana vuonna juotua, niille ei tarvi vastata rapulassa, mutta ystäville pittää. Nuo nyky kaljakamut on semmosia, että melekeen kokoajan toivoo, että häipys jo helevettiin että vois yksin kikkailla jotaki, - pääasiassa ei mitää, mutta silti. Turha varmaan mainitakkaan että semmonen raipatirai ja semmonen ilo tai joku että ompa mukava olla bäzn on kavonnu jo aikaa sitte. Se pikku hetken nousu eka pvänä, helevetin vähä aikaa, sittepä se on sitä joopa joo, mullekki mahtas riittää 1 kepu siihen nousun saavuttamiseen, mutta sitte hän sitä tullee lipitettyä kaikki. Ei mullakaan oo sitä yhtä. Sitä tuntu aina siltä että ei sitä kerkiä parissa päivässä kunnolla etes istahtaan.Yli kymmen kaveria/ystävää on kuollu erilaisiin alkosta johtuviin hommiin. Laijasta laitaan on viikatemies vetäny.

En halua puhua kuolemasta. Minä elän. Minä teen tästä hommasta elämän vielä lopuksi. En haaveile semmosista hommista että teen, mitä en oo pystyny vielä tekeen ku oon kännäilly. Oon saanu olla vapaana aina, oon tehny vaikka mitä, oon ollukki vaikka missä.ittiä täsä pittää ajatella, niin ne muutkin tekee, se on nähty niin monesti.mä en oo ollu koskaan hyvä siinä.

Raitistuva on terveesti itsekäs ihminen. Totta. Siltä minustakin nyt tuntuu. Mitä raittimpi olen, sitä enemmän kuuntelen omaa ääntäni eikä se tunnu huonolta. Sosiaalisissa tilanteissa ei ole painetta juoda.

Mutta voi myöhemmin tulla, jos ei pidä varaansa, niin pienestä ajatuksesta se usein lähtee, jos on kovin. :smiling_imp:

Hei Kaamanen!

Kuinka voit?

Omassa ketjussani hieman oman tilanteeni päivitystä.

Terve… Rapulaa makaan prkle. Pe otin ja eilen ja toissa pvänä. Vituksihan tuo meni koko homma taas. Täälläkään viittiny muutamaan päivään pyöriä ku tuntuu vähä ettei minulla oo nyt selkärankaa tähä hommaan. Tänään en juo. Käyn lukemassa juttusi lempeä kettu, en tiijä jaksanko tänä pvänä