Me, myself & alcohol

Kaamanen, tunnen tuskasi. Täälläkin on juotu…

Demons and Angels… Kaikki yhdessä ovat saapuneet. Setvin tämän homman.tämä oo mikään, ei pahakaan. Piis of keik.

Mietiskelin. Mahan olla ihan väärässä ryhmässä. Siksi ku oon aika lahjakas juoppo. Täälläkin ku kylässä käy nuita tyyppejä ja ne kattelee ja kuuntelee vähä aikaa niin niillä alkaa janottamaan, meikän jutut ja ottaminen ja ne repiää ryyppäämään, ei ne tänne jää enkä tarvii niitä ryyppykavereiksi… Assuukohan minussa viina piru… Monesti oon kyllä junnuillemille sanonu ettei kannata matkia.

Semmonen viinapiru minussa asuu mikä levittää sitä alkonoton riemusanomaa, eikä puhu jälkioireista mittään… Se minä oon… Olen profiloinu itteni… Älkää lukeko näitä juttuja.

Joskus aina josaki jelppaan kamuja ja sitte juuaan taas(joka vko)(ei ne, mutta ite, en nyt ihan aina niin harvoin) , no ne ylimääräset jää aina mulle, ja on mulla siihen kyytipojaksi heittää vielä kaveri joka myy viinaa… Eli lapullekkin saa… Nii että ei tässä janoon olla kuolemassa. Ajattelepa omalle kohalle ja koita sieltä ponnistaa ylös ja tokeentua ku kaikkihan on periaatteessa oorait…

Oli 1992 vai 91 aivan sama… Tuli terminator 2. Siitä asti on ollu menoa.gnr siihen päälle. Lukion jälkeen opet sano että sinusta ois mihin vain… Ei kiinnostanu 4-6v opiskelua tuntu iäisyydelta… Vittu join ja metästelin… 30v opiskeltu kelan päiviksi ja sossua… Siinä ois joku 4 v ollu lyhyt aika… Näin lyhja ytim sanottuna. Ei mulla raha yms oo koskaan kiinnostanu… Ehkä enemmän ihmisten ajattelu tapa yms.vapaus, eniten. Se se vei… Ja Alko.

Lähdetkö nyt uuteen yritykseen kohti raittiita päiviä? Tässä ois kaveri.

Ei muistella äskeistä repsahdusta liian ankarasti, ollaan lempeitä itsellemme. Repsahdus kuuluu asiaan, mutta selkäranka on hyvä löytää taas touhuun.

Se on moro, Kaamanen ja Lempeä kettu ja kaikki.

Päätin nyt koettaa Talvisotaa, 105 päivän tipatonta… 3.7. saakka.

Vaikkei karkauskuukausikaan onnistunut, niin saattaa tämä onnistua.

Ja sulla on Kaamanen ollut hyvää selkokautta, vähän kompurointia ja jotain takleja tullut sitten, mutta selvä kausi voi taas jatkua ja homma kehittyä.

Kaamanen ja kaikki: ensimmäinen askel kohti 3.7. Mukaan?

t. Urz

105 pv
Hei Urz, vaikka minä olen ollut vuoden alusta juomatta, niin tuntuu vaikealta sitoutua olemaan juomatta 3.7. asti.
Minua kannustavat pienemmät etapit paremmin. Viikko, 2 viikkoo, kuukausi, toinen kuukausi, kolmas kuukausi, raitis pääsiäinen, raitis vappu, 4. Kuukausi, raitis juhannus jne.
Maailman myllerrykset koettelevat nyt kovasti. Luulenpa, että moni nollaa näitä alkoholilla. Tässä ajassa viikonloppukin on hyvä onnistuminen. Siitä viikko eteenpäin. Tukea tarvitsemme nyt kaikki paljon toisiltamme. Aika on vaikea. Kaikki muuttuu. Jos alkoholi aiheuttaa liikaa ongelmia, voidaan alkotkin panna kiinni. Oletteko ajatelleet tätä?

Hei Urtsi!

Minä lähden tästä päivästä mukaan, mutta en pysty määrittelemään kovin suurta tavoitetta. Minulla oli sellainen alunperinkin (vappuun asti) mutta kun se epäonnistui niin otan nyt vähän iisimmin tämän ja kerään päihdevapaita päiviä ja viikkoja. On kovat ajat nyt meillä ja tulevaisuuteen näkeminen on koetuksella. Raittiina silti näkee kirkkaammin. Kiitos kuitenkin suuremman haasteen yrityksestä. :slight_smile: Ihan vielä ei näe sinne asti, täytyy saada enemmän raittiutta taakse, jotta koko alkoholihomma jää sivummaksi. Sitten se menee kyllä leikiten, mutta tämä alku aina tällaista opettelua.

Urtsi, miten sinulla sujuu?

Tiger, alkon kiinni laittaminen ei häiritsisi minua. Asioin alkossa 1-2 kertaa vuodessa, koska suosin mietoja juomia, jotka ostan kaupasta.

Moikka Lempeä kettu ja kaikki,

kiitos kysymästä, ihan hyvin, sanalla sanoen, menee tässä siis.

Vähän on flunssaa, mutten usko, että koronaa. Etätöitä on riittänyt aika paljonkin. Muutakin säätöä tässä ja stressiä tässä riittää, perheen kanssa tässä kotosalla aika karanteenissa ja muutenkin. Mutta sanalla sanoen: hyvää (siis kuuluupi).

Mites sinne nyt ihmisille?

Ja tavoitteet voivat olla lyhyempiä tai pienempiä tai pidempiä. Luulen, että tuo 105 päivääkin on ihan mahdollinen ja menee vähän itsestäänkin, jahka homma vain lähtee käyntiin (ja päästään perjantaitten ohi : ).

Toivottavasti pysytte terveinä ja hyviä viikon jatkoja,

t. Urz

Vittu… Mulla oli hyvä pitkä txt tulossa. Ja kämmäsin. Ps oon kaamanen… Vittu että kyrsii… Lyh ytim… Meni höpöksi ja ikävä teitä oli… Siksi tulin takas… Saitta minut ansaan… Ps kulta ei välitä kuka sen llytää

Moi kaikki ja ehkä erityisesti Kaamanen tällä hetkellä!

Tsemppiä Kaamanen. Mullakin vähän kompuroiden tai soveltaen tämä etenee. Eilen tapojen orjuuttamana ja mielihalusta otin muutaman, mutta en juonut kännejä. Hyvä fiilis nyt siitä. Pidän nyt laskurinkin siten kuin se on ollut ja tämän 105-projektin sellaisena, että ei kännejä. Onhan se vähän selittelyä ja ehkä itsenkin huijaamista, mutta tuntuu hyvältä nyt näin. Eilenhän mut siis pelasti paitsi se, etten juonut väkeviä, niin myös nälkä. Juomahinku katkesi, kun söin hyvin ja kun aikaa kului ehkä vähän vahingossakin. Eli kun vähän pitää breikkiä niin hinku haihtuu.
Ja samalla kun tämän nyt näin sanon, niin en tahdo liputtaa tällaisen puolesta yleisesti. JOs tuntuu, että kannattaa pitää korkki täysin kiinni, niin sitten se varmasti yleensä tosiaan todella kannattaa.

Kohta aion painua lenkille. Täytyy välttää ihmispaljoutta, mutta kyllä tässä nyt vielä lenkille pääsee. Kaamanen kanssa, tai LoveMäsiin, kävelylenkki voisi olla hyvä?

Aurinkoista viikonloppua,

t. Urz

Hei Urtsi!

Minusta se on aika hauska juttu, että laskuri pidetään samassa vaikka juodaan.

Itse nollaan sen joka kerta, jos olen juonut.

Jos tarkoitus on olla 100 päivää raittiina, niin ei siihen kyllä kuulu, että kerran pari viikossa juodaan olutta. Näin se minusta vaan on. :slight_smile:

Minä olen joskus kaivannut laskuriin yhtä vaihtoehtoa lisää. Nythän siellä on vain “juomatta” ja “raittiina”, mutta noista kumpikaan ei välttämättä ole se mitä Vähentelijä tavoittelee. Siksi siinä voisi hyvin olla vaihtoehtona “tavoitteessa” jolloin voisi seurata kuinks monta päivää on mennyt niin kuin haluaakin.
Kuvittelen Urtzi että sitä sinä ehkä laskurilla haluat seurata ja siksi mielestäni ihan ok että sitä käytät. Jokainenhan täällä vähentää tai lopettaa tavallaan.

Just laskin, että Pääsiäiseen asti raittiina olosta saisin 100 pv kuivaa kautta. Siitä Juhannukseen tulisi n. 65 pv.

Jokainen miettii näitä tietysti omalla kohdalla. Tämmöinen suunnitelma tänään.
Viinityttää, siis. Edelleen. Pääsiäinen ilman viiniä tuntuu pahalta.

Terve. Hävettää.onkohan mulla yhtään kaveriakaan enää täällä. Tää on kuiva juttu, mutta miten meni niinku omasta mielestä(itse itseltäni kysyen). Vastaus on kosteasti… Voi herra sun veres perkele… Ei se auta.

Sanotaanko näin, että ku nykyään puhutaan nuista aalloista niin paljo niin täällä meni ainaki kakosaalto ja kolmas ja nelijäski aalto jo tällä vuodelle tuossa läträillessä(naurattaa muka oikein perrkleen perse) eli oon kolmatta kertaa jo vähentäjissä tälle vuodelle, höpöksi meni tuossa. Mutta pittää vähentää nyt , ja oon ollu reilu vkon ryypyttä, en oo niin tarkon laskenu. Hyviä puolia tässä yksin oleskelussa on ollu että kämppä on tullu puunattua katosta lattiaan ja kaikki kaapitkin on kondiksessa. Eli nyt on vaaran paikkana se että kaikki on liian hyvin. No tekasin tuossa tonnin laskun ja hommasin töllön ja kajarit. Eli suoraan sanottuna haluttaa vitusti ryypätä. Auto hajos eilen, meni iskari poikki takaa ja jousi alako hinkkaamaan renkaaseen ja niinhän se meni rengaski paskaksi. Huomenna pitäs saaha osat. Laitan ne ja sitte,… Sitte on se vaaranpaikka että miten minä osaisin olla että en alakas heitteleen kaljaa hetulaan. Ei mulla oo tehny tiukkaakaan nakella olutta kämpillä yksin oon tuossa killitelly ja katellu. Kylävieraita en oo päästäny sisälle varmaan n 3vkoon ku on tuota hommelin liikkeellä… Nyt ei kannata kertoa semmosia ohjeita että mee lenkille tai syö jotaki. Mulla on melko vahvana olona ainaki just nyt tuntuu, että mulla on aivan pakko palkita muka itteni yli huomenna ku oon ollu niin mukavana kiltisti jne jne kaikki ne tekosyyt miksi pitäs ottaa pyörii päässä ja ottaa vallan minusta. Oon päättänyt jo, tämähän kuulostaa siltä että varmana otan, niin otankin torstaina ja sitte oon jämynä… No laitetaan noin kk. Mä vähennän kuitenki. Alku se on paskakin alku. Ei aina oo ässäkunu ku pelaamaan lähetään, yritetään pärjätä niillä mitä on jaettu. Sutkataan vaikka jos ei muuten tuu mittään.

Meikällä nykyään ollu suosikkina radio suomi ja areenalta kattelen hirviliveä.siihenki jää näkyy koukkuun, tuntuu vähä siltä että meikä jää kyllä koukkuun mihin vaan paitsi liikaan raittiuteen… Ei vaan oo jaksanu oikein palio katella nuita tv uutisia nykyään helpompi kuunnella radioa ja muka puuhailla jotaki.

Tervetuloa takaisin Kaamanen. Ei muuta kuin uutta pökköä pesään. Mutta kerrohan, kun en muista / ole ymmärtänyt, kumpaa tavoittelet, raittiutta vai vähentämistä? Molemmat parempia vaihtoehtoja kuin nykytilanne, kun kerran täällä olet, mutta ihan vaan omasta mielenkiinnosta kyselen. Olisiko ideaali vähennellä nollaan? No, kaikille meille kai se olisi ihan oikeasti se ideaali, mutta jotkut meistä ei vaan ymmärrä sitä tavoitella :blush:

En käske syömään enkä ulkoilemaan, mutta jotain korvaavaa toimenpidettä kyllä pitäisi sun keksiä ellet sitten vaan päätä juoda ja hyväksyä seuraukset. Tai kai siis oletkin jo päättänyt huomenna juoda. Eikä siinä mitään, ei me vähentäjät sitä ihmetellä. Itsekin olen jo päättänyt, että vappuna juon. Mutta yritäpä kuitenkin pitää homma hallinnassa ja lopettaa siihen mihin pitääkin. Itsellä tuo on ongelmana pidempien vapaiden yhteydessä. Aloittaminen on niin helppoa, mutta lopettaminen hieman ontuu :confused: Vaikka aina sekin tulee tehtyä, sitten lopulta. Jos vaan venyy niin tulee aika ikävät fiilarit. Eli tsemppiä siihen osuuteen.