MDMA-kristalli vaarattomampaa kuin essot?

En oikeen löytäny mistään kauheesti tietoo, mut eikä mdma-kristalli oo vähän vaarattomampaa kuin essot koska se on ns. “puhdasta ekstaasia” ??

Että siinä ei ainakaan tuu sitä, että ois jatkettu kaikenmaailman lääkkeillä ja pirillä.

Vaikuttaako se yhtä tuhoavasti aivoihin ku essot?

Ja onko 0,1 suunnilleen kerta-annoksena ok? En oo ennen ikinä ottanu puhdasta mdma-kristallia mitä nyt saisin parin viikon päästä. Pelkkii essoja tosi paljon kyl.

Jos joku tietäis, ni ois kiva tietää ku en tosiaan löydä netistä oikee vastauksii noihin. :question: :cry:

^ Niin no, mitä sä tällä vähemmällä vaarallisuudella tarkalleen ottaen haet? Totta kai puhdas MDMA on vähemmän myrkyllistä, kuin ties millä tutkareilla jatkettu paska, mutta jos pää ei kestä MDMA:ta tai pikemminkin kai niitä jälkioloja, niin ei se silloin kestä, vaikka tavara olisi kuinka laadukasta. Tahtoo nyt sanoa, että sen perusteella, mitä olen juttujasi lukenut, sun pääsi ei oikein kestä kyseistä roipetta, mikä voi, ainakin osittain, johtua myös siitä, että olet kiskonut sitä liikaa/liian usein ja siksi sun kannattaisi jättää nyt kaikki serotoniiniin vaikuttavat emmeet väliin pidemmäksikin aikaa, olivatpa sitten laatutuotteita tai pelkkää paskaa :wink: . Mä olen itse sellainen, että pääni ei kestä jälkioloja MDMA:sta, ihan siis puhtaastakin, vaan saan sellaisen masennuksen, että pirilaskut eivät ole mitään siihen verrattuna. Niinpä olen jättänytkin koko substanssin sikseen jo vuosia sitten, kun se mukava pikkunousu ei todellakaan ollut lopputuloksen arvoista :cry: . On niitä muitakin huumeita olemassa, eikä kannata hakata päätään seinään ja itseään lataamoon sellaisen aineen kanssa, joka ei itselle sovi. Hakkasin mäkin tosin päätäni seinään aikani ennen kuin tajusin lopettaa :wink: :mrgreen: .

Edit: Enhän mä tietenkään tiedä, millä tutkareilla sä olet itseäsi aiemmin myrkytellyt, kuinka paljon ne itsessään ovat vaikuttaneet paskaan oloosi ja kestäisitkö paremmin silkkaa MDMA:ta, mutta yhtä kaikki; sä olet ollut, kirjoituksistasi päätellen, sen verran paskana viimeaikaisista huumesekoiluistasi, että pitäisin vähintään vuoden taukoa kaikista stimulanteista tuossa tilanteessa. Eipä sille tosin mitään voi, jos ei pysty himoaan vastustamaan :confused: :neutral_face:

Suosittelen: (nämä ovat epäkaupallisia sivustoja, toim. huom.) http://www.erowid.org tai http://www.psyvault.net. Ensimmäisestä löytyy erittäin paljon faktaa, keskustelua ja kokemuksia ko. kemikaalista englanniksi, jälkimmäisestä myös mutta pienemmässä mittakaavassa, koska sivusto on suomenkielinen.

Ps. Ns. puhdasta mdma:ta ei varmaan ole olemassa kuin laboratorioissa. Se kidemuoto voidaan saada aikaiseksi monenlaisilla kemikaaleilla. Silti, jos mdma:ta ottaisin (mitä en enää ikinä tee, koska hyi nyt vittu saatana), niin varmaankin tuossa kristallimuodossa. Essot, nipsut ja sen sellaiset tabletit voi mun mielestäni vetää suoraan vessanpöntöstä alas - tai jos jaksaa, niin viedä ne vaikka apteekin lääkkeidenjättömestoille, sen verran paskaa sisältävät nykyisin :unamused:

Lähinnä sitä tarkotin, että ku en haluis hajottaa päätäni totaalisesti ni aattelin essojen sijasta kristallia.
Nyt aion kyl tosiaa pitää (yritys ainakin hyvä kymmenen) ni pitää pidempää taukoo. Tosiaan sain käsiini 1g kristallia ja ne meni kahessa päivässä.
Ja siinä oli semmonen kolmen viikon tauko ollu essosta, eikä se 0,5 mdma kristallia edes pahemmin tehonnu. Tunniks tehos jonku verra, elikkä nyt on kyllä serotoniinit varmaa aika vituillaa.
Ja oloki on ihan kamala koko ajan, huimaa ja muistikatkoksii ihan sairaasti. En haluis päätäni enempää hajottaa.
Xanoria ajattelin kokeilla seuraavaks, en oo ennen kokeillu mut ei tätä kyl enää kestä ja helpompi varmaa sitte olla erossa noista jos on jotai muuta.

Koitan nyt tosiaa jättää noi muut ja pärjää sit vaik niil xanoreil ja kannabis leivonnaisii aattelin kokeilla. Kun en sitä osaa oikein polttaa.
Parempi ne on ku jatkuvasti kahe viiko välein essoja ja/tai pirii.
Ja samaa mieltä siitä että ei se “pikkunousu” minkä nykyää essosta saa oo tän arvosta enää :cry:

Kyllähän Xanor ja kannabis helpottaa vähän sitä palautumista takuulla. Ei joudu ihan suoraan tohon “raakaan” maailmaan, kun noi vähän turruttaa sun oloa. Katso nyt kuitenkin, ettet Xanoria liian pitkää putkea vedä, koukuttava sekin monella, kuten varmaan tiesitkin.

^^ Tunnontuska: Mulle jäi nyt vähän epäselväksi, mihin tarkoitukseen sä niitä Xanoreita ajattelit käyttää? Jos noiden MDMA(tai minkä lie)-jälkiolojen parantamiseksi, niin siihen tarkoitukseen on kyllä parempiakin, eli pitkävaikutteisempia benzoja. Xanorin kanssa olo saattaa herkästi alkaa sahata liiaksi ylös-alas sen lyhyen puoliintumisajan tähden. Lisäksi, jos sulla ei ole pahemmin kokemusta benzoista/toleranssia niihin, niin kannattaa ainakin aloitella miedommilla benzoilla, eikä suoraan hypätä vahvimpaan mahdolliseen. Esim. Diapam auttanee aivan tarpeeksi hyvin, ehkä jopa paremmin, koska sillä on pitkä puoliintumisaika.

Jos taas meinasit käyttää Xanoria viihteeseen, koska ajattelit sen sopivan paremmin, kuin stimulantit, niin sitä älä helvetissä edes mieti :imp: . Benzokoukku on jotakin sellaista helvettiä, mihin et todellakaan tahdo päätyä. Usko, kun viisaampasi sua neuvoo :wink: . Kokemusta on. Benzokoukku myös pahenee ns. normaalista benzokoukusta moninkertaiseksi, jos ko. lääkkeitä käyttää väärin ja vieläpä noita lyhytvaikutteisia. Benzopäihtymys ei myöskään ole mikään tavoittelemisen arvoinen tila; kyllä siinä pää sekaisin menee, mutta ei välttämättä ensinkään hauskalla tavalla, kun ei muista mitään sekoiluistaan, saattaa riehaantua mm. väkivaltaiseksi, innostua varastelemaan jne., vaikkei muutoin tuollaisia taipumuksia omaisikaan. Sua on varoitettu :wink: .

Kannabis ei sitten muuten mitenkään taatusti jeesaa noissa oloissa, vaan senkin vaikutus on hyvin yksilöllinen :wink: . Itselläni ganja ainakin vain pahentaisi kaikkea tuota paskaa.

^
Joo näinhän se on, ei kannabis mikään automaattinen jeesaaja oo, siinä on niin monta elementtiä et jos ei paljon oo käyttänyt ja ei sovi/ei osaa “hallita” sitä niin olot menee vaan huonommaks.

Äkkiseltään luin silmät ristissä paskojen unien jäljiltä tätä ja toi sun gramman kristallin tuhoominen 2päivässä kuulosti taas aika helvetin fiksulta. Oot ilmeisesti tässä kevään ja kesän aikana mdma:ta käyttänyt aika helvetisti, miksi hakkaat päätä seinään ja hajotat päätäs oikein urakalla plus samalla varmistat melko helpolla ettei MDMA:sta tarvi odottaa mitään hyviä vaikutuksia enään ehkä koskaan.

Typerältä touhulta vaikuttaa oikeesti, vaikka nuori oot, niin sentään kyselet täällä ja sulle annetaan ihan hyviä neuvoja, muttet niitä kuitenkaan näytä yhtään “kuuntelevan”.

Kaikki me enemmän tai vähemmän tyhmiä nuoria ollaan joskus oltu, mutta koita nyt skarpata. :unamused:

Niin joo eipä kannabis tietenkään automaattisesti jeesaa. Ajattelin vaan omaa tilannettani :unamused: (vaikka en edes sitä sen yhden kerran jälkeen ole käyttänyt, kun pärjään ilmankin). Toisille sopii, toisille ei. Niin kuin kaikkien muidenkin substanssien kanssa. Käyttötapa ja toki määrä on mulla myös ratkaiseva tekijä kukan kanssa, että siitä saa sen olon mitä haki ja josta on apua.

^
Juu varmaanki monilla jeesaa, niinku itellä, jeesaa vähän kaikkeen. Sen takia sitä tykkää niin paljon käyttääkin. Kaikille vaan ei tunnu sopivan, tosin entiedä sitten, onko ekalla kerralla hommat menny överiks tai muuten ei otollinen aika ja sitten sitä ei enään toista kertaa kokeilekkaan.

Enpä itsekään yrtistä niin välittänyt kun sitä satunnaisesti käytti, vasta kun vähän enempi tutkaili monelta kantilta erilaisissa tilanteissa, niin johan alkoi miellyttään, ehkä vähän liikaakin (vaikka enpä nyt säännöllisessäkään iltakäytössä, mitään erityisen huonoa nää). Tosin taidanhan olla “vähän” psyykkisesti koukussa ganjaan että melko subjektiivinen näkökanta.

Siksi oiskin hyvä pitää vähän pidempää taukoa ja katsoo menoa ihan selvänä (tarkotan kaikkee roipetta (c) winston) :slight_smile:

Wotunkaa välii millläöä terveemllisyyrllä…naksuja vipttu waa naamaa!!!pååsee eeess hetkeks pakoo paskaas muailmaa111

Tietty näiden jälkiolojen parantamiseen, mut myös siihen että ennestäänki ahdistais ja masentais vaikken ois ikinä ottanukkaa mitää.
Ja ehkä vähän myös ns. “viihteeseen” . Aattelin iha vaa kokeilla ja sit jos se on ihan ok ni en mä joka päivä sitä tarvii, riittää jos pari kertaa viikossa ni helpottaa jo paljo.
Ja sit myös pystyn paremmin olla ottamatta muita.
Ja mitä mä oon kuullu ni diapam on jonkulainen huono kopio xanoreista. Ja se mitä oon ite yrittäny lukee, ni on tullu semmonen luotto noihin xanoreihin, ne muut bentsot en oikee usko niihin.
En tiedä miks.

^ Niin, mistä lie olet kuullut/lukenut, että Diapam on huono kopio Xanoreista? Jos tietosi ovat peräisin joiltakin sekakäyttäjiltä ja/tai sekisten päänsekoitusfoorumeilta, niin taatusti noin onkin sanottu :unamused: . Toki Diapamin ja Xanorin vaikutukset eroavat toisistaan; Xanor on ns. piristävämpi ja sitten tosiaan hitosti lyhytvaikutteisempi, kuin Diapam. Xanor kyllä jeesaa ahdistukseen mainiosti, mutta yhtälailla Diapam siihen auttaa IMO ja paremmin auttaakin, koska sen vaikutus on pidempi ja tasaisempi. Xanorin vaikutus alkaa herkästi sahata ylös-alas ja täten jo itse lääkeaineen pitoisuuden vaihtelu aiheuttaa ja/tai pahentaa sitä ahdistusta ja näin annokset lähtevät herkästi kasvamaan ja aina pitää saada vain lisää ja lisää.

Xanor tosiaan sopii viihdekäyttöön Diapamia paremmin, mutta juuri sen vuoksi kannattaakin pysyä siitä erossa, jos vähänkään saa benzoista oloja ja tykkää käyttää niitä väärin. Xanorilla viihteily on aika varma tie helvettiin. Benzoriippuvuus on ihan tosissaan sellainen homma, jota et halua kokea :wink: . Kaikki muut substanssit, vieroitusoireineen päivineen, ovat ihan lastenleikkiä benzokoukkuun verrattuna. Usko mua. Mä olen käyttänyt benzoja säännöllisesti 17 vuotta, mihin sisältyy runsaasti myös väärinkäyttöä ja olen sellaisessa saatanan koukussa, että tuskin pääsen tästä ikänäni irti :frowning: :imp: . Xanorin kanssa olin joskus tosi kusessa, kun innostuin siitä “hieman” liikaa, annokset ja toleranssi nousivat kohisten ja pian mikään ei riittänyt. Onneksi pystyin vieroittautumaan siitä melko helposti siirtymällä lennosta Rivatriliin, ts. mitään pahempia vieroitusoireita ei tullut, ainoastaan vähän kitkutti, mutta itse benzokoukku ei tietenkään hävinnyt yhtään mihinkään.

Benzot ovat hyviä lääkkeitä, jos niille on todellinen tarve, mutta ne tulee käyttää nimenomaan lääkkeinä, ei minään hupihuumeina. Jos olet oikeasti benzolääkityksen tarpeessa, se on ihan ymmärrettävää, mutta suosittelen kuitenkin aloittamaan jollakin miedommalla ja pitkävaikutteisemmalla benzolla, kuin Xanorilla. Jos mun kaltaiselleni vanhalle pilleristille riittävät ahdistuksen hoitoon mainiosti Rivatrilit(No, ihan yhtä vahvojahan ne kyllä ovat, kuin Xanorkin, mutta paaaaljon pitkävaikutteisempia ja vähemmän viihteellisiä) ja Diapamit, niin kuvittelisin jonkun ns. noviisinkin pärjäävän kevyemmällä lääkityksellä. Joillekin Xanor on toki se paras vaihtoehto benzolääkitykseen, mutta ei missään tapauksessa niille, joilla on vähänkin haluja kuosailla nappuloittensa kanssa.

Ihan kaikella ystävyydellä mä tässä sulle saarnaan. Älä helvetissä pilaa elämääsi benzojen kanssa pelleilemällä. Sitä hommaa tulet nimittäin katumaan :wink: :frowning: .

Edit: Vielä tuosta, että sitten olisi helpompaa olla ottamatta muita roippeita, jos benzot olisivat käytössä: Joo, saattaa mennä noin, jos ihan silkkaan ahdistukseen pitää kaikkea paskaa kiskoa ja kun saa lääkityksensä(HUOM!: nimenomaan lääkityksen, ei mitään korvaavaa kuosaussettiä) kuntoon, niin olo voi helpottaa sen verran, ettei tarvitse “korjailla” sitä ties millä, mutta saattaapi noiden benzojen kanssa käydä ihan päinvastoinkin :confused: :wink: . Mun on ainakin paljon helpompaa ryypätä tai esim. vetää piriä, kun benzojen avulla jälkiolot ovat paljon helpommin kestettävissä, kuin mitä ne olisivat ilman vahvaa benzokyllästystä. Siitä sitten seuraa herkästi “mukava” kierre, kun yhdellä roippeella saa kätevästi lääkittyä krapulat, laskut ym. paskaolot pois, niin jaksaa taas uuden kierroksen ja näin kaikki riippuvuudet vain syvenevät ja syvenevät :neutral_face: .

Vielä edittiä: Masennukseenhan benzot eivät ole mitään kovin hyviä ja ensisijaisia lääkkeitä, saattavat vain pahentaa ja syventää masennusta. Toki moni masennuksesta kärsivä kärsii siinä ohella myös ahdistuksesta ja esim. sos.tilanteiden pelosta, jolloin benzolääkitys voi olla tarpeen, mutta jonkin masennuslääkkeen kanssa kombotettuna, ei yksinään. Jos sua siis masentaa(Mikä ei nyt ole yhtään mikään ihme tuon mämmäröintisi jälkeen :unamused: ), niin siihen vaivaan kannattaa kokeilla ihan jotakin SSRI- tai SNRI-lääkitystä. Se voisi itse asiassa olla tuossa tilanteessa ihan paikallaan, eli korjata vähän sitä serotoniinivajetta, mikä sulla nyt on päällä. Keinotekoista korjaustahan nuo lääkkeet olisivat ja aika ja noiden mämmien ja mömmöjen välttäminen ovat ne keinot, jotka oikeasti aivokemioitasi korjaisivat, mutta mielipidelääkkeistä voisi olla jotakin pientä apua. Saattaa niistä tosin pelkkää haittaakin olla. Mene ja tiedä, kun nämäKIN jutut ovat niin yksilöllisiä :confused: .

SSRI- tai SNRI-lääkkeiden kanssa ei sitten todellakaan huoli vedellä MDMA:ta tai jotakin vastaavaa paskaa :wink: . Sellaiset kombot saattavat pahimmillaan aiheuttaa hengenvaarallisen serotoniinisyndrooman ja lievempänäkin sivarina sotkea aivokemioita entistä pahempaan malliin.

Hivenen sivusta ketjun aiheesta, amerikassa usein leffassa sanottiin hermostuneelle että ota pari Valiumia ja lepää. Eikö se ole sama lääke kuin meillä Diapam. Mulle vanha psykiatri sanoi että hän haluaa että kokeilen, saakelin hyvä lääke eikä sivuvaikutuksia oikein käytettynä. No nyt 7v sitä syönyt ja pidin kahdenviikon tauon ilman viekkareita mutta kipu pakotti taas askille, paketissa lukee kipuun.

^
Juu Valium on diatsepaamia, varmaan tunneituin diatsepaami brandi tai nimi.

Ja joo onhan xanor melkein kopio diapamista (huonoudesta nyt en tietäis, erilaisia ja molemmilla puolensa), Alpratsolaami tulee kun Diatsepaamiin lisätään triatsolorengas, eli aika lähellä ne ovat kaavaltaan toisiaan.

^ Niin, Xanor on kopio Diapamista, ei päinvastoin. Ehheh, pientä saivartelua :mrgreen: . Eikös alpratsolaami kehitetty aikoinaan diatsepaamista vieroittamiseen tai siihen tarkoitukseen, ettei se olisi yhtä koukuttavaa, kuin diatsepaami, juuri lyhyen puoliintumisaikansa tähden? Siinä kyllä mentiin metsään ja rytinällä :laughing: . Liekö sitten ollut ihan lääkefirmojen tarkoituskin :unamused: :confused: …?

Vähän meni nyt offiksi taas…

Mun ymmärrykseni mukaan alpratsolaami (aka Xanor, Xanax) on diatsepaamista johdettu aine - en nyt muista yksityiskohtia (wikipedia kertonee lisää), mutta käsittääkseni jotain tiettyä diatsepaamiin sisältyvää asiaa potentoitiin x 10, ja tuloksena oli Xanor. Itsekin noita jonkin verran syöneenä en lähtisi niitä lekurilta pyytämään - itse asiassa pari vuotta sitten, kun aloitin diapam-lääkitykseni yleisen ahdistuneisuuden ja unettomuuden hoitoon lääkäri ehdotti ensimmäisenä vaihtoehtona Xanoria. Kieltäydyin, ja pyysin Diapamia. Tyyppi katsoi hetken pitkään ja sitten kirjoitti reseptin. Jos mä olisin Xanoria lähtenyt käyttämään näihin oireisiin, niin tällä hetkellä en varmasti olisi a) vakkariduunissa b) kirjoittelemassa tähän kellonaikaan internetziin c) ylipäänsä tässä kondiksessa. Muistan edelleen ne 1 mg:n Xanor-laskut pari vuotta sitten, tuntui lähinnä siltä että kaikki ilo katoaa maailmasta ja jäljellä on vain epätoivoa. En todellakaan suosittele kenellekään kyseistä lääkettä.

itse aiheeseen: jos tietää keltä ostaa niin samaa kamaa random essot toki on aina kyssäri? mutta kristalli on vaan kalliinpaa johtuen siitä että se on sitä mitä pitää. viimeisimmät naksut oli ihan putsia mämmiä mutta pirusti halvempaa kuin kristalli

Mä kokeilin tota diapamia, se ei oikee vaikuttanu paljoo. Ja tosiaan ajattelin et jos silloin tällöin xanori viihdekäyttöön.
Mutta oon tosiaa kuullu että siihen koukkuun ei halua. Ihan kamalia vierotusoireita yms…
Ja siitä kannabiksesta… ni joo ei enää ikinä :smiley: ei tosiaan sovi mulle varmaa noi tommoset.
En siis ollu ikinä polttanu sitä sillai et vaikuttais mut otin semmosen kannabis keksin. Voi jumalauta mikä ahdistus ja paniikki siitä tuli ja olin ihan kuutamolla ja tuli just semmonen liikaa ajatuksii niinku lsd. Sen vaikutus oliki melkee ku lsd mut tositosi minimaalisella tavalla, mut ei se kyl kivaa ollu.
Ei taida sopii tommoset yhtää.
Ja oon joo miettiny jotain lääkitystä mut en haluis ssri. Täytyy kattoo mitä se lääkäri suosittelis. Xanoreita aattelin kyl pyytää, mut tuskinpa määrää…
Ja mä luulen ettei noi tommoset ihme tavalliset ssri lääkkeet tähän mitään auta.
Xanor on kaikist vahvoin tai no lyricat on kans vahvoi mut just semmoset auttais tähän oloon välillä. En kuitekaa joka päivä aatellu.

Mä taas suunnittelin jo kymmenen vuotta sitten et haluun isona vetää joka päivä subua ja Lyricaa. Eiku…

:laughing: :cry: . Juuri näin. En minäkään ajatellut koskaan mihinkään koukkuun jääväni, mutta kuinkas sitten kävikään.

Tunnontuska: Niin, vaikuttiko se Diapam mitenkään? Jos se rauhoitti, lievitti ahdistusta, helpotti unettomuutta tmv., niin silloin se vaikutti juuri niin kuin sen pitääkin :wink: . Ihan sama juttu sen Xanorin kanssa. Ei senkään kuulu “tuntua missään”. Benzojen kanssa annostus on kohdillaan juuri silloin, kun niistä ei saa irti muuta, kuin helpotuksen paniikkiin, ahdistukseen jne. Eivät ne ole mitään hupihuumeita, joista kuuluu saada muikeat olot. Jos benzoista saa oloja, niin silloin annostus on liian suuri ja ko. ihminen kuuluu muutenkin siihen onnettomaan porukkaan, joka benzo-olosta diggailee. Allekirjoittanut kuuluu juuri tuohon sakkiin(En tosin enää vuosiin ole saanut benzoista mitään sellaisia oloja, että niitä kannattaisi havitella, mutta joskus edelleen lipsahtaa, koska olen vitun tyhmä :blush: :unamused: ) ja benzojen väärinkäyttö johtaa tosissaan helvettiin, koska toleranssi nousee turhaan ja sitten kun on ihan oikea tarve kyseisille lääkkeille, niin ns. normaalit lääkinnälliset annokset eivät enää tepsikään ja riippuvuus vain pahenee :frowning: . Aivan turhaan mä tosin tässä saarnaan ja valistan :unamused: . Et sä kuitenkaan mun, tai muidenkaan, neuvoista tunnu onkeesi ottavan, vaikka todellakin kannattaisi :wink: .