Hei, olen 40-vuotias nainen ja havahduin nyt loppukesästä siihen, että juon liikaa. Olen juonut kesällä 3-4 iltana viikossa ja lähes joka kerta kunnon humalaan saakka, mikä tarkoittaa, ettei loppuillasta ole kunnon muistijälkiä. Karmeaa herätä aamulla tuollaisten iltojen jäljiltä…
Känniviestejä on tullut läheteltyä, sosiaaliseen mediaan päivitettyä kaikenlaista, mitä en selvinpäin koskaan päivittelisi, ym. Uhh, aivan puistattaa häpeästä…
Minulla on aviomies ja lapsia, osa lapsista jo täysi-ikäisiä, osa ei. En ala eritellä heidän ikiään tmv. tässä tarkemmin, mutta muutama jälkeläinen siis löytyy ja ovat joutuneet näkemään äidin humalassa kerran jos toisenkin. Olen ajatellut, ettei sillä ole suurta väliä, kun heistä kuitenkin huolehditaan ja heillä on kaikki mitä tarvitsevat ja varmasti enemmänkin. Mutta on sillä väliä, mikään ei ole vastenmielisempää kuin katsoa omaa kännistä vanhempaa muka “rentoutumassa” viinin äärellä.
Minulla on humalassa kaksi vaihdetta: joko olen yltiö tunteellinen, auttavainen ja rakastavainen tai sitten en todellakaan ole.
Ja nämä molemmat puolet ovat tuoneet minulle rutkasti ongelmia.
Olin pari vuotta lähes kokonaan selvinpäin ja se oli nyt taaksepäin ajateltuna elämäni parasta aikaa. Sitten noin vuosi sitten aloin lipsua ja ottaa ensin viikonloppuisin muutaman, sitten molempina viikonlopun päivinä, sitten huomasin juovani jo viikollakin ja nyt ollaan tässä, tilanteessa jossa ei ole muita vaihtoehtoja, kuin lopettaa. Kaikki kuntoilu on jäänyt kokonaan ja muu itsestä huolehtiminen ja paino on noussut lähes parikymmentä kiloa. Hyhh! Peilistä katsoo pöhöttynyt ja turvonnut kuvajainen, josta en tunnista itseäni. Tosin, eiköhän se turvotus siitä ala laskea pikkuhiljaa myös.
Olen ollut nyt viikon juomatta pisaraakaan. Tämä tuleva viikonloppu jännittää, miten selviän tarttumatta viinilasiin…
Jotain vaihtoehtoista tarvitsisi tilalle.
Mikään ei nyt tunnu hyvältä tai innostavalta, mutta se on selvää aivokemioiden ollessa näin sekaisin.
Tämä oli nyt tällaista tajunnanvirtaa, tuntui, että on saatava oksentaa näitä asioita jonnekin, yksin ei jaksa kaikkea kantaa…
Ehkä ajatukset selkeytyvät ja jäsentyvät kun selviä päiviä kertyy lisää. Tein ketjun itseäni varten, josko “raportointi” tänne auttaisi.
Mukavaa, jos joku näitä lukee ja keskustelu on aina tervetullutta.
Mukavaa perjantaita kaikille - joka muuten ennen oli lempi viikonpäiväni, kun sai juoda “luvan kanssa, koska viikonloppu”, mutta nyt se vähän pelottaa.
-May