Maahanmuuttopolitiikka

Ihan näin omakohtaisena kokemuksena Prometheus-leirin toiminnassa mukana olleena; jos se on jonkun mielestä aivopesua että tuodaan esille erilaisia näkökantoja (aikoinaan puhuttiin rasismista, nykyään varmaankin maahanmuuttokritiikistä) objektiivisesti sekä kannustetaan ajattelemaan itse nielemättä valmiita totuuksia, niin aika erilaisessa todellisuudessa selkeästi eletään :unamused: Tässä maassa se aivopesu tapahtuu nuorten parissa kyllä jossain ihan muualla kuin Prometheus-leireillä :confused:

Ihan uteliaisuudesta: ootkos sä Näätä koskaan asunut ulkomailla tai oleskellut jossain muualla vähän pidemmän aikaa? Suosittelen, avartaa perspektiiviä aika lailla.

En ole käynyt Prometheus-leiriä, enkä siitä toiminnasta mitään tiedä. Kommentoin ainoastaan tuota juttua, jossa kannustetaan ajattelemaan, niinkuin käsketään.

Olen viettänyt kaikki lapsuuden ja nuoruuden lomat Göteborgissa. Myöhemmin olen myös työskennellyt sielä useamman lyhyen pätkän, kesätöitä opiskeluaikoina. Ruotsissa paljon muutenkin liikkuneena olen mielestäni saanut vakuuttavaa näyttöä, siitä mihin kymmeniä vuosia kestävä holtiton maahanmuutto johtaa.

Nii, teipataan nyt äkäseen suut umpeen niin maailma pelastuu. Mä väittäisin, että aika moni murheellinen juttu jäisi tekemättä jos porukka puhuisi suunsa puhtaaksi netissä ja jättäisi sen viimeisen olusen ottamatta vitutukseen ja ahistukseen! :wink:

Ei sensuurilla kyllä munkaan mielestä mitään ratkaista. Vaikken ole Näädän kanssa samaa mieltä varmaan suurin piirtein mistään, kaikilla pitää olla oikeus mielipiteensä julkituomiseen - ja kaikkia mielipiteitä tulee saada kritisoida niin paljon kuin huvittaa. Argumentaatio kunniaan! :bulb:

Näinpä. Ihmisen vahvuus mitataan mielestäni siinä miten hän suvaitsee ns. vääriä mielipiteitä. Siinä on monella suvaitsevaiseksi itseään kutsuvalla melkoinen peiliinkurkistamisen paikka, kun ollaan niin herkästi ahtamassa kaikki rasistit, natsit sun muut kauheat ihmiset polttouuniin…

Tästä väännettiin mm. Lopettamossa pitkään ja hartaasti, mutta mun mielestä ylipäänsä koko “suvaita” -termi on ihan typerä, sillä se asettaa subjektin ja objektin - suvaitsijan ja suvainnin kohteen - täysin eriarvoiseen asemaan. Kunnioitus tai en mä tiedä, hyväksyminen olisi ehkä parempia. Vaikea mun on esim. uusnatseja, ääri-islamisteja tai muita toisten vapauksien ja ihmisarvojen riistäjiä kunnioittaa, mutta voin ainakin hyväksyä sen että heitäkin tältä pallolta löytyy ja tulee todennäköisesti tulevaisuudessakin löytymään…

Aika erikoinen oli kyllä tuo Iinan purkaus. Kaikki kirjoittamani väitteet maahanmuuttoa koskien, pystyn näyttämään toteen. Iinan anti keskustelulle on rajoittunut, mukahauskoihin vitseihin ja mukaviin kokemuksiin afrikkalaisista.

Siksi esitänkin uudestaan Iinan kerran väistämän kysymyksen. Mitä vakavasti velkaantunut Suomen valtio hyötyy nykyisen kaltaisesta maahanmuutosta?

No, mitä enemmän nekruloisista tykkää, sitä rikkaammaksi ihminen varmaan itsensä kokee. Se, että pystyykö tämmöisellä puuhastelulla sitten aikaansaamaan minkäänsortin todellista vaurautta itselleen saatika läheisilleen, lienee ihan toinen kysymys.

Ja ylläripylläri, luulen että tämäkin viesti katoaa maanantai-aamuna kun ne suvaitsevaiset saa itsensä raahattua ihan oikeisiin, hirveen tuottaviin töihin…

Mä esitän vastakysymyksenä, että kuka ne ns. paskaduunit tulevaisuudessa tekee kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle? Tietyillä aloilla on jo nyt ihan huutava työvoimapula, ei pelkästään koulutetuista vaan ylipäänsä työntekijöistä. Aika harva suomalainen haluaa tehdä uraa paskakuskina, mäkkärin kassalla tai metrosiivoojana. Ns. alemman sektorin ohella pulaa löytyy myös alalta kuin alalta. Ja mitä ihmettä tarkoittaa “nykyisen kaltainen maahanmuutto”? Tässä maassa - no, ainakin pääkaupunkiseudulla - on hyvin paljon koulutettuja ulkkareita erinäisissä duuneissa, eivätkä he näy noissa kivasti omaa agendaa edustavissa jutuissa maahanmuuttajien yliedustuksesta sossusn luukulla.

On varmasti ihan kiistaton fakta, että suuri osa ensimmäisen polven aikuisista maahanmuuttajista, jotka saapuvat tänne pakolaisina (ja traumatisoituneina yms.) ei työllisty. Mutta moni työllistyy, ja väittäisin että suurin osa jälkeläisistäänkin työllistyy - tai siis työllistyisi, jos nykyinen systeemi ei rankaisisi ihmisiä pätkätöiden tekemisestä, vaikkei mitään muuta ole useimmiten tarjolla. En edes aloita siitä, kuinka hankalaa ei-länsimaisen sukunimen omaavan ihmisen on saada ylipäänsä yhtään mitään duunia täältä meidän utopialandiasta, jollei it-alaa ja markkinointia oteta huomioon.

Mitä enemmän ihminen dokaa, sitä typerämpiä viestejä se näemmä lähettää tänne plinkkiin. Toivotan onnea huomiseen duunipäivääsi.

Tuosta työvoimapulasta ollaan Suomessa puhuttu 70-luvulta asti. Niin kauan kun muistan, ollaan jauhettu suurten ikäluokkien eläköitymisen aiheuttavan jonkin valtaisan katastrofin. Nyt ne suuret ikäluokat ovat pääosin eläkkeellä, missä ne kammottavat seuraukset viipyvät? Tuon ikäisten lakiin kirjattu eläkeikä on 63, mutta laista huolimatta keskimäärin eläkkeelle jäädään 60 vuotiaana.

Väestön vanheneminen toki heikentää huoltosuhdetta. Maahanmuutolla sitä voi parantaa, muttei minkälaisella maahanmuutolla tahansa. Suurin osa Suomeen tulevista mamuista heikentää huoltosuhdetta entisestään. Räikeimpänä esimerkkinä islamilaisesta maista tulevat ihmiset, joilla on paljon lapsia, naiset ovat usein kotiäitejä ja työikäiset miehet jotka usein ovat työttömiä. Kirjoitin jokin aika sitten johonkin ketjuun haitallisesta maahanmuutosta, ja joku veti tuosta termistä herneen nenäänsä, jokatapauksessa muslimit edustavat hyvin pitkälti koko Euroopassa tätä haitallista tai vahingollista maahanmuuttoa. Lisäksi suomalaisista työttömistä voidaan kouluttaa työvoimaa tarvitsevilla aloilla huomattavista kivuttomammin, kuin kouluttamattomasta, kielitaidottomsta ja kulttuuriin tottumattomista maahanmuuttajasta. Kouluttamattomia mamuja tulee olemaan tarjolla aina ja ikuisesti, ei ole mitään järkeä ottaa heitä Suomeen elätettäväksi, ikäänkuin reserviin.

Noin 70% mamuista on työelämän ulkopuolella, eli työperäinen maahanmuutto on aika marginaalinen ilmiö. He siis ovat pääosin työttömiä, lapsia, vanhuksia ja kotiäitejä. Ihmisiä jotka kasvattavat suomalaista työtaakkaa entisestään mm. terveydenhoidossa, sosiaalipalveluissa, kouluissa, päiväkodeissa. Tällöin julkiset menot ja meidän kaikkien maksamat verot vaan kasvavat. Se on vaan fakta, että Suomeen saapuu sitä maahanmuuttajien kehnointa ainesta, väkeä jolla emme tee yhtään mitään. Syitä on monia, mutta eiköhän verotus ole suurin syy, täällä kun on perisynti tienata.

Maahanmuuttaja joka työllistyy viemättä työpaikkaa suomalaiselta on huoltosuhteelle hyödyksi.
Lisäksi hänestä ei tule seurata palkkojen tai työehtojen heikkenemistä, hän ei saa tulonsiirtoja, eikä käytä julkisia palveluja enempää kuin maksaa veroja. Tällainen maahanmuuttajan tulisi olla.

Samoin kuin suvaitsevaisuus- termistä väännettiin pitkään ja hartaasti lopettajissa, henkilökohtaisuuksiin menemisestä on väännetty vieläkin pidempään ja hartaasti:

Kun toisen mielipiteet ärsyttävät tarpeeksi etpä malta sinäkään rikkoa tuota persoonaan kajoamisen rajaa pyrkiessäsi ounaamaan vastapuolen kyseenalaistamalla hänen uskottavuutensa henkilönä ja mielipiteiden ilmaisijana. Tuo tuollainen “ihan mielenkiinnosta ryhdynpäs tässä kesken keskustelua utelemaan (eli kyseenalaistamaan) henkilöhistoriaasi ja elämänkokemustasi etc”- tyyppinen argumentointihan oli tuttua eräänkin K- lla alkavan ystävämme keskustelutyylistä joka teki tämäntyyppisestä “keskustelemisesta” melkein taidetta vuosien varrella. :unamused:

Vaikka peräänkuulutat kaikkien oikeutta mielipiteidensä julkituomiseen ja kaikkea pitää voida kritisoida, mitään hyvää ei ole seurannut siitä että aletaan kritisoida toista henkilökohtaisella tasolla. Varma keino tyrehdyttää järkevä keskustelu asioista ja varmistaa ettei keskustelusta tule loppua eikä se koskaan johda järjelliseen lopputulokseen, on asennoitua toista näkökulmaa edustavaan alentuvasti. Se, että toisen osapuolen näkemykset eroaa suuresti omista ei vielä tarkoita sitä että yhdenkään keskustelun osapuolen täytyy olla tyhmä, tietämätön tai kokematon. Yhden ja saman asian voi todellakin nähdä ihan eri tavoin kun sitä katsoo eri näkökulmasta.

En ole väistänyt sun kysymystäsi, vaan ilmoitin jo tämän ketjusi alussa, etten jaksa tästä asiasta enää uudessa ketjussa väitellä. Mutta jos toi asia sua nyt niin kovasti kiusaa, niin voin mä vastatakin: mä en ajattele asiaa hyödyn näkökulmasta, vaan oikeuksien.

Täällä on kerrottu ikäviä kokemuksia tietystä ihmisryhmästä, siksi halusin tuoda esille omia kokemuksiani sun mustamaalaamispyrkimystesi keskelle.

Mielipiteen ilmaisu ja asiattomuus ovat kaks ihan eri asiaa. Se Näädän kommentti prometheus-leiriin viitaten ei ollut mitään muuta kuin rasismia. Eikä se ollut ensimmäinen laatuaan.

Varmaan ne poliisit jotka on nyt työttämänä, yes? :wink:

Tämä on se suuri ongelma kun puhutaan maahanmuutosta! Meillä on sh:ia, lekureita ja farmaseutteja töissä idästä, ei suomalaiset julkiselle jää!

Usea näistä uskoo, että vihaamme kaikkia mamuja, vaikka tekevät työt hyvin ja he uskovat median “mamu-vastaisten-puolueiden” mollauksen. Itseasiassa eduskunnan kyselytunnilla voi kuunnella, kuinka eduskunta puhuu eri maahanmuutosta! Tuolloin yhdistetään vielä eu-vastaisuus & “rasismi”.

Aiheesta tulisi puhua oikeilla nimillä! Jatkuvasti täälläkin farmaseutteja haetaan ja taitaa tämänhetkinen mies olla mukavin ja asiakasystävällisin elämäni aikana…

Ps. Joku vuosi tai pari sitten jossakin ohjelmassa mainittiin, että Japani tukisi vain työperäistä maahanmuuttoa! On rasistinen maa, vai kenties päättäjät haluavat veronmaksajia?

Joo, en ole täydellinen. Pahoittelut siitä. Millä tavalla tämä oma viestisi edistää nyt tuota peräänkuuluttamaasi asialinjalla pysymistä? Derailataan nyt aika pahasti alkuperäisestä aiheesta. Ja jos mä sanon, että jonkun mielipide on daiju, niin ei se tarkoita sitä että pitäisin sen esittänyttä ihmistä typeränä. Jos nyt olen jotain muuta tässä sanonut niin pahoittelut siitäkin. Huomaat varmaan, että teet tässä täsmälleen sitä samaa missä arvon ystävämme K aikoinaan kunnostautui oikein urakalla, eli syytät minua jostain ja asetat itsesi samalla ns. keskustelun yläpuolella leijuvaksi tuomariksi, joka päättää miten asioista tulisi keskustella. Siinä olet ihan oikeassa, ettei henkilökohtaisuuksiin meneminen edistä mitään.

Ethän sinä jaksanut edes sielä vanhassa ketjussa. Mitään järkevää et ole pöytään tuonut, sinusta on vaan kivaa että keskuudessamme loisii iloista ja värikästä väkeä. Tuo vastaus on aika vaisu esitys, huutelun ja pään aukomisen määrään nähden. Kenellä on oikeuksia ja mihin?

vantaansanomat.fi/artikkeli/ … ntekijoita

Miten ihmeessä parhaat työntekijät tulevat köyhistä ja väkivaltaisista maista? Jos tiettyjen maiden työntekijät ovat niin erinomaisia, miksi he eivät käytä kykyjään kotimaidensa rakentamiseen? Miksi kehitysmaat eivät nouse, vaikka niissä elää miljardeja ahkeria ja kyvykkäitä ihmisiä.

yle.fi/uutiset/yrittivatko_aarim … origin=rss

Koska Suomessa?

Ja mua pidetään rasistina, mun naapuri on Sudaniasta. Kävi meidän armeijan ja kiertävä talonmies huki niin sanoo että hän kyllä pluukaa kun sun selkä on kipeä. Leikin sitten lastenkanssa ja tulemme katsomaan akvaariokaloja, nyt Kalle konnaa ja lapset ihmettelee mihin pää ja jalat häipyy. Ei ole sossupummi vaan osti reilu 100 neliötä tosta talon päästä, on muslimi mutta lapset viettää normi Joulun eikä mitään huntuja tarvi vaimon pitää.

Saksan poliisin arkea… http://youtu.be/JbAGrDs_U-Y

Aasialaiset ovat tunnetusti ahkeraa porukkaa. Kulttuurierot selittävät paljon, länsimaalaiset eivät ole pärjänneet lähellekään samaa tahtia ohjelmissakaan… Esim puuvillan, riisin keruu, vaatteiden ompelu jne… Mutta kulttuuria, puhumattakaan rotutaustaa ei saa käyttää keskusteluissa lainkaan…

Sen sijaan Virolaiset saavat omassa maassa 80€ työttömyystukea ja sillä pärjää sen verran, että terveysministeri eli kk:n rahalla! Sanoi kyllä, että kun joutuu miettimään, mitä ostaa tarkasti; tukea nostetaan. 3kg laihtui… Sen sijaan täällä raksamiehet tekevät urakka-tarjouksen, jota suomalaiset eivät voi alittaa! Tekevät vkloput yms ja lapsilisät, kotihoidon tuet, äippärahat Viroon; on hiukan eri arvo egellä!

Myös venäläiset käyvät kotimaassaan usein. Usea viikottain. Kaikki naposteltava sekä useita asioita, jotka täällä maksavat…

Siivoojan palkalla ei paljon sairastella tai säästetä asuntoa… Täälläpäin siivoojakin tarvitsee ajokortin, ellei kyse ole parin tunnin iltaduunista… Näitä voi tietenkin kerätä useamman… Ei ole oikein ylenemismahdollisuuksia alalla… Voiko kyse olla siitä, että ihminen joka on lukenut omaa alaa ja pitää erilaisista asioista; ei halua tehdä pitkään yksitoikkoista työtä? Kyllä itse voisin siivota lisäansioiksi, mutta pakko myöntää että koen tuolloin tekeväni työtä jolla on arvoa, mutta alittaisin itseni kunnolla! Puutarhatyötä teen mielelläni ja on erittäin fyysistä työtä, siivous on yksinäistä työtä…