No mähän olen jo pitkän aikaa ollut plinkissä jonkinlainen esikuva tai guru joten mulla on varaa tulla äidillisesti vähän tukistamaan jos havaitsen norsunluutornistani keskustelujen uhkaavan ajautua väärille raiteille. :mrgreen: Tiedätkö sillä lailla palauttamaan keskustelu takaisin raiteilleen kun uhkaa mennä tällaiseksi henkilökohtaisuuksien sorkkimiseksi. Iholle ja ihon alle pyrkimiseksi:
Sulla muuten tuntuu olevan kovin paljon samankaltaisia huolia kuin sillä nimeltämainitsemattomalla ystävällämme niistä traagisista metron siivoojista joiden etnistä taustaa ja ihonväriä täytyy aina alleviivata.
Mutta asiaan. Mitäs tähän sanotte? Herättääkö ajatuksia?
Aijaa?? Sinähän se sieltä kesken kaiken lähdit, enkä minä!
Edellisessä ketjussa tuli jo mielipiteitä vaihdettua (sieltä ne löytynee edelleen, kun on ilmeisesti sun muistista päässyt unohtumaan) siihen pisteeseen, et jälleen kerran huomasin meidän arvojen olevan valovuosien päässä toisistaan. Jos toisella puolella katsotaan ihmisten olevan pelkkää hyötyä tai haittaa tuottavaa kasvotonta massaa, ja että on itsestään selvää, että heikommassa asemassa olevia hyväksikäytetään, niin mä en suoraan sanoen jaksa edes yrittää mitään asiallista vääntöä, vaan yhtä hyvin voin heittää läskiksi.
Ja päitä nyt aukenee ajoittain siellä sun täällä, et koita nyt vaan kestää. Sulla kun ei siihen touhuun ole mitään yksinoikeutta.
p.s. Totta ihmeessä iloinen ja värikäs väki on musta kivaa! Eiköhän se ole ihan tervettä ja normaalia. Kyllähän sitä nyt haluaa olla sellasessa seurassa, että itse voi hyvin. Eikä esimerkiksi sellasessa negatiivisessa ilmapiirissä, jossa kylvetään pelkoa ja vihaa.
Kenen ne duunit sitten pitäisi tehdä joita sinä itse nimität “paskaduuneiksi”?
Maahanmuuttajien? On aika vitunmoista rasismia ajatella, että maahanmuuttajia pitäisi ottaa vastaan sitä varten että meillä olisi joku tekemässä meidän paskaduunit.
Suuret ikäluokat ovat muuten jo jääneet eläkkeelle.
Minulta meni kokonaan ohi tuo gripin hieman huvittavakin asenteellisuus, miksi plinkin virallinen mielensäpahoittaja ei iske tähän kiinni? Meidän omista työttömistä löytyy varsin kivuttomasti kyvykkäät ja kielitaitoiset tekijät “paskaduuneihin”. Se oikea työvoimapula on sielä toisessa ääripäässä, ja sitä meidän valitettavan heikko laatuiset maahanmuuttajat eivät
kykene paikkaamaan. Vaikka haluaisimme rakentaa tällaisen luokkayhteiskunnan, jossa “paskaduunit” teetetään afrikkalaisilla ja lähi-itäläisillä, on se kuitenkin taloudellisesti
täysin kestämätön. Koitetaan muistaa, että maahanmuuttajista kolmasosa on työssäkäyviä, ja arviolta kymmenesosa nettoveronmaksajia. Suuret ikäluokat kuolevat oltuaan eläkkeellä n. 20 vuotta. Eivät ne ihmiset Suomen rajojen ulkopuolelta mihinkään katoa, ja nykyajan tiedonkulku
mahdolistaa rekrytoinnin välittömästi kun työvoimapulaa alkaa ilmenemään, järkyttävän typerää
ottaa ihmisiä tänne elätettäväksi valmiiksi, ilman minkäänlaista tarkoitusta.
Mutta miksi minä lähdin kesken kaiken? Koska siinä vaiheessa kun pelimerkkisi loppuivat, aloit ihan tarkoituksella sabotoimaan asiallista ja ajankohtaista keskustelua.
Sinä elät ihan jossain omassa utopiassasi, eivät kapitalistisen yhteiskunnan lainalaisuudet
oli minun keksimiäni. Tämä meidän hyvinvointiyhteiskuntamme natisee jo liitoksistaan siihen malliin, että jossain vaiheessa sinunkin ilmainen ylläpito tulee loppumaan, kuten kaikkien muidenkin. Siihen soppaan ei tarvita enään yhtikään irakilaista tai somalialaista systeemiä kuormittamaan. Läskiksi sinä heitit koska et muuta enään pystynyt. Minä pystyn toteen näyttämään kaikki väitteeni, sinulta perusteltuja argumentteja ei liioin ole kuulunut.
Sun ketjuista lähtemiset on siis mun vastuulla, ja sinä tiedät motiivit mun kirjoitteluni takana?? Joopa joo. No, ei se mitään, saat sä sen noinkin ajatella, jos se saa sun olosi paremmaksi.
Onko copy/paste muuten joku uusi argumentointi-tekniikka?
“Paskaduuni”- termi siinä merkityksessä mihin grip tuossa omituisen tutunnäköisessä viestissään viittaa on kyllä omiaan edesauttamaan luokkayhteiskunnan muodostumista entistä räikeämmäksi. Minusta me ollaan koko ajan menossa siihen suuntaan että työstä ja ammatista pyritään tekemällä tekemään enemmän sosiaalista asemaa kuvaava statussymboli kuin elinkeino.
Ihmiset jotka parkuvat vuodesta toiseen loppuunkulutettuja politikointisloganeita “huutavasta työvoimapulasta”, suurten ikäluokkien “ihan kohta” eläköitymisestä kun se oho on tapahtunut jo (jotkut huutavat “kohta eläköityvien suurten ikäluokkien” tuomaa työvoimpulaa vielä kymmenen vuodenkin kuluttua ), ja laiskoista suomalaisista joille ei “paskaduuni” kelpaa huutavat lähinnä omaa totaalista ymmärtämättömyyttään siitä mistä nykyinen työttömyysongelma johtuu.
Vaikka meille tulisi tuhatkertainen määrä “käsiä tekemään töitä” aloille joilla on “huutava työvoimapula”, ei se auttaisi asiaa koska palkanmaksuhaluisia ja vielä enemmän palkanmaksukykyisiä työnantajia ei ole. Työttömyysongelma kulminoituu ennenkaikkea kyvyttömyyteen tai haluttomuuteen palkata työntekijöitä (koska ilmaisia tai halpoja työntekijöitä riittää), sekä työelämässä itsessään oleviin ongelmiin. Eli tapaan miten asiat hoidetaan työelämässä. Siihen millaisia saatanan tumpeloita siellä ruohonjuuritasolla on hääräilemässä ja sabotoimassa työttömien työllistymismahdollisuuksia. Monen pitkäaikaistyöttömän palkkatyöelämään pääsyn esteenä on vain ja ainoastaan se joku asennevammainen imbesilli, joka katsoo ettei pitkäaikaistyöttömästä ole mihinkään.
Nykyisin työttömyyden tuomat suojatyöpaikat (työttömyydellä itsensä työllistäjät) ovat mielestäni vähentyneet, mutta ei pidä unohtaa, että työttömyydestä ja työttömistä ihmisistä itsestään on vuosien varrella tullut elinkeino monille. Ei ole oman edun mukaista päästää sitä stigma perseessä elävää syrjäytynyttä oikeaan vakavasti otettavaan työelämään koska oma elinkeino ja työpaikka on kiinni siitä että se toinen pysyy “syrjäytyneenä”.
Mä en siis kyllä nää kauheasti yhtymäkohtaa työttömyyden ja maahanmuuton välillä. Tuli maahanmuuttajia tai ei, työttömyysongelmat ja työelämässä olevat ongelmat on ja pysyy jos asiat hoidetaan kuten tähän asti.