Maahanmuuttopolitiikka

Klassikko leffa, jossa ehkä elokuva historian paras soundtrack. Sen verran vielä kulttuurista, ettei tule mitään väärinkäsityksiä. Skinhead-liikkeen politisoituminen alkoi 70-luvun lopulla, jolloin kulttuuri alkoi vääristymään ja rapistumaan, sekä leviämään maailmalle. Mistään rennosta ja suvaitsevaisesta meiningistä ei kuitenkaan ole koskaan ollut kyse, ja esim. väkivalta on ollut ja tulee aina olemaan olennainen osa liikettä. Myös jonkin tasoista muukalaisvihamielisyytä on ollut ihan sieltä 60-luvulta asti, “paki bashing” jne. Jamaikalaisiin tai ylipäänsä mustiin tämä ei tietenkään ole kohdistunut, koska nahkapäitä ei olisi ilman Jamaikaa.

^
Elokuva perustuu ohjaajan omiin kokemuksiin. Jos hän on kokenut tuon aikakauden ilmapiirin rennoksi, ja haluaa sellasen kuvan elokuvansa katsojille välittää, niin kuka sä olet muuta väittämään?

Voi hyvänen aika. Eikö se tunnelma ollut rento sinun mielestäsi? Kuka sä olet kertomaan, mitä se ohjaaja on halunnut välittää?

jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/han … sequence=1
Vihreän fasismin vastustaja-Fadela Amaran tekstit hallinnan analytiikan näkökulmasta

Löytyipä mielenkiintoinen gradu. Olen pitkään ihmetellyt, kuinka feministejä ei huoleta alati voimistuva islam Euroopassa.

Loppuun vielä esimerkki saudi-arabialaisesta tasa-arvosta

Mä innostuin ja mies haki meille eilen tän leffan. Katotaan se tänään tai viikonloppuna. On muuten olemassa yksi toinenkin vähän vastaavanlainen englantilainen elokuva, mikä oli ihan mielenkiintoinen. No onhan niitä varmaan monia, mutta sellainen joka jäi mun mieleen ja olen katsonut sen useaan kertaan. Enkä tarkoita mitään American history X:ää. Mun täytyy etsiä se ja laittaa linkki.

Mutta eivätkö nämä tämmöiset kainaloihin asti henkseleillä vedetyt housut ole vähän epämukavat?

jihadwatch.org/2014/06/psych … y-together

Tällä vkolla käydessäni keskustassa täällä pikkukaupungissa, tuli englanniksi tummaihoinen mies kysymään tulta. Hetken juttelin ja omien sanojensa mukaan ei tunne ketään täällä, ei tiennyt edes lähinähtävyyksiä, sekä etsi ystäviä!

Ensimmäisenä tietenkin tulen kysymisen jälkeen kysyi poikaystävästä, mutta juttua jatkoimme koska kyseli miten täältä löytää ystäviä? En itse asu keskustassa, näillä kulmilla on erittäin paljon ulkomaalaisia; mutta olisin halunnut neuvoa tien paikkaan, jossa voi kokoontua ja tehdä käsillä kaikkea. Kyse on monikulttuurisesta paikasta, jossa työskentelee myös suomalaisia (aiemmin ainakin), sekä joka on päiväpaikka ihmisten tapaamiseen! En valitettavasti osaa tarkkaa sijaintia, joten en pystynyt neuvomaan… Tosin jos käy kahvilla paikassa, johon asiasta sanoin (kantapaikka, joten puolituttujen kanssa tulee puhuttua aina jotakin); lupasivat neuvoa tien… Ei kenenkään ole hyvä olla yksin ja paikalliset ovat todella avoimia; etenkin kun usea liikekeskuksen asiakkaista on venäläinen turisti…

Kävi vain mielessä, ettei mikään ihme että kulttuurishokit ovat yleisiä ja ilman sopeutusta ihmiset hakeutuvat tuttujensa luokse… Kerroin, että aamulla kannattaa käydä samassa paikassa kahvilla ja suomalaiset ovat hiljaisia alkuun, mutta useamman kerran nähtyään, yleensä aletaan small talkia käyttämään…

Tiedän, että kaikki keskukset ovat täynnä ja jopa mt-puolen tilat käytössä (ilm potilaat ovat edelleen homepaikassa kuten useat vanhuksetkin, kaupungin vauhti on lupauksesta 5v:een), olemattomat sopeutukset järjestetään (useampi paikassa työskennellyt kertonut). Numeroa en uskaltanut antaa, olen erittäin tarkka asiassa; en halua vaihtaa antamalla sitä käyttäjille/tuntemattomille… :confused: Mikäli näen uudelleen, käytän kaupunki-infossa ja autan löytämään sitä kautta pari kokoontumispaikkaa…

Koskaan aiemmin en ole vältellyt mitään paikkaa, mutta nykyään saattaa nähdä +30 (somalialaista?) nuorta miestä (usea tuotu tänne +15v)… He selvänäkin porukassa huutelevat, katsovat objektiivina ja naureskelevat perään; useampi vaimokin on sallittu ja näen itse, että pojat voivat määräillä äitiä & siskoja miten haluavat… En todellakaan kävelisi vapaaehtoisesti ohi…

Alue kuuluu virallisesti “slummi-alueisiin”, peruskoulun käyneitä puolet, työttömiä sekä ulkomaalaisia yli kolmannes… Paikkakunta kun on lähes konkurssissa, saa usein kuulla julkisissa paikoissa mielipiteitä uusien vaatteiden ja kaiken muun jakamisesta tietyille ryhmille… Liekö asianlaita niin, että koska porukka katsoo heidän “jengiytyneen”; yhä useampi vanhus yms puhuu pysäkillä tai kaupassa “alkuperäisväestölle”.

Politikointia tässä on, tiettyjen asuinalueiden hinta on romahtanut olemattomalle tasolle (25-30t yksiö/kaksio remontoituna), linja-autot ajavat harvemmin paikkoihin ja työssäkäyvistä useasta talosta muuttaa usea pois; ei niitä narkomaanejakaan hiljaiseksi saa… Vanhukset, työttömät ja ulkomaalaiset jäävät… Tästä on tutkimuksiakin jenkeistä, naapurimaasta yms! Kaikki ihmiset tungetaan samoihin paikkoihin kielestä tms välittämättä ja kukaan ei puhu muiden väestön kanssa… Voi jäädä usea asia hiukan epäselväksi… :unamused:

Tilanne tulee hajoamaan käsiin, ellei jotakin tehdä! Heikoin ratkaisu on lisätä ihmisiä, kun aiemmatkaan eivät ole sopeutuneet… Linja-autokuskien toivoisin näkevän, että ihmiset kohtelevat kuten itse kohtelee; itse en kiitä/tervehdi yhtä kuskia ja hän on suomalainen nainen! Ei ihme, että pitkäaikaistyöttömyys huipussa, ei töitä kenellekään… Jokainen sopeutukoon kotona, käy ilmaispalkalla tai kerää ammatteja… Ulkomaalaiset saavat kuitenkin järjestöjen stipendejä & yrityksen aloitusrahoja, aasialaiset, turkkilaiset ja idästä tulleet käyttävät tätä etua.

Usea paikallinenkin vittuuntuu, kun työtä ei ole (äippäloman sijainen olisi unelma, usein -20h/kk jos jotakin löytyy)! Sana “syrjäytynyt” on “osittain omaa syytä”-aiheutettu tila. Onko olemassa ideaaliolosuhteet ihmisten syrjäyttämiseen? :astonished: :unamused:

Mikäli suuri määrä suomalaisia vietäisiin paikkaan, joka ei ole tuttu ja lähinnä rahat putoaisi tilille; uskon että olisi helppoa jengiytyä… Ei kulttuurit yhtäkkiä vain “sulaudu” toisiinsa, siinä vaaditaan keskustelua ja yhteistyötä… Kenelle asia kuuluu?? :unamused:

Ps itse näen työperäisen maahanmuuton ongelman olemattomana vrt “kiintiön täyttäminen”. Samaa mieltä, että vain rikkaat pääsevät pois Somaliasta, köyhät ovat taistelevien “klaanien” välissä vankeina… :frowning:

Se myös puhuu siitä, että vain rikkaat pääsevät pois Somaliasta, että ovat niin helvetin ylpeitä ja ikään kuin parempaa porukkaa. Mulle asiakaspalvelussa naiset viskasivat ruttuiset rahat kuin koiralle. Ei vastattu tervehdykseen ja saattoivat puhua puhelimeen koko asiakaspalvelutilanteen ajan, ja en siis ollut kassalla töissä ainoastaan. Vaan sellaisessa työssä, jossa olisi pitänyt kysyäkin jotain asiakkaalta.

Mutta nyt yleistin, koska esim. todella fiksusti käyttäytyviä Suomessa kasvaneita nuoria somalinaisia kävi asiakkaina. Se taitaa olla lähinnä näille vanhemmille naisille ja nuorille miehille se ongelma, että suomalaisilla naisilla on vapaus. Nuoret somalinaiset näkevät miten täällä kantaväestön tytöt ovat oikeutettuja täysin eri asioihin ja varmasti moni haluaa sitä samaa, tarkoitan niitä jotka ovat syntyneet täällä. Ne n. 15-vuotiaina tulevat on jo varmasti nujerrettu siihen muottiin.

Mutta afrikkalaiset naiset ja miehet ovat asia ihan erikseen. Mukavantuntuisia mitä on töissä tullut vastaan, ja jutelleet niitä näitä ja kyselleet palvelualaani liittyviä neuvoja. Kun olen itse ollut ystävällinen ja avulias niin hyvinhän se on mennyt. Ovat hymyilleet ja olleet asiallisia, puhelinnumeroita multa ei töissä ole kärttäneet kun känniset suomalaismiehet.

En tiedä mitä toi somalien keskittäminen tietyille alueille auttaa, luulen että se vaan pahentaa ongelmaa ja kuilua kantaväestön välillä… Se nimenomaan lisää jengiytymistä ja noita slummialueita, missä ei kukaan vanhus tai suomalainen halua jo turvallisuudentunteen takia asua.

Wtf… :laughing:

Maantieto vähän hukassa?

Joo mä mietin tota kirjotustani bussissa ja kelasin että mitä vittua mä oikein kirjottelin :laughing: (laitan sen aamukooman piikkiin), mutta siis tarkoitin näitä jenkeistä tms. kehittyneemmästä maasta tulleita tummahipiäisiä ihmisiä. Niitä jotka pukeutuvat ihan normaalisti, eivätkä kietoudu kaapuihin.

Ahaa :bulb: , jenkit ovat siis nykyään afrikkalaisia. :laughing:

Voi luoja, Fernetti, sä sit jaksat olla rasittava! Sanot, ettet missään tapauksessa tahallisesti väärinymmärrä muiden kirjoituksia. Eipä sulla silti vaikuta olevan kovin suurta tahtoa niitä ymmärtääkään…

Mä tummun kesäisin aika ruskeeksi. Tekeekö se musta afrikkalaisen? :unamused:

^
Tietty, mitä sä sit luulit?? Duh… :unamused:

Ei se tekee susta somalin :laughing:

vantaansanomat.fi/artikkeli/ … kiseudulla

Pieni askel oikeaan suuntaan.

kouvolansanomat.fi/Online/20 … 20142224/4

Kiva aivopesuleiri. [Poistettu asiatonta kommentointia –Päihdelinkin moderaattori]

Kiinnostaa nähdä missä vaiheessa moderointi puuttuu tähän Näädän vihapuheeseen…

Puheessa ei ole vähääkään vihaa, ainoastaan vilpitöntä huolestuneisuutta kansani tulevaisuudesta.

vantaansanomat.fi/artikkeli/ … an-nousuun

Siitä lisää “vihapuhetta”