Maahanmuuttopolitiikka

Joo minä kaikkien ihmisten samanarvoisuuteen ja hyviin käytöstapoihin kasvatettu teini (parikyt vuotta sitten) kävelin kotibileistä poispäin kun neljä somalinuorukaista piirittivät minut, sain iskun takaraivooni, ja minut pelasti kova kallo sekä paikalle sattumalta osunut taxi. Siitä on pitkä aika, mutta se sai minut katsomaan asiaa ihan toiselta kantilta; nämä tämmöiset tyypit todella katsovat mailmaa ihan toisin kuin minä. Estoton ja härski käytös yllätti pahiten.

Tässä kaikessa on ehkä eniten kysymys rasismista. Sukupuolirasismista. :unamused:

Niinpä. Siksi pidänkin ihanteellisimpana ratkaisuna sitä, että ympärilläni elää pääasiassa suurinpiirtein samat arvot omaavia ihmisiä. Juurikin siksi esim. islam on vahingollinen ilmiö
Euroopalle.

Karjala takaisin! Kiitos sotaveteraaneille. Lempiartistini on J.K Arjalainen

[Poistettu asiatonta kommentointia –Päihdelinkin moderaattori]

No niin taas alkaa mopo keuliin.

Jokuhan tässä aiheessa näyttää kovasti aiheuttavan mopon keulimista. Kannatetaan jotain, mutta ei oikein tiedetä miksi. Sitten homma purkautuu, kuten tässäkin ketjussa. Plinkki on osoittanut
tasonsa

Laitoin tuo vittuillakseni kun mua kehotettiin liittymään noihin porukoihin, sarkasmia oli se et tapelkoon ne jotka siitä tykkää. Meidän perheen kun jättävät rauhaan niin tehköön mitä haluavat, eivät vaan ole jättäneet.

caalim68.puheenvuoro.uusisuomi.f … at-stubbia
Maahanmuuttajat tukevat Stubbia

Olen aina tiennyt Stubbin olevan yksi pahimmista mädättäjistä, mutta tämä alkaa hipomaan jo
maanpetosta. Luodaan ilmainen elämä afrikkalaisille lähi-itäläisille, koska onhan meillä varaa.
Lystin maksaa jo nyt alati köyhtyvä veronmaksaja, mutta eihän se tietenkään ole keneltäkään pois. Tätä aletaan kutsumaan rikkaudeksi sekä voimavaroiksi, ja saadaan kivoja vaalimainoksia. Vastaanväittäjien kanssa ei tarvitse keskustella, koska he ovat rasisteja.

Eiköhän lähretä pojjaat feisbuukkiin naistenturvakomppanjaa perustamaan, niin aina tartte itte olla kovat piipussa (tai lahkeessa…) :wink:

Rasismi on ihanaa ja luonnollista, aivan kuten maahanmuuttokin! :wink:

Maahanmuutossahan on kaksi osapuolta. Yksilö joka muuttaa, ja valtio joka vastaanottaa. Maahanmuutto on silloin tervettä ja normaalia, kun molemmat osapuolet hyötyvät. Esim. vuosina 1866-1930 muutti Yhdysvaltoihin ja Kanadaan n. 350 000 suomalaista. He menivät sinne töihin, sosiaalietuuksia ei pyydetty eikä myönnetty. Monet tulivat myös takaisin kotimaahan tienattuaan tarpeeksi. Siinä mielestäni ihan pätevä esimerkki “normaalista” maahanmuutosta.

Ihmiselle on ominaista pelätä, tai ainakin vieroksua tuntematonta. Onko se sitten rasismia?

Ei ole. Lapsilla varsinkaan. Ellei heitä kasvateta siihen. Tästä on tehty hyvin paljon empiiristä tutkimusta. Ksenofobia ei sinänsä ole rasismia, vaan osoitus älyllisestä laiskuudesta ja emotionaalisesta epärehellisyydestä; ei haluta kohdata sitä, mitä ei ymmärretä, koska silloin joutuisi todennäköisesti kyseenalaistamaan jotain totuuksina pitämiään ideoita, ja käsitys omasta itsestään muuttuisi. Mikä on monelle aika pelottava ajatus.

Syy, miksi esim. minä en jaksa keskustella tästä aiheesta, on mm. se, että sinä postailet tuonne musiikkiketjuun skini"punkkia" tms. white power -paskaa. Samasta syystä en myöskään jaksa keskustella (kiihko)uskisten kanssa jumalasta.

Kiitos asiallissta ja hyvästä vastauksesta. Hyvä että sanot tuon jaksamattomuutesi syyn ihan ääneen, inhosi minua ja kaltaisiani kohtaan tosin välittyy rivienkin välistä ihan riittävän hyvin. Olen myös postaillut musiikkiketjuun skini-reggaeta, skini-skata sekä skini-soulia. Eli kaikkea alakulttuuriini olennaisesti liittyvää musiikkia. Skinhead alakulttuuri on alunperin täysin epäpoliittinen. Näin myös minä sitä tulkitsen, joten älä viitsi liittää luulojasi ja kuvitelmiasi minusta siihen.

Hei haloo nyt, Skrewdriverkö ihan oikeasti sun mielestä edustaa sitä epäpoliittista skinhead-liikettä? Vai kuunteletko sä juuri niitä jotain muutamaa ekaa kappaletta, jonka jälkeen ko. yhtye periaatteessa keksi koko uusnatsirock-genren? :mrgreen:

Se on kyllä jännä, että kaikki skinit on olevinaan epäpoliittisia nykyään - koko liikehän oli nimenomaan alunperin työväenluokan vahvasti vasemmistolaista, solidaarisuutta ja tasa-arvoa edustava ilmiö. Kunnes kuulapäät sitten omivat sen omakseen. Näitä em. arvoja edustavia skinejä on toki vieläkin, tosin varmaan enemmän ska-piireissä.

En mä halveksu sun kaltaisiasi ihmisiä, vaan sitä ideologiaa jota kannatat(te). Tai ainakin pyrin tekemään niin. Välillä se on toki sangen haastavaa.

Juu, riippuvuuksien torjunta ja pohdinta pysyköön plinkin agendalla ja sitten muut topikit löytänevät kohderyhmänsä muilta palstoilta. Musiikkiketjut ja muutkin on nekin vähän slippery slope. Äkkiähän sinne facebookkiin järkkää paikallisen mutiaistentuhontapartion päämajan in no time! :slight_smile:

En todella tiedä miten tämä todellisuudessa menee, mutta olen kuullut että esim. Suomeen eivät todellakaan pääse ne kaikkein huonoimmassa osassa olevat somalit. Vaan rikkaimmat, ja parhaista perheistä olevat. Ne huonoimmassa asemassa olevat jäävät sinne.

Ainakin hyvin merkkitietoisia ovat nämä naisetkin täällä, kaikilla DG-silmälasit ja sillai.

En ole edelleenkään rasisti, nämä ovat huomioita.

All skrewed up, eli Skrewdriverin debyytti on parhaita punk-albumeja ikinä. Myös myöhemmässä tuotannossa on hetkensä, ja pidän Ian Stuarttia yhtenä parhaista oi/skinhead-skenestä ponnistaneena laulunkirjoittajana. Otan musiikin ihan puhtaasti viihteenä. Onko esim. gangsta rapin suurkuluttaja automaattisesti murhaaja tai huumekauppias? Tai ainakin tällaisen toiminnan ihailija?

Suomalaisista skineistä kyllä hyvin pieni osa on epäpoliittisia, ihan mututuntumalta sanoisin että 95% on täysin avoimesti boneheadeja. Skinhead-liike on luonnollisesti aina ollut ehdottoman työväenluokkainen, mutta vasemmistolaisuus on skeneen tullut vasta 70-luvulla, vastavoimana äärioikeiston nousulle liikkeessä. Alakulttuuri on alunperin nimenomaan epäpoliittinen.

cbn.com/cbnnews/world/2014/A … ird-World/
Ruotsistako kehitysmaa?

rikureinikka.puheenvuoro.uusisuo … kehitysmaa
Riku Reinikan puheenvuoro liittyen uutiseen

Mitä maahanmuuttaja maksaa?
maailma.net/artikkelit/mita_maah … aja_maksaa

Tästä aiheesta on muuten olemassa hieno elokuva This Is England (2006). Siin kuvataan tosi selkeästi toi ilmiö, miten jonkun laman tai muun ahdingon keskellä ihmisillä on taipumus etsiä joku syntipukki omalle kärsimykselleen, ja miten helposti se viha ja katkeruus sitten kanavoituu rasistiseksi maahanmuuttovastaisuudeksi. Ja miten tää ilmiö usein saa alkunsa just kouluttamattomien ihmisten keskuudessa, joilla on taipumus nähdä asiat kovin mustavalkoisina, ja etsiä asioihin nopeita ja yksinkertaisia vastauksia.

Ihan mieletön elokuva! Katsoin sen varmaan joku 5v. sit, ja muistan vieläkin hyvin elävästi leffan tunnelman muuttumisen alun rennosta ja solidaarisesta ilmapiiristä kohti lopun julmaa vihaa, joka epätoivoisesti pitää vaan purkaa jonnekin.
imdb.com/title/tt0480025/?ref_=nv_sr_1

edit: Apua, mä käytin sitä piilorasistisuutensa vuoksi kiellettyä s-sanaa… Eli ei suvaitsevaisuus, vaan solidaarisuus.