Olen aloittanut Lyrican käytön viikko sitten varovasti… ekaks 1x25mg illalla, seuraavana iltana 2x25mg ja kolmannesta eteenpäin 3x25mg ja 1x25mg aamulla.
nyt viikon käytön jälkeen en ole enään aamuisin “tekohumalas” ja voin jo alkaa harkita aamuisin autolla ajoa.
Syön sitä kipuun jalassa. Jäin nimittäin 2 auton väliin parkki paikalla. ja jalka polvesta murtunut, reisi lihas haljennut kahtia ja siinä hirveät oudot kivut,poltaa, viiltää, pienikin kosketus tekee kipeää!
Ja vielä viikko sitten oli tosi toivoton olo, itkin aina kun olin yksin.
Nyt maailma näyttää hiukan paremmalta ja saan nukuttua.
Eli kiitos tuon lääkkeen.
JOTEN ihan varmasti väärin käytettynä voi saada kaikenlaisia “kivoja” tuntemuksia.
Mut näin maltillisena lääkkeen käyttäjänä, oli nuo ekat humalat sellaset et en kyl niitä tahallaan ottais, vaikka tunne onkin kuin humalas mutta siitä puuttui se JOKIN…
Et jos mä haluan kivan olon kyl mä otan mielummin alkoholia kuin liikaa tuota lääkettä…
Ittellä on kaks levyy Lyricaa tällä hetkellä.
75 mg.
jep lopeta opiaatit se on jees ja lyrica on paska lääke vedin 150mg:sia wc-pönttöön varmaan yli 3-fläbää.
hei lekuri lekuri onx tässä mitään järkee kirjoita noita LYRIKOITA hermosärkyyn,eihän se vittu oo ees KOLMIOLÄÄKE!
Hei lekuri nyt on hermot ihan mennyt,niitä ihan särkee kirjoita noita LYRIKOITA hermosärkyyn…
Turhaa. Kerronpa tähän oman kokemukseni. Eli olin siis joskus 6 aikaan polttanut 2g lehteä ja lähdin pieksämäelle jonnekkin ilmaiskonserttiin. Nappailin siellä 1500mg lyricaa 80mg tenoxia ja polttelin kaverin kanssa loput 3g lehdestä. No siinä meni tunti pari tuli v kova nälkä mentiin syömään siellä meni kolmas tunti. Sitten alkoi pyörimään vaan päässä niinkuin kännissä mutta näin katuvaloja ihan missä sattuu missä niiden ei pitänyt olla. Kävely tuntui liiankin hoipertevalta etukenossa menin koko ajan. No jaa siinä oli vaikutukset mitä itse huomasin. p***aa
Itelle lääke/huumekatkolla määrättiin Lyricaa eli pregabaliinia 2x300mg päiväs. Ja hyvinhän se rokkas ja toimii loistavasti pitkässäkin käytössä.
Mul kokeiltiin bentsojen tilal jossai vaihees Lyricaa. En väärinkäyttäny, mut ainoa vaikutus oli semmoset hassut humahdukset pääs, ihan kivoja sinänsä. Ahdistukseen eikä vierotukseen ollu mul mittää vaikutusta. Kovin tuntuu yksilöstä riippuvalta tää homma. Tosin b-annokset oli mitä oli… Lukeeksne lekurit jostai Lääkärilehdest et nyt uusi aivan mullistava lääke, joka ratkaisee Aivan Kaiken… Vai lääke-esittelyistäkö nämät on peräsin… Ei sil, et niit vastutasin mitenkään, mun lekuri antaa joskus niistä, kun oon sössiny omieni kans, heh. NO EI ny bentsoja, herran tähren, joku raja…
Mites sitten kun yli 70-vuotias-mamma, reipas ja toimelias joutu äskeittäin pyörätuoliin koska selkärangas joku välinivelen pullistuma tms. Hänt ei het voitu leikata jonot jne. ja määrättiin LYRICAA. No mummo siitä turpoammaan noin 20 kg ja nyt ei uskalleta leikata vanhaa ihmistä sen vuoksi. Joten nyt mentiin kyllä ojasta allikkoon mielestäni. Miksei annettu vaik Tramadolia mummon kipuihin ja mummo vauhtiin ja laihtumaan ja leikkaukseen. Luulen ja pelkään et nyt meni vituralleen jonku elämä tämän Lyrican ansiosta, tai sen takia ainakin syvemmälle suohon. Nyt ei mummo enää halua vaihtaa lääkettä, herranen aika sentään!
Kipulääkkeis pihdataan täs maas. Mä olen 80-vuotiaan äitini lääkityksiin koittanu välil puuttua. Vaikuttaa siltä, et j o t k u t lekurit e i piittaa vanhoist ihmisist, on ihan kuultu kaikenmoista. “Ei vanhoil ihmisil ole väliä”. Tietoakin puuttuu, eihän lekurit mitään kaikkitietäviä jumalia ole… Äiti -kulkeekstää suvus, multa varmaan periny - söi 2 zopinoxia yöks. Myöns kyl, et niist tulee mukava olo. Mut kaatuilua, muistin toiminnas ongelmia, yleistä hömelyyttä. Pitkään käytös ollu myös klortriptyl, joka sisältää klooridiatsepoksidiumia, eli rasvaliukosta, eli kerääntyvää, varmaan vähän, mut käyttö pitkäaikasta. Ja sit aletaan tekemään dementiadiagnoosia. Myös masentunu, ei suostu syömään masennuslääkkei, helevetti. Oiskohan parempi vaihtaa klortriptyl vesiliukoseen? Minkä merkkisiä niit o? Mä kun olen syöny seurauksist piittaamat ja kui sattuu, ja tietoo puuttuu edelleen. Pitäs varmaan olla hoitotilanteis mukana, mut kun net asuvat siel satojen kilsojen pääs, ja tääl on moni immeinen avun tarpees. Kaikenlaista sattunu. Mut koitan pittää rajani… No, elämäs tulee kaikenlaista…
Oho, 80v. mutsi, saako kysyä, kuinka vanha oot pöllöpää?
Tämä salmiakki on päälle nelkyt ja mun äiti on 79v.Rankkaa on.
Meni O.T.:ks, mut mun iän voi tsekata profiilista … O n n e k s en ole nuori, se oli mul harvinaisen veemäistä aikaa. Suutani aukasin lähinnä syömiseen ja oksenteluun. Vaan selvisinpä! Olen paljon tyytyväisempi ny, ja mielestäni vahvempi… Noh, puntteja sais ehkä nostella enämpi. 3 kilon punteil 50 joka toinen päivä. Siis balsureenin, vatsan, selän, nilkkojen, pohkeiden, reisien ohes. Ihan ok. Ei pidä täskään ahnehtia, etenki ku oli n.kk tauko, mis tapahtu sitä sun tätä… Ekal kerral en päässy vatsalihasliikkeiden jälkeen muuten ku kiepsahtamal kyljel ja siitä jotenki . Ja pälä pälä. Oisko kellään ny neuvoa, aatosta klortriptylin korvaamisesta vesiliukosel? Kai simmottiski pentsoi o, kysys turkulaine käytettyäns pual elämääns…
Kiitos! Täytyy isän kans jutella, jos äidil vaihdettais. Ei hyvä vanhan immeisen kaatuilla. Vaan eipä tuota huvita enää paljon sängystäkään nousta :-C… Meen lähiaikoina käymään, ettei yhtäkkiä vaan tuu kurjaa soittoa… On se tosiaan rankkaa, mut elämän kaari on mikä on. On hyvä hyväksyä asiat, joihin EI voi vaikuttaa… Ja tää kertakaikkiaan on sellanen. Vaan mistä mä tiedän, vaik huomen itse kaatuisin kadul ja löisin pääni ja delaisin. Meinaan, et oisko aika, oisko mahdollista luopua liiasta pelosta… Kaatumisest viä:varsinki ku Pöllöpää “korjas talteen” krhm, lumihankeen heitetyn pyörän. Ei priimakunnos tietenkään, mut ajattelin, et josko se maalima ei tähän kaatus… Pyörää en ole ikinä ennen varastanu. Hyi minua! Paha, paha ihmineng!
Vesiliukoinen siksi et ei kaiken järjen mukaan kerry rasvakudoksiin. Ja lekuri s a n o i, et se aiheuttais vähemmän tokkuraisuutta, kaatuilua. Ja nyt siis kyselen vanhan omaisen takia, en itseni! Capito?
hyvä lääke viihteilyyn päivittäinen syöminen on sit vissiin niitä homojen hommia
Tääkin on OT…sori jo etukäteen. Mut pakko kertoo et äsken AHDISTI ihan vitusti kaikki ja tajusin et olin unohtanu ottaa tänää Lyricat.
2x300mg tyhjään mahaan niin hyötyosuudenkin pitäisi olla isompi…ja aikaa kului noin puoltuntia ja “PUFF” all shit is gone. On se ihana se mun tohtori ku määräs lyricat ahdistuneisuushäiriöön 600mg:tä tuota vapauttaa ansgetista. Ihana lääke ahdistukseen. Ainoa ikävä puoli siin on sen hinta, sen reilut [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin toimitus] kuukausi tohon menee.
Ei ollu viihdekäyttöä tää mun teksti…sori viel OT
No ei se nyt vielä kallis paukku lääkkeestä ole maksaa [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin toimitus] kuukaudessa, mut sitten kun alkaa olee niitä lääkkeitä kymmenittäin jne ja jos ton hintasta niin… tai no, onneks suomessa on edes joku asia hyvin, nimeltään lääkekatto mikä täyttyy aika nopeasti, eikä sen jälkeen lääkkeet sitten enään maksakaan mitään koko vuonna. Sullakin tulis jo 8kuukaudessa lääkekatto täyteen pelkästään tosta lyricasta.
Pitääkö paikkansa että Lyrica vedetään pois markkinoilta?