Olen menossa opiaattivieroitukseen, omasta tahdostani ja tarkoitus olisi vaihtaa Panacod ja bentsot Lyricaan. Olen kuitenkin kuullut/lukenut, että sitäkin voi käyttää väärin ja tulee euforiset olot isoilla annoksilla. Pelkään nyt jääväni siihenkin koukkuun, syökö kukaan tätä lääkettä ja miten se teille vaikuttaa? Olen kaikista tiedoista kiitollinen!
En voi tietää sitä kun en ole käyttänyt kyseistä lääkettä. Kunhan kysyin. Ja mitä olen lukenut, monet saa euforiset olot siitä. En tiedä sitten… huuhaata tai ei…
jaa vai ei saa oloja sä et näytä tietävänkään lyricoista mitään. ite vedin ekaa kertaa viime viikolla löysin mammalta söin liikaa 8 kpl 75mg konttailin kotona. mut seuraavana päivänä otin 5 vaan niin niistä tosiaan tulee euforinen olotila kaikki näyttää pihalla ainaki kauniimmalta letkeä ja rento fiilis tuli mut meniin sit syömään kaikki mamman lyricat niihin kasvo tole aika nopee tän viikon tiistaina jouduin vetään 8 kpl et sano ees jotain.
Toimii ekoina päivinä ihan OK, mut viikon kun noita syö ni sit se ei poista ahistusta vaan ainaki
mulla teki tajuttoman päänsäryn. Mut tämä reilusti yliannosteltuna 3x300mg.
Aikas kuraa, mut ei noihin yhtä helposti jää koukkuu ku vaikkapa bentsoihin.
Eikä näy missään testeissä. Mut tästäkin aiheesta lisää ku kirjottelet tuonne hakuun avainsanaks Lyrica.
^^ no ei ilmeisesti oo maistellu joo nappeja jos lyricat on parhaita mitä on tullu vastaan…
Itelle noita on tyrkytetty ja paljon on täysiä boxeja, välillä syön minimiannosta (300mg/pv) usein otan vaan 150mg jos koen tarvitsevani tota kuuria, mutta harvemmin… Sivuvaikutuksia itellä tulee liikaa jo 300mg kerralla otetusta ilman toleja, motoriikka menee ihan keturalleen. Ja jos se on viihdettä, että huimaa, tekohumalainen olo ja kävelee päin seiniä ja nukahtelee esim tuolille josta valahtaa alas ja lyö päänsä lattiaan niinkun itselleni on käynyt ihan 300mg annoksella niin mikäs siinä, viihteilkää miten viihteilette, mutten kyllä näitä miksikään “viihde” napeiks sanois. Tietysti sivuoireet on kaikilla erilaisia (tai lähinnä erivahvusia) ja toki joku voi oikeesti tykätäkkin oloista mitä näillä tulee vähän isommalla annoksella. Itsellä se on sekavan humalan luokkaa ja seiniin päin törmäilyä ja se ei ole viihteellistä IMO, alkoholilla on samanlaisia piirteitä lkovassa kännissä, muttei mulla motoriikkaa alkoholilla noin mene…
On tosiaan sellanen juttu tuo lyrica, että kun itse syön sitä ihan tarpeeseen, niin tolet on kamalat ja itse lyricasta en saa oloja, mutta se buustaa tosi paljon opiaatteja ja bentsoja., Että voi tulla kyllä himot vetää niitä opiaattejakin jos on bhyvät lyricat valmiiksi alla buustaamassa…
Mutta mikäs siinä, on vähentäny mulla neuropaattisia kipuja ihan kivasti, kipupäiviä varmaan jotain 50-75% vähemmän ku ennen.
Indeed, viihteilyssä buustina (joskus) jaksa aina silloinkaan, vaikuttaa liian sekavasti ja lääkekäytössä ei sovellu mulle, lekuri kyllä määräs, mutta lopetin sen sivuoireet huomattuani ja sanoin ettei lyricaa enää tänne. Joillakin toimii hyvin ilman sivuoireita joillain ei… esim mulle ei toimi vaivoihin mihin määrätty.
Ja todellakin yliarvostettu lääke ja jotkut hullut maksaa huikeita hintoja noista “katukaupassa”… en käsitä…
Mä rouskin noita silloin tällöin viihteily mielessä, mutta joo, [Poistettu hehkutusta- Päihdelinkin toimitus]
Ikinä en ole yhdestäkää lyrtsistä maksanu mitään. Kaverilla resepti 600mg/vrk ja siltä sitten saan noita
ihan ilmaseks… Toki ku sosiaalitoimi maksaa hänelle nuo ni eipä se niistä mitään sitte pyydä.
Lyricaa, voi vittu! mihin jengi vajoo, jotai mielialalääkkeitä vierotuksee?? jos toi on sun ongelma, nii lopeta kylmäks seinään. ei voi ku nauraa. pyydä ennemmin 1x2mg Suboxone kahdessa osassa liuotettuna kielen alle…
Rauhotutaanpa nyt vähäsen ja vedetään syvään henkeä… Noin!
Nyt istu alas rauhas ja kuuntele ku palikka setä kertoo sulle pienen tarinan:
Lyrica on hermosärky lääke, ei mikään mieliala lääke. Vaikka sitä käytetään yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön,
se ei tee siitä mieliala lääkettä sanan varsinaisessa merkityksessä. Eli ei vaikuta minkään SSRI:n tai vastaavien
tavoin.
Yleensä kivun hoidossa tuo ahdistusta poistava vaikutus on välttämätön, varsinki jos on koviakin kipuja.
Silloin ei välttämättä saada lähellekkään kokonaan kipuja lääkkeillä pois, ni tuo ahdistusta poistava vaikutus
tekee niistä kivuista siedettävämmän, ja näin ollen potilas voi elää edes astetta parempi laatusta elämää,
ilman, et tarviis stressata niitten kipujen kanssa liikaa.
Ja voin sanoa, et jos kyseinen henkilö saa vaihdettua panacodit ja bentsot lyyricaan, se on hyvä juttu, ja
pienempi paha. Siihen ei voi niin helposti jäädä riippuvaiseks, ehkä henkisel tasolla joo, mut mitään
sen kummempii fyysisii viekkareita siitä ei kyllä tule, toisin ku pannareist ja benzihypyist.
vai ei Fyysisiä viekkareita? Ei ni mut oota ku ne henkiset alkaa, sitte se on taas Benzokuuri, onhan mullekkin mieliala lääkkeenä määrätty alunalkaen hermostosärkyyn tarkoitettua Cymbaltaa… Joten Rauhoituhan itse… Panacodit lopeta seinää, jos et suodata nii parasetamoli vetää maksan paskaksi… Benzot… No OK EN oo mikään saarnaamaan, mutta kun itselläni ja monella ystävistäni on ongelmana Oxycontit, Fentanyyli, Herska ja subu, niin aika laimeeta itkeä Panacodeista… No vedän itteni pois tästä hommasta. Tee mitä lekurit sanoo, jos ne sanoo et tapa ittes nii mulle ihan sama…, Palikka, sun kans olis kiva väitellä, meinaan se on mun mieli harrastuksiani, kun olen itsekkin katellu ja kokeenu tätä menoa jo 13 vuotta, niin pistää sähköpostilla, mikä on seuraava väittely… hehehee
^Bale, ymmärrän toki sun asenteen (jotenkin)jos oot koviin hitaisiin koukussa ja pyydät ihmisiä lopettaan panacodit
ja bentsot seinään. Mut tekisitkö ite niin, jos oisit “vaan” koukussa pannareihin ja bentsoihin.? -Enpä usko.
Ottaen huomioon et pelkkiin bentsorefloihinki voi heikko kuntonen ihminen kuolla, varsinki jos annokset on
ollu suuria ja sitä on jatkunu vuosia. Siihen päälle jos on syöny pitkän aikaa panacodeja, Voin sanoa et tos sun
asenteessas ei oo sinänsä mitään logiikkaa et ne pitäis lopettaa ns. seinään. toki ihmiset on yksilöitä…
Ja miten sit kukaki mieliala lääke termin käsittää, se on jokaisen oma asia, mut lääketieteellisesti ei kannata
ruveta heittää tääl väärää infoo ihmisille koska totuudenmukasuus on aina enemmän ku suotavaa.
Mä ite lopetin just 4kk lyrican päivittäisen käytön max annoksilla seinään, no, ehkä kerran saatan ottaa viikos
mut emmä nyt sanois et ne henkiset lyrica viekkarit olis niin pahat et olis pakko alottaa bentsokuuri.
Ton 4kk käytön jälkeen noi henkiset viekkarit kesti mulla n.3vrk, ja sen ajan kyllä selvisin ihan vaan päättämäl
et en ota ja thats it.
Eikä mun tee mieli väitellä sen kummemmin, kuhan oikasen asian jos jossain on mun mielest virheellist tietoo
ja tuon oman mielipiteeni julki, sen takiahan tällänenki palsta on et voi vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä,
ei tää mulle mitään elämää tärkeempää ole, ajan tappoa lähinnä.
no, onhan tuokin totta, mutta mä ihmettelen, että miten voi edes panacodeihin jäädä koukkuun…? itse söin puoli vuottaniitä säännöllisesti, kunnes lekuri lopetti kuurin C-hepan takia, Benzoreflat, millä annoksilla mennään, kyylä mä myönnän että mulla on ongelma benzojen ja vahvojen opiaattien kanssa, mutta, niiden vaihtaminen mielipidepillereihin on ihan älytön idea, miks ei vois vaik tiputtaa ? ? Tiputtaa samallailla ku benzot tiputetaa… eli aina viikon välein se 5% tiputus, jos muistan oikein, miten on mahollista että sä oot 4kuukauden kuurilla pärjänny ja sitten lopettanu? noi kaikki ssri mao sun muut lääkkeet pitäis kanssa tiputtaa asteittain, nää mun jutut alkaa kyllä nyt omista benzorefloista menee niin sekavik et huhhuh en oo enää varma mistä puhunkaan…? mikä oli aihe no huomen saa ulos, Mutta Asian osaiselle, Onnea jos pääset irti, mä ite oottelen lottovoittoo, eli korvaushoitoa… SeeYa ! koita pärjaa! …vitun xanorit… sais ees yhen Dormicumin niin lämmittäsjalkoj, ei nääs sukat enää tehoa…
Kaikissa mielialaa vaikuttavissa läkkeissä voi aluksi tulla euforiset fiilarit, sama oli mul efexorinkaa ja cymbaltan, mut ei niist enää tuu… menee vaa sosiaaliset estot pois. Joissaa taas pari ekaa viikkoa voi olla suoranaista helvattiä. your choise
En suosittele kelleen et pitäis alkaa sekakäyttäjäks vaan puhtaasti nyt vaan ilmaisin
mielipiteeni ja informoin fakta pohjasia asioita, omista kokemuksistani, elkää modet poistako.
^ Hähä, tuo oli hauska testi ja lopputulos arvattava.
Tässä paikassa sitä on sitä jotakin, sensuuri jeah sensuuri jeah. Käyttäkää huumeita hei kaikki, pelastutte yhteiskunnan oravanpyörästä. [Poistettu asiatonta kommentointia -Päihdelinkin toimitus]