Tarkoitatko nyt annosta tiputtaen vai seinään lopettaen? Annosta 75 mg viikossa tiputtaen en saanut muita selviä vierotusoireita kun vitutusta, eli ärsytyskynnys nousi. Tosin mulla oli rauhottavat säännöllisessä käytössä, joten ilman niitä olis voineet vierotusoireetkin olla pahemmat.
Tosiaan vaan kun olin vetänyt loppuun tiputuksen, niin mun masennus paheni. Mutta tämä silloin, kun erityisen huonossa kunnossa lähdin annosta tiputtamaan. Sekin omin päin, joten alotin sitten uudestaan lääkkeet ja tuntuivat auttavan taas hetken aikaa paremmin.
Aiemmalla kierroksella 2-4 v. aiemmin en huomannut mielialan laskua, kun olin henkisesti paremmassa kunnossa.
Mies taas saa melkoisia ahdistusoireita, jos jää lääkkeet saamatta ja on paniikkiherkempi ja aika vitun paskana, vaikka hänelläkin ne rauhottavat on käytössä. Melko yksilöllistä täten myös tämäkin.
Seinään lopettaen suurin piirtein tarkoitan. Kuinka pitkään olette syöneet ja millä annoksilla? Itse nyt n. kuukauden jokapäivä ja viimeisen viikon aikana jopa 2g päivässä. Eihän sillä mitään tehoa ole enää siinä vaiheessa, kun mokaa ottamalla ylimääräisiä. Näin isoilla annoksilla muutama päivä on varmaan aika tuskallinen. Ei tässä vielä ihmeitä, paitsi ehkä korostunut ahdistus yöheräämiset, sekä kylmyys. Voi mennä tosin flunsssan piikkiinkin.
Olenhan minä lyrica reflat pariin otteeseen kärsinyt, mutta siinä on ollut paljon muutakin, niin vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin.
Ei kannata ylittää sitä annosta. Jengi on saanut siitä hirveet turvotukset, hengitysvaikeuksia ym. kaikenlaisia hyvin vittumaisia oireita, jos sitä pitkään jatkaa.
Allekirjoittaneella yllä kuvattuja oireita on ilmennyt 600mg/vrks:ta tiputettaessa 150mg pois, syötyäni lääkettä puolisen vuotta. Mutta yksilöllistähän se on miten nämä menee kuitenkaan en kahesta grammasta lähtis seinään tiputtaan missään nimessä.
Mullekin tota Lyricaa tarjottiin kun etsiskelin “GABA”-lääkettä (en ole siis käyttänyt)
mutta kuten yllä todettiin niin ei ole GABAan suoraa lääkettä vaan osa lääkkeistä vaikuttaa
eri reseptoreihin mm bentsot, ja “tyydyin” siksi parhaimpaan “gaba-vaihtoehtoon” ?
Ymmärrän mutta ymmärräthän sä myös että mun kannalta mitä sivuoireita en halua, ei sovi jne (ja usko pois että olen joutunut ns lekurin ammattitaidottomuuden takia kokeiluperiaatteela syömään vaikka mitä myrkkyjä ja siten kokemaan myös niiden sivuvaikutuksia ja lopetusoireita) eli siten se hyöty ja haitta -puntari on väkisin kehittynyt kriittiseksi ja kun lääke ei edes lähtökohtaisesti toiminut siten mitä hain, joten jokainenhan meistä itse lopulta päättää mitä syö ja kärsii “kokeilu”-seuraamukset?
Ja ton lääkkeen kohdediagnooseja mulla ei juuriaan ollut. Ovat “vain” gaba-johdannaisia, kuten alla ote wikistä kertoo, eli se lähtökohta jo pielessä.
“Pregabaliini on lääke paikallisalkuiseen epilepsiaan, neuropaattiseen kipuun ja yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön.
Pregabaliini on aivojen välittäjäaine GABA:n johdos.
Pregabaliinia edelsi toinen GABA:n johdosgabapentiini”
…
Siis vihollinen minun tarpeisiin
ps. Helio Jacques ketjun avausviesti oli kyllä mukavaa lukea, ilmaan suorastaan leijaili hyvätuoksuisia ruusuja ilman ruusupiikkejäkään jne
Lyrikasta mun neuropaattiseen kipuun ei ollut mitään vaikutusta ja annos iso 6*300Mg/vrk, potenssi häipyi ja virtsanpidätysvaikeuksia. Nyt kolme Gapapentin 300Mg auttaa kipuun eikä mitään sivuoireita, otan yhden aamulla ja kaksi yöksi. Kesti jonkun viikon jotta puri kipuun, yksinään ei auta vaan kipulaastari myös.
Mä rupean nyt taas vuoden jälkeen tiputtamaan Lyrtsa-annostani. Tarkoituksena ajaa nolliin, sinne asti pääsee mut toivotaan ettei mieliala mene sen jälkeen niin mustaksi et joutuu uudestaan aloittaa kuten vuosi sitten kävi. Tosin mulla on uus masennuslääke nyt käytössä, et toivotaan että pääsisin tosta mulle turhan suolaisen hintasesta lääkkeestä tällä kertaa.
Lähtöannos oli 150 mg aamuin illoin, Nyt lähin tänään liikkeelle 75 mg aamulla ja illalla 150 mg ja tiputan aina kerran viikossa sen 75 mg vuorokausiannoksestani. Katsotaan miten käy.
Nyt sä L kärsit viikkoja ja kylmä kalkkuna on viikon, ehkei sitäkään ku on uusi lääke päällä. Annoksesi suh pieni mutta lienet aika pieni nainen niin se pieni annos voi olla suurikin. Onnea lopettamiseen teit miten teet, tuo myrkky ei ole lääke eli et varmaan ole siitä hyötynyt mitenkään, viekkarit vain saat ja kaikki lääkärit ei ymmärrä kun ei ole edes kolmiota, pitäisi olla pääkallon kuva.
Mä en hevosannoksella saanut kuin potenssin katoamisen ja virtsan pidätyskyvyn katoamisen, sen esiaste Gapapentin taas toimii kipuun ja ilman noita sivuvaikutuksia, kolmio on kyllä paketissa. Lyrikassa ei kyllä hinta/laatu kohtaa, turhin lääke koko universumissa.
Mä olin just se, jolla Lyrican lopettaminen ei tuottanut kun vitutuksen tunnetta. Siis olen jo 2 kertaa tätä ennen tiputtanut ja lähtöannos ollut ekalla kerralla isompikin 150 mg aamuisin ja 225 mg iltaisin. Joka kerta sen 75 mg vrk-annoksesta tiputtaen ja viikon kuluttua uusi tiputus. Se vaan että nolliin vedettynä se aiheutti masennuksen pahenemisen pikku hiljaa. Toivotaan en ei tule sitä nyt tai muitakaan oireita kun sitä vitutusta. Sitä masennuksen pahenemista kun ei tarvitsis nyt taas kokea.
^^/^ Hohhoijaa taas, Neuro . Jos sinä et saanut Lyricasta muuta, kuin paskoja sivuoireita, niin ei se tarkoita, etteikö joku muu voisi hyötyä kyseisestä lääkkeestä paljonkin . Sitä paitsi, kaikki lääkkeet ovat myrkkyä. Joillakin toki on enemmän pahoja haittavaikutuksia, kuin toisilla. Minäkään en saanut Deprakinesta juuri muuta, kuin hirveän allergisen reaktion, mutta en silti huuda, kuinka se on aina ja kaikille pelkkää myrkkyä, kun tiedän, että montaa bipopäätä se on oikeasti auttanut. Myöskään esim. SSRI-/SNRI-lääkkeet eivät sovi mulle ensinkään, mutta en hetkeäkään epäile, etteivätkö ne olisi parantaneet monen muun ihmisen elämänlaatua. Jos joku kokee saavansa apua vaikka pikkukivien popsimisesta tai syanidin nielemisestä ja haitat ovat hyötyjä pienemmät, niin antaa palaa vain.
Lucrezia: Ihan tuon kalliin hinnan tähdenkö vain sä ryhdyit Lyricaa tiputtamaan? Toivottavasti masennuksesi ei ihan hirveästi pahenisi tuosta. Tsemppiä .
No sen takia ja kun en pitkäaikaisessa käytössä oikein huomaa enää tehoja siinä. Tuntuu että se alussa aina auttaa, mut sitten teho lakkaa. Että en tiedä kuinka hyödyllinen se mulle loppujen lopuksi on, ekalla kerralla kun sen lopetin, niin edes masennus ei pahentunut.
Joten kun se on niin kalliskin, niin haluan taas yrittää jo pärjäisin ilman, kun on uusi masislääke (tosin ollut mulla aiemmin käytössä joskus) kehissä. Toki jos masennus taas pahenee, kun Lyrica on ajettu nolliin niin alotan sen uudelleen. Se on hassu lääke siinä mielessä, että jos se masennus pahenee, niin Lyrican voi nopealla tahdilla nostaa ja se alkaa helpottamaan parissa päivässä. Viimeksi sain kuitenkin annoksen pienemmäksi alkuperäisestä.
Eli siis en mä niin hullu ole, että lääkkeen hinnan takia jättäisin sen syömättä, jos siitä on apua. Ajattelin vaan, että nyt vois vuoden käytön jälkeen taas kokeilla pärjäiskö ilman. Varsinkin kun mulle sen annoksen tiputtaminen on ollut joka kerta varsin kivutonta. Kiitos tsempeistä! Tilanteen oikeastaan näkee vasta taas kun ollaan nollissa, mutta katsotaan.
Viime keväänä en muutenkaan ollut täysin varma oliko se masennuksen paheneminen siitä, kun jouduttiin lopettamaan sen vanhuskissa. Että oli täysin väärä aika tiputtaa lääkettä. Nyt ei tässä ole mitään pahempaa kriisiä menossa muuta kun normaalia settiä, niin helpompi yrittää.
^ Hmm… Etkö sä voisi syödä Lyricaa kuuriluontoisesti, esim. max. viikon putken kerrallaan, silloin, jos mielialasi on kovin apea ja tarvitsisit virtaa asioiden hoitamiseen? Noinhan saisit siitä parhaiten sen mielialaa nostattavan vaikutuksen irti, silloin, kun sitä kipeimmin tarvitset, rahaa säästyisi, kun lääkettä ei tarvitsisi vähän väliä olla ostelemassa ja lopettaminenkin onnistuisi kaiketi ilman suurempia tuskia, jopa ihan seinäänkin . Mulla ei ole kokemusta Lyricasta, paitsi pari paskaa sellaista, mutta ne olivatkin aika päihtymyshakuisia yritelmiä, joten ehkä vain hyvä, että kokemukset jäivät ikäviksi, joten en tiedä, toimisiko se noin käytettynä, mutta ajattelin, että tuossa voisi olla jotakin pientä ideaa .
Vihollisleiriin sen itse luokittelen. Muutaman kerran olen lyricoita refloissa popsinut ja se heikotus olo ja huimaus vain voimisrunut. Olen todennäköisesti ottanut sitä vain liikaa tolettomana 3-450mg kerrallaan ,kun ollut vajetta elimistössä bubresta ja beneistä.
Lyyrien rinnakkaislääke gabapentti (tjsp) on kyllä auttanut selkäsärkyyn ,(mikä ilmaantuu jo parin vuorokauden jälkeen ,ilman tekua) ja siitä ei ole tullut sitä heikotus & huimaus oloa 300mg kerta-annoksilla .
Viimeisimpänä ,muttei vähäisimpänä mainittakoon syy ystäväni kuolemaan,johon Lyricat ainakin edesauttoi viinan ja lyricoiden kombotuksella. (+tekua hieman) 1050mg viinapaukussa ja aamulla hän oli jo siirtynyt autuaammille metsästysmaille. (Rip)
Tämän tapauksen takia ja omien kokemuksieni siivittämänä väitän vahvasti ,että jos olisi tälläinen ystävä ei tarvisi vihamiehiä ollenkaan.
Joillekin suurikin apu moneen vaivaan ,mutta yleensä metispäiden toveri ja subunkäyttäjien kaveri,jolla yritetään saada sitä fiilistä korostettua.
Vihollinen mielestäni,sekä överi kallis ja yliarvostettu ehdottomasti.
Kaverini delas Lyrican ja muiden omien lääkkeiden yhteisvaikutuksesta, pari bisseä päälle.
Lisäksi Lyrica mun mielestä muuttaa persoonallisuutta paljon pahemmin ku mitkään bentsot tmv.
Mun mielestä pitäis käyttää vaan siihen mihin se on tarkoitettu eli hermokipuun ja epilepsiaan lisälääkkeenä.
Itsellä ollut respalla joskus 75mg x2 ja 150mgx2 pari vuotta myöhemmin. Lisäks oon popsinut noita huvikseen isoilla annoksilla. Katsonut myös vierestä kun jengi muuttuu aloitettuaan Lyricalääkityksen. Negatiivisia vaikutuksia tulee mielestäni varsinkin isommilla terapeuttisilla annokksilla (450mg+), johon sen aloitus yleensä loppupeleissä johtaa.
Ja riippuvuuspotentiaali mielestäni huomattavasti korkeampi kuin bentsoilla. Kun se muodostuu niin nopeastikin, alle kahdessa viikossa, erittäin voimakas riippuvuus. Ainakin mitä olen itse huomannut.
Oon kuullut niiiin paljon pahaa lyricasta, että olen sitä erityisvältellyt jo puhtaasti senkin takia…
josse käyttö buustaa kaiken, niin hinta terveydellisesti kuulostaisi ja vaikuttaisi olevan liian korkea.
Kerrotko tarkemmin miten jengi on muuttunut sitä isommilla annoksilla syödessään?
Winston: Voisin kenties harkita käyttöä kuuriluontoisestikin, olis kuitenkin kiva päästä koko lääkkeestä eroon. Katsotaan nyt miten menee kun ollaan nollissa, että paheneeko masennus.
Nyt olen ollut sen 3 päivää 75 mg pienemmällä päiväannoksella, eikä ole edes sitä vitutusta. Se on jännä miten erilaisia ihmiset on. Kyllä mä sen oikeastaan tiesinkin, kun ei tää tiputusvaihe ole ennenkään mulle vaikeuksia tuottanut.
Mikko: Kyllähän toi Lyrica on juurikin kyseisten substanssien kanssa komboillessa vaarallinen yhdistelmä. Nykyään siitä aletaan olla tosin jo vähän enemmän tietoisia ja Lyrican suurin määräyspiikkikin on mennyt ohi, kun siitä väärinkäytöstä on lääkäreitä valistettu.
Mä olen aina syönyt sitä vaan ohjeen mukaan (eli pikkuhiljaa annosta nostaen), joten kaikki haittavaikutukset on ollut siedettäviä, eikä niitä juurikaan ole ollut muuta kun alussa vähän huimaus.
Lyrica aiheuttaa persoonallisuuden muutoksia, käyttäjä ei ole mitenkään oma itsensä tällöin. Myös paradoksaalivaikutuksia on ilmennyt lääkkeen käytön mukana. Varsinkin vieroitusoireissa käytös voi olla psykoottistasoista, pahempaa kuin bentsoviekkarien omaavilla.
Piristävä ym vaikutus on mielestäni ambivalentti, ja lääkkeen ahdistusta poistava vaikutus ei ole mielestäni mitenkään kovin luonnollinen. Ja koska koukutuspotentiaali on niin suuri, ja viekkarit voimakkaat niin siksi voisin kutsua tätä “mörkölääkkeeksi”. Lyrica kääntyy itseä vastaan hyvin nopeasti ja alkaa nopeasti kontroilloida sun elämää.