Olen tässä tehnyt vajavaisilla taidoilla en sin nykyisen lääkityksen jopa niin että on selitys perässä mihinkä tarkoitukseen ne on koska on jopa ihmetelty nesteenpoisto lääkitystä et mitä tuo on. Sitten piiitkä lista mitä on kokeiltu ja millä tuloksilla, mitään ns. mieleen vaikuttavaa mulle ei saa kirjoittaa ja vähäinen kokemus morfiinipohjaisista lääkkeistä on ollu hyvä. Kohtuullinen annos ei tunnu muulta kuin kivun lievittymiseltä ja siihen tässä apua haetaan, itse löytänyt pitkävaikutteisia jotka tuntuis olevan ratkaisu. Aamusta päjään teemulla 1.5-2 tuntia ja sitten se pitkä ja illalla uusi, nukun levollisena kuin lapsi kun otan illalla 5mg pamin myiden myrkkyjen seassa.
Olet todella oikeassa että asenteesta on moni asia kiinni mutta asioiden laitto paperille helpottaa kun kuulun niihin millä puhe karkaa, kerran kaksi näin tehtyäni on kysytty saako ottaa kopion niin olen sanonut että pidä ne koska sinulle ne on tehty ja saan printattua lisää tarvittaessa. Mukana myös neurologian osaston ylilääkärin numero jolle voi soittaa jos epäilee voiko mulle kovia kipulääkkeitä kirjoittaa.
Kello käy nyt kovaa ja tiedän miltä rauta maistuu kun olen piippua pitänyt suussa, meinaako nämä uudet lääkärit tehdä lääkkeettömän yhteiskunnan. Tappais ny ensin nuo viherpiiperöt ja antais ihmisten elää ja mahdollisimman pienillä säryillä, olen 100% invaliidi vaikka varsinaista vikaa eilöytynyt kuin patologin ottamasta koepalasta, ohutsäijeneuropatia. Nyt jos löisin moran pystyyn reitee niin siinäkohtaa särkis vähemmän koska mun asteikolla tommonen 7-8 ja ja nyt särkee 9+ ja vähän lisää niin lähtee taju.
Jumalauta tää kama on siis niin saatanan keksimä tai en voi enää lyricaa kyllä lääkkeeksi kutsua vaikka se onkin ‘‘lääke’’ joka vaivaan ainakin mulla ollut. Yritin yksinäni lopettaa sen paskan joskus viime kesänä tosissaan ja 9 päivää oli pisin aika. Sitten ei kestäny enää psyyke, mihinkään ei voinut liikkua kun oli paniikkikohtaukset päällä 24/7 ja päässä pyöri tää kyseinen saatanan keksimä kama! Esim bentsoviekkarit on ollu tän rinnalla lasten leikkiä oikeesti! ekan kerran luulin että nyt on löytyny mulle oikea lääke kun pysty ton kanssa lopettaa seinään minkä tahansa muun. MUTTA auta armias kun yks aamu heräsin sellaseen rintakipuun mihin ei auttanu mitkään pamit, ei edes bupre täysin, ekana voi tuntuu että esim bupre vie ohi lyricasta reflat, mutta ootappa tunti tai kaks niin ne tappelee ittesä läpi vääjäämättä!!! mun kohalla totta joka sana! N 3vuotta tuota käytin annoksilla 600mg-2000mg. ja nyt oon ollu ens keskiviikkona tasan 3vk ilman tota paskaa, sitä ennen bentsot(rivat lähinnä) stopattiin seinään osastolla silleen että olin syönyt parikymmentä tabuu nollafemmoja lähes päivittäin. 3-4 ekaa päivää sain 3x 25mg risolidia, eipä niilläkään mitää vaikutusta ollut! lyrica ollu pahin mitä koskaa kokenu, se pistää ihmisen sielun (jos sellasta on) niin ihan paskaks kokonaan! siis vieläkin tekee mieli kyseistä paskaa, bentsoja ei niinkää.benjoista nyt n.9vk. en ois uskonu että tälläseen koskaan ees pystyn ja vieläkin tuntuu esim eilen että ei oo mitään saavuttanu. lyricaa meinaa tehä mieli niin että kuola valuu, mutta onhan sekin helpottanu kyllä. mutta ei meinaa järki käsittää siitä tulevia viekkareita ja niihin ei auta kun se itse vielä. pitäs ehottomasti poistraa markkinoilta mun mielestä. Helvetti että pelkään että on jääny jtn pysyvää tosta ja myös että mielihalut ei koskaan lähe. tuntuu kun ois uudestaan syntyny silleen ja pitää opetella helvetin montaa asiaa uudelleen. toi on kyllä toimivaa kamaa mutta joillakin ton lopetus voi olla suoraa sanottuna sellasta että jos on koukussa niin takasin ei oo kaikilla tulemista, ei varsinkaan yksinään yrittämällä. toi on vielä sellanen mun mielestä missä on samassa vähän kaikkee eli jonkuulainen mixi. sellanen fiilis siitä on ollu. mitä tahansa muuta kannattaa syyä jos on pakko. voi olla että pienillä määrillä ei tule edes kuukausiin koukkua niinkun ei mullakaan tullu mutta sitten käytäppä joku puol vuotta isoja annoksia ja kun seinä tulee vastaa niin on tota kyseistä saatava lisää kun muu ei auta, lopettaminen kannattaa tehä rauhassa ja hitaasti, mulla oli silleen että n. 9vk sitten 300mg viikko sitten siitä alaspäin aina 75mg, sekii voi olla joilekkin liian nopeeta, lopuks mentiin sitte 75mg->50mg->25mg viikko kerralla. muuta sairaalaa se vaati! toivottavasti tästä nyt ois apua ketkä sen oikeesti haluaa lopettaa kun näköjään on kohtalotovereita tosta. Vaatii kyllä mieheltä kun mieheltä sellasta mitä ei voi sanoin kuvata. ja välillä voi tuntuu siltä että olot helpottaa ja kyllä se helpottaa mutta sitten voi tulla välillä sellasta psyykkeen koettelua taas ettäh… tohon kannattaa varautua, mut siitä se himokin mun käsityksen mukaan helpottaa. tosiaan vasta kohta 3 viikkoa takana ja sitä ennen pienillä annoksillä menty verrattuna mitä sitä joskus meni vielä joku 10vk sitten. pelottavaa ton kanssa kyllä tulee olemaan. tsemppiä ja pitää kyllä nostaa hattukun tosta pääsee vaikka nostas itelleen!
Puoli vuotta 3300mg ja pientä vähennystä yritettiin, yhtä helvettiä ja sitten neurologi sanoi 4vrk 150mg ja stop, samaan loppyi Tramal 400mg. Oli melkoisen kivaa j tilalle Gappentin Actavis 3300mg moni asia parani mutta nyt ollaan pohjalla taas kun kipupoli määrs 2*200mg Tramalia ja kuun lopussa 31 päivä loppuu taastrmal ja taidan saada oikeaa kipulääkettä jonka eteen oltiin jo potilasasiamiehen kanssa tekemissä ja kipupolille ei mulla sitten ole asiaa kun heillä on huumeiden käyttäjiä jo tarpeeksi ja taas tuli yksi lisää. On täysin selvää että syön voimakkaita lääkkeitä lopun elämääni ja sitä ei ole paljon jäljellä mutta Lyrikaan en enään koske.
Itse käytin Lyricaa hieman alle 3vuotta. 600mg/pv aluksi. Sitten 2vuotta 375mg/pv
Mulla kesti vierottautuminen reilusti yli puolivuotta koska, JO 25mg tiputus teki todella pahaa. Viimeisen 100mg/pv lopetin seinään ja jumalauta mitkä viekkarit. Yleensä ne kestivät noin 1-2viikkoa mutta nyt lopussa yli 3 viikkoa. Psyyke ihan riekaleina. Itkin silmät punasina ja purin hammasta yhteen. Olen kuitenkin kokenut pahoja bentso refloja ja hengenvaarallisia krapuloita useasti (en tosin enään juo). ei ole Lyrican rinnalla yhtään mitään näistä saapuvat vieroitusoireet. Huomautettakoon vielä, että minulla oli koko ajan varmaan 25grammaa(25 000mg) Lyricaa kaapissa, en ottanut, kai sitä jonkinlaiseksi sisuksikin voi kutsua
Ei auttanut refloihin bentsot YHTÄÄN esim. kerralla otetut: Opamox 360mg+Rivatril 4.5mg+Tenox 120mg (aivan turhaan siis väärinkäytin betsojani, tämän touhun olen siis lopettanut ja nyt vain lääkärin ohjeen mukaan lääkkeet) Siis ei poistanut ahdistusta tippaakaan. Moni sanoo, että edes tiukka viina ei auta. Myöskään vahvat jarrut (opioidit/opiaatit) ei auta mitä ilmeisemmin(ei omaa kokemusta).
Mutta kun lopetin tuon viimeisen 100mg Lyricaa niin ensimmäiset 6päivää poltin konkreettisesti ketjussa kannabista. Se poisti kokonaan viekkarit. Mutta annas olla ku se loppu. 2viikkoo olin täydellinen sänkypotilas. Itse en koe, että tuosta mitään pysyvää haittaa jäisi. Nytkin olo ihan samanlainen kuin Lyricaa oloittaessani. Juuri tuon kannabiksen takia en mennyt sairaalaan vierottautumaan, kun siellä ei voi ymmärrettävästi polttaa.
Mietis niitä ihmisiä jotka syö tuota myrkkyä 15vuotta annoksella 600mg/pv ja haluaisi sitten irti. Minä sanon, että EI MUUTEN ONNISTU. Ellet sitten omaa omia kannabiskasveja ja suostu polttaan 2-5kk ketjussa Ja joillekin tuollaisesta polttelusta saatta tulla psyyke ongelmia joita joudutaan oikeen hourulassa miettimään. Mitähän lekuri sanoisi, kun potilas ilmoittaa käyttäneensä 5-7grammaa/pv kannabista puolenvuoden ajan, syynä Lyrican vieroitusoireet
Ja on suuri joukko ihmisiä joiden psyyke ei välttämättä kestä lainkaan kannabista, puhumattakaan ketjupoltosta.
Ja en lainkaan ihmettelisi, että jotkut ihmiset joilla ei ole varsinaista kokemusta mistään vieroitusoireista, niin saattavat vaikka heittää lusikan nurkkaan kun eivät kestä. On se sellasta psyykkistä höykytystä.
Eräs Psykiatrian erikoislääkäri sanoo: “Nämä uudet neurologiset lääkkeet, varsinkin Lyrica, ovat vaarallisenpia kuin kadulla myytävät huumeet” ja tuskin tarkoittaa vain kannabista.
Mut ilmeisesti pelasti pieni määrä Diapamia joka mulla todella toimii, puoli vuotta Lyrikaa 600mg vrk lopetettii neljässä päivässä 150 mg pabletilla ja samalla 400mg Tramalia kun ei se kerran auta, olin ihan raunio kuukauden päästä ja kävin neuro spykiatriakin tapaamassa niin sanoi että näin hänelle tehdään asiakkaita vaikka satuin selviutymään siitä mutta ne Tramalit jotka ei auta mitääm palautettiin ja vielä 200mg kun sanoin satasen riittävän ja sitten säädän 50mg päivällä niin muuta et saa ota tai jätä,31 päivä taas loppuu tamalit ja taidan saada ihan särkulääkkeitä, päälekkäin ei saa ottaa niin taripäivää palellaan peiton alla. Olen kuullut huhun että ekat viekkarit pitenee vaikka olis vaan sitä vanhaa syönyt 6 vko, pitääkö paikkansa että keho muistaa ja suraava lopetus on kovempi. Mulle sanottiin että hae apua lähiterkkarista niin en meent ku apua ei annettu ja mut sielä oli 6 piikkiä varattu mulle mutta kun en tullut pyytämään niin kaapissa ovat, nyt menen ja sanon että lukekaa paperinne ja antakaa mitä mulle on määrättu. Mulla 600m matkaa terkkariin eli jos saan kengät jalkaan niin kyllä sinne kävelen, yksi lääkäri kirjoitti mulle 100 kpl Tramalia satasia ja niitä on melkein täysi aski ja noita 200mg jää yliaski ja hengityslamasta huolimatta nyt selviän, hengityslama auttais varmaan hyvin kiouihin.
Gapapentin on melkein sama myrkky kuin Lyrika mutta ei yhtä paha, kun olin ilman Tramalia potenssi palasi mutta nyt on taas mennytta. Lyrikaan en enään koske ja tämä muu hoidetaan pois,
Jos muuten Neurokipu joskus lopetat Gabapentiinin, niin varaudu kamaliin refloihin. Itse en ole kokenut mutta muut kyllä.
Niissä viekkareissa, et välttämättä tajua olevas oma itsesi, hallujakin saattaa ilmetä. Ei ole sekään, Lyrican ohella, mikään pikku myrkky.
Ei hätää SoiKannel koska en koskaan voi lopettaa moista lääkitystä, jos mun lyhyehkön elämän aikana keksitään joku vastaava niin vaihtoa voin kokeilla, Tämä ohutsäije neuroapia ei hellitä koskaa ja nyt magneettikuvissa mäkuu pahat luupiikiy nikamissa että suvun selkärakua reuma odottaa. Odotan kovempaa lääkitystä että saisin vielä tänä kesänä huudattaa Hondaa Busterissä minkä hankin viimevuoden lopulla kun tiesin etten pysty isoa matkavenettä hoitamaan ja tallissaon Honda CX500 odottamassa kaasareihin uusia tiivisteitä, niillä pitäis vielä pikkasen päästä huristelemaan vaikka poliisin tikkarit tulis punaiseksi. Mitä väliä jos kunto itsestä tuntuu olevan OK, niinhän lääkepurkissakin lukee että pitää itse varoa ja mulla on lompsaas kopiot respoista, vieköön kortin jos niin katsovat parhaaksi mutta mun ajohin se ei vaikuta mitää. Mitä tässä on enään väliä ei mun ajotaito heikken vaikka veisivät korti josta D puutuu, paapan oikeuksilla ajan apumoottoripolkupyörälläkin ja nyt poliisit katsoo muualle kun ovat parikertaa pysäyttäneet, vieköön linnaan 100% invalidin joka vaan haluaa liikkua, Kelan maksulapuilla pääsen myös rantaan ja takaisin ja syyn kun perustelee hyvin heltyy kelan täti osaosuudentaki. Otan vielä koiran mukaan koska en pärjää ilmän saattajaa vaikkei ole opakoira. No nyt karattiin Lyrikasta ja Gapapentiinistä kauasn vaikka niiden takia koko soppa on keitetty.
Aikas hyvä lääke hermosärkyyn. En ole muuten sitä kokeillut minkään kanssa… Alkuun kun siihen totuttelin, nostojen yhteydessä oli aika pöhnä päällä ja kävelin kuin humalassa. Leikkaa hyvin ahdistustakin, toimii hienosti bentsovieroituksessa. Ja parantaa unen laatua.
Auttaa joillakin neuropaattiseen kipuun ja yleistyneeseen ahdistukseen. Ahdistuksen hoidossa tehot loppuvat nopeammin. Tuo 1.2g Lyricaa on kaksinkeraiten annos, siitä mitä lääkärit sitä maximissaan määräävät. Itse saan jo tuolla annoksella jalka kramppeja, muitakin sivuoireita voi ylisyömisellä ilmaantua, ei toki kaikille.
Ja ei varmasti vituta, sitähän se lääke tekee tolla annostuksella, mutta suosittelisin pysymään kaukana kyseisestä myrkystä jos et sitä oikeasti tarvitse. On meinaan vierottautuminen usein paljon pahenpaa psyykkisesti kuin bentsoista, lyhyemmän ajan tosin kestää reflat.
Itse olen yrittänyt löytää tutkimustuloksia tuon aineen kokonaisvaltaisista haittavaikutuksista ja kuolemantapauksista. En ole löytänyt mistään. Mutta ainakin päihdelääkärit ovat nyt 1-2vuoden sisällä tajunneet, etteivät määrää tuota, on ns. kiellettyjen listalla.
Minulla jos join pullon kossua lyrican kanssa niin, olipa kerran tilanne, että istuin taxiin mutta en muistanut missä asun 5minuttia meni ennenkuin muistin. Oli siinä taxikuskilla pokassa pitelemistä.
Lääkefirma on saanu lääkkeen markkinoille ilman kolmiota ja hinnat korkeita.
Sanokaa minun sanoneen, niin tuo lääke vedetään jossain vaiheessa markkinoilta kun tutkimuksia tehdään tai jos ei, niin tulee niittämään korutonta satoa ihmisten keskuudessa. Ja uskon, että lääkettä vuosia syöneet, eivät enään saa tuota lopetettua, eivät sitten millään.
Lyrica on ns. yleisbuusteri keskuhermostoon vaikuttavien aineiden suhteen. Viina, bentsot, opparit ja myös ainakin minulla, myös kannabis buustautuu.
Varmasti eroja ihmisten välillä. Alussa tosiaankin nostaa mielialaa, poistaa mahdollista ahdistuneisuutta ja tosiaan laittaa “leijuun”. Ihan yleinen “päihdelääke”. Riippuvuus jos syntyy niin, sit onkin aikamoisessa kusessa, koska toi on oikeesti vaikee lopettaa.
Itse ihmettelin ekojen päivien huippauksia kun nousi ylös yms. ja laitoin verenpainemittarin ranteeseen ja mittaus 4 kertaa minuutissa, kyllä heitteli verenpaineet että osan ja ison laitan sen piikkiin ja söin puolivuotta heti alusta lähtien 2300mg ja silloin vielä meni kossu ihan samoin ales kuin ennenki ja lääkäri kehui turvalliseksi kun kerroin käyttäväni alkoa. Siittä varoitti ettei ensin vedetä peltiä kiinni ja oteta lääkettä vaan katsotaan se oma taso mikä ei muuttunut mulla mitenkään eli buustaus vois onnistua jos 2 kertaa kk käyttäis mutta jatkuvasti siihen tottuu kuin pepsodenttiin, alesajo oli helvettiä ku pienikin vähennys viikossa oli hirveetä niin sanottiin et nyt on leikitty tarpeeksi 4 päivää 150mg ja stop, senjälkeen mä tiedän ettei helvetissä ole mitään pelättävää ja aloitin GapapentinActaviskuurin 3300mg kolmasti elli annokset hipoo taas tappia. Pieni paikkakunta tai paikkakunnan reuna niin apteekissa kysyivät mistä mä näitä respoja saan ku heillä ei ole hyllyssä noita eikä Temgesig 0.4mg sadan paketteja eikä Diapam 5mg sadan paketteja jotka maksaa paljon vähemmän kuin 3*30kpl. Nytniillä on oma laatikko jossa lukee Neurokipu ja 31.5 eli pian saavat päivittää sitä laatikkoa, ainakin näin on annettu ymmärtää kun on kysytty tarvinko apu lopettamiseen niin sanoin ettei tramal 400mg ja teemu+pamin lopetus seinään ole ongelma, mmulla on uli sta kumpaakin että helppaan sit itse. Lyrikan lopetus on pahinta mitä mä tiedän, enkä edes koske enään siihen.
Tehokkaita selkäsärkyyn/nivelsärkyyn, olen ottanut 300-450mg ja se nousee kummallisesti päähän. Motoriikka lakkaa pelittämästä mutta toisaalta on hyvin toimelias ja aktiivinen olo joka kestää seuraavaan päivään. Omituista tavaraa tuo. Lyrican väärinkäyttö on nyt suuressa suosiossa tuttavapiirissäni!
Syön nyt Gabatinnin 3*300mg ja lyrika oli leikkiä, ei heitä yhtään vaikkakossun ja kaljan kanssa leikin, Aamu teemun ja diapamin saan sisälle kielen allaniin otan nuo monet muut lääkkeet heilimati. Lyrika om myrkkya ja Gapapemtin vie jopa kipuja pois.Lyrca on myrkkyä, tuli reilu 6kk kokeiltua. Kuinaka potenssi toimi lyrikakuurin aikana.
Tuota pahempaa väärinkäyttötavaraa saa oikeesti ettiä tai tehä kun sellasta ei vielä ainakaan ole! oon ollu nyt n.puoltoista kk ilman lyricaa ja sitäkin ennen siis erittäin pieniä annoksia ( 75mg, 50mg, 25mg) ja vieläkin tuntuu että vaivat ja halut johtuvat tosta SAATANAN tekemästä myrkystä. Aamen!
Ensimmäisiä kertoja kun söin 300mg Lyricoita, ihmettelin suuresti, että mihin se hypetys niistä perustuu. “Buustaa subua” jne. No, huomasin, että alkoholin kanssa kun ottaa pari kappaletta, niin hauskasti alkaa tulla ruotsinlaiva-efekti. No, edelleenkään en saa mitään järjettömiä kiksejä ko. kapseleista, mutta hyvä tietää, että niitä on olemassa. Ah, totta, bubre-refloihin auttoivat myös.