Hienosti sanottu PALIKKA_87 ja NEUROKIPU, varsinkin.Tässähän alkaa tosissaan funtsiin, et ei helwetti-v*ttuun nuo myrkyt, jos niillä on NIITÄ JÄLKISEURAAMUKSIA, mitä olen lukenut täältä. ![]()
Tämä viestiketju on jo melko vanha, mutta pakko laittaa oma kokemukseni Lyricasta. Eli otin viikko sitten illalla 375 mg ja olin seuraavan päivän aivan “humalassa”… Ja muutaman lonkeron jälkeen humala oli ns. halpa. Musta tuntui, että mun pää ei pelannut muutamaan päivään niin hyvin kuin yleensä, mutta en ole varma, johtuiko Lyricoista. En ottanut niitä kuin yhtenä iltana 175 mg ja seuraavana 3*75 mg ja nyt viikon jälkeen vasta 2 kpl. Yleensä ei saman illan, eli muutaman tunnin jälkeen vielä välttämättä huomaa mitään, mutta pidemmän ajan jälkeen vasta.
Söin puolivutta 3*100mg ja kolmasti päivässä, tokana päivänä vielä vähän keikutti paattia ja alle oli teemut ja pamit, tuli pyhä niin sama kossupullo ja puoli keissiä kalaa eikä mitään. Sittem kun ne piti öopettaa meljässä päivässä ymmärrän miks jotkut menee sorkkaraudam kanssa yöllä apteekkiin, sivussa loppui Tramal 400mg/vrk. ei ollut elämäni parasviikko silloin.
Ei helvetti 4 pv.ssä voi tommosta määrää kemiaa lopettaa!On ollut vittumaisia lekureita!
Jos multa pudotettas pamit3/pv(10mg), xanot3/pv(2mg-depbot)/pv, tramalit3/pv(50mg) ja lyricat kerran kuussa 2*56 paketit(25mg) noin nopiaa niin päähän siinä leviäis ja tosiaan se jerkku “soisi”! ![]()
Uskon ettei ollut elämäsi mukavin viikko vaan hektisen infernaalisissa refloissa pyörimistä! ![]()
150 kännit ja levy 75 lyricoita… No sanomistahan siitä tuli …kännissä viellä piti imailla osa nasaalisti kun on toi demooni olkapäällä. jos joutuu syömään ja auttaa niin syökää mut viihetily tolla on aika vitun perseestä. siis viihde arvo olematon.
Jepjep ja voi paska. Hienoo lukee tää ketju vähän myöhässä
Mulla aloitettiin lyricat hermokipuun ja nyt menee jo 675mg/pv ja vielä on vara kuulema nostaa. Olenkin ihmetellyt pari kertaa juodessa, että hei mihin katosi jalat ja pari päivää. Vähän jos juo niin ok, mutta millonkas olen osannut vähän juoda
Muuta mulle ei kuulema määrätä päihdetaustan vuoksi (piri, paja, bentsot jne). Tosin kannattaako lyrican lopetuksesta olla huolissaan, koska vaivani on ilmeisesti elinikäinen ![]()
Lyrica on tosin auttanut ahdistukseen ja masennukseen myös. Mikä on ihan hyvä juttu, koska mitkään tähän asti kokeillut ainakin kymmenen lääkettä eivät ole auttaneet. Toisaalta esim. piriä en ole rännännyt kohta puoleen vuoteen eli ahdistus on voinut vähentyä siksikin.
Nyt tuntuu et voiskin elää aika pitkälti ilman päihteitä niin oonkin joutunut lyrica koukutukseen
Kiitos tästä ketjusta; tiedän nyt ainakin millä hoitaa vieroitusta jos joskus siihen tilanteeseen joudun, blossilla! Lääkäri sitä tuskin suosittaa ![]()
Oon kirjottanu tähän ketjuun aikasemmin kaverin epileptisistä kohtauksista 300mg:sta mut laitetaan nyt sit omakohtanen kokemus kait viime viikolta (vittu tätä muistia!)…Ei ollu texii ni otin sit yhen 75mg:n lyrican joskus alkuillasta (ei vieny ees hikee pois niinku viikko-pari aikasemmin,ei toiminu mitenkään siis).No juotiin sit seuraavana päivänä 0.7 kirkas neljään pekkaan ja illalla himaan tullessa poltettiin paukut,sen jälkeen alko kauhee tärinä ja kroppa oli ihan jääkylmä
poltettiin sit toiset josko ne jeesais mut vittu paheni vaan…olin ihan helvetin peloissani kun mietin tota em. kaverin kohtausta…Se tärinä kyl helpotti kun makas ihan relana paikallaan mut heti kun nosti vaikka päätä ni koko kroppa tärisi kun…huh huh.Onneks se meni sit ohi kun nukuin väkisin.
En keksi mitään muuta selitystä kun et ne paukut laukas jotenkin…mut vittu sitä lyricaa oli kuitenkin niin pieni määrä ja edellisenä päivänä mut se tärinä oli kyl niin samanlaista kun em. frendillä mut onneks lievempää vaan…
Mä en käsitä kun useet tutut vetää noita kolmesatasii lätkiä ja kaikki viinat,savut,ryynit siihen päälle…eikä ees kuuntele kun yrittää varottaa omista kokemuksistaan…perheellisiä ihmisiä vielä ja molemmat vanhemmat pihalla kun lumiukot.Vittu et pistää vihaks niitten lasten takia mut en haluis “puuttua muitten asioihin” mut kyllä kohta taitaa olla pakko…
Täytyy sanoo siis et ehdottomasti ihan paras lääke,thyi! ![]()
Edit:miks helvetissä tää näyttää et oisin kirjottanu tän viestin 2011 kun tietääkseni on 4.2.2012?! ![]()
^joo kylhän se vähän sääliks käy ku molemmat vanhemmet sekasin, ite tunsin pariskunnan nii ne vuorotteli siit kumpi on sekasin
ite oon sitä mieltä et jos maistuu nii älä hommaa lapsia ja jos tulee vahingossa tiineeksi nii hankkiutuu siitä eroon… kylhän sitä itekkii miettii joskus et jos sen ois pitäny mut parempi näin, vihaan muutenkin lapsia.
oon huomannu et ku nykyää unohtaa ottaa lyrikan nii alkaa hikoilee ihan hulluna.
Mielenkiintonen aine toi Lyrica, toisena päivänä toimii seuraavana ei suurillakaan annoksilla. Esim tänään 600mg ei tunnu huomenna ollenkaan, joten otan Lyricaa 2 x viikossa jolloin homma toimii mukavasti, tänään otan 600mg ja tiistaina toisen kerran 600mg ja homma toimii…
Aivan totta.
Jos esim. vetasen 14 Lyricaa, 25mg, niin kyllä nekin jytisee, mut seuraavana pv.nä olen herättyäni vieläkin joteskin jumissa, unelias, mut silti Lyrica fiiliksissä.Se kun alkaa laskeen, niin ei ko lisää nassuun niitä, mutta pitää ottaakin jotn 20 kpl.tta sitten että pääsee samaan fiilariin.
Mul oli aiemmin 75mg.t, mut lekuri pudotti tohon 25mg, damnit!![]()
Aamen! en kyllä myöskään koska ikinä enään pitkällä tikullakaan, kuten en myöskään mihinkään masennuslääkkeisiin tai varsinkaan psykoosilääkkeisiin (ellen sitten joskus joudu psykoosiin)…
TRENDILÄÄKE! määrätään melkein mihin vain, ja vielä helvetin kalliskin, neuropaattiseen kipuun tarvitsee ottaa helvetin moisen annoksen, itelle oltiin kirjoittamassa 300mg vrk aloitusannosta aikonaan buustaamaan oksikodonia, kiitos mutta ei kiitos… Sama peli ketiapiinin kanssa (Ketipinor yms) myöskin lääkäreiden oman bonus lääkkeensä, niin masennukseen, unettomuuteen tai helvetti vaikka paskantamisen vaikeuteen…
Älä ota sittekkään, söin puolivutta 3*300mg ja lääkäri totes jaha ei auta suan niin lopetat 4 pv ja 400mg tramalia seinään, oli vittumainen viikko. Heroiinistä pääsis helpommin eroon, se on myrkkyä eikä se keikuta laivaa kuin päivän, ehkä buustaa jotain. Saatanan kallis apteekissa niin kadulla maksaa mansikoita, totu siihen ja lopeta niin näet kuinka pieni olet. Venäläinen ruletti et on reukussa yksi pati on terveellisempää kuin leikki Lyrikan kanssa. Lääke ilman kolmiota pitäsi vetää markkinoilta ja kuka hullu noita päästää katukauppaan, niskalaukaus Tri Prarabellumin 9mm pillerillä joka toimii vaikka olis tolea.
Mul kokeiltiin (sain lääke-“esittelijän” lekuril antaman pakkauksen, ei siis kulunu rahaa…) ahdistukseen hoitoon. Ei helpottanut oloa lainkaan. Joillekin toimii siihenkin tarkoitukseen, kuulemma…
Ei mullakaan, ei tod. Ainoa asia oli, että tasapaino menee… En tajua miten joku näillä viihteilee. Menee samaan katergoriaan viihteilyssä kun sirkat tai masislääkkeet… Niin ja näköön vaikuttaa… Eli jotenkin katse jää jälkeen… No mulle noita ei määrätä, ku se on käytäntö ja mielummin pysyn pameissa… Kun oli paha ahdistus aikoinaan niin muutaman kerran kokeilin, mutta ei niin ei…
Neuropaattiseen kipuun suurilla annoksilla väittävät toimivan… itse sanoin kun olivat määräämässä noita 300mg:n tabuja Oksikodin buustaajaksi, niin kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin, että nostan vaikka puolella tai tuplalla sitten oxyn määrää jos siltä tuntuu.
Jos olis ottanut vaikka nuo 300mg:t 2kertaa päivässä, niin se olisi 29:ssä päivässä 280€!!!
ja nyt tämä oksikodoni mitä käytän niin maksaa olisko 35e tjsp 98kpl eli riittää 49 päiväksi.
(Noista tietty -42% vai mitä se on).
Niin laskin 1+1 ja tuntien lyrican pitäydyn mieluummin pelkässä yhdessä lääkkeessä kuin taas palaisin monen eri lääkitysten miksailuun…
Saahan tuolla lääkkeellä tosin lääkekaton nopeasti täyteen… Kuten nk:kin sanoi, että hänellä oli 3x300mg / vrk eli 20 päivässä jo tuo 280e. eli pikaisesti laskettuna jos kk:ssa olisi 30 päivää niin hinnaksi kertyisi 420€!
Helvetin kallis, tehoton (ainakin omien kokemuksien mukaan) ja vaikea päästä irtikin.
Tosin pienemmät määrät tehoavat myös pienempiin kipuihin buustaajiksi tai muihin tarkoituksiin, mutta väitän kumminkin, että aivan turha lääke ja vaarallinen sellainen. en ymmärrä ketä tuolla edes lähtisi viihteilemään jos sellaista harrastaa, Itse en ole huomannut opiaattien kanssa mitään vahvistavaa vaikutusta kipuihin, ja itse lasken ainakin bupren ja oksikodonin jo melko voimakkaaksi särkylääkkeeksi ja opiaatiksi… onhan tietty fentalyyni, sen kanssa en ole tuota kokeillut, enkä kyllä tule kokeilemaankaan. offiksi, meni aika rajusti. Mutta hetki sitten iv:nä sairaalassa saatu fenta kyllä auttoi hyvin leikkauskivun lisäksi selkäkipuihin, alla oli kyllä myös epiduraalipuudutus/alaraajojen puudutus + rauhoittavat (rivatril) ja oksikodoni… Joskus aikoinaan tramalia käyttäneenä ja bupre hoitojaksojen aikana tuo oksikodoni kyllä helpotti paljon lisänä, jonka vuoksi myös siihen siirryttiin ihan kotilääkityksenäkin, muut lääkkeet jätettiin pois koska en enää tarvitse buustaavia yms muita lääkkeitä pitämään kipuja loitolla. Tosin nyt tuo fentalyyni iv:nä oxyn lisänä toi 100%:sen helpotuksen selkäkipuihin, ei kyllä särkenyt selkä, leikkaushaava kylläkin mikä on myös selässä, mutta alhaalla häntäluussa. Nyt kyllä monta kuukautta jo tyytyväisenä mennyt samalla minimi oksikodoni annoksella (2 x 10mg /pvä) ilman buustereita, ellei sitten rivoja lasketa mukaan… Pointtina kumminkin, aina löytyy kyllä parempi lääke kuin Lyrica, oli sitten kipuihin tai päänsekoitus tarkoitukseen (Voisko joku selittää mulle edes miten noilla saa pään sekaisin? tosin ei kyllä oo mielessä edes kokeilu vaikka rekkalavallisen pihaan tuotaisiin. Muutenkaan harrasta lääkkeillä päihtymistä, sen takia on viina keksitty
ja tietty kannabis jos haluaa rentoutua… tosin viinan kanssa jätän ottamatta lääkkeet jos olen menossa baariin illalla tjsp, ja jos jatkuu seuraavana päivänä juominen niin jätän ottamatta kokonaan lääkitykseni, viina turruttaa melko hyvin selkäsäryt, mutta leikkaushaava säryt pysyy kyllä niinkauan kuin on juonut itseltään tajun pois jos siihen onnistuu
tai onnistuu varmasti pirtulla yms ytäköillä tärpäteillä)
itelläni yli1200mg toimii kuin piri paitsi ilman askeleen heittoa ja maailman pyörimistä jos ei oteta lukuun ![]()
Ilman kolmiota myydään lääkettä jossa pitäisi olla pääkallonkuva ja luut vielä ristissä alla, varovainen vähentäminen oli helvettiä ja sitten lopetus 4vrk ja samalla seinään 400mg Tramal, Ymmärrän jos joku menee sorkkaraudan kanssa illalla apteekkiin. Voi vittu mimmonen viikko buranalla ja panadolilla, o.4 teemu antoi diapamin kanssa kaksituntia että pääsi kauppaan hakeen kaljaa muuten oli ihan vanki sisällä palelemassa, en leikkisi Lyrikalla vaikka tossa hyllyssä on melkein 3kk:n maksimiannos ja tramalia paketteja 200mg debotteja, tramalia tekis mieli kun sen vaikutus on niin erikoinen kipuun ja ahdistukseen jota tulee kivusta.
Mulle ehdotettiin tänään yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön Lyricaa. Mikä on normaali aloitusannos? 150+150 vai? Ei muita lääkkeitä. Kandeeko edes aloittaa vai haenko YKSITYISELTÄ niitä paljon pahempia (lääkärin mielestä) pameja?
^No ei ainakaan tuo
… Tässä näkee taas nämä myydyt lekurit. Sama oli kaverilla ku kävi neurologilla, oli Lyrica mainos seinällä ja väitti Risolidien olevan pahempia… ![]()
Monesti on se 50mg-150mg/pv ahdistukseen alussa. Annosta nostetaan tarvittaessa… Tää lekuri sit päätti määrätä samantien sellaisen annoksen että taitaa 1 lisää olla maksimi-annos. Ainakin maksimi jota olen itse tietoinen että eräs ihminen saa (sen 900mg/pv). Tuo nyt olis jo kipuannos tai erittäin pahaan masennukseen useamman lekurikerran jälkeen; todella puoskari lekuri eikä ole kyllä ihan ajan tasalla. Tästä kun ei ole vielä tehty tutkimusta että koukuttaako ja kuinka pahasti. Monet sanoneet että santut oli pientä ahdistusta tuohon verrattuna. Mä itse sanon et pamit oli pientä santtuihin verrattuna…
Järjetön annos jossa en itse ainakaan pelaisi rulettia että jääkö koukkuun vai ei… Kun toisille auttaa, toisille ei ja toiset jää koukkuun toiset ei… Laitetaan koko teksti sit ihan IMHO, ku jaksa alkaa tappelee virtuaalisesti kenenkään kanssa :mrgreen: …
Mulla alkuannos 900mg kun kerroin rehellisesti että käytän alkoholia helpotukseen, alla oli 400mg Tramalia ja 0.4mg teemuja+5mgpameja ja sekalainen joukko muita lääkkeitä ja sanoi että tämä on turvallinen lääke joka ei vienyt kipuja. Vaihto gapapentiiniin samalla annostuksella ja ei apua niin lisäksi pantiin Cymbalta 60mg ja illalla 30mg, nyt osui ja jo pitkään olen mennyt 30mg Cymbaltaa ja 4kpl Gapapentin ja neuropaattiset kivut on historiaa, Tramal vaan toimi risoihin polviin hyvin mutta en saa nyt syödä niitä. Jos musta olisi kiinni niin Lyrika kiellettäisiin, pirun tekemää myrkkyä. 900mg oli kyllä mielenkiintoinen aloitus ja lattia oli pehmonen kahtena päivänä ja lääkäri sanoi et varovasti olutta kun yksi voi vastata kuutta, maanantaina aloitin ja perjantaina meni wiskipullo ja kymmenen kaljaa ihan niinkuin ennen. Mutta se lopetus lähes seinään, niin 15mg opamokseja soppaan.