Mulla on tosi paha iskias, niin paha, että jouduin turvautumaan ambulanssiin, että pääsin tk-päivystykseen, Selkä ei niinkään ole kipeä vaan oikea jalka. Nyt on jo helpompaa, en tosiaan pystynyt kävelemään ollenkaan. Katsotaan nyt, mimmoinen on tila huomenna, pureeko jopa ihan burana, toivottavasti, tai ettei tarttisi mitään
lääkettä.
Mä en olekaan pitkään aikaan vetämyt tommoista töttöröä-tilaa. Em aio Lyricaa mistään haalia.
Onko issiaksesi missä kohtaa jalkaa? kuulin appiukolta kenelle oli lääkäri sanonut, että iskias on VAIN jos kipu on polven alapuolella, ei reidessä tai selässä, tätä itsekin ihmettelin erittäin paljon, onkohan joku uusi määritelmä? Muijalla on usein tuo “iskias” mutta säteilee vain reiteen ja alaselkään, kuulemma on kalkkeumaa ja joku ylimääräinen luupala irrallaan siellä. Korjatkaa jos olen väärässä, en ole jaksanut googletella enempää tuosta tarkasta iskiaksen virallisesta määritelmästä. offtopicciahan tämä periaatteessa oli.
EDIT: Siitä tuli myös joku dokumenttikin tässä taannoin, ellen väärin muista.
Tämä mun iskiakskipu on nimenomaan enemmillään sääressä, ihan kuin sääriluutä särkisi), polvessa ja sen alapuolella. Reisikin on kipeä ajoittain,mutta se kipenee lähinnä lihaskrampeista ,jota yrittävät suojella kipeytynyttä hermoa. Välillä tulee kävellessä niitä hermonykäyksiä ,jolloin tekee mieli huutaa kurkku suorana kivusta. Hyseessä on mitä ilmeisemmin 4. ja 4. selkänokaman pullistuma (sanoi tohtori Google).
Selässä kipu ei tunnu lainkaan, pakarassa ihan vain vähän. Luulin jo, että pahin kipu alkaa helpottaa ihan ipubrofiinilla, mutta nyt taitaa pahentua. Kysyin lekuriltani 2 kpl Lyricaa torstaiksi, koska mulla on silloin lähmmän ystäväni hautajaiset, enkä oikein voi mennä hautajaisiin ambulanssilla! Odotan vielä vastausta. lääkäriltäni. Enköhön ne saa. Ja, tuosta kahdesta Lyricasta nuppini ei mene lainkaan sekaisin, eikä ole missään tapauksessa tarkoituskaan, haluan vain hetkellinen hetken kivuvutta.
Juu eli kaiketi tuo sitten pitikin paikkansa mitä olin kuullut, että iskias on vain polvenalapuolella (voihan se kipu tietty säteillä vähän ylemmäksikin kaiketi), Moni vaan väittää iskias kivuiksi kun särkee reittä / alaselkäkipua. Hienoa jos lyrica auttaa sinulla tuohon kipuun, minkä kokoista? 75mg? itelle meinattiin oksikodinin lisäksi määrätä 300mg lyricoita hermokipuihin, en ottanut kun maksavat niin saatanasti! ja tulen toimeen ilman niitäkin (Periaatteessakaan en lyö suuhuni sitä myrkkyä, tai muutakaan psykoosi / neurolepti lääkkeitä). Olet varmaan yksi harvoista kenen kuulen, että pärjää noinkin suurten kipujen kanssa pelkällä lyricalla, sinulla täytyy kyllä olla melkoinen kivunsietokynnys!
Mulla Lyricaa 3*3 100mg ja ei auttanut ja vaihdettiin sama ammos Gapapentiiniä ja ei auttanu. Sitten lisättii Cymbalta 60mg ja illalla 30mg niin säryt hävis, nyt kuukausia aamulla 2 Gapapentiiniä ja 30mg Cymbalta ja paivällä yksi capapentin ja yöksi yksi ja neuropaattiset kivut häipyvät. Ensiviikolla vielä yksi Gapapenin pois, aina samalla 5mg Diapam ja olo on mahtava. Vain vialliset polvet haittaa kun Tramal piti jättää pois, oli hilpeetä lopettaa lyrikat 4vrk ja Tramalit (400mg) seinään. Lyrikasta pois niinpian kuin mahdollista, se on kemiallinen kastraatio miehelle ku tarpeeksi syö. Kannattaa hakeutua lääkäriin joka haluaa auttaa.
huonolääke ja kallis, mutta muistelisin jostain lukeneeni että tänä vuonna (?) tulee markkinoille
rinnakkaisvalmiste jolloin tuotteen hinta luonnollisesti tippuu. en ihmettelis vaikka rinnakkaisvalmisteen nimi
olisi Pregabalin esim.300mg
buustaa, kaikki ei tykkää, jotku jää tosi pahaan koukkuun, ei punaista riangelia, oikeaseen käyttö-
tarkoitukseen varmasti voi tuoda helpotusta jonkun elämään, noin hermosärkyjä ajatellen. itse en ole
ottanut kun maaliskuussa2011 viimeksi ja sen jälkeen 1-3vkoa viekkareita/masennusta kunnes irtauduin.
Ite olen nyt syönyt 450mg lyricaa ja noin viisi kakkosen rivatrilia ja 0,4mg:sii teemuja 6kpl ja olo on mahtava, kyllä noi lyricat buustaa vahän kaikkea, ei voi muuta sanoa
Tuu viikon päästä sano maan mitä buustaan, no rahanmenoa mutta mitä muuta ja jos olet mies niin kemiallinen kastraatio odottaa. Kerro sitten uudestaan miten hauskaa on kun tarvit Lyrikat etkä saa kuin jatkoa kastraatiolle. Leikit tulella avoin bensakanisteri kädessaä.
Samaa mieltä NK:n kanssa. EHKÄ nyt viihdekäytössä voi käyttää jos sellaista harrastaa, mutta päivittäisellä käytöllä esim neuropaattiseen kipuun ja lääkkeiden buustaajana aivan paska lääke, juurikin kemiallinen kastraatio ja muutenkin lompakon tyhjentäjä. + koitappa irtautua siitä vuoden parin säännöllisen käytön jälkeen tuolla 450mg annoksella esim…
samaa mieltä teidän kanssa, koska en käytä kuin n.puolenvuoden välein eli huvin harvoin otan notkut. se on ihan turhaa vetää lyricoita ja kävellä päin seiniä ilman mitään euforiaa joten buustaan pubrea n. 2kertaa puolessavuodessa ja olen sen itse katsonut että näin se menee. huom. kaikki katkot käyty läpi ym.t ja tiedän koska pistän stopin, että ei heti kannata antaa negatiivista palautetta koska tiedän mitä teen. pubrea vedän hihaan ja lyricat tietenkin syön ja minulla on vihko missä on merkinnät koska olen vetänyt notkut päälle ja se on ollut aina n. puolenvuoden välein parit päivät notkuissa kun nyt tätä vihkoa katsoin. järki käteen. huomenna taas palaan “ns” maanpinnalle ja menen sairaslomalta töihin ja syön rivatrileja tarvittaessa ja tenoxia ja tramalia ja huom. vain tarv. ja pidän tietenkin noissakin välipäiviä ettei tole nouse. kunnioitan lääkäriä , mutta nyt menen vessaan teemuvedoille. käyttäkää päätä, mihinkään ei jää koukkuun jos on selkärankaa ja pitää kunnon väliajat käyttämisissä. ja budia polttelen silloitällöin kanssa.
No sellaista semi negetatiivista, meinaan niitäkin kuulee ja näkee kun vetää noita ihan päivittäin ja hirveitä määriä. Hyvä, että on järkipäässä ja todellakin tuntuu olevan hallittua, ettei lähde hanskasta et jos nyt seuraavana vkl:nkin ja sitä seuraavan yms. Hienoa, että olet saanut pysymään homman hanskassa ja tosiaan viihdekäytön viihdekäyttönä. itellä menee kyllä tuo oksikodoni 2x päivässä päivittäin respalla, samaten 2mg rivatrilit. ennempää oli bupre, tramal, panacod yms välillä koitettiin buustata lyricoilla, mutta en kyllä huomannut mitään vastetta niissä, mieluummin vaikka tuplaan sitten oksikodonin saatika otan lyricaa. Nyt päässyt hienosti olemaan vain kahdella aineella päivässä, ei tarvitse kulkea kauhea mappi kädessä täynnä respoja ja laskeskella koska mikäkin loppumassa ja montaa dosettia käyttää päivässä kun ei mahdu napit yhteen dosettiin kerralla vaikka onkin ollut jaettuna 3 kertaa päivässä onneksi siitä päästy pois, nyt kiittää lompakko ja elimistö kun pääsee olemaan mahd vähällä aineilla. saas nähdä sitten kun se vuosi tulee kun aletaan rivoja ja oxyä tiputtelemaan, varmaan melko tuskaset paikat edessä, kun ei tuntunut fentalyynikään toimivan ollenkaan oksikodonin kanssa mitä sairaalassa lyötiin i.v:nä… ikinä en ole henk. koht. saanut euforioita mistään lääkkeistä enkä käyttänyt suonensisäisesti (ja hyvä näin kaiketi ). Kannabiksesta olen saanut hyvän olon itselleni aikoinaan, se otettakoon poikkeuksena.
Hyvä lääke ahdistuksen poistoon ja oppareiden buustiin. Kuitenkin muutaman päivän jälkeen teho laskee henk. koht. radikaalisti. Otan lyricaa kerran pari kuussa, joko buustimaan tai piristykseen ja mielialan nostoon.
Mutta, tosi paskamaiset reflat näkyy tulevan, repii isonkin miehen psyykeen palasiks pitkäaikaisella käytöllä, nähty on. Tietty yksilöllistä kai tämäkin… Pitäkää lyyrat vaan mahdollisimman vähissä - toki kipupotilat erikseen.
Täällähän jotkut raivoavat Lyricoiden takia. Ottakaapa yksi kolmesatanen lyllerö että rauhoitutte. Ei vaan, mä kun olen tossa metadon-hoidossa niin sen takia kai tykkään itse Lyricoista vähän liikaakin. Lyricat kun boostaa aika pirun hyvin metkua ja auttaa metkua kantamaan pidemmälle. Joskus kun on käynyt sellainen vahinko etten ole saanut metkua haettua niin Lyricat (savun kera) ovat pelastaneet päivän. Mutta on myös käynyt niin että otin lyricoita vähän liikaa (1500mg) metkun päälle enkä uskaltanut käydä nukkumaan kun olin juuri kuullut Lyrican aiheuttavan hengityslamaa ja johtavan kuolemaan tätä kautta. Näin oli käynyt Tampereella jollekin. Mutta pahat reflatkin siitä sitten saa, voi melkein verrata pahoihin bentso-refloihin. Nykyään otan 300mg silloin tällöin ettei toleranssi nouse (mikä tapahtuu Lyricalla äkkiä) ihan viihdemielessä. Niistä vaan monet pyytää hirmuhintaa katukaupassa joten kai niillä oma käyttäjäkuntansa on.
Minä en ymmärrä vaikka olenkin joskus viihdekäyttänyt näitä lääkkeitä mutta siitä on aikaa niin sitä että täällä tarvitsee revitellä millään lääkkeillä kun nämä päihdelinkit yms. Näkyy kirjautumattakin lääkäreille ja muille jerkkereille. Itse saan näitä särkyyn ja käytän näitä lääkärin ohjeen mukaan koska viihdekäytön takia minulta riisuttiin bentsot kokonaan ja minulla aivan aikuisten oikeasti on todella paha paniikkihäiriö. En pysty käymään töissä ton takia ja en pysty käymään yksityisellä että saisin niitä koska rahat eivät yksinkertaisesti riitä psykiatrilla käyntiin. Minulla myös on epäilty tarkkaavaisuushäiriö mutta ensirakkauteni amfetamiinin takia en halua edes diagnoosia siitä koska pelkään jos medikinectit tai konsut määrää niin ne menee kaikki kerralla. Olen lopettanut amfetamiinin käytön jo useampi vuosi sitten koska menen nykyään psykoosiin siitä mutta retkahdin n.vuosi sitten. Olen tämän myöntänyt jo itselleni ja olen vihjannut siitä psykiatrilleni joka pamautti sinne monipäihderiippuvuuden vaikka seulat ovat puhtaana. Ihan ominpäin. Vittu mikä lehmä oikeasti ja nyt on vielä vaikeampi saada näitä lääkkeitä joita tarvitsen. Lyrica minulla tosiaan on käytössä ja yksi vahva opiaatti mutta en ala sitä tänne kirjoittelemaan koska pidän mieluummin foliohattun kireällä kuin olen vitun kipeä 24/7/365 kun vaikuttaa että kovasti yrittävät lääkitystäni purkaa. Olen oikeasti miettinyt kun nämä perseilijät luulevat niitten rauhoittavienkin kohdalla että popsin niitä ihan huvikseen jos niitä määräävät vaikka tilanne on ihan toinen. Ostan rauhoittavani nykyään pimeesti koska en saa niitä lääkäriltä ja minulla pahimpina päivinä menee 3x5mg diapamia että uskollan edes kämpästä poistua ja tota enempää mulla ei varaa ole päivään syödä huikeiden hintojen takia vaikka tarvitsisin sen kolme 10mg päivään. Kärsin tästä tilanteesta niin paljon että ihan oikeasti olen miettinyt jo kostotoimenpiteitä näille lääkäreille jotka eivät niitä määrää. Olen aikuinen mies ja olen ihan täysin romahtanut yhdessä jos toisessakin palaverissa kun asia oli pakko hoitaa ja siitä ei päässyt lähtemään ja se on todella häpeällistä itselle kaikin tavoin ja kun asian voisi hoitaa hyvin yksinkertaisella lääkityksellä. Olen ollut lusimassa joskus jne. Mutta niistä on jo yli kymmenen vuotta ja alkaa tuntumaan että jos ei ole helppoa täällä yhteiskunnassa elää niin hoidan itteni laitokseen ja kun tämä näin epätoivoiseksi menee vien nuo kusipää lekurit mukana. Tilanne tällä hetkellä on todella vaikea ja paineet ovat vitun kovat. Olen niin eristäytynyt tuon lääkityksen puutteen vuoksi että olen parikymmentä kiloa ottanut painoa lisää kun ei pysty liikkumaan missään oikeastaan jossa joutuu pitkään olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Toivoisin toki että tilanne helpottuisi kun suunta ei voi olla kuin ylöspäin näin siltä kantilta katsottuna jos haluaa yhteiskuntaan integroitua uudestaan. Mutta tämän pitkän litanian jälkeen sanon vain että Lyrica on todella vaarallinen lääke yhdistelmäkäytössä esim rauhoittavat ja viina päälle. Moni kaverini on kuollut tähän yhdistelmään ja kehoitan välttämään jos niitä pakko on kourakaupalla vetää.
Aa unohdin sanoa tähän että Lyrica aamulla otettuna tuntuu että auttaa vähän mutta kun päivällä ottaa toisen niin se pahenee ja olen huomannut että kofeiini tekee myöskin todella pahan ahdistuksen isoina määrinä.