→ Mikä luovuttaminen minne ja millä tavalla, milloin ja miksi ??
DONIIN. Kertokaapa kerhostajat nyt selkeästi AA:n käsitteestä LUOVUTTAMINEN.
Ja sitten oma näkemyksesi tuosta sanasta ja näiden välinen yhteys, jos sitä on ensinkään ??
Plinkissä tähän asiaan törmää koko ajan monimerkityksin ja luovuttamisella jotkut näyttävät tarkoittavan periksiantamista ja ojaan tai täysperävaunurekan eteen hyppäämistä, heittäytymistä avuttomaksi ääliöksi ja luuserileiman korostamista, itsensä ampumista aamuruuhkassa, hirttämistä päivän päätteeksi ja koko suvun räjäyttämistä julkisessa tilassa.
Tai luovuttaminen kuvaa jotain muuta toimintaa tai jotain vastaavaa, joka on täysin eri asia kuin joku muu on asian antanut itselleen kertoa ja se on tyystin eri sisältöinen, kuin itse ymmärrän ja sisimmässäni koen järjelliseksi ja ymmärrettäväksi tässä asiayhteydessä.
“Olen luovuttanut, en mä pärjää” TAI “Olen luovuttanut, eikä tarvii enää dokata”. Niin ???
Itse annoin pois juomishimoni ja LUOVUTIN turhan taisteluni viunaa vastaan,
(sillä sitä se on, kun asiaan perehtyy ja lopettaa energian tuhlaamisen !!)
- lopettamalla tärpätin imemisen ja senkin varmaan joku umpimettäläinen tajuaa toisin !
Näinpä väärinraitistumisen perusteet täyttyvät, epäjohdonmukaisuus ja harhailun fiilis lisääntyvät ja tulee vaikutelma, ettei toinen tajua mistään mitään tai itse on pudonnut isosta kelkasta ja kontakti katoaa toisiin tyyppeihin, mikä ei aina välttämättä olekaan haitaksi…
Olen myös LUOVUTTANUT viinanhimoni sitä enemmän tarvitseville
ja vielä ahkerasti päivittäin juoville märkäjuopoille ja densojengin pultsareille.
Ehkä pitäisi käyttää toisia sanoja ja todeta, että “annoin himoni viunaksiin pois”.
“Koin aiheelliseksi luopua riippuvuudesta ja tämä tapahtui aktiivipäihteilystä luopumisella”.
“Muutin elämääni ja siihen ei kuulu enää addiktiivinen päihteiden nauttiminen ollenkaan”.
Tarkoitamme samoilla sanoilla eri asioita ja eri sanoilla samoja asioita,
kuten esimerkkilauseessani ja sen välittömässä korjauksessa:
“Rakastan naisia”.
==> Ei se silti tarkoita, että mulla ois monta beibee samaan aikaan. Rakastanko ehkä joitain enemmän ? En teistä kaikista naisista oikeesti ees paljoa pitäisi. Ehkä en tykkää joistain emännistä ensinkään. Se ei silti tarkoita että vihaisin teitä tai ketään, ainakaan erityisemmin,
mutta:
==> “En rakastakaan naisia”.
Ei näistä ilmaisuista mitään tolkkua saa, jos esim. tarkoitusperät menevät ristiin -
henkilöt eivät ymmärrä toisiaan tai eivät edes snaijaa sanojen merkitystä,
ehkä tarkoituksella ??ja ehkä toisaalta ei haluta ymmärtääkään toisen sanomisia ja
vaikeutetaan siksi itsensä ymmärtämästi tahallisesti, “hämärretään” tekstejä ja
ilmaistaan juttuja laiskasti tai epämääräisesti miettimättä sisällön ydintä.
Kehnon valaistuksen alla kirjaimet voi olla vaikka miten päin,
etenkin kun luetaan niitä sananpuolikkaita kuin piru koraania tai
en minä tiedä, mutta huvittaa vain tuo vuosia jatkuva “luovuttaminen”.
Voi olla vaikea avata asiasisältöä, kun ei ymmärretä sanojen merkitystä ja syvällistä ja omakokemuksellista sanomaa niiden takana ja vilpitöntä tarkoitusperää,
saati asiayhteyttä ja ilmaisun toivottua vaikutuksen luonnetta.
Eli helpommin sanottuna “mä en tajua, mitä sä tarkotat, hä.
pitääkö mun luovuttaa, tä ?? ***** MIKS ??”
“Luovutimme potkupallopelin Saksaa vastaan toisella puoliajalla ollessamme häviöllä 0-37”.
Tässä on kyse siitä “luovuttamisesta”, kun heitetään lusikka nurkkaan ylivoiman edessä. Saksa sitä paitsi pelaa JALKAPALLOA, on futiksen hallitseva maailmanmestari ja Suomi taas…
no, se on potkissakki, sitä “lajia” pelataan välitunneilla kaikissa maamme ala-astelaitoksissa.
Kommentoikaa, jotta hitaampikin tajuaa, mitä tarkoittaa päihdekeskustelun yhteydessä
LUOVUTTAMINEN. Itse olen asian suhteen jo luovuttanut, sillä SE on lopettajien perusidea.
Ei mun silti tarvii seilata selvillä vesillä, sillä minä olen maakrapu ja olen jäänyt rannalle puhtaasti omasta tahdostani ja se on mulle ominainen paikka nimenomaisena valintanani.
Ja elämä ei ole pitempi raittiina, se vaan tuntuu siltä.
Onneksi viisas osannee selittää luovuttamis-asian taustat myös kadunmiehelle ja -naiselle.
Vai onko tämä sittenkin käsiteoppia ?? Luovutan kirjoitusvuoron asiasta jotain tietäville.
==> Smokki ?! Lomapuisto ja muut →