Lopetuksen tuskaa

Työ on kyllä joskus sellaista hevonpaskaa, että tekisi mieli pelkästään sen takia avata korkki taas. Sitäpä ei nyt kuitenkaan voi tehdä. Jospa mieli virkistyisi tässä iltaa kohden.

3 tykkäystä

Eilen olin tyopaikan jokavuotisissa juoksukisoissa, joissa juostaan maraton joukkueena. Pystyin juoksemaan oman osuuteni kunnialla, mutta en tosiaankaan ole hyvassa kunnossa. Jalleen yksi hyva syy jatkaa alkolakkoa. Seuraavaksi yhdistan sen sokerilakkoon. Alkoholin kayton lopettamisen myota olen korvannut alkon osittain karkilla, onneksi en ole lihonut, koska harrastan niin paljon urheilua, mutta ehka tata sokerin mattamista uskaltaisi jo rajoittaa kun on yli 70 alkotonta paivaa takana. t. Pulska juoksija - mutta tanaankaan en ota.

8 tykkäystä

75 päivää takana. Eilen oli taas karmea riita puolison kanssa. Olenkin ajatellut että eroon tämä vielä päättyy. Mutta tänään juoksulenkillä ajattelin asiasta ensi kertaa posiitiivisesti ja selvin päin. Jollei tule toimeen keskenään niin sitten on varmaan kaikille parempi erota . Ja minulla ei ole mitään hätää pärjäillä yksin. Ei ole toimeentulovaikeuksia eikä vaikeuksia keksiä itselleen tekemistä eläkkeellä. Elättelen vielä pientä toivoa että asiat paranisivat mutta toivo heikentyy jokaisen tuollaisen riidan myötä. 25 vuotta yhdessä. Puoliso juo viiniä joka päivä.

7 tykkäystä

Onnittelut 75 päivästä! Hyvin vedetty.

Se on ehkäpä juuri näin.

Onnittelut tästäkin. Jokin muutos ehkä hissukseen saa tilaa tulla.

Mukavaa viikonloppua!

1 tykkäys

80 paivaa tuli tayteen, kaikenlaisia kissanristiaisia on ollut, en ole maistanutkaan alkoholia. Puolisokin on lakannut huomauttelemasta aiheesta, positiivista ! Tunnen toivon heraavan, ehka loydan viela uutta sisaltoa elamaani. Kaikenlaisia mahdollisuuksia on mielessa. Aloin opiskella huvikseni avoimessa yliopistossa, minulla on hauskaa ! Pitkasta aikaa tunnen iloa. Haluan jatkaa…

7 tykkäystä

Onnittelut 80 päivän raittiuden saavuttamisesta ja ennenkaikkea noista positiivisista muutoksista mielialassa. :hibiscus: pikkuhiljaa niitä hyötyjä ja iloja alkaa näkyä enenevässä määrin.

1 tykkäys

Hyvä mieli puolestasi! Mekin täällä haluamme että jatkat!

3 tykkäystä

Isot Onnittelut 80 raittiista päivästä :rose:

Hienoa! Tsemppiä opintoihin ja mukava kuulla, että mielikin on piristynyt :blush:

2 tykkäystä

Tervehdys kaikille,

90 paivaa tuli tayteen. Jotenkin paivien laskeminen tuntuu ainakin viela motivoivalta. Hieman on vasymys vaivannut talla viikolla, onko syksyn tuloa vai mita, yritan kayda salilla, se aina piristaa.

Sain opintoihin kuuluvan esseenkin kirjoitettua, enpa ole aikoihin kirjoittanut esseita. Tuskin tamakaan olisi onnistunut pikku huppelissa.

Toissa hieman henkilostoasioita, mutta namakin tuntuvat harmittavan jotenkin vahemman kuin ennen. Ei pala pinna niin herkasti. Aikaisemmin oma karsimattomyys suorastaan harmitti joskus, nyt yritan kohdata ihmisia siella, missa he ovat. Eihan sita jaksa valittaa muista, jos itse on aivan riekaleina alkoholin kayton takia.

Sataa paivaa odotellessa !

12 tykkäystä

Onnea @Maukkis virstanpylväästä! :sun_with_face:

Onnittelut 90 päivästä! :blush:

Päihde ei tee koskaan valintaa, päihteellä ei ole tunteita. Alkoholisti tekee valinnan juoda tai olla juomatta. Itse ryyppäsin liki 30 vuotta ja olin aivan koukussa alkoholiin ja bentsoihinkin. Minä itse (alkoholisti) päätin, että nyt riittää ja on riittänyt tähän päivään saakka.

3 tykkäystä

Kirjoituksessani päihde oli luonnollisesti päihderiippuvuuden tai päihderiippuvaisen mielen metafora. Tarkoittamaan sitä, että juoppo ei todellisuudessa tee valintoja, vaan juo koska hänellä on krooninen aivosairaus.

Useimmille paljon monimutkaisempaa kuin pelkkä päätös ja tahdonvoima. Mutta eihän kukaan myöskään raitistu ilman sitä päätöstä.

Ei ole vääriä tapoja raitistua ja hienoa, että olet löytänyt oman tiesi.

4 tykkäystä

Moikka ! ajattelin postailla mita minulle kuuluu. Olin yli 100 paivaa juomatta, sitten otin kokeeksi muutamia juomia (en joka paiva). Tulos on se, etta alkoholi ei enaa minulle maistu. Olen siis aloittanut viime viikonloppuna uudelleen, tavoitteena on raitis vuosi 2026. Puolison kanssa on jatkuvasti kinaa juomisesta tai juomattomuudesta, olenkin tassa tullut siihen tulokseen etta en halua elakkeella enaa asua hanen kanssaan. Ehka eroan, ehka en, mutta osoite vaihtuu (minulla on nyt tasan kaksi vuotta elakkeelle jaantiin). Ehka joudun muuttamaan jo ennen elakkeelle jaamista, jos tilanne pahentuu. Joka tapauksessa, olen selvin pain ollessani tajunnut miten epaterve tama koko asetelma on, ja miten paljon se muistuttaa omien vanhempieni avioliittoa (masentava ajatus etta toistamme vanhempiemme virheita). Hyvaa ja raitista joulua kaikille.

10 tykkäystä

Uutta vuotta kaikille. Vuosi on alkanut raittiissa merkeissä ja toivottavasti myös jatkuu samanlaisena. Olen nauttinut kuntoilusta ja lukemisesta. Mietin mitä haluaisin tältä vuodelta ja tämä lause tuli mieleen : olla läsnä tässä hetkessä. Tänään oli kireä pakkanen täällä kotimaassa ja nautin ulkona kävelemisestä. Kuntosalilla nautin mummo-ja papparyhmän intomielisestä treenaamisesta. Nautin siitä että löysin viimeinkin itselleni istuvat farkut. Ja vaikka on vielä paljon asioita selvitettävänä, uskon, että raittius auttaa tässäkin. Tsemppiä kaikille, olen lukenut mietteitänne.

8 tykkäystä