Hei taas!
Moni on nähnyt minun tulevan, lupaavan, hiljenevän, lähtevän. En jaksa kirjoittaa tarinaani aivan alusta, koska olen sen jo tänne moneen kertaan laittanut. Tarkoituksenani on pohtia nykyhetkeä, kysyä ja kuunnella vinkkejä.
Asia, jonka vuoksi kirjoitan näkyy otsikosta. Lopettamista olen yrittänyt monta kertaa, vanhemmilla tunnustamisen jälkeisiä yrityksiä on alla neljä. Eilen oli taas pakko ottaa asia esille, kun ei vaan pystynyt enää pitämään sisällä. Kaikki rahat pelattu, taas. Velkaa toki otettu siihen päälle vielä rutkasti. Edellisillä kerroilla vanhemmat kuittasivat pahimmat velat pois ja joka kerta olen lupaillut olevani avoimempi, rehellisempi ja päättäväisempi kuin aikaisemmin. Nyt vanhemmat sanoivat, etteivät maksa velkoja pois, enkä minä sitä kysynytkään. Viime kerralla vannoivat sen olevan viimeinen kerta kun nostavat ylös. Heidän sanansa kyllä pitää, toisin kuin minun. Tällä kertaa omat sotkut on siivottava itse, niin kuin aikuisen miehen pitäisikin.
Niin sitä velkaa. Sitä on nyt yhteensä seitsemälle eri pikavippipaikalle kaikkine kuluineen 2712,68 euroa. Tämän lisäksi tietysti visakortti höylätty tappiin eli 3000euroa. Näiden lisäksi löytyy yli 10000 euron opintolaina, jota ei onneksi vielä tarvitse lyhentää, koska opinnot ovat kesken (ja taitavat myös jäädä). Nettopalkkaa saan vähintään 1600 euroa kuussa, mutta nyt töitä on vähän enemmän, joten lähikuukausina voi odottaa hieman korkeampaa tiliä. Olen laskenut, että tuosta 1600 euron nettopalkasta pystyisin lyhentämään 600 euroa eri velkojille. Tällä palstalla löytyy varmasti henkilöitä, jotka ovat joutuneet tekemään erilaisia maksusuunnitelmia pikavippiyritysten kanssa, joten onkohan omilla tuloilla minkäänlaista mahdollisuutta päästä sopimukseen? Iso ongelma tässä on tietysti se, että velkojia on useita, joten sopimukseen pääseminen taatusti hankalaa. Lisäksi en luota noihin pikavippifirmoihin yhtään, joten pelkään heidän haluavan viedä asian perintään saakka. Tässä jos jollain on hyviä vinkkejä niin otetaan nöyrästi vastaan.
Sitten itse lopettamiseen. Yritetty on, vituiksi mennyt, panokset jatkuvasti kasvaneet. Ei siis kovin hyvä yhtälö alla. Tällä hetkellä odottelen, että kello lyö kaksi ja pääsen soittamaan Kriisikeskukselle. Sinne on tarkoitus mennä juttelemaan, kartoittamaan tilannetta ja etsimään ratkaisua. Kun toisen kerran yritin lopettaa, kävin heillä puhumassa. Se oli elämäni paras yritys tähän mennessä, pystyin oikeasti olemaan täysin ilman pelejä jonkin aikaa. Toki lopulta repsahdin ja lopetin käynnit. Edes omalle terapeutilleni en uskaltanut kertoa pelaamisen jatkumisesta. Kuinka munaton voi mies olla? Varsinkin henkilölle, jonka työnä on kuunnella ja pyrkiä auttamaan. Oikeastaan toivon, että saisin Kriisikeskuksella saman terapeutin kuin viime kerralla. Olisi helpompi käydä asiat läpi ja kertoa miten todellisuudessa on käynyt.
Uutena kokeiluna olen ottanut nyt myös lääkityksen pelaamista vastaan. Lääkettä nähtävästi käytetään myös huumevieroituksessa. Melkoista heroiinia tämä on kyllä minulle ollutkin. Lääkettä olen nyt ottamassa toista päivää ja saman verran on myös aikaa tästä viimeisimmästä lopettamispäätöksestä. Toivottavasti tästä myös tulisi se viimeinen ja pääsisi elämään normaalia elämää. Tällä hetkellä seuraan sivusta kun muut rakentavat tulevaisuutta, hankkivat puolisoita ja perustavat perheitä. Itse olen lähinnä pelannut…