Liian iso ego

lupaatko suostua yhteen pyyntöön? ja se ei ole mikään mahdoton.
sen jälkeen asiani ovat kanssasi loppuunkäsitelty tällä erää.
jos suostut tuohon pyyntöön, lupaan suostua mihin tahansa pyyntöösi ja ainakin
teen parhaani sen toteuttamiseksi, jos se on mahdollista.

En todellakaan lupaa muuta kuin olla kirjottamatta sinun ketjuusi, koska en ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut ketjuistasi. Paitsi jos alotat ketjun jostain erityisen kiinnostavasta aiheesta, mutta sitä ei ole vielä tapahtunut.

Ja sinulta en aio pyytää yhtään mitään.

okei.

tomaattiko kenties?

koetko todella olevasi tuollainen?
voi sinua parkaa.

olipas osuvasti lainattu

no pahus, olisin tullut sinun oppiisi, mutta nyt joudun tyytymään kirjoihin=aku ankka ja
muumien seikkailut.

-innostuin tässä ss:n ketjussa egoilemaan, jatkossa jatkan lainailua tasapuolisemmin kaikkien ketjuissa.

Miksi sä Samwais koko ajan olet Keton kimpussa ? Mitä haet ylipäätään tältä palstalta. Minun on välillä vaikea ymmärtää juttujasi ja tarkoitustasi mutta kai minä olen tymä.

koetan saada hänet käsittämään omaa käytöstään ja miltä se tuntuu, kun joku
koko ajan tarttuu kaikkeen sanomaasi.
ymärä tai ole ymärämättä.tymyydestä en osaa sanoa.
itse olen kovin tymän puleinen.
en tosiaan tiedä mitä täältä haen ja kertoo kai surullista kieltä elämästäni.
mutta kun sinä dave kerran olet noin tietävä, niin kerro mitä täältä kuuluisi hakea?
kivaa jutustelua kenties kavereiden kesken?
aa-puputusta?
kai tuo mielialalääkkeistä keskustelukin on mielestäsi tänne kuulumatonta?
sinä kai tiedät hyvin mitä täällä kuuluu kirjoitella?kommentoit lähinnä toisten kirjoittamaa
tyyliin:hyvin sanottu, ei ollut hyvin sanottu.oikein kirjoitettu, väärin kirjoitettu.

Hyvä ystävä samwais

Katkeruutta olen havaitsevani kirjoittamassasi. Mikähän on syy?

Minusta on edelleen kumma, että mielestäsi Keto puuttuu kirjoitteluusi. En aiemmin ole havainnut juurikaan sellaista. Nyt tietysti hän on vastannut kun olet häntä vastaan kirjoitellut.

Jos jonkun raitistumiseen tai raittiina pysymiseen auttaa tänne kirjoittaminen, niin sehän on jo riittävä syy kirjoittaa. Itse luen tätä palstaa, jotta muistan mitä alkoholi saa aikaan. Oikeastaan vielä valaisevampi on tuo vähentäjien puoli.

Olen kyllä puuttunut noiden AA-fundamentalistien kirjoituksiin ja kysynyt selvennyksiä ja perusteluja heidän näkemyksiinsä mutta eipä niitä ole juurikaan tullut.

Huoleni on se kuva, jonka he antavat AA-sta jollekulle, jolla ei ole omaa kokemusta kuten minulla. Minulla on ollut onni olla ryhmässä, jossa ei mitään tuputusta harrastettu.

Olen myös pyrkinyt tukemaan niitä, joiden olen kokenut apua pyytävän. Mainitsemassasi mielialalääke-ketjussa kerroin, että olen käyttänyt aikoinani ja silloin avun saanut. Mihin siis perustat epäilysi, että pitäisin sitä asiaankuulumattomana?

ei ole oma mielentila ehkä taas paras kirjoitella, vaan antaa mennä kun on alamäki.
eli kirjoitit että olet käyttänyt lääkitystä.ja mitä tuosta saan lääkityksen aloittamista
miettiessäni? en mitään.
sama kuin krjoittelisi(ja noin tunnutaan tekevänkin), että join liikaa ja sitten lopetin.
yksinkertaista ja helppoa.
äsh.taidan olla umpikujassa ja turhautunut itseni kanssa ja luulen, että toisten niskaan
kaataminen jotenkin asiaa helpottaisi. noinhan ei käy vaan päinvastoin.
juomiseen pakeneminen olisi toinen yhtä huono vaihtoehto.
ihmisten ilmoille ei näissä oloissa oikein ilkeä mennä.eikä tule kyllä mieleen minne
menisikään.
koetan pitää malttia tässä kirjoittelussa. kai tämä tästä helpottaa.

Jaahas Keto, Dave ja Sam. Sammakonkurnutus sitten alkoi. Ei se haittaa. Repikää toisltanne vaikka hiukset päästä. Ei tänne muutenkaan kukaan enää uskalla raittiutta tulla etsimään. :imp:

Samwaissihan aloitti (uudelleen) vittuilun minulle jo ekassa viestissään viime viikolla, kun hän foorumille palasi tällä uudella nimimerkillään. Ylläoleva kommentti on ketjusta “Päivän mietelause” ja se on komentti minun täysin viattomaan viestiini joka ei taatusti voinut ainakaan sillä kertaa loukata millään tavalla ketään.
Viesti on nähtävissä ko. ketjussa.

Tämän kaltaista “itseään parempaan” ja “omaa erinomaisuuttaan korostamista” vastaan suunnattua tölvimistä olen saanut foofighterin/samwaisin/mikänimimerkkinytmillonkin taholta vastaanottaa jo about vuoden ajan.
Samwaisin piikit tulevat vielä usein ns. puun takaa, eli ilman että olen ollut hänen kanssaan edes keskustelemassa.
Koska mies ilmaisi tänään ottavansa vastaan kritiikkiä, annan sitä nyt hieman hänellekin, vaikka palaute meidän välillämme onkin yleensä kulkenut niinpäin että minä olen saanut olla vastaanottavana puolena.

youtube.com/watch?v=PbC2yG-SxEQ

Älkää jaksako kusta asialliselle postille. Ei niin etten itse osaisi samaa, nyt alkaa vaan vituttamaan tää touhu.

Mua alko jo joitain tunteja sitten, ja yksi juttu on nyt vielä sanottava, sori vaan kaikille.

Sun elämäsi tila ei todellakaan ole millään tavalla minun vikani, etkä sä muille vittuilemisella ainakaan paapomista saa jos sitä haet.
Tässä on nyt aika paljon sinulta otettu vastaan vuoden aikana ajatuksella että kun “sillä poikarassulla on niin vaikeeta niin pitää ymmärtää”, mutta nyt alkaa tulla mitta täyteen. Luuletko että tässä muilla on niin helvetin helppoa koko ajan kaikki häh?! :imp:

PS. youtube.com/watch?v=Gi8leV8sW4s

laittamaasi linkkiä en viitsi edes avata.
jos on mitta täynnä, niin senkun.
ei kiinnosta.
ja kun kerran olette ottaneet vastaan, niin voisitko eritellä:ketkä te?
sinä ja kaverisi dave ja myrskylyhty,onko muita.niin se jaana joku taisi olla?
minäen aio tällä kertaa lopettaa, ellei valvojat lopeta.tällä kertaa et tule
saamaan viimeistä sanaa.et itkemällä, et pyytämällä, et mitenkään.
lopetat vaan vastaamasta ja asia on hoidettu.
jos teitä isompi joukko ilmaantuu, niin sitten harkitsen. tee valitus valvojille.
kai ne nyt sen kieltonsa sitten lopulta antavat, jonka olen itse pyytänyt

Henk.koht. viestini Samwaisille ovat päättyneet ja hänelle olen kaiken sanottavani sanonut.

Siis takas itse asiaan eli yleiseen pohdintaan.

Mua mietitytti tämän ego-aiheen kannalta sellaset käsitteet kuin “luulee olevansa parempi kuin muut”, tai “omaa erinomaisuuttaan täynnä”.
Nimittäin jos minusta tuntuis että joku oikeesti luulee olevansa parempi kuin muut, niin en minä siitä ainakaan herneitä nenääni ottaisi tai katsoisi asiakseni palauttaa moista idioottia takaisin maan pinnalle. Miksi vaivautua? Itsensähän sellanen ihminen naurettavaksi tekee, ja sellaselle ihmiselle saakin nauraa. :smiley: Vieläpä melko ivatonta, ja aidosti huvittunutta naurua.

Jos kuitenkin tuntisin vihaa tai kaunaa moista “parempaa ihmistä” kohtaan, pitäisi kyllä kiireen vilkkaa mennä peilin eteen kysymään itseltäni että ei kai minulla hemmetti soikoon vain ole jano ?! :open_mouth:

Moinen aggressio “itseään parempaa” kohtaan voisi johtua myös omasta alemmuudentunnosta, joka puolestaan olisi sen minuuden (egon) eli minäkuvan vääristymä. Vääristymä yhtä lailla kuin katteeton ylemmyydentuntokin.
Jos omakuva on kyykyssä ja jotenkin nujerrettu, se aiheuttaa ihmisessä juurikin aggressiota ja jatkuvassa puolustusvalmiudessa olemista; millon joku taas tulee ja “antaa ymmärtää olevansa ylempänä”.
Syrjäytyneillä huumeongelmaisilla tapaa toisinaan tälläistä “sodassa koko maailmaa vastaan” -asennetta, josta pois oppiminen on pitkä työ ehdottoman tasavertaisessa ja kaikkien ihmisarvoa arvostavassa päihteettömässä yhteisössä.

Minä tosiaan olen tätä mieltä, vaikka tätäkin viestiäni joku varmaan pitää “kaikkien alojen asiantuntijan” ja “omaa erinomaisuuttaan todistavan ilkeilijän” jutteluna. :slight_smile:
Ja nooooin siinä tuli lopuksi esimerkki valmiiksi puolustusasemissa olemisesta.

hah hah

Mä otan kuitenkin nyt nämä samwaisin viestit talteen, ettei hän voi pyyhkiä pois kaikkia sanomisiaan vaan näkee ne seuraavinakin päivinä.
Mitään kommentoitavaa minulla ei kyllä hänelle enää ole. Jos jollain on suuntaan tai toiseen, niin senkun.
Minun osaltani asia on loppuunkäsitelty.