^tuli mieleen:
voi jeesuksen perse ja ristuksen v*ttu…
rienaaminen on hauska sana
tuonpuoleinen myös, vaiks vähän outo…
^tuli mieleen:
voi jeesuksen perse ja ristuksen v*ttu…
rienaaminen on hauska sana
tuonpuoleinen myös, vaiks vähän outo…
Hienoja sanoja suomen kielessä, jotka ei ainakaan päivää pahenna, kun ne kuulee/sanoo:
Kiitos.
Anteeksi.
Voivat ne käytössä kuluakin… .
^ Anteeksi ON yleensä hyvä sana, joka valitettavan usein korvataan “oho” - tai “möhöh” -mölähdyksillä tai sitten sillä “olin kännissä” :mrgreen: , jos nyt ylipäätään sanotaan yhtään mitään silloin, kun pitäisi pyytää anteeksi, MUTTA anteeksi-sanaa voi liika-/väärinkäyttääkin.
Kaveerasin joskus muinoin erään tyypin kanssa, joka aloitti lähes jokaisen lauseensa anteeksi-sanalla ilman mitään syytä, ts. pyyteli omaa olemassa oloaan aivan kroonisesti anteeksi. Esim. “Anteeksi, kun mä tulin sun luo kylään”(Ihan itse ja oma-aloitteisesti olin pyytänyt), “Anteeksi, kun sä jouduit tulemaan mun luo”(Aivan vapaaehtoisesti menin ja olisin kyllä jättänyt menemättä, jos se olisi liikaa tuskaa tuottanut), “Anteeksi, kun mä laitoin nämä farkut”(Mulle on aivan se ja sama, mitä muut ihmiset päälleen pukevat, juoskoot minun puolestani vaikka ilman housuja), “Anteeksi, kun täällä kahvilassa on huonoa kahvia”(Ei ollut ko. tyypin keittämää sumppia, joten vittuakos se kahvilan puolesta anteeksipyyteli) jne., jne. Tuo homma meni siis aivan absurdiksi ja silloin mä meinasin tosissani oksentaa, kun kuulin anteeksi-sanan
. No, pistin sitten välit poikki kyseiseen kaveriin, koska se mateleminen ja olemassa olonsa anteeksipyytely kävi tyystin sietämättömäksi. Oli siis muutenkin täysi kynnysmatto, mutta tuo anteeksihokema oli hyvä esimerkki kuvaamaan käytöstään. Eräänlaista henkistä väkivaltaa tuollainenkin, vaikkei hän sinänsä ollut tippaakaan ilkeä tmv. Hänellä toki oli omat ongelmansa ja pahat sellaiset, mistä moinen käytös johtui, mutta ei se mun asiani ole sitä paskaa kuunnella, eikä se mitään auttaisikaan.
En tiedä, voiko kiitos-sanaa käyttää samalla tavoin väärin. Miksipä ei, mulla ei vain sellaisesta ole kokemusta .
Tuulen huuhtoma perse. Jotenkin tuo osaa kuvata kivasti köyhyyttä tai niin minä käsitän tuulen huuhtoman perseen.
Liika on liikaa kaikessa
vois olla inhokki, mutku on niiiiin älytön, että naurattaa…
Nyt iloitsen siitä, että Alko on nykyään Keijon perkele -kauppa, eli Kepe
. Alko olikin jo ihan aikansa elänyt nimi. Ilmiö levinnee ja kohta meillä on Valtion Rautakeijot sekä Keijo, mikä onkin paljon kuvaavampi nimi puljulle, joka vielä toistaiseksi Postina tunnetaan.
Onkohan Quebecissa Kepe-kauppoja? Keijo on ainakin takuulla käynyt Quebecissa(kin). On se niiiiin paljon ehtinyt .
^ Keijo on käynyt jokaisessa keijossa totta maar. Quebecissa on KE-Pe- kauppoja pilvin pimein Millos Winston on viimeeksi poikennut KE-PE:ssa tahi aikoo poiketa ?
Niskakakka. Lienee tuo tarkoittaa sitä jos sonta jotenkin menee sontiessa semmoiseen talvihaalarin huppuun. Vaikkapa jos hiihtoretkellä on hönkästävä paskalle haalari päällä tahi pikkulapsillekkin voi tuo paska tulla niskaan, kun nehän usein on puettu haalareihin ja hädän yllättäessä paskotaan haalari päällä ja suattaapi siinä luta niskaankin osua.
keijo. Siitä on tullut kestosuosikki, vaikka Lavun sanoin kasetti meinasi hajota siihen jo keväällä.
Siviilissä en viljele ollenkaan keijoa, sillä on oma paikkansa täällä Saunaamossa ja Lopettamoon oon sitä koittanut
jonkin verran markkinoida ja tehdä tiettäväksi ja tunnetuksi ja altistaa tyyppejä keijottavuudelle.
Muut sanat ovat turhia ja täysin tarpeettomia, kyl te sen vielä itekin kaikki tulette tajuamaan ja keijona ymmärrätte.
Ja sellanen sana on myös ilkikurinen. Muistuttaa liki kurista ja kukahan lie näitä on ajanvietteeksi joskus mennyt keksimään.
Tuliskohan toi ilkikurinen jotenkin ilkimyksestä, joka tarvii kuritusta.
tai ilki on vaihtunut likiksi, kun sen piti olla alun alkaen liki kurillinen tyyppi
eli melkein kurissa ja nuhteessa pysyvä hyypiö, todennäköisesti taas kerran pesuakestämätön keijo
Näitä on paljon, jotka ovat sekä inhokkeja, että suosikkeja, kun ei osaa päättää.
Ihan yhtenä esimerkkinä vain se, kun vainajan omaisia sun muita jälkeenjääviä(Hiukan moniselitteinen tuokin) sanotaan jälkeenjääneiksi . Onhan tuo nyt ihan vitun tyhmästi sanottu, mutta jaksaa naurattaa joka kerta.
Jookosta tai vielä pahempi/parempi jookostakookosta on niin pönttö, ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa
.
Ylipäätäänkin inhokkisanat ovat tavallaan myös suosikkeja, koska ovathan ne tehneet aikamoisen vaikutuksen
.
löytäjä saa pitää,
tarjolla laadukasta musiikkia,
seuraa kellon ympäri halvalla tavikselle,
ilmaista ja tarpeetonta romua tarjotaan onnettomaan kotiin
Ehkä parhaat on menneet vain ohi näistä sanonnoista, jollaiseksi voi ponnahtaa
siinä nopeassa hetkessä jokin miettimättä ammuttu mahtava lause, oma tai randomin
[size=150]normal[/size]
lausuttuna venäläisellä korostuksella, kun samaan aikaan täysperävaunurekka valuu rotkoon
tai joku putoaa ikkunasta tai panssarivaunulla ajetaan loistomersu littanaksi tai kun
pilvenpiirtäjä sortuu ilman mitään ennakkovaroitusta ison kaupungin keskustassa.
Siis ei niinkään se sana tai sen lempparisuus, vaan se lausumistapa ja siihen liittyvä
yletön huolettomuus ja pintaan tullut hällävälimentaalinen nihilistisyys.
Kuulen tuota sanaa korostetun tosissaan käytettävän ja joskus jopa lievän raivokkaasti
läsnäoleville lausutun ja se herättää meikässä hilpeyttä, joka on puhdasta ilomielisyyttä
arjessa, jossa kohtaan kulttuurillisslaavilaisuuden painokkaan ytimen.
Selvästi päihtynyt.
Tuo jaksaa aina huvittaa, kun kyse ei ole mistään sanaleikistä, vaan esim. uutiseen on ihan pokkana kirjoitettu, että “poliisin pysäyttämä, epämääräisesti ajanut kuski oli selvästi päihtynyt” .
Mä otan -toivottavast luvan kaa…? - käyttöö tuon Winstonin kunhan kampaa naamansa, ja aijjon väännellä sitä viä mieleni mukkaa. Tavallaan niin pölijä, että naurattaa ehkä siksi. Vaan johtu mistä johtu mie vaan tykkään .
“Kampaa nysse penteleen naamas ja vaiha puhtaat sukat ja kalsarit…” t.nalkuttava joku
^ Taisin itse kuulla sen lapsempana sellasessa muodossa, että
[i]äiti puki aamulla poikaansa tarhaan ja poika kysyi, että
äitiäiti, onko ihmissusia olemassa ja mutsi tokaisi tähän, että
ole hiljaa ja kampaa nyt se naamasi ![/i]
^/^^ Jokin tuonkaltainen vitsi se taisi olla, mistä mä olen tuon kampaa naamas -sanonnan repinyt. Siinä mun kuulemassani vitsissä täytyi kyllä puhua apinasta, koska siinä oli se kampaa naamas, niin saat banaanin -juttu.
Joo, ihan vapaasti saat ottaa käyttöösi. En omista oikeuksia kyseiseen sanontaan . ← Voisiko tuo olla kiva lause? Onhan se ihan kiva, mutta parempi olisi kyllä: Omistan oikeudet tähän ja tuohon.
“Ja mitähän teille saisi olla ?”
=> “ja mehän otamme tänään mustaa 350 rammaa”.
maailma on hulluja täynnä, kuten onkin ja täällä olemisen edellytyksenä ei ole hulluus, mutta on siitä apuakin toisinaan, luulisin.
ei lämmin luita riko, kuten ei rikokaan, mutta sopiva lämpö ois ehkä sittenki parempi.
hellespede ja keksin sen hiljattain, tänään.
Tulen tuota myös käyttämään ja se on sukua sanalle talepaani, joka oli myös hyvä kuvaus keijoista.
Ja ennen oli kuivan kesän orava ja nyt 2018 on kuivan kesän keijo.
Ja sellasen lisänimen eteen pitää jo kunnolla mokatakin.