lahjatonkin reenaa (paketointia)
Uppistakeikkaa tällekin, ettei hyvä ketju vallan unholaan jää.
Ylen ylenantava toimittaja. Tuon bongasin jo aikaa sitten Mickin ja Lavuskan sana-assosioinneista ja jostakin syystä juuri se sai mut hirnumaan aivan hulluna
. Nyt muistin sen ja alkoi taas naurattaa niin pirusti. On em. nickien sanaleikeissä toki kosolti muitakin varsin hyviä ollut ja kiitos niistä. Tuollaista sanansäilän heiluttelua on aina ilo lukea
. Jatkakaa
.
Kokoustaa.
Tuo kuulostaa sellaiselta söpöltä ja sympaattiselta höperöiden hääräämiseltä, ei lainkaan niin vakavasti otettavalta, kuin sen kait pitäisi
.
Kieliasultaan pehmeät ilmaisut, ne kaikki.
Ja -pi loppuiset pehmentimet kovienkin sanojen loppuun, tyyliin:
pelottaapi, paleeleepi, huimaapi, kurkisteleepi, tuijottaapi,
ottaapi kirveen ja leikkaapi pään pienemmäksi ja paloitteleepi
Voe että ku nää oot niin ihana
Aikoinaan kohuakin herättänyt…
“Veljet on veljiä, siskot siskoi jotkut taas liskoja”
tykkään sanasta hellu
Lapin murre/meän kieli on yleensäkin hauskan kuuloista. NO on kai se turkulainenkin… .
Esim.
"Kaikkest pahempi loukkaus, mitä sul voira sannoo, o see, että sää et sit olt muuttunt yhtä!!!
Joskus aloin kälättääpälättää yhel tuntemalleni itskumiehelle keskisuomalaista murretta, ja vaik hän ei ymmärtäny sanaakaan, nauroi makosasti sille, miltä kuulosti.
“Makosasti” sekin on kiva, ja “mukiinmenevä”, hih. Kun metaforaa alkaa ajatella konkreettisesti…öööö . (Tuli mieleen, kun ajattelin, millasen ilmoituksen laittaisin jonnekin. Mukiinmenevä nainen etsii lasiinsylkevää miestä? Ajattelin, että en enää haluisi suhetta, mutmut. Kevät tuo kummia ajatuksia naisen mieleen…
)
tässä sulle miljoona ja osta mitä haluat, mutta tule pyytämään lisää vasta, kun oot kaiken käyttänyt
Paljon puhetta, vähän villoja.
Puolivillainen
paljon porua tyhjästä
alati alatuinen haltioitumisen vaara
alvariinsa
jos askeleet sopivat
Vimma.
Kun joku tekee jotakin aivan vimmatusti/hirveällä vimmalla, se tarkoittanee, että tekee jotakin maanisesti tai kuin riivattu. Kahta viimeksi mainittua sanaa ei tietenkään huoli käyttää, jollei tiedä, onko ko. tekijä diagnosoitu maniatapaus tai mikäli ei usko sellaisiin yliluonnollisiin henkimaailman hommiin, kuten riivaus .
pölijä, ookkonää ihan pölijä
voi v*ttujen kevät
Toi oli vissii joku seiskytluvul käytetty. Mie olin vielä penikka, emmie kirroillu .
Sinänsä aika kaamee, mut toisaalta kivan korni. Ehkä . Suopealla tulkinnalla
.
korni
oma motto:
Jos ei tiedä, itkiskö vai naurasko: kandee kokeilla nauraa .
Tämä on loistava . Otan omaan käyttööni, mikäli sulla ei ole tuohon tekijän oikeuksia.
Ainkin tuota ookkonääpöljää hoettiin Oulun seudulla ja
Vaasassa kaikki oli jossain vaiheessa ylijotain, kuten ylihyvää yms. ja
seutukohtaisia hokemia joutuu kestämään jonkin verran, mutta ei ne taida kauheen hyvin jäädä tavaksi.
Hyvähyvä. Ota toki !!! Eijole patentoitu
.
Meinasin muuttaa tuon allekirjoituksekseni, mutta päätin pysyä linjallain .
1970:
Oulustahan se pölijä toki on. On tullut siellä penikkana asusteltua, mutta niiin pienenä, etten muista siitä ajasta mitään.
Käynyt toki olen myöhemmin, ja mahtaako siel olla myös se tapa tokaista toiselle, että haeppa, sanoppa, meneppä?
Mua huvittaa aina vähän, kun luen MAO-estäjistä.. Toimivatkohan kyseiset masarit yleisesti kommunismin vastalääkkeenä vai estävätkö vain maolaisten aatteiden päähän pulpahtelun?
kauas on pitkä matka
viitaten ysipallopeleihin, joissa pitkien lyöntien onnistumiset niin mua ravistaa.
puhu kädelle eli talk to the hand ja tähän kuuluu sellanen nuoren flikan yltiötuittupäinen käytös ja eleet.
Viinan perkele.
Joo, luen aina Mickin ja Lavuskan sana-assosioinnit, tykkään, kun jotkut osaavat tuota sanansäilää heiluttaa ja monet makoisat naurut olen saanut, kiitoksia vain
. On se viina yhtä perkelettä, kun on niiiiin monesti tuolla toistunut. Nyt meno on tosin mennyt ihan keijoksi ja keijon perkeleeksi, eikä siinä mitään, vaan edelleen jaksaa naurattaa niin perkeleesti
. Ihan en kyllä ymmärrä, mitä se keijo kaikissa mahdollisissa asiayhteyksissä tarkoittaa, mutta eipä tuolla mitään väliä. Minun tietämykseni mukaan sellainen tyyppi on ihan keijo, joka on täysi pelle, tunari, rasittavalla tavalla yksinkertainen ymv.