Laiska, tyhmä ja saamaton

No ihan mahtava uutinen ja tavoite! Vuoden raittiuden onnistuessa on näkökulma jo erittäin selkeä! Toivotan onnistumista ja samalla voin toivottaa sinut myös tervetulleeksi lopettajien puolelle jos haluat muutakin juttuseuraa kuin minä ja Jilla. Jotka siis myös ollaan lopettajissa… :laughing:

Hieno tavoite Dan. Itsekkin ajattelin ensin, että olen kuukauden juomatta, sitten ajattelin että uuteenvuoteen asti ja nyt että vuoden. Yritän lopettaa kokonaan, mutta sen ajattelu ahdistaa joten helpompi ajatella että vuosi nyt alkuun. Tissuttelu lisääntyy aina päivä päivältä kunnes riipasee kovan kännin (n. 16 olusta…) maksa pitäisi varmaan tutkituttaa. Aiemmin en ollut varma onnistumisesta mutta täällä tunteja teidän juttuja lukeneena olen varma. :slight_smile: pääsin jopa vihdoin irti huonosta suhteesta. Kirjoitteleppa tänne vuoden varrella niin pysyn hengessä mukana.

Kiitos tsemppauksista Iiris ja Pesusieni, päätöksestä tulee kohta kaksi viikkoa. Se tuntuu edelleen oikealta ja on pitänyt. Olen siitä myös lähipiirissä kertonut, jotta tulisi juomattomuuteen vahvemmin sitouduttua ja olisi myös helpompi kieltäytyä kun alkoholia tarjotaan.

Sain päätöksestä mielettömän voimantunteen. Minä itse päätän elämästäni, ei kukaan muu!

Kolme viikkoa päihteettömyyttä ihan just takana. Ihan hyvältä tuntuu, mutta ei samoja kicksejä kuin yleensä tipattomina aikoina. Johtuisiko työhön liittyvästä stressistä? Vai voiko lopettamisen jälkeen tulla masennusoireita? Olin kyllä vähän kipeänäkin, enkä ole juuri päässyt harrastamaan liikuntaa.

Kuukausi tulee täyteen. Tämä on oikea tie, vaikka heikkoja hetkiä tulee. Ei riemun kiljahduksia, mutta levollisempaa oloa. Ahdistukset ovat liki kokonaan poissa, mutta jotenkin on vielä kovin alavireistä.

Terve Dan,

Sulla oli hieno aloitus se eka viesti, hyvin jäsennelty. Itsellä menee nyt kolmas raitis päivä, en oikein tiedä itsekään haluanko kokonaan eroon kaljasta vai ei, tai haluan kokonaan eroon mutta en tiedä onnistunko. No, nyt eletään tällaista voi varmaan kutsua toipumisjaksoksi, koska sairashan sitä on ollut.

Olen hoitanut työni moitteettomast myös perheen ja lapset mutta joka ilta on mennyt se 6-8 olutta siis JOKA perkeleen ilta. Nyt riittää :slight_smile:

Aika näyttää miten käy mutta onnistuin jättämään tupakan olen ollut nyt 8 vuotta ilman niin varmaan alkonkin voi jättää vaikka houkutuksia mahtuu mukaan vaikka ja kuinka.

Tänään olen kuitenkin raitis sillä olen sen niin päättänyt.

Tsemppi sullekin!

Kiitos tsempistä Ramppe! Minulla on mennyt ihmeen kevyesti. Kuin huomaamatta tuli ohitettua kahden kuukauden rajapyykki. Ja raittiina! Houkutuksia on ollut, juhlia, matkoja, saunomista. Olen kuitenkin ollut lujana. Muutaman unen olen nähnyt, joissa sorruin.

Nyt kaipaisin tietoa lisävahvistukseksi: mitä 2 kk:n raittius tekee elimistölleni? Entä kolmen tai neljän? Subjektiivinen kokemus on hyvä, mutta kaipaisin fysiologista faktaa.

Voikaa hyvin!

Edelleen raittiina. Ei tippaakaan sitten elokuun. En tiedä kauanko jatkan. Haluaisin olla sivistynyt kohtuukäyttäjä.

Tsemppiä teille kaikille jotka vähennätte, se on mahdollista!

Mukava lukea että hyvin menee. Itsellä tuli niin sanottu stoppi. se tuli 5 päivän juomaputken jälkeen. Ja olen päättänyt aloittaa antabuksen uudelleen. samanlainen stoppi tuli viime keväänä ja aloitin antabuksen ja olin juomatta 3kk. Siinä todella huomasi miten muuttui ihmisenä positiivisesti, mieli oli virkeämpi ja asiat sai helpommin hoidetuksi ja niin sanottua tilanteiden pelkoa ei ollut enää, sekä tuli tehtyä kaikkea muuta järkevää. Ilman antabusta tiedän että se ei onnistu.Paljon olen täältä juttuja lueskellut ja saanut voimaa niiden lukemisesta.

Tulin vain kertomaan, että hengissä ollaan. Työura huikeassa nousukiidossa, oma vointi ei niinkään. Kesä meni aika kosteasti, ei ylilyöntejä mutta suurkulutusta kuitenkin. Nyt mennään taas toista viikkoa ilman alkoholia. Aamuerektio palautui tänään. :slight_smile:

Voimia kaikille syksyyn!

Työasiat stressaavat. Pe ja la tuli tissuteltua, tänään selvin päin. Yritän urheilla, syödä terveellisesti, vitamiineja ja ravintolisiäkin. Masentaa ja välillä ahdistaakin, mutta masennuslääkkeitä en enää halua. Yritetään jaksaa, kohtahan se päivä taas pitenee.

Teinpä pitkästä aikaa SADD ja AUDIT -testit. Tässä aikaisemmat tulokset toisesta ketjusta kopioituna:

Tilanne tänään:
SADD 11 (Kohtalainen riippuvuus)
AUDIT 20 (Riskit erittäin suuria)

Eli riippuvuus alkoholista edelleen vähentynyt. Paljon muuta on tullut tilalle. Silti riskit erittäin suuria.