kysymys: Xanor/alpratsolaamista

Olen asioinut terveyskeskuksessa ja Xanorin määräminen on siellä “kuulemma” lopetettu; poikeuksena potilaat, jotka tulevat muualta ja heillä on aiemmin aloitettu Xanor. Tämä lienee aika yleistä helsinkiläisissä terveyskeskuksissa.

Miten on yksitysellä puolella? Miten helposti ahdistuneisuuteen ja paniikki saa alpratsolaami-reseptin? Harmittaa syödä Opamoxia, jok aväsyttää, eikä tehoa.

Siis minkälaisia kokemuksia teillä on ollut yksityisellä? Tai Auroran päivystyksessä? Alan olemaan jo aika kypsä tähän juttuun. Muuten menee Essitalopraami 20mg.

Tavallisesta tk:sta on aika vaikea saada Xanoria.

Kun minä menin yksityiselle niin sain ahdistukseeni:
-Opamoxia 120/pv
-Rivatril 1.5mg/pv
-Tenox 40mg/pv

Oli aika lähellä, etten saanut Dormicumia (midatsolaami) nukahtamislääkettä. Mutta lekuri ei halunnut antaa neljää eri bensoa. Ketiapiinia ehdotti, enpä ottanut.

Minulla ei muuten toimi Xanor edes 10mg kerralla.

Ja totta tosiaan, Opamoxit on todella lievä bentso jos on bentso toleransseja.
Eilen otin päivällä troppeja aika tuhtiin ahdistukseen:

-Disulfiraami 100mg
-Oksatsepaami 1200mg (40kpl Opamox:sia, 30mg:sia)
-Klonatsepaami 1.5mg
-Tematsepaami 40mg
-Tramal Depot 400mg
-Sirdalud 16mg
-Kofeiini
-Nikotiini

Ei lähteny ahdistus mitenkään oleellisesti, Tramali depot jeesas vähän, harmi et joutui vaikutuksia odottaan suhteellisen pitkään. Mut parit hitit bongista niin, ahdistus tasot 1-10:stä laski tasan nollaan.

Ps. Jos Xanoreita haluat (muista sitten, että koukku tulee salakavalasti), niin mene yksityiselle lekurille siisteissä vaatteissa ja puhu tilanteestasi avoimesti, niin jonkunlainen Xanor-respa saattas tulla. Tai ainakin Rivatril respa.

Otan osaa ettei vahvempia anneta jos todella tarvitset. Opamox varsin heikko bentso… ja tuo ilkeä väsymys päälle. Minä en anna mitään neuvoja. Mulla on kyllä ihan oikeat syyt omiin bentsoihin.

Ennen sai iisisti 100kpltta Xanor 1mgsia…nykyään vittu paskaakaan
Ja ne oli ainoat jotka tehosivat kunnolla vakavaan ahdistuneisuuteeni ja paniikkihäiriööni…

Mutta annas olla kun pasilan juna-laiturilta nousee syrjässä olevia portaita
Niin harvase kerta löytyy tyhjiä sadan telaketjupakkauksia…

Voi vittu sanon minä että narkithan kyllä saa mutta ne
Jotka niistä oikeasti hyötyisivät ja niitä tarvitsisivat
Saavat rukoilla polvillaan että saa yhden vaivaisen 0’25 30kpl respan
harvoin edes iteroitua ei yksi pks vain…

-07 sai ekana benzona 0,5mg xanorit paniikki häiriöön mitään ssri-paskaa ei ees tyrkytetty, nykyään vissii aika hankala saada mitään benzoja. mun mielestä rajoitettu vähä liikaakin noitten benzojen saantia nyky päivänä eteenkin ku ei hae mitään jätti respoi, kyttäilis niitä jotka hakee isoi määriä vahvoja benzoja koska iso respa= iso väärinkäyttö potentiaali, 30kpl 15mg opamoksia ei hirveesti juhlita toisinku esim 100 kpl 2mg rivat tai xanorit. fakta nyt on se et väärinkäyttäjät pyrkii hakee mahdollisimman isoa ja vahvaa respaa.

^ Jep, samaa mieltä.

Lisäks mua melkosesti ärsyttää tää ikuinen jauhaminen oksatsepaamin mietoudesta ja tehottomuudesta. Totta on, että se on miedoinpia bentsoja, mutta totta on myös sekin, että suurimman osan ahistuksiin se alussa tepsii aivan mainiosti. Ihme nillitystä että heti pitäs saaha xanorit tai rivat, kun apua voisi löytyä miedommasta. Ja tällästä en tajua sitten en ollenkaan, että annokset on jotakin tätä luokkaa:

Alkaa ongelma olemaan vähän jo muualla, jos pitää noin härkäsiä annoksia vetää pkv-lääkkeitä eikä siltikään missään tunnu mikään. Ahistuskin pitäs hoitaa muilla tavoin kun napsimalla aina vaan suurempia annoksia bentsoja, ei ne bentsot sitä ahistusta lopeta vaan piilottaa vaan oireet. Äly hoi älä jätä.

Idiootti kasvattaa itelleen niin saatanan suuret tolet ettei enää mistää oo mitään iloa, imo. Jos ei sitä ahdistustaan voi/onnistu hoitamaan ja selvittämään sen syytä, vaan haluaa vaan popsiskella bentsoja, niin sitten on oltava helvetin tarkka omien tolejen kanssa ja annoksien suhteen, välipäivät ja väliviikot on pakollisia.

Xanor on minulle ollut aivan hyvä bentso jo senkin takia että kun lopetti niin vieroitusoireet meni muutamassa päivässä ohi.

Alpratsolaami on kiistatta tehokkain bentso ahdistukseen, mutta sen anksiolyyttinen vaikutus perustuu mun mielestä euforiaan enemmän kuin esim. klonatsepaamilla tai diazepaamilla… Ja luulisin että hyvin suuri osa lääkäriltä Xanoreja kinuavat pärjäisivät hyvin jopa 5mg pameilla. Itse kävin juuri ihan normi yksityislekurilla (kun tk:ssa eivät täällä kirjoita bentsoja kuin joissain aivan erikoistapauksissa) ja sain 400 kpl 5mg Diapam + 100 kpl 20 mg Tenox. Kyllä näillä pysyy Leponexin ja Zoloftin ohella pää kasassa varsin hyvin. Pientä ahdistusta ja stressiä on hyvä purkaa myös harrastuksiin eikä vain paeta lääkkeisiin. Itse turvaudun molempiin hoitomuotoihin, päivittäisen intensiivisen opiskelun lisäksi. Jollei näitä aktiviteetteja olisi, niin myönnän että hinkuisin telareita itekin… :wink: Ja mainittakoon, että en ns.“viihteile” näillä lääkkeillä sillä pian olisi toleranssit taivaissa eikä vahvempia troppeja (esim.Xanor+Dormicum) oikein tahdo saada juuri mistään muualta kuin joiltain harvoilta korruptoituneilta rahanahneilta reseptinikkareilta…

Vuosi oli -99-2000, kun mulla oli paha paniikkihäiriö joka hiton tilanteessa missä vaan tuntemattomia ihmisiä oli. No kaveri sitten sai puhuttua mut työpaikkalääkärille joka just ekana taisi antaa xanor 0.5mg 1-3/pv sen jälkeen olin ihan eri ihminen esim. baarissa saatoin jopa jutella tuntemattomille seinään tuijottelun sijaan ja pystyin olemaan normaali ihminen sen kaiken pelkotilojen sijaan. Tiedostin jo silloin, että näitä ei kehtaa viinan kans läträtä sen taisi tehtä, kun yksi kerta kokeiltiin porukalla stilnoctia no se siitä ei ollut aamulla paljon muistikuvia, mut kyllä sai kaikenlaista kuulla.

Mun yksityinen työpaikkalääkäri määrää helposti Xanoreita. Apteekissa tuntuvat pyörittelevän silmiään ja kovasti kyselevät onko tuttu lääke… Vannoin, etten niitä ottaisi vastaan mutta just annoin itselle periksi ja kävin 60 kpl hakemassa.

Kuulemma bentsoja määrätään kivun hoitoon myös. Onko niillä kivunlievittävää vaikutusta vai mitä? Selässä on vaikea kipu ja kova on ahdistus. Onko kokemuksia bentsoista kivun hoitoon?

Selkä leikattu 5 kertaa ja näkyviä jälkiä liiaksikin ja säännöllisesti kontrolleissa käyn, joten lääkäriä ei tarvitse vakuutella. Käytän bubree, lyricaa, erilaisia kipukynnystä nostavia masennuslääkkeitä ja unilääkkeitä vaikean kivun ja unettomuuden hoitoon… Olen ollut psykiatrisella osastolla 2kk totaalisen toimintakunnon menettämisen takia… vieläkin työkyvytön ja kärsin myös masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. EEG… jne eli aivokäyrä testeissä käynyt. Päihdetaustani vuoksi ei ole bentsoja tarjottu koska lyrican pitäs riittää. Nykyiset lääkkeet pitää sängynpohjalla päivät ja sitten yöllä ihan sekasi.

Wikipediasta lainattu; Bentsodiatsepiineillä on neljä pääasiallista hoitovaikutusta… …minkä vuoksi niitä käytetään myös unettomuuden, epilepsian, jännityspäänsäryn ja kroonisen kivun hoitoon.

oon tosi huono selittää asioita ja aikasemmin ehkä vähän vääristellyt/sekavia kirjotellu tunnistamisen pelon takia :mrgreen: mutta kipua kun haluun hoitaa kaikilla mahdollisilla tavoilla niin nykyisen tilanteen vuoksi bentsot ei olis hassumpi vaihtoehto.

.

Itse asiasta kysyin ja täällä ainakaan uusille ei määrätä Xanoria tai Dormicumia. Mutta nämä ketkä eivät omista ole luopuneet aikoinaan…

Itsekin sain aikoinani tk:sta ekat 0,5mg/3krt/pv. Seuraavalla kerralla 5krt/pv. Sen jälkeen vaihtui lääkäri joka käski mennä klinikalle… Kyllä mielestäni tuo riippuvuuspotentiaalin takia ovat melko paskoja. Meilläpäin ainakin rivat ovat lähestulkoon pannassa, kakkosia todella vaikea saada! Ne kun maistuvat narkeille ja meillä on kuitenkin erittäin tunnettu päihdelääkäri… :unamused: Joka aiemmin ainakin luki tätäkin foorumia saadakseen tietoa joka on ajantasalla!

Itse en usko, että on vain narkkien takia. Tiedän useamman ihmisen ketkä ovat syöneet unilääkkeitä/rauhoittavia 20-30v. Kyse ei ole nuorista ihmisistä vaan 60-92v. Eivät ne enää auta, mutta kun on koukussa niin on koukussa. Kukaan ei ole koko tuona aikana edes sanonut että nuo tulisi lopettaa. Toisaalta tuo bubre-alko-bentso kuolemat eivät varmasti auta asiaa; tuskin mitkään leffat tai dokkaritkaan…

Täällä pitää tietää lääkäri (yksityiseltä) nimeltä, jotta saa nykyään bentsoja. Klinikalla määrätään niille, kellä lääkitys ennestään on (kaikki, luk. ott. uusimmat), tk ja mtk eivät määrää mitään bentsoja ellei ala suorastaan agressiiviseksi. MTK ei siltikään, menee pelkällä SSRI, SNRI ja MAO-linjalla… :unamused: Lyrica myös bannassa kahdesta vikasta paikasta… Eli kaikille masislääkkeet naamaan aamulla, päivällä ja illalla. Kyllä tulee hyvä olo ja ahdistus katoaa :imp: :smiling_imp:

Mä oon syönu uni/rauhoittavia lääkkeitä nyt 20v jos Imovanet lasketaan ja oon alta 40v. :open_mouth:

Muista en tiedä,mutta mietoa Diapamia voidan joskus kirjoittaa, jos säryn syy on jännitteinen lihas, jota ei saada laukeamaan.

Aika ihme toimintaa mun mielestä jos niiden määrääminen on lopetettu. Mulla on ollut niitä varmaan joku neljä vuotta eikä kukaan ole nihkeilly. Mut kai stadi on sitten eri asia.

No kyllä täällä muuallakin kirjoitetaan.

Pläh. No itte syön 1mg tarvittaessa ja olen syönyt jo 5 vuotta. Alpratsolaami on helvetin hyvä lääke jos ei ala turhaan perseilemään tai syömään jokaseen pikkuvitutukseen. BZO-riippuvuus on paskin mitä paniikkihäiriöpoitilas vois itselleen tehdä

Psykatrises hoidos määrätään alpratsolaamia melko keposesti.