kysymys: Xanor/alpratsolaamista

kyllä xanoria määrätään, jos kuvailet oireesi oikein. itse sain viikolla xanor depot 0,5 100 kpl ja sen syötyäni vaihdetaa 1 mg. tableteiks ja psykoiatri itse sanoi, että jos haluat etttä lääke vaikuttaa nopeammin niin leikkaa se veitsellä 4jään osaan… :unamused:

Xanor on hyvä lääke ahdistukseen, vähän kuten heroiini on hyvä lääke yskään tai kipuun. Liian miellyttävä. Itse en ole kenellekkään aloittanut.

Olen tuota xanoria syönyt myös n.5v ollut silloin tällöin ollut viikkojakin ilman, mut ne on aika vähissä. Oikeaan ahdistuksen, että tyyliin hävettää olla ihmisten seurassa ja todella vaikeaa olla koko ajan. Kyllä kaveritkin sen huomas, että muutuin jossakin vaiheessa ihan täysin. Kaveri sit silloin sano baarissa, kun katto mua vähän aikaa, että mene käymään lääkärissä. Silloin sit meni joku aika ja menin sit lopulta työpaikkalekurille. Silloin se oli todella kova kynnys mulle, mut siellä oltiinkin ihan asiallisia ja lääkäri kyllä ymmärsi tilanteeni. Aluksi määrättiin 0.5*3/vkr ja sain sillon takaisin elämänhaluni ja pystyin juttelemaan jopa tuntenattomille ihmisille. Parin vuoden päästä meno muuttui aika vuoristoradaksi vaikka aina ei säänöllisesti syönyt ja sitten tuli depotit. Nyt on 1-3mg/pv olin pari viikkoa sit kuukauden 0-2mg/vkr nyt on mennyt 3mg välillä 4mg mutta ei tää oo enää sopiva mulle. Paras hakee yksityiselle haluaisin kokeilisi vaihtaa rivatrill. Onhan tuo xanor aika kova, kun top listan kärjessäkin monella täällä :slight_smile:

Ihan mielenkiinnosta täällä luen näitä ketjuja, kun lähinnä alkoholista aiheutuneisiin uniongelmiin ja muihin vieroitusoireisiin olen joutunut välillä diapamia hakemaan päivystyksestä.
Voiko selvinpäin todella olla sellainen ahdistus, että pitää ihan joka ikinen päivä ja moneen kertaan syödä näitä rauhoittavia lääkkeitä? Itse olen jännittäjä ja kädet hikoaa välillä ihmisten seurassa, mutta ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi siihen lääkkeitä syödä. Totaalinen unettomuus ja rauhattomuus useamman päivän ryyppäämisen jälkeen on ollut omalla kohdalla tilanne, että silloin olen lääkitystä tarvinnut, mutta en siis ikinä selvinpäin.

Kyllä ne täälläpäin kirjoittaa xanoria, mutta ei oikein muuten ku depottina.
Mut mun mielestä xanor nostaa vaan tolen tappiin liian nopeesti.
Rivatril voi olla jollekin hyvä, mulle tehoaa ihan perus kympin pami kaikista parhaiten.

Eihän näitä huvikseen enää syö alkuperäinen vaiva on jo kadonnut n3v sitten, mutta vuosia on vaan vierähtänyt niin lopettaminen seinään plaaplaa. Minulla kumminkin on vähennys ohjelma, mutta tässä kuussa on sattunut vaikka mitä niin mennyt hieman enemmän noita. Sain onneksi aikaistettua reseptiä muuten olisi voinut olla mielenkiintoinen viikko edessä.

Kyllä sellaista ahdistusta toiset joutuvat kokemaan, ahdistuneisuushäiriöitä on erilaisia ja useimmiten ne liittyvät muihin mielenterveyden ongelmiin, kuten masennukseen, päihteiden liikakäyttöön tai on seurausta jonkinlaisista traumaattisista kokemuksista. Silloin rauhoittavat tilapäisesti poistavat tehokkaasti sen ahdistuksen mutta se on vain oirehoitoa, perimmäinen syy tarvitsee oman hoitonsa joka tyypillisimmin jonkinlainen psyykelääke ja mieluusti myös jonkinmuotoista terapiaa.

[tldr]Vaikuttaa ruumiinpaino kuinka isosti tämän lääkeaineen toimintaan? Ruhoni painaa 140 kg ja olen ottat 4x1mg klo 13:00 lähtien. Vai onko toissapäiväinen 30mg Imovane (zopiclone) vielä meiningeissä mukana eikä päästä alpratsoa duuniin? :slight_smile:[/tldr]

Ymmärrän toki ettei tällä lääkeaineella välttämättä haeta kuuppaa sekaisin eikä itsellänikäää se tarkoituksena. Olen amatöörinä kuullu tarinoita kunka 2x1mg ksanor iskee toleranssittoman helposti “maihin”. Itse olen tuon neljän milligramman jälkeen lähinnä istuskellut tylsistyneenä tietokoneella ja selannut sieltä sitä samaa masentavaa paska jota on jatkunut pidemmän aikaa :slight_smile: Odotin hieman jotain avuliaampaa vaikutusta vrt. 20 mg Tenoxia n. 5 vuotta sitten sai elämän tuntumaan juhlalta juuri siinä yksinäisyydessäänkin. Olenko mä nyt joko enemmän tai vähemmän masentunut ja haen alitajuisesti hetken helptuosta johonkin muuhun olotilaan jolloin Xanor on täysin väärä lääke.

e2: Unohdin vielä mainita päivittäisenä lääkityksenä Escitalopram Actavis (sitalopraami) 20mg. Nyt poistun ruokaostoksille.

e3: Nyt on 7 tunnin jälkeen syöty yli 1mg per tunti. Hieman ehkä ulkonaliikkuessa siivu jännittenyisyyttä häviää ruumiin liikuttelussa. Olkoon huominen ensimmäinen välipäivä ja annan lääkkeelle vielä mahdollisuuden. Vaikka mitään pumpulia tai edes kumipatjaa en kokeilusta huolimatta löytäisikään onnistumisen tunteeni tulee olemaan paljon suurempi kuin pettymys. Varsinkin tämä ensimmäinen kokemukseni vaikuttaa jatkossa hakeutumiseeni kyseisen lääkkeen luokse sairauden muuttuessa akuutiksi.

Tähän nyt tuli suurin osa tämänhetkistä ajatuksenjuoksua yritin myös hieman tuoda keskustelua otsikon aiheesta.
Joten mieluusti toivon muiden jatkavan hyvästä aloituksesta.

Taisit ymmärtää minut väärin. Ihmettelin vaan kun joku (en nyt muista kuka) oli sanonut että xanorien ja dormareiden määräminen uusille on lopetettu. En dissannut helsinkiä mitenkään.