Hei,
nyt on vaikeampi vaihe itselläni päällä. Tämä tukeminen ja rinnallakulkeminen tuntuu todella raskaalta.
Minulla on aavistus ja tunne, että nuoreni on jälleen pelannut. Itselleen merkittävällä summalla. On kovin kiintoisaa, että vaikka minulla ei faktaa asiasta olekaan, saa pelkkä aavistus minut huolestumaan. Lähipäivinä haluan ja tulen keskustelemaan aiheesta nuoreni kanssa.
Oloni on kovin voimaton asian ja toipumisen edistämisen suhteen. Olen nukkunut useampia öitä huonosti, mikä kertoo itselleni kuormittavasta tilanteesta. Muutenkin huomaan pitäväni itsestäni vähemmän huolta.
Tänään päätin, että panostan enemmön itseeni. Teen pieniä arjen valintoja, jotka auttavat ja tukevat hyvinvointiani. Tiedän, mitä ne juuri minulle ovat.
Miten olla riittävän etäällä, mutta tarpeeksi lähellä nuorelle? Sitä kovasti pohdin, ja koetan tätä myös nuoreltani kysyä - mitä hän minulta kaipaa.
Minä en voi päätöksiä hänen puolestaan tehdä, ja huomaan tulevaisuuden pelottavan minua. Siihen omat mahdollisuuteni vaikuttaa ovat kovin rajalliset - toimivampaa olisi varmaankin keskittyä tähän hetkeen.
Kiintoisaa tässä omalla kohdallani on, että nuorellani saattaa myös olla kaikki hyvin. Minulla ei siis ole faktaa mistään. Historian kokemusten pohjalta tällaiset voimakkaat ja kuormittavat tunteet nousevat pintaan. Tästä aion jutella nuoreni kanssa, jotta hän saa tähän ymmärrystä.
Onneksi olen mukana tukiryhmässä, ja täälläkin on minua auttavia tekstejä. Molemmat kannattelevat minua eteenpäin. Kovin voimattomaksi koen itseni tällä hetkellä asian suhteen, mikä saa minut surulliseksi.
Koetan tehdä useamman kerran viikossa asioita, jotka tuottavat minulle iloa. Näitä oli aluksi vaikea löytää, mutta olen muutamia jo tunnistanut.
Onneksi tätä asiaa saa ja pystyy jakamaan, sen sisällä pitäminen olisi todella kuormittavaa.
Haluan uskoa, että tämä raskaampi vaihe menee kyllä ohi.
Rankkaa on