Joo ja nyt kuulee itsensä ja tarpeensa paljon paremmin. Toki moni asia on vielä epäselvää ja vaatii työstämistä ja aikaa. Kipeitä tunteita nousee välillä todella rajustikkin ja isosti ylös ja joskus on vaikea hyväksyä niiden läsnäoloa jolloinka tulee oloa, että onko tätä nyt tosiaan pakko tehdä? Onko mun juominen ongelmallista yms. Vaikkakin tietää, että ei se kenelläkään sovi tai auta mihinkään tilanteeseen mitään. Välillä sitä välttelee sitä pysähtymistä, mutta koen, että se on ainut keino millä pääsee tästä noidankehästä irti ja eteenpäin. Kivun kautta…
On ollut kieltämättä nyt päiviä, että juominen on käynyt enemmän mielessä ja sitä miettii usein. Mutta samaan aikaan tämä rauha, tasapaino ja levollisuus, joka toisinaan pelottaakin on tavoittelemisen arvoista. Yritin tossa olla deittisovelluksissa hetken, mutta totesin aika pian sen, että se on nyt aivan liian stressaavaa, ahdistavaa ja myöskin uuvuttavaa. Ei jotenkin jaksa nyt uusia ihmisiä ja muutenkin elämä alkanut olla aika täyden tuntuista. Mä oon onnellinen ja kiitollinen, että mulla on elämässä ihmisiä, jotka on aidosti mun ystäviä ja haluaa mulle pelkkää hyvää. Se riittää tässä kohtaa nyt.
Herkästi, kun energiaa on enemmän alkaa touhuta vähän liikaa. Sillon tarvii näitä introvertin latautumis päiviä, ettei puhu kellekkään tai näe ketään Monenlaisia ajatuksia ja tuntemuksia pyörii nyt päällä ja sekin uuvuttaa. Odottelen kovasti sitä 3kk rajapyykkiä, jolloin mieli jotenkin rauhottuu.
Olen ehkä tässä 2kk-3kk aikaan semmosella vaara vyöhykkeellä missä olen ollut ennenkin. Kaverit pyytää lähtemään baariin yms ja se on niille ok etten juo ja monesti nekään ei sitten välttämättä juo ollenkaan, mutta mua pelottaa se. Oon herkästi semmonen ääripää ihminen, että se on joko tai. Eli juon tai en juo. Teen sen täysillä tai en ollenkaan. Mietin, myös yks päivä sitä, että tää on todennäköisesti sitä suru työtä mitä nyt teen. Ajatukset on herkästi vieläkin sitä, että luovun jostain. Vähän kun jostain vuosikausia olleesta haitallisesti ystävästä. Siitä on vaikea irrottautua ja osa musta ei haluiskaan irrottautua siitä.
Mutta kun todellisuus on se, että jos mä juon ni mä juon aina liikaa. Mulla ei oo jarrua siinä olemassa. Vaikka joisin kerran vuodessa silti juon aina liikaa ja se tuottaa mulle niin pahaa oloa. Nyt kun peilistä katsoo ihminen, jonka kuulen ja nään ja kuinka silmien valkuaisetkin on kirkastuneet ja kasvot näyttää freesiltä, niin silti kyseenalaistan. Tää on vaaran paikka ja varsinkin, kun osa musta ei halua tätä. Päivä kerraallaan…