oletteko lukeneet kirjan kun “kuolemankauppias” jonka on kirjoittanut riku rinne?
uskomattoman hyvä kirja, tositapahtumiin perustuva, kertoo kari korhosesta joka oli kunnon pirinisti ja teki paljon keikkaa…elämä meni sillä ihan päin … ja selvisi siitä!
wittu… Riku Rinne… Mä olen ihaillut sitä miestä siitä lähtien kun kävi meidän koulussa lurauttamassa sydäntä riipivän biisin elämästä, jeesuksesta ja huonoista valinnoista, siinä oli uskoon tulo lähellä… prkl…
Riku Rinne tuntuu olevan uskovaisille samanlainen kansansankari kuin Jouni Hynynen meille idiooteille.
Ensinmäisen kerran rupesi kunnolla kiinnostamaan kovat huumeet kun riku kävi luennoimassa meille koulussa aikoinaan, sen verran typerältä propagandalta se kuulosti ku sepitti jostain jeesustööteistään.
eikös sille oo kirjoitettu jatko kirja
mitä tapahtui toin ensinmäisen kirjan jälkee
jotain tollasta mut nimeä en muista
onko kukaan lukenu sitä toista kirjaa, millainen oli
kuoleman kauppias on itsellä
huumeasema zoo. kertoo muistaakseni berliinin ensimmäisistä pollenisteistä. aivan vitun hyvä kirja… en muista kirjoittajaa mut se oli tositapahtumiin perustuva.
Olen lukenut kirjan. Mielestäni se oli erittäin epäasiallinen ja harhaanjohtava. Esimerkiksi kuvaus tilanteesta jossa päähenkilö Kari otetaan kadulta kiinni ilman mitään epäilyä rikoksesta, viedään poliisilaitoksen kellariin, jossa on luokkahuoneellinen poliisikokelaita ja sanotaan että “katsokaa, tässä on narkkari”. Karia esitellään kuin jotain esinettä. Varmasti teki tosi hyvää itsetunnolle! Ja kuinka laillista tuollainen on? Kuulostaa melko fasistiselta minusta. Ei minkäänlaisia lähdeviitteitä koko kirjassa, mutta vanhoja kliseitä vilisee… Kirja ei ole kaunokirjallinen teos, eli sen pitäisi perustua tositapahtumiin.
voi kuule!!! et ole varmaan itse kauheasti poliisien kanssa ollut tekemisissä siis…?
tällä ne ei ainakaan välitä paskan vertaa siitä et mitä ne oikeesti saa tehdä ja mitä ei…
kerran ne heitti mun kaverin vaan yhtäkkiä rautoihin ja maijan taakse ku se vaan käveli siskolleen. sit ne vaan jotain sano et ‘kyl me tiedetään kuka sä oot’ ja kaasuttii vitusti, löi lossit kii niin et se poika hakkas päätään ihan vitusti aina siihen seinään.
sit loppupeleissä ku ne alko uskoo et ne on ehkä erehtyny henkilöstä, se poika joutu soittaan siskolleen puhelimen kaiutin päällä niin et ne poliisit kuulee ku se sisko ‘tunnistaa’ sen veljekseen… sit ne poliisit vaan heitti sen pihalle sieltä maijasta jossain hevon kuusessa mihin ne oli sen kuskannu.
puhumattakaan kaikista tuhansista laittomista kotietsinnöistä mitä ne on esim mulle tehny, ja niiden yhteydessä usein heittelee millon ketäki seinälle etc… kerran ne luuli mun elämän valoo sen isoveljeks, ja seinälle lensi komiasti…
sikoja natsipaskoja ne ON. ei voi mitään. ja on tosiaan ihan omia kokemuksia ja paljon…
Mistä ihmeen “berliinin ensimmäisistä pollenisteistä”? Berliinis käytettiin heroiinia jo 1800-luvulla, ja erityisesti sit vuossadan vaihteessa ja 1920-luvulla. Toi Huumeasema Zoo kertoo jostain 1980-luvun alusta.
Se Riku Rinteen jatko-osa kirja on nimeltään KK Äärirajoilla. Ja sitten se Päivi Niemen kirja on Stooreja varjojen maasta.
Tuo Riku Rinteen äärirajoilla kirjassa puhutaan aika paljon uskosta. Päivi Niemi kirjoittaa surullisia kokemuksia nuorten kohtaloista.
Semmosta.
Marianne Faithfull, elämäni Rocken roll
Janis Joplin, Paratiisin arvet
Riku Rinne on kyllä aika käsittämätön tapaus. Olen syönyt kebabia miehen kanssa ja ollut muutenkin hänen kanssaan tekemisissä. Voitte uskoa että ihmeellistä juttua sillä riittää…
Huumeasema Zoo on kirjoitettu Christiane F:n (Felscherinow) elämän pohjalta. Sijoittuu kyllä muistaakseni 70- eikä 80-luvulle. Kirja tosiaan on aivan loistava, leffaa en valitettavasti ole nähnyt. Netistä löytyy myös kirjalle pyhitettyjä sivustoja.