Kuningas Alkoholin nousu ja tuho(ko?)

Hyvää päivää, arvon naiset ja herrat. Olen NiksNaks, opiskelijatyttönen ja minulla on jonkinlainen ongelma alkoholin kanssa. (Kyllä, kutsun itseäni tytöksi, vaikka olen iältäni lähempänä 30 kuin 20 vuotta! Olen sydämeltäni ikinuori!) Tästä minun henkilökohtaisesta ongelmastani on enenevässä määrin tulossa myös Mieheni ongelma.

Vuodesta 2006 lähtien alkoholinkäyttöni on alkanut salakavalasti lipsua yhä epäilyttävämpiin mittasuhteisiin. Oikeastaan voisin sanoa, että kaikki nämä kolme vuotta ovat olleet jatkuvaa loivaa, mutta vakaasti vähitellen jyrkkenevää, alamäkeä. Reilu kuukausi sitten mopo karkasi käsistä sen verran vauhdikkaasti, että oli pakko pysähtyä miettimään tuota etanolin kanssa läträystä: mistä se johtuu ja mitä sille voisi tehdä.

Arvoisat naiset ja herrat, haluan täten tehdä teille pitkän ja puuduttavan - mutta itselleni varsin terapeuttisen - selonteon siitä, kuinka alamäkeni alkoi ja mitä aion asialle tehdä. Olkaapa hyvät, esitän teille kertomuksen Kuningas Alkoholin noususta ja tuhosta(ko?).

Kuningas Alkoholin varhainen ura: terapeuttina

Alkusysäyksen alamäelle antoi eroamiseni uskonlahkosta, johon minut oli aivopes… siis kasvatettu ihan pienestä pitäen. Kun käsitin, että lahko olikin silkkaa huijausta ja menetin uskoni, koko maailmani romahti ja elämältäni putosi pohja. Mutta vaikka minusta tuntui, että elämälläni - tai kenenkään muunkaan ihmisen elämällä - ei ollut enää mitään merkitystä, en kuitenkaan halunnut kuolemaakaan. Päinvastoin, aloin pelätä kuolemaa aivan järjettömästi. Ahdistuin ja masennuin. Menetin mielenkiintoni asioihin, joista olin aikaisemmin saanut iloa elämääni.

Lääke ahdistukseen, masennukseen ja pelkoon? Viina, tuo kaikkien janoisten sankari, tuo maansa myyneiden terapeutti.