Kirjoitan nyt vielä, pahoittelen jo etukäteen virheitä. Tihrustan tekstiä puhelimesta enkä näe kunnolla, lisäksi on tosi vaikea tehdä korjauksia.
No, edellisen juttuni lisäksi, siis, että keho muistaa. Kaikilla on varmaan eri syitä alkoholinkäyttöön, mutta mielestäni varmaa on se, että se on lähinnä symptimi, ei itse sairaus - vaikka niin väitetään. Ehkä se joillakin on sairaus. Mutta jos hoidetaan symptomeita sairautena, niin se on sama kuin nuhaiselta pyyhuiään nenää: ei flunssa nenää pyyhkimällä katoa!
Jos jatkuvasti identifioi, eli joker “olen alkoholisti” tai “olen toipuva alkoholisti ja repsahdukset ovat luonnollidia” - niin alkoholidta ei päöse kodkssnneroon. On vasn iluisesti se lopettelija.
Carl Jung on sanonut: “I am not what happened to me. I am what I choose to become.”
Mietin, millainen mä haluan olla. Jospa kääntäisi katseensa siihen, mitä haluaa, ja lakkaisi toivottoman taistelun sen kanssa, mitä ei halua? Kas, kun se, mihin kiinnittää huomionsa, se lisääntyy! Jos tolkuttaa itselleen päiväkaudet olevansa juoppo ja perheen häpeä, niin siinä sitä ollaan- se on ROOLI. Siitä on tullut rooli. Ehk se alun perinnoli jotain muuta.
Jos mä kuvailidin nyt, millainen HALUAN olla: Olen tietenkin urheilullinen. Käyn vähintäänkin joogassa - ja joogaajst eivöt juo. Tai TajChi. Se on mielrnkiintoista- et tosiaan ajattele alkojolia keskittyessäsi liikkeisiin.
Olen tehokas. Innokas oppimaan uutta. Köytän aikani ja rahani tehokkaasti - kuinka monta osaketta tai indeksirahastoa voin ostaa satasilla, jotka ovat tähän nennesdä menneet kurkusta alas? Itse asiassa, rikastun jo pelkästään tällä identiteetin muutoksella, edes palkkaa ei tarvitse nostaa. Ihanneminäni antaa myös säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen, erityisesti luonnon, eläinten ja lastensuojeluun.
Matkustelen rahoilla, jotka ennen valuuvat kaivoon. Ei välttämättä ulkomaillakaan, mutta voisi käväistä muissa suomalaisksupingeissa viikonloppuna, avartaa maailmaa. Mun identiteetti olisi kulttirelli maailmankansalainen ja filantrooppi. Tottahan pyöräilen töihin, se on nykyaikaa ja pitää yllä kuntoa. Kaikken kaikkiaan, huolehdin liikunnasta ja syön ihanaa kasvisruokaa, juomana kirkas, puhdas vesi - jota meillä Suomessa vielä on runsaasti. Kävin muuten eräs päivä pizzalla ja join vettä kyytipojaksi. Oli hyvää! Sellainen haluan olla: syön pizzaa veden kera!
Joku tällainen on uusi identiteettini. Millainen on uusi sinä? Jospa heität metsään ajatuksen siiitä, että olet toipuva alkoholisi tai lopettaja - se on mennyttä! Sä olet nyt se, mikä valitset olevasi. Kuka tai millainen HALUAT olla? Pystyt siihen! (Kuten tsemppaam itseänikin!)