Silmistäni on huomautettu ja sanottu että katseeni on paljon skarpimpi nykyään. Aamuiset turvotukset kasvoilta ovat poissa. Ikävä kyllä tuo painoasia ei minulla ole mennyt alaspäin Se nyt johtuu ihan siitä että makeanhimo on tällähetkellä aikamoinen.
Kun hain ensimmäistä kertaa antabuksia niin lääkäri sanoi : eipä sinusta kyllä ulospäin näe että käytät alkoholia liikaa…
tatuoinnit (arviolta joka toisella vangilla on tatuointeja ja alkoholi altistaa vankilalle)
nikotiinin kellastamat sormet (kova humalatila arviolta n. kolmiskertaistaa tupakoinnin määrän)
irronneet varpaan kynnet (kehno hygienia)
likaisuus mm. alleen kuseminen, likaiset vaatteet (taantuminen, köyhyys)
eksentrinen (erikoisuutta tavoitteleva) pukeutuminen; osalla alkoholisteja mm. baskeri, maastohousut [eksentrisyyttä tosin ilmenee kaikissa alkoholin käytön ryhmissä])
vaalennettujen hiusten ruskea juurikasvu (blondatut alkoholistinaiset - tosin kohdeilmiö esiintyy myös ongelmattomien white trashin kuten yksinhuoltajien edustajilla)
aborttien jättämät arvet (tosin myös ongelmattomilla white trashin edustajilla on abortteja), sydänleikkausten jättämät arvet (yl. miehillä - tosin tupakointi ja väärät ravintotottumuksetkin aiheuttavat sydänleikkauksia)
pipo/lippalakki päässä (hiusten hoidon laimin lyönti)
hiusten kuivuus/rasvaisuus (taantuminen, köyhyys)
palovammat (yl. saunassa sattuneet miehillä)
kuolaaminen (lääkkeiden väärin käyttö)
“surunauhat” kynsissä (taantuminen)
white trash -luokan halpa pukeutuminen naisilla (mm. leopardipaidat, kireät legginsit, verkkosukkahousut, yliampuva huulipuna - tosin esiintyy myös ongelmattomilla white trashin edustajilla)
ihon hilseily vars. haljenneet kantapäät (taantuminen, köyhyys - esiintyy myös ongelmattomilla white trashin edustajilla)
homssuinen yleisolemus naisilla (myös ongelmattomilla white trashin edustajilla)
tyylirikot (esim. raidalliset paidat turvonneilla naisilla tosin esiintyy myös white trashin edustajilla)
Siinä muutama. Muut Päihdelinkkiläiset voivat luetella lisää! Itselläni em. listassa edustautuu arvet (kännissä kaatuminen). Pukeudun kalliisti ja olen normaalipainoinen, tatuointeja ei ole.
Repeillään täälläkin…Lasolarska aika tyhjentävästi toit esille alkoholin vaikutuksia ulkonäköön, eipä juuri lisättävää. Mutta mitä mahdoit tarkoittaa tuolla kohdalla:
Ei abortista jää ulospäin näkyviä arpia. Tarkoitit varmaan keisarinleikkauksen arpia? Se taas ei liity allkoholiin muussa kuin siinä tapauksessa, että äiti on alkoholin käytön takia liian huonkuntoinen synnyttääkseen alateitse tai saattanut juomisellaan sikiön hengenvaaraan, jolloin kyseeseen tulee hätäsektio. Silloin kun keisarinleikkaus tehdään suunnitellusti arpi on pieni vaakasuora viiltojälki alavatsassa suurinpiirtein kohdassa mistä alkaa häpykarvoitus, eli se ei juuri näy. Vain hätäsektion jättämä arpi on selkeästi näkyvä pystysuora viiltoarpi alhaalta napaan asti.
Enää ei tarvitse sortua rumiin akkoihin
Vitsi vitsi. Mutta raitistuminen tuo tullessaan myös sen, että pinnalliset suhteet jää jonnekin. Jotenkin elämän itsessään muuttuessaan kaikki maistuu ja näyttää raikkaammalta. Paitsi ne kuppilat haiseekin ihan järkyttäviltä, missä joskus tuli vietettyä aamu 9- yö kolmeen. Henkistä ravintoa on löytänyt aivan eri paikoista ja nekin näkyy ja maistuu ihan erilaiselta, kuin ennen.
Harmittaa, kun ei ole paljoakaan valokuvia menneisyydestä, että en osaa kuin kuvitella miltä ennen näytin. Nuoremmalta varmaan, mutta se miltä tänään tuntuu, niin sen tiedän, ettei sillon tuntunut tältä.
Juoma-aikainen elämäntyylini kokonaisuudessaan riitti tekemään minusta ~5 kg nykyistä painavamman; käytännössä mittanauhaa tarvittiin vyötäröni ympäri ehkä 7cm enemmän kuin nyt. Muuten taisin näyttää viikonloppujen jälkeen tavallista kalpeammalta, väsyneemmältä ja naamakin tuppasi hilseilemään (johtui kai yksinkertaisesti nestehukasta ja ravinnon puutteesta putkijuomisen takia). Mustelmia yms. könyämisjälkiäkin oli silloin tällöin, ehkä kiusallisimpana ruhje silmäkulmassa, mitä sain peitellä ja selitellä pari viikkoa.
Viisitoista kiloa on pois painosta. Notkoselkä on suoristunut ja pää on pystyssä. Sietämätön lonkkakipu on lähes kokonaan poissa ja aikoinaan murtuneen nilkan askel on korjautunut. Käsien vapina on loppunut. Kasvojen pöhottymät ovat kadonneet ja katse on kirkas.
Ihan huippu juttu! Aika pahoja yleistyksiä joo! Mutta toisaalta niin totta! Tosin ylipaino jo itsessään altistaa monille em. mainituista seikoista ilman alkoholia :mrgreen: Ja tuo white trash juttu…
Joo, ja totta on että it takes one to know one, eli kyllä juoppo toisen tuntee, jopa raitistunut sellanen! Ulkonäöstä ja jutuista. Kahvipöydässä ne punaviinin ja liköörinlitkuttajat on niitä pahimpia piilojuoppoja, jotka kehuu viikonloppuna ottaneensa “vähän” punaviiniä ruoan kanssa tai ligööriä jälkiruuaksi. Ne jotka sanoo suoraan että tulipahan vedettyä kännit on yleensä niitä taviksia(tänään juuri tein asiasta huomioita työpaikan kahvipöydässä) Pahimmat väittää ihan pokkana ettei juo ollenkaan ja naamasta näkee kilsan päähän että joopa joo, niin varmaan juu…
GangstaRahvas :mrgreen: Hummehörhelöt ovat usein aika nuoria. luihukasvoisia, laihoja, eksyksissä olevia, pälyileviä pikkugangstereita. verkkarityylejäkin on monia.
Minä olen ilmeisesti entinen rikollinen ja valkoista roskaväkeä. Minulla on muutama tatuointi ja helposti halkeilevat kantapäät. Tämä olikin ihan uutta.
Entä käyttäytyminen? miten erottaa alkoholistin taviksesta. Eräs piirre ainakin on se, että alkoholisti tulee yleisistä vessoista suuta pyyhkien, tavis ehkä vielä vetskaria kokeillen.
Alkoholisti ei TULE POIS sieltä yleisestä vessasta Nimim. “Ravintolan vessaan useasti sammunut”.
Alkoholisti ei viihdy yökerhoissa eikä hienoissa ravintoloissa, koska niissä ei voi keskustella ja ihmisetkin ovat niin pinnallisia. Suomeksi: juominen ei ole mukavaa, kun kaikki eivät ole yhtä sekaisin.
Alkoholisti tykkää keskustella syvällisiä ja jauhaa myös paskaa. Tosin samat iänikuiset asiat käydään läpi joka kerta. (politiikkaa, kusipäinen exä, äidin rintasyöpä, oma vaatsahaava jne)
Joo-o.
Minulla alkoi tuo vessoihin sammuminen vähän alta 30 vuotiaana. Siihen asti olin tottunut vetämään useitakin päiviä lähes nukkumatta. Ensimmäiset fyysisen rajallisuuden merkit tulivat esiin, mutta eihän se menoa hidastanut. Olevinaan hauskaa, kun herää useammin kuin kerran pöntöllä istuen siihen , että poke potkii huussin ovea…
MInut olisi tunnistanut myös siitä, että juhlissa kukuin aina myöhimpään (aamuun), olin aina se joka haki vielä sen yhden vinkkupullon pöytään, ja olin aina ensimmäisenä pystyssä (korjailemassa) muka siivoomassa. Lopulta millään muulla oheistoiminnalla ei ollut mitään väliä, kuten että mennään syömään (juomaan), elokuviin (juomaan), ystäviä tapaamaan (juomaan), konserttiin (juomaan)…Ärsytti vaan tuollaiset ylimääräiset kuviot, jotka piti suorittaa, ennen kuin pääsi kaatamaan kurkkuunsa viinaa, sillä sehän oli se kaiken tarkoitus ja päämäärä. Monet leffat istunut tulisilla hiilillä, että loppus nyt jo saatana… Kyllä sen toisen samanlaisen seurueesta aina tunnisti, magneetin tavoin. Sen toisen kanssahan saattoi sitten hyväksytysti heittää huikkaa väliajalla ja naureskella muille “asiaan vihkiytymättömille”…ja jos toinen oli selkeästi “deekumpi” käytökseltään, niin vielä parempi, sitten pystyi kaatamaan ihan rauhassa, kun toinen juoppo hoiti esiintymisen ja otti paheksunnan osakseen.
Huumorin alalajeista ironiassa on joskus vaikeaa onnistua. Meinasin laittaa tuohon edellisen viestini perään hymiön, mutta jätin sitten laittamatta… ja kuinkas kävikään.
Ironista tuossa tuntomerkkien luettelussa on mielestäni siis se, etten ainakaan minä tunnista (varmuudella) alku- tai vielä keskivaiheenkaan alkoholistia välttämättä mistään, vaikka jo tilastollisesti joka 10.s vastaantulija tuolla ulkona on potentiaalinen alkoholisti. Tai ehkäpä tunnistaminen onkin vaikeaa juuri siksi.