Joo elikkä kuinka kauan 10mg diapami näkyy veressä/seuloissa?
Diapamilla (tai tarkemmin sanoen sen aktiivisella metaboliitilla) yksi pisimmistä puoliintumisajoista bentsoissa. Eli voi paskalla tuurilla näkyä viikkoja, jopa kuukausia.
Käsittääkseni tuota testataan juuri oksatsepaamin ja nordiatsepaamin pitoisuuksista. Ja, kun tuon nordiatsepaamin puoliintumisaika voi olla jopa 100h niin 5x100h (5 puoliintumisaikaa kait on se paukalosääntö, ettei lääkettä enää ole elimistössä) on jo kolme viikkoa. Tuo kuukausia taas perustui siihen, että joku ainakin jossain aikaisemmassa ketjussa väitti kahden oxepamin näkyneen jopa kahden kuukauden päästä. Normaalitapauksessa parin viikon toki luulisi riittävän.
Minulla Diapam näkyi aika tasan 2 kk… Tavallinen seula näytti 2 kk kohdalla vain positiivista ja tarkempi seula ilmoitti temazepamin ja oksatsepamin.
Jos tuo on totta niin sitten olen pahassa kusessa huomenna. Tuli yllärinä, että pitää huomenna antaa uusi bentsoseula, kun perus seulassa oli aluksi positiivinen ja sitten varmistuksessa vähän niin ja näin. Joten k-hoito lääkärini sitten päätti, että annan huomenna seulan, josta katotaan bentsot. Ei tässä muuten mitään, mutta otin 8pvä ennen tuota seulaa 20mg Medipamia. Se oli sellainen kertaluontoinen käyttö enkä sitä ennen ollut käyttänyt mitään bentsoja varmaan 1½ kuukauteen.
Onko tässä siis mitään mahdollisuuksia? Sen verran taustoja, että olen ruumiin rakenteeltani hoikka ja yleensä kyllä aineet on hävinneet nopeasti ja seulat olleet puhtaita. Kerrankin otin 5mg alpratsolaamia niin tavallinen tikku seula näytti puhdasta 3pvä jälkeen… Mutta nyt kyseessä on seulojen kannalta pahamaineinen diatsepaami, jolla on helvetin pitkä puoliintumis-aika.
Onko tässä nyt mitään mahiksia kusta puhdas seula? Niin ja se on muuten sellainen labraseula, sekin huolettaa nyt…
Helvetin vittu…! Oon tässä nyt savujakin poltellu vitutukseen, kun perseelleen tämä muutenkin taitaa mennä, toivottavasti ne ei kato myös THC:ta uudelleen, sitten ainakin oon kusessa… Perkele että ihminen osaakin olla tyhmä…
Niin ja sitä on kyllä aika vaikea uskoa, että kertaluontoinen diapamin käyttö näkyisi 2kk tai 5x100h. … Mitä nyt nettiä oon selaillu niin diatsepaamin kertakäytön näkyvyys ajat on olleet siinä 7-10vrk…
Olisin erittäin kiitollinen, jos saisin tietää muidenkin plinkkiläisten kuin “petri687” ja “Viimeinen Hidas” kokemuksista bentsoseuloista eikä mitään tuollaista tilastotietoa.
En itse uskoisi koskaan läpäiseväni labraseulaa jos olisin syönyt kaksi kympin pamia 8vuorokautta ennen seulaa. Se vaan puolittuu niin saakelin hitaasti…
Niin, mitä sitä nyt faktoilla hyvää tilannetta sotkemaan.
Ainahan voi antaa “laimean” seulan ja pelata pari-kolme päivää lisäaikaa, jolloin voi ottaa kunnon vesi-kuurin.
Ei meillä ainakaan laimean seulan antamisesta tuu muuta kuin uusinta pyyntö, oon itekkin töissä käyvänä monesti joutunu käymään vessassa paria tuntia ennen labraan menoa, kun ei yksinkertaisesti ole pystyny pidättelee kauempaa.
Ja jos on lääkäri kysyny et miks oli laimea näyte, niin oon sanonu suoraan et pakko oli käydä vessassa kun olisin muuten kussu housuuni.
En sen kummemmin suosittele tätä vaihtoehtoa tai muutakaan, kun en tiedä miten lääkärisi on “ehdot” tälle seulalle antanut, mut kunhan heitin ilmaan yhden vaihtoehdon…
Sori, olen vähän unenpöpperössä vielä, joten en niin tarkasti lukenut, mutta en kyllä tajunnut mitä vikaa tilastotiedossa on . Diapam näkyy yleensä ihan helvetin pitkään ja piste. Jos nyt tähän omakohtainen kokemus pitää laittaa, niin mulla on ainakin aina näkynyt, vaikka viimeisimmän napin ottamisesta olisi ollut jo aikaakin. En tosin millään voi muistaa noita aikoja, kun eipä sillä niin väliä ole mun kohdallani ollut, kun sen diatsepaamin on yleensä kuulunutkin näkyä mun seuloissani.
Vedenjuomisella ei kyllä saa diatsepaamia elimistöstään huuhdottua pois. Toki voi kusta nk. vesikuset, joissa ei välttämättä näy yhtään mitään, kun ovat silkkaa vettä, mutta se on taas eri asia, hyväksyvätkö moiset. Pahimmassa tapauksessahan vesikuset saatetaan tulkita automaattisesti positiiviseksi seulaksi, jollei niillä ole aikaa/kiinnostusta/resursseja ottaa useampaa seulaa, kuin se yksi ja päättävät olla vittumaisia.
Joo, toi riski on aina olemassa ja siks en suoraan suositellukaan tota laimean näytteen antamista, kun ei aina tiedä mikä on käytäntö eri puolilla suomea.
Eikähän sitä ainetta saa kokonaan elimistöstä millään pois juotua vaik kuinka paljon joisi, jos se vielä näkyy niin se näkyy ja eihän niitä “vesikusia” voi heittää montaa kertaa peräkkäin, tai loppuu huumorintaju kesken mukavemmaltakin lääkäriltä… :mrgreen:
Ehkä tossa tapauksessa kertoisin itse suoraan lääkärille mitä ja millon oon ottanu, jo ennen ku labra-tulokset on tulleet, niin mene ja tiedä vaikka menis ilman sanktioita. Riippuu toki onko aiempia vastaavia sattumia yms. ja miten tiukat on kyseisen paikan korv.hoidon säännöt.
Totanoin, kylläpä melkosen varma olen ettei mitään kuukautta tommonen näy jos tosiaan et ole 20mg enempää ottanut. Terveyskeskuksessa otetaan labraseulat ja pari kesää sitten söin 15mg diatsepaamia ja seulat oli ottopäivästä 14päivän päästä ja niissä ei mikään bentso näkynyt. Toki silloinkin etin tietoo ja kokemuksia netistä ja tulin tulokseen et aivan hilkulla sitä oli itellä, varmaan juuri ja juuri oli poistunut, 2pv aikasemmin olisi voinut näkyä kenties…?
Sori offista, mutta tietämättömyyttäni nyt tällaista kyselen, että ottavatko ne tosiaan paljonkin tuollaisia seuloja, joissa tutkitaan vain 1 tai 2 ainetta, eli jos niillä on epäilyksiä benzojen väärinkäytöstä, niin seulovat vain ne ja muut substanssit jätetään tutkimatta? Itse en siis ole korvaushoidossa, enkä ole koskaan ollutkaan. Seuloja olen antanut aikoinani suht paljonkin muissa yhteyksissä ja mulla se on aina ollut se perusseula, jossa katsotaan ne tietyt aineet(8 vai 10 niitäkö nyt kaikkiaan on?) kusesta. Juu, en ole ollut seuloissa aikoihin, joten mun tietoni noiden omakohtaisten kokemusten pohjalta taitavat olla aika vanhentuneita .
Juu, ja tuskin Diapamin kertakäyttö ihan normaalilla annoksella kovinkaan monella mitään kuukautta näkyy, mutta tuo 8 vrk. on kyllä niin lyhyt aika, että se on todella kiikunkaakun näkyykö vai ei, ja melko todennäköisesti näkyy.
Aika masentavaa ja kuumottavaa luettavaa tämä on, kun en ole vielä saanut tuloksia…
Tiedän että huonoltahan tämä minun kannalta vaikuttaa, mutta ehkä mahdollisuuksia edes HIEMAN parantaa se, että join ennen testiä vähintään 2l nestettä, otin vitamiineja kusen värjäämiseks, kävin kusella 3-4krt ennen testiä ja testitilanteessa lorotin ensin pönttöön ja vasta sitten purkkiin. Loppu tulos oli lähestulkoon vettä siitäkin huolimatta, että otin paria eri B- ja C- vitamiini valmistetta ja join Gatoraden, jossa on myöskin reippaasti vitamiineja ja hivenaineita.
Ja taisin aikaisemmin mainita, että ruumiinrakenteeltani olen hoikka ja aineenvaihdunta on kohtuullisen nopea. Ja harvemmin seulojen kanssa ongelmia on tullut, vaikka välillä olenkin mennyt seuloihin niin, että toteamisaika on ihan siinä hilkulla…
^ pidetään peukkuja et ei tulis sanktioita eikä näkyis mitään ylimääräistä. Muistelen et ohjeena on, ettei kusella sais käydä 4-5 tuntia ennen seulaa, mut oon ite joutunu monta kertaa ennen seulaa käymään vessassa, kun esim. just töissä oot ja ei siellä voi eikä kehtaa ns. “kupla otsassa” kiristellä. Ja oon sanonu asiasta joka kerta suoraan, et pakko oli käydä vessassa ennen seulaa, eikä ole mitään sanktioita ikinä tullu. Paristi on tullu palaute, et näyte “liian laimea” mut ei mitään sen ihmeempää.
Eli jos ja (aika tod.näköisesti kun) tulee sun tulokset, niin varmaan näyte on aikalailla laimea jos oot pari litraa juonu ja käyny useasti vessassa, niin eipä se auta kun uusia tarvittaessa. Saatpahan muutaman “lisäpäivän” jos ei sit ole teillä niin tiukka käytäntö, et ns. vesikuset tulkitaan suoraan positiiviseksi näytteeksi, niinku Winston tossa aiemmin totesi.? Meillä päin ei onneks niin tiukka ole toi sääntö, ainakaan tähän asti vielä ollut.
No siis tää koko homma lähti siitä, kun kävin ihan normi seulassa ja siinä näkyi alustavissa tuloksissa opiaatit ja bentsot positiivisena. Sitä en vieläkään tiedä, että miksi. En ollut kumpiakaan käyttänyt reilusti yli kuukauteen ja silloinkin käyttö oli ollut ihan sellaista kertaluontoista ja bentsot yleensä alpratsolaamia tai vähäinen määrä klonatsepaamia, jonka ei edes pitäisi kuulemma näkyä vähäisillä määrillä. En siis edes osannut kuvitella, että tulisi tuollaisia ongelmia. Niinpä otin heti seulan jälkeen 20mg diatsepaamia ja siitä 7pvä päästä sain kuulla että seulassa oli näkynyt bentsot ja opiaatit ja että se on varmistuksessa. Myöhemmin sinä samana päivänä korvaushoito hoitaja sitten soitti ja sanoi, että varmistus on valmistunut ja että opiaatit on tulkittu siinä negatiiviseks, mutta bentsoista sitä ei saatu jotenkin 100%:sti varmistettua joten lääkäri teki sitten lähetteen erillisestä bentsoseulasta johon minun piti mennä seuraavana päivänä eli eilen. Ja se oli tosiaan 8vrk siitä, kun otin sen 20mg annoksen diatsepaamia.
Eilen sain kuulla seulan tuloksen ja se oli… Yllättävää kyllä, NEGATIIVINEN.
Oli kyllä aika kuumottavaa odotella sitä tulosta, koska täälläkin lähes kaikki olivat sitä mieltä, että tuskin tulen läpäseimään seulaa 8vrk jälkeen.
No, ehkä minä sitten olen jonkinlainen erikoismies tai sitten runsaalla tankkauksella oli osuutta asiaan…
Kyllä runsaalla tankkauksella on osuutta asiaan, se nyt tiputtaa niitä pitoisuuksia aineessa kun aineessa.
Jos olisit aamukuset mennyt heittään suoraan purkkiin niin kyllä se luultavasti ois näkynyt, voi olla pienestäkin kiinni et ei ole ollut positiivinen, hyvä juttu sulle.
Minua ihmetyttää kun käyn seuloissa kerran viikossa. Otin diapamin n. Kuukausi sitten.
1vk ei näkynyt testissä
2vk näkyi testeissä
3vk ei näkynyt
4vk näkyi
Eli onko tuosta minulle haittaa kun minulla oli respeti niihin mutta se oli yhteen toimenpiteeseen. Ja en ole ottanut kuin silloin sitä varten
^ No ei ole haittaa, jos sulla respa on kunnossa ja olet vieläpä ihan sen mukaan ottanut. Saattavat toki keksiä mussuttaa jotakin, mutta siitä huolimatta omat reseptilääkkeet saavat seuloissa näkyä aivan vapaasti.
Kaverilla kävi aivan samoin eikä suostuttu uskomaan, ettei hän ole ottanut uudestaan juuri tuon väliviikon perusteella. Se, miten ja miksi näin käy, johtuu diatsepaamin metaboliasta, suuresta proteiinisitoutumisesta ja seulojen herkkyydestä eri bentsodiatsepiineille.
Eli diatsepaami siis metabolisoituu muun muassa nordiatsepaamiksi ja tematsepaamiksi ja näistä molemmat sitten taas metabolisoituvat oksatsepaamiksi. Varsinkin nordiatsepaamin puoliintumisaika on erittäin pitkä (n. 40-200 tuntia). Metabolian kautta siis ainakin teoriassa kuvio menisi niin, että diatsepaamin ja nordiatsepaamin määrä laskee sen verran alhaiseksi, että ne eivät näy seulassa (tästä siis tuo mystinen väliviikko), kun molemmat sitten lopulta metabolisoituvat oksatsepaamiksi nousee sen määrä taas sellaiseksi, että bentsot jälleen näkyvät testissä positiivisena.