Lääkäri “asiantuntijana” sanonut että diapam voi näkyä mukamas korkeintaan kaksi viikkoa ja ehkä pari päivää päälle. Itsellä kuitenkin on pari kertaa säännöllinen resepti-käyttö näkynyt jopa 6-7vko ja yksittäinen 10mg pamikin näkynyt 4vko.
Eli sanoisin, että jos otat illan aikana muutaman pamin niin kannattaa varautua siihen että se näkyy 2-3vko vaikka olisi nopeakin aineenvaihdunta. Pahimmillaan sen kuukauden. Enkä ihmettelis yhtään jos vuosia reseptillä vaikka 30mg/pv annoksella pamia syöneen seuloissa näkyisi positiivisena sen kaksi kuukautta.
Eli niille jotka haluaa ohi käyttää bentsoja eikä jäädä kiinni seuloissa, pami on se kaikkein surkein vaihtoehto.
On ne pirullisia aineita kun näkyvät kyllä seulassa nuin pitkään, mutta eivät vaikuta samaa aikaa. Oispas kiva,jos ois olemassa “taikapilleri” jonka syötyään vaikutus kestäisi 2:kin viikkoa putkeen…
Vähän nyt mennään asian vierestä, mutta kun olen eri elämäntilanteissa joutunut monenlaisia seuloja antamaan, tuli väkisinkin mieleen pari omaa kokemusta.
Seuloistahan puhutaan, että virtsasta ne aineet viimeiseksi poistuu, eli kun veressä ei enää näy, niin kusikoe antaa vielä positiivisen tuloksen. Itselläni on takana useita positiivisia seuloja, yleensä bentsoista, joissa se raja varmaankin on se n.2vk, mutta on käynyt niinkin, että bentsot oli plussalla ja opiaatit miinuksella, vaikka olin ed.päivänä ottanut molempia, eli opparit olis ilman muuta pitänyt näkyä.
Poliisin nuolaisutikkariin oon päässyt nuolaisemaan yht.4 kertaa ja joka kerta olin ottanut Diapamia ja Ardinexia, mutta vain viimeisellä kerralla näyte oli positiivinen ja sekin vain opiaattien osalta Niiden “tikkarit” on siis pilipalitavaraa. Rattijuopumuksesta jouduin kuitenkin syytteeseen ja tarkemmassa (veri) kokeessa näkyi myös ne pamit, tosin aika pienenä määränä. Koska mulla oli reseptit ko.lääkkeisiin ja väitin, etten tiennyt olevani ajokiellossa, koska lääkäri ei ollut sitä kertonut, sain lievän, 5kk ajokiellon ja pienen sakon. 3 kertaa oon siis nuollut niiden tikkaria ja tulos on ollut negatiivinen, vaikka olisi pitänyt olla ainakin kahta-kolmea eri ainetta.
Hyvä juttu sulle, ettei enää pamit näkyneet seulassa, lycka till !!!
Mikäli meinaat tässä opiaateilla kodeiinia, niin se on niin nopeasti puoliintuvaa tavaraa, että on ihan mahdollista, ettei näy kusessakaan enää vuorokauden kuluttua. Itselleni on useamman kerran käynyt noin, että olen ottanut kodeiinia edellisenä päivänä ja silti seula on näyttänyt negaa jo heti seuraavana. Mun viimeisimmistä seuloistani on tosin jo aikaa, joten tiedä sitten, ovatko nykyisin tarkempia . Ihan täysillä ei kuitenkaan kannata luottaa tuohon kodeiinin nopeaan häviämiseen elimistöstä, vaikka se sinänsä aivan mahdollista onkin. Tapauskohtaista lienee taas tämäKIN.
Poliisiin tikkareista ei omakohtaista kokemusta ole, mutta käsittääkseni eivät ole kovinkaan luotettavia, kuten sanoitkin. Eikös noiden tulokset kuitenkin aina varmisteta kusiseulalla???
Niin ja jos opiaattina oli joku muu kuin morfiinia sisältävä tai siksi metabolisoituva, niin ei olisi kuulunutkaan näkyä opiaattina.
Poliisin tikkareissa ei muistaakseni bentsoja edes testata, joku voi korjata jos muistaa paremmin. Tulokset varmistetaan verikokeella, ei kusitestillä ja sekin yleensä ainoastaan vain, jos testi on positiivinen. Seurauksena väärästäkin positiivisesta on kuitenkin yleensä viikkojen ajokielto, kun verikokeen tuloksia odotellaan.
^ Anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi noissa rattihommissa varmistukseen käytetään veritestiä? Mä kun olen aina luullut, että kusitesti olisi luotettavampi, koska näyttää pidempään mahdollisesti vedetyt aineet. Vai juuri tuonko vuoksi veritesti, koska haluavat rattiepäilyissä tietenkin tietää, minkä vaikutuksen alaisena nimenomaan ajohetkellä ollaan oltu, eivätkä ole tippaakaan kiinnostuneita siitä, mitä on vedetty viikko-pari sitten, koska eihän se enää ajokykyyn vaikuta millään muotoa, vaikka kusessa näkyisikin?
Itsekin toki aikoinani ratissa pelleiltyäni jouduin verikokeisiin(Tuolloin ei tikkareita ollut keksittykään tai ainakaan yleisessä käytössä eivät olleet), mutta ajattelin sen olevan lähinnä promilleiden varmistamista varten, kun alkometriin tuli höngittyä erinäisiä lukemia. Kusiseuloissa kyllä ravasin sitten myöhemmin, kun hain korttiani kuivumasta.
mä olen ymmärtänyt et verikoe antaa tarkemman tuloksen päihtymystilasta eli sen jos oot ajanut “vaikutuksissa” ja kusi koe taas näyttäis liian pitkälle(tässä viina ja huumeet ovat tasaarvoisessa asemassa) sama kun käytetään puhaluskoetta maksanalkoholiarvojen mittaamisen sijaan. eli jos käryää ratista(toistuva törkeä)nii sit pitää olla pitkä aika ilman ja tässä taas mitataan laittomat kusesta ja alkoholi maksaarvojen perusteella, naapurin frendi sai korttinsa takas vasta kun maksan alkoholin rasitusarvot oli normaalia tasoa. tosin vai 30% näkyy noi maksarasitukset ja itse kuulun niihin vaikka en ole humalassa kun muutaman kerran vuodessa on maksa arvot hiukan koholla kun tykkään juoda sen 2-6 lähes joka päivä.
^en tiiä miten keskieuroopassa tää menee mut 80% on korkeemmat maksaarvot ku suomes vaikka ne juo 80% vähemmän kännejä kun suomalaiset. eli 2 kaljaa joka ilta näyttää korkeemman arvon ku korikaljaa kerran viikossa mikä on kyl aika perseestä koska lääkärit näkee sen ainoastaan et juo liikaa.
Varmasti tosi yksilöllistä noiden maksa-arvojenkin kanssa, mutta tuota olen usein miettinyt, että onko se kunnon kertakänni kerran-pari kuussa pahempi/parempi, kuin jokapäiväinen parin tissutus, siis mitä tulee elimellisiin ongelmiin. Tietty kunnon perskännit aiheuttavat muita lieveilmiöitä, kuten tapaturmariskin maksimoitumisen, mahdolliset sosiaaliset ongelmat jne.
Mulla maksa-arvot ovat olleet jo pitkään nätisti viitearvoissa(Ovat muutaman kerran olleet pahastikin koholla), vaikka vetäisen armottoman parin päivän keittokuurin nykyään keskimäärin parin viikon välein. Muuna aikana en sitten juokaan edes yhtä kaljaa. En mä tosin ole koskaan maksakokeisiin sännännyt heti dokuspurtin jälkeen :mrgreen: , mutta jos arvot jo viikon kuluttuakin näyttävät hyviltä, niin tuskin ovat kovin tappiin räjähtäneet siinä välillä.
Sori offista.
Ja sitten seuraa lisää offia: Joskus luin, että lekureita olisi ohjeistettu potilaan alkoholin käytön kartoittamisessa siten, että niihin maksa-arvoihin tuijottelu yksinään ei mikään kovin hyvä mittari olisi, vaan parhaan kokonaiskuvan saamiseksi pitäisi laittaa potilas täyttämään AUDIT-testi. Joo, sinänsä ihan oikein, mutta JOS ei tahdo juopottelusta narahtaa, niin kuka helkutti on niin tyhmä, että vastailee silloin AUDIT:iin rehellisesti :mrgreen: .
nyt laitan itekkin korkin kiinni kun viikon päästä on tuo lekuri jos vaikka saa päähänsä että käyttäisin alkoholia vaikka epäilen kun eivät ole ikinä edes kusitestejä halunneet mutta onpahan tekosyy viettää pikkutovi absolutistina. tosi paljon kyl noi testit kannustaa lopettaa ku jokaisesta saa suhteellisen alhaset lukemat…
Kerta känni kerran-pari kuussa on ehdottomasti pahempi kuin jos ihminen oikeasti joisi vaikka joka päivä kaksi annosta siis fyysisesti vaikka ei ottaisi huomioon edes mahdollisia toilailuja kännissä.
Jos potilaalta otetaan alat, asat, afos, cdt ja gt sekä koko verenkuva niin lekuri joka osaa tulkita niitä tuloksia ja haastatella potilasta oikein löytää kyllä piilojuopon ja jopa satunnais dokaajan aika usein puhumattakaan jos testejä otetaan enemmän vaikka audit-testin tekis silmät kiinni. Mutta aina kuten kaikessa on poikkeuksia ja ilmeisesti osalla ihmisistä ei arvot näytä heiluvan lainkaan vaikka ihminen itsekkin myöntää juovansa koko ajan.
Winstonhan voisi siellä muuten testata miten elämä ja olotilat muuttuvat jos ei enään joisikaan koskaan itseänsä humalaan vaan jokapäivä vain kaksi keskikaljaa Ja kyllä kyllä, siis ei saisi enään olla humalassa joka voisi tuntua ikävältä mutta kuitenkin voisi nauttia alkoholia jokaikinen päivä. Onhan tuolla Lopettamossakin yksi sankari joka sanoo laittaneensa korkin kiinni koska teki omassa psyykkeessänsä etanolista itselleen täysin merkityksettömän aineen niin ehkäpä myös humalan kaipuun/tarpeen voi muuttaa kaljan tarpeeksi/kaipuuksi tai sitten jos tekeekin alkoholista nimenomaan itsellensä todella merkityksellisen aineen niin ehkä se humalan kaipuu jäisikin itsekseen pois.
Uskallan jopa suositella täällä plinkin päihde ja huumehaittoja lisäävän sensuurin alla korvaavaa tuotetta jos päätät tarttua oikeasti haittoja vähentävään toimintaan
Vanha topic. Söin Viimeisen kk aikana n. 30 1mg ksalolia ja viikon ollut nyt syömättä. Lisäksi menin tyhmänä ottamaan puolikkaan 10mg diapamin ja poltellut myös satunnaisesti 1-3x viikossa pidempään. Tosin itselläni ykkönen kestää ainakin viikon vähintään, nyt työpaikan seulat tulossa. Antavat itse varata ajan, joten saan venytettyä onneksi aikaa mahdollisesti elokuun lopulle, kuinkahan kauan tuo puolikas diapam meinaa näkyä, uskon että muut kerkeävät kyllä poistua hyvinkin.
^ Koska sä sen Diapamin otit? Ei se minua kiinnosta, mutta meinaan, että jos ihan just nyt ja seuloihin on maksimissaan 4 viikkoa, niin on mahdollista, että näkyy. Ihan hirveän huolissaan en asiasta olisi, mutta kannattaa siihen silti varautua, koska se voi näkyä hyvinkin pitkään ihan kertakäytölläkin. Lisäksi kannattaa varautua myös kannabiksen näkymiseen. Vaikket mikään himohitsari ja päivittäispolttaja olekaan, niin kannabis on aika ns. herran haltuun -roipetta mitä seuloissa näkymiseen tulee ja yleensä antaa positiivista tulosta pitkään vähänkin isomman mittaluokan käytöllä. Tietenkään se, jos on kerran polttanut, ei näy paria päivää pidempään. Riippuu myös vähän siitä, millaista seulaa käyttävät. Äkkiseltään ajattelisin, että jossakin työterveyden rutiiniseulonnassa ei mitään kovin tarkkoja seulontamenetelmiä käytettäisi(Maksavathan ne rahaa), semminkin, jos ei ole pätevää syytä epäillä, että henkilö X käyttää jotakin, mutta enpä minä noista tiedä. Ja toki ne sitten varmistukseen lähtevät, jos sieltä positiivista tulosta pukkaa.
Mä en tiedä koska en käy seuloissa. Mutta mulle on sanottu että Diapam on pitkävaikutteinen bentso jonka puoliintumisaika veressä voi olla tosi pitkä. Siksi syön sitä. Diapam hyvä, Temesta huono.
Lääkärini on sanonut minulle että minun pitäisi syödä pamia, näitä vitosia kolme tai neljä kertaa päivässä. Poistaa ahdistusta, ylläpitää työkykyä ja piristää yhtä paljon kuin tunnin rivakka kävely ulkoiluradalla. Pamit tai liikunta vapautta posiitivisia endorfiinejä.
Nostelenpa tätä kun kuumottelee.
Olen saanut kaverilta liuskan pameja hätätilanteiden varalle. Paniikki, ahdistus, itsetuhoisuus jne, ei viihde/sekakäyttöä. Lääkäriltä en ole apua saanut.
Nyt olen noita ottanut tabletin kolmena päivänä. En tajunnut tarkistaa puoliintumisaikoja ja vaikutusta muiden lääkkeiden kera (ssri).
Ensi kuussa alkanee seulat adhdn takia.
Mitäs helvettiä nyt jos nuo näkyy viikkoja seuloissa? Mulla mieto rauhoittava tarvittaessa paniikkihäiriön takia ja nehän ottaa sen multa pois jos näkyy muuta kuin oman reseptin mukaiset lääkkeet.
Saako tuota nopeutettua elimistöstä pois? En olisi todellakaan ottanut jos olisin tietänyt kuinka pitkään se pysyy, vaikka ihan oikeaan tarpeeseen otan vain kun oma lääke ei riitä. Oman lääkkeen uusinta kuukauden päästä ja ne määräilee noita seuloja usein reseptin uusimisen yhteydessä. Ikinä ei ole näkynyt muuta kuin oma reseptibentso.
Seulotaanko noita bentsoja kuinka tarkkaan, onko mahdollista että menetän oman bentsoni tuon takia?
^ Eipä siinä mitään poppaskonstia ole, millä saisi aineet nopeammin näkymättömiin virtsasta.
En tiedä millaista seulontamenetelmää sinun tilanteessasi käytetään, mutta JOS käyttävät vanhanaikaista perusseulaa, se ei erittele eri benzoja, pl. klonatsepaami, joka seulotaan erikseen. Kyseisessä seulassa bentsodiatsepiinit siis näkyvät joko positiivisena tai negatiivisena riippumatta siitä mikä benzo on kyseessä. Näin ollen positiivinen tulos menee siis tuon laillisen benzosi piikkiin. Voi tosin hyvinkin olla, että nykyään käyttävät järjestäen tarkempia seuloja.
Voihan tuosta hyvinkin seurata ongelmia lääkkeiden jatkosaatavuuden kannalta, jos kovinkin tiukassa syynissä olet, mutta tapauskohtaista toki sekin.
Kyllä nyt pitää tähän sen verran sanoa et on niin paljon myös ihmisestä, fysiikasta, elämäntavoista ym. Kiinni kuinka kauan se näkyy seuloissa, jos jollain on näkynyt yksittäinen käyttö +3 viikkoa niin se ei todellakaan tarkoita että se kaikilla näkyy.
Mulla ei oo kertaakaan näkynyt 3x10mg käyttö näkynyt labra seuloissa yli 12 päivää, tarkkuus on noissa ollut 100ng/ml ja 200ng/ml.
Jos elät ns. Normi elämää, liikut, juot vettä syöt säännöllisesti, nukut normisti ym. Niin satunnais käyttö se ei siellä mitään 3 viikkoa tai pidempää näy. Jos istuu kotona ja lipittelee kaljaa syö miten sattuu, vetää kenties muita ryynejä ja elämä on epäsäännöllistä niin sit voi hyvinkin näkyä pitkään, pitkään tuo metabolisoituu mut ei automaattisesti tarkoita että se kaikilla kestää sen maximi ajan, on myös hyvin paljon ihmisestä ja elintavoista kiinni.