Krapulaan vanhentunutta beetasalpaajaa?

Kiire oisi saada vastauksia, huomenna eli siis jotain 5h päästä alkamassa sellanen krapulahelvetti, että vaikea oli putki edes uskaltaa katkaista. Ollut hirveitä kokemuksia ja nyt elämän kiisitilanteen takia tuli sitten yli viikon putki 20 a-annosta per päivä. Moka siis tapahtunut mutta mites tästä liskohelvetistä yli vielä?

Muistin että minulla beetasalpaajia, ovat tosin jo vanhentuneet 03/2017. Onko kukaan käyttänyt tähän nyt jo alkaneeseen jumalattomaan pulssiin niitä? Kun rytmihäiriömäistäkin oiretta. Eivötkös lisää tosin hikoilua mikä myös krapulan ykkös juttu? Ja onkohan tuo että vanhentuneet 1,5v sitten joku vakavakin juttu? Pakko oisi varmaan huomenna ja ylihuomenna niitä ottaa, ei tuo sydärikään vaihtoehtona mukava ole.

Arvostus joka kokemuksesta ja neuvosta.

Seuraavat 48h menee sängyssä liskojen kanssa kuitenkin.

Eka postini tänne.

Niin ja kyseessä Ranoprin 40mg, niitä kai voisi 2-3 uskaltaa päivässsä ottaa jos tuo krapula tai niiden lievä vanhentuminen ei ole este?

Niin ja saa kertoa myös, onko teillä muillakin ollut krapulassa rytmihäiriömäisiä tuntemuksia että ihan kun pumppu vetäisi jotenkin “väristen” välillä pari lisälyöntiä? Ei yhtään mukava lisä maailman hirveintä krapulaa odottaessa että pitääkö pelätä sydänkohtaustakin?

Siitä koko ajatus beetasalpaajista.

Ps. Ja en kyllä 100-varmasti kykene huomenna mihinkään ruuhkaiseen päivystykseen. Tiedän jo nyt etten ulos ulko-ovesta uskalla. Jopa tulee olemaan muistutus liiasta alkoholista.

Niin ja voiko krapulassa ottaa Antabuksen jos varma että puhaltaisi jo nollat?

Haluisi varmistaa ettei tämä enää toistu.

Tähän kysymykseen osaisivat paremmin vastata tuolla Sauna-osiossa. Me ei täällä Vähentäjien puolella olla niin kovin asiantuntijoita lääkkeiden kanssa ja aika harvalla täällä noin rankoista putkista kokemusta - tai sen perusteella mitä täällä vakkariporukkaa tunnen.

Sulla ei mitään bentsoja ole? Opamoxilla, Primperanilla ja buranalla minä lähtisin tuota hoitamaan.

Beetasalpaajat on kyllä ihania jos on vaikka ahdistuksen vuoksi semmoista sydämen jumputusta mutta mitenhän niiden mekanismi lie vaikuttaa krapulassa kun sillä sydämen tiheällä lyönnillä on varmaan ihan tarkoitus, paikata happivajausta. Tämä ihan maallikkoarvaus plus että hämärästi muistan lukeneeni jotain tuosta happivajauksesta.

Tässä kaikki mitä mulla tuli tästä mieleen. Antabuksen käyttö ei ole mulle tuttua mutta en varmaan sitä uskaltais ottaa tuossa tilanteessa.

Tsemppiä tähän päivään ja onnittelut lopettamispäätöksestä.

Kiitos vastauksesta,

Annan olla täällä nyt kuitenkin vaan jospa joku oisi beetasalpaajia sattunut krapulassa käyttämään. Rytmihäiriöt sen verta pelottavia.

Samaa tosin mietin, onko sillä sydämen 100-lepopulssilla joku tehtävä v a i onko se vain sitä, että keho reagoi vieroitusoirein alkoholin poistuttua elimistöstä.

Kokeilemallahan tuo selviäisi, mutta kun oma kroppa on tässä tilassa vähän huono kohde kokeiluille.

On kyllä juurikin miedointa bentsoa eli Opamoxia, mutta oon kokenut ettei se vaikuta mitenkään krapulassa. Tai sitten olo oisi vielä pahempi.

Ja sen oppinut että Burana ja vesi ja itsensä syömään pakottaminen top-listaa.

Kyllä tälläinen voi täälläkin tapahtua monellekin vöhentäjälle, jos elämässä tapahtuu liikaa pahoja asioita kerralla. Ja saman aikaan “siirtää krapulaa” että saa toimittua välttämättömät asiat.

Krapulan siirto lienee huonoin juttu mitä alkoholin kanssa kipuileva voi tehdä. Mikä tuli todistettua.

Olen monesti käyttänyt betasalpaajaa krapulan rytmihäiriöihin. Lääkäri on ohjeistanut ottamaan rytmihäiriöihin siitä riippumatta mikä niiden aiheuttaja on. Minulla Propral niminen valmiste käytössä.
Sitä en uskalla neuvoa voitko ottaa vanhentunutta lääkettä. Enpä usko, että kukaan täällä sellaista vastuuta haluaa ottaa. Käytä omaa harkintaasi. Sen voin kyllä kertoa että juuri parasta aikaa mieheni kiskoo vanhentunutta flunssalääkettä naamaansa :unamused: .

Joskus muistan lopettajien puolelta lukeneeni, että katkolla cocktail on jonkin lainen yhdistelmä betasalpaajaa, bentsoa, särkylääkettä ja b12-vitamiinia. Varma tästä en ole, mutta tämä on mielikuva.

Tsemppiä, moni meistä tietää miltä se tuntuu mitä käyt läpi. Ja olipa hyvä muistutus ainakin minulle nyt kun joulu lähenee. Tuo on se mitä pelkään pitkän vapaan itselleni aiheuttavan. Täytyypä käydä kurkkaamaassa ketjuasi kun tekee mieli jatkaa tasottavilla. Eli kerro tuntemuksia oikein raadollisesti, se voi auttaa muita!

Kiitos Vilma1966.

Hyvä jos itsekin sain olla “avuksi” muistuttajana.

Liikaa lienee pyydetty, että täällä kukaan “vanhentunutta beetasalpaajaa” olisi käyttänyt, mutta tosi hyvä oli kuulla että ainakin ei-vanhentuneita käytetään. Jos puolikkaalla löhden liikenteeseen.

Enpä itsekään niitö krapulaan käyttöisi, vaan esiintymisjönnitykseen mihin tarkoitettu, mutta juurikin niik kuin sanoin, ovat seuraavat 48 varmaan täyttä helvettiä ja siihen ei oikein enää sydänkohtauspelkoa tarvita päälle…

Oon kuullut että yleisin juttu on, että vanhentuneissa läökkeissä menee vain teho, joissain tapauksissa saattaa käydä muutakin, mutta kun lääkkeille lupaa hankkiessa kestää sen 10 vuotta tehdä nanometrin tarkat tutkimukset vaikutuksista ei kukaan lääkärikään enkä minäkään tietenkään “suosittele” vanhentuneiden läökkeiden käyttöä. Nyt tosin vain 1,5v.

Mielelläön kuulen muiltakin, onko joku köyttänyt beetasalpaajaa pahan krapulan sydänoireita lievittämään…

Vielä kummallisenkin “ok” - olo. Tyyntä vissiin myrskyn edellä…

Mitä nyt sen verta jo ködet tärisee, että kirj.virheitä puhelimella jo paljon. :0

Moi!

Mulla myös Propral beetasalpaaja esiintymispelkooon. Auttaa myös krapulaan! Mäkin olen kuullut että lääkkeet vanhetessaan voivat menettää tehoaan. Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Kiitos

Pahoittelut jos kuulostin ylimieliseltä - se ei ollut tarkoitus! Olen itse vaan mielenkiinnolla lukenut ja oikein opiskellut mahdollisia lääkkeidenkäyttötapoja tuolla Saunan puolella niin tiedän että siellä ainakin sitä tietoutta on.

Mutta onhan sitä näemmä täälläkin - hyvä tietää että betasalpaajat käy krapulalääkkeinä. Mulla ei niitä kyllä nyt ole mutta joskus on ollut ja voi olla.

Mulla Opamox toimii hyvin. Samoin kuin pahoinvointilääkkeet.

Toivottavasti olosi pysyy siedettävänä!

Kun on noin kovia pelkoja ja oireita niin miksi et hakeudu kunnon valvottuun katkaisuun ? Siellä kyllä tiedetään kuinka homma hoidetaan.

Propraalin kanssa kannattaa olla varovainen, varsinkin jos alhainen syke normaalisti.
Krapulassa kyllä sydän tykyttää joskus jopa tuplaten sen, mitä normaalisyke on. Mutta sillä lienee jokin tarkoitus tuossa myrkyn poistamisessa elimistöstä?

Itse en ole Propraalia käyttänyt, eikä minulle varmaan kirjoitettaisikaan, kun tahtoo olla tuo normisyke jopa alle 50/min.
Diapam on krapulaan hyvä lääke. Sain niitä joskus esiintymispelkoon. Kirottu tuo päivä.
Niitä itse vielä valitettavasti syön vielä jonkin aikaa. Alasajo meneillään. Niiden takia minulla ei ole koskaan mitään fyysistä krapulaa alkoholin takia ollutkaan. Paska ilmiö, koska alentaa kynnystä juomiseen.

Propraalista vielä. Eräs hyvinkin läheinen teki itsemurhan ko. lääkkeellä. Otti kovan yliannoksen ja sai sydämensä pysähtymään. Lisäksi veti alle vielä kaikki bentsot ja unilääkkeet, joten ilmeisesti lähti täältä pois unessa. Avauksessa ei ollut veressä tippaakaan alkoholia.

Pitääkin viedä joulukynttilä johonkin muistolleen :frowning:

Yhdyn kyllä Daveen siinä, että kaikista turvallisin vaihtoehto olisi katko, mutta ymmärrän myös, että monella sinne menoon kynnys on todella suuri. Ja voi olla vaikea ihan käytännön järjestelyiden takia, jos on jokin syy miksi ei voi kotiaan vaikka jättää.

Korkealle sykkeelle krapulassa ei ole mitään sellaista syytä joka edistäisi “myrkkyjen” poistumista tai mitenkään muutenkaan nopeuttaisi krapulan ohi menoa. Se on liian alkoholin aiheuttama häiriö tila ja voi olla vaarallinen jos yhdistyy muihin vaara tekijöihin.

Tuo lainaus on Hesarin kysy terveydestä palstalta. Ei siis kannata asian kanssa leikkiä.
Mutta edelleenkään en tietenkään kehoita syömään vanhentuneita lääkkeitä :smiley:

Tsemppiä, seuraamme mielenkiinnolla kuinka oireet etenevät!

Minä en ole koskaan kokeillut Opamoxia (tai Diapamia) krapulaan. Miten se toimii siihen? Mitkä oireet poistaa? Olen ottanut Opamoxia muutaman kerran ahdistukseen, johon on kyllä liittynyt alkoholin käytön jälkeistä ahdistuksen voimistavaa vaikutusta, mutta en ole enää siinä kohtaa ollut varsinaisessa krapulassa.

Vastailen,

En kokenut ylimielisenä, tämä palsta nyt vain oli eka mikä silmään osui.

Katkolle meno-kynnys tosiaan suuri. Myös siksi, ettei ole aiemmin käynyt.

Kuten kaikissa reseptilääkkeissä, luulenpa että beetasalpaajat sieltä turvallisemmasta päästä. Hengen saa kyllä jättiannoksin ja sopivin cocktailein itseltään pois. Varovasti otan itse.

Minä kallistumassa myös, että sydän hakkaa vain vieroitusoireita ja hermostollisista syistä krapulassa. Eikä välttämättä korkealla sykkeellä oisi sen kummempaa tehtävää. Jossain päin nettiä kun vaan varoiteltiin juuri noista rytmihäiriöistä krapulassa, että tarpeeksi kun on niin lääköriin. Siitä koko beetasalpaaja-keskustelu. Totuushan on, että yksi alkoholikuolemien syitä on sydämen pettäminen.

Mutta jospa ei mulla tällä kertaa. Ja etenkin tälläistä kertaa ei enää tulisi. Taitaa olla kunnon tauon paikka vähintään jos/kun tästä selviää.

En minäkään niitä tarkoituksella krapulaan ole ottanut, mutta pitkäaikainen diapamin käyttäjä kun oon, ihmettelin krapulattomuutta. Joku päihdetyöntekijä, tai lääkäri kertoi, että tekevät juuri tuon.

En silti suosittele, erittäin piru lääkkeeksi. Kun siitä irti pääsy vie enemmän aikaa, mitä viinasta raitistuminen. Ja yhdessä alkon kanssa bentsot kova sekoitus, ihmiset on tappaneet toisiaan siinä cocktailissa. Eivätkä aamulla muista mitään, ihmettelevät miten ovat poliisin selliin joutuneet.

Eli bentsot lisäävät riskinottoa ja sinällään ja alentavat harkintakykyä. Viinaa vielä niin, vot harasoo.

Omalla kohdalla pameissa ilman viinaakin saatan sortua tekemään nopeita ostopäätöksiä, tyyliin:‘äh, pieni kuukausierä, kyllä siitä selvitään’ . Selvitään toki, mutta kaksi vuottakin on pitkä aika maksaa turhia heräteostoksia. Pikkuista vaille, etten lähtenyt tänään ostamaan naisystävälle kuudensadan telkkaa lahjaksi. Hänellä on ihan hyvä pari vuotta vanha, tämä olisi vain ollut smart ja 15 tuumaa isompi :unamused:
Nimimerkki: kome taulutelkkaa kaksiossa ja kolme toimivaa läppäriä, sekä pari viime vuoden vaihteessa ostettua Nokia kasia, toinen vielä avaamattomassa laatikossa. Varalla :blush:

Mutta sitä pamiakin olen ajamassa alas. Eli menossa ihmiskoe, miten pelastetaan aivot, vieä kun pelastettavaa on.

Juuri tuo 20 annosta päivässä kuukausia putkeen on meikällä ollut jo vuosien ajan silkkaa rutiinia, joten ei syytä huoleen. :stuck_out_tongue:

Sitten kun törpöttely vaihteeksi riittää, niin marssin avokatkolle, jossa saan aina perussetin: risolid, propral, ketipinor ja atarax. :sunglasses:

Mitenkäs siellä jaksellaan? Jouluksi kuntoon!

t. Juhani

Kiitos vielä kaikille vastaajille. Taidanpa useamminkin käydä täällä.

Olihan tuo krapula paha. Ei kuitenkaan niin hirveä mitä pelkäsin sentään. Tosiaan tuntui juuri tuo mikä hermoston myrkytystila se on. Siksi sydänoireetkin, kun sydänhän myös pumppaa ns.sähköenergialla kuin hermostokin. Ihan kuin oisi ollut jossain LSD:ssä tollasen putken jälkeen, vaikken sitä kokeillut olekaan. Unet varsinkin ihan sairaita.

Älkääpä tehkö perässä tuollaisia putkia. Ei ollut itselläkään tarkoitus. Toiv joku lukijakin oppi jotakin. Esim.että vaikka kuinka kova kriisitilanne niin korkki kiinni.

Vanhentuneet beetasalpajat jäivät sitten kuitenkin rimaa hipoen ottamatta. Varmasti oisin ottanut jos eivät oisi vanhentuneita. Sinänsä naurettavaa että mietin tuollaisia kun ensin myrkytin itseäni alkoholin kaltaisella myrkyllä kymmenen päivää.

Hyvää ja raitista joulua kaikille! Ottakoon sen yhden punaviini-tai glögilasin ken pystyy. Kyllä kaikki sisimmässään tietää pystyykö vain yhteen tai kahteen vaiko ei.

Onnittelut ketjun avaajalle että onnistuit selättämään krapulan ja vielä ilman beetasalpaajaa! Vielä suuremmat onnittelut siitä että suunnittelet raitista Joulua!
Itse olen viettänyt jonkun aikaa tipatonta, mutta Jouluna ja uutena vuotena otan kohtuudella, niin ettei tule krapulaa.

Joku kysyi miten Diapam auttaa krapulaan?
No itse olen tämän plinkin avulla onnistunut vähentämään niin että enää pari kolme kertaa vuodessa lipsahtaa kännin puolelle josta seuraa krapula.
Mulla on psyyken lääkityksenä Diapam max 15 mg / vrk.
Diapam ja muut bentsot vaikuttavat alkoholin kanssa samoihin reseptoreihin aivoissa. Mulla Diapam auttaa lähinnä vasta fyysisten vieroitusoireiden jälkeisiin psyykkisiin vieroitusoireisiin kuten kovaan ahdistukseen, morkkikseen, levottomuuteen, unettomuuteen etc ja silloinkin joudun ottamaan vähintään 50 mg. Mutta kuten sanottu, tämä vain pari kertaa vuodessa.

Ja kuten Kapteeni Koukulla, mullakin on joskus Diapam vieroitus edessä! Yksi lekuri jo ehdotti puolentoista vuoden vieroitusta!

Hyvää alkanutta Jouluaattoa kaikille! Nyt nukkumaan!

t. Juhani