Krapula-ketju

J0hanna, been there… tiedän tuon fiiliksen ikävä kyllä hyvin. Aika auttaa pahimpaan morkkikseen mutta ei ehkä ikinä korjaa tapahtunutta. Se on tosi karua kyllä. Minä ainakin olen ollut niin pönttö että jatkoin silti överijuomista, ikävistä käänteistä huolimatta. Kunnes jossain vaiheessa mitta tuli kunnolla täyteen. Kannattaa nyt kuunnella sitä fiilistä mikä sulle nyt sanoo, että tarttisiko tehdä jotain. Siitä se lähtee, ryhtiliike. Tsemppiä.

Kiitos Onneli47 ja Pecorino viesteistänne! Lohduttaa edes hiukan kun tietää jonkun kokeneen saman tyyppistä sekoilua.

Pecorino, samaa tässä olen itsekin tehnyt; jatkanut juomista siitäkin huolimatta, että oma elämä valuu sen seurauksena alas viemäristä.
Onneli47, kyllä, raatorehellisesti täytyy nyt katsoa totuutta silmiin ja yrittää tsempata!

Kaikkea hyvää teille ja aurinkoisia päiviä!

Kahden päivän krapula vappuaaton ryyppäämisestä, vituttaa, ahdistaa ja stressaa. Itsetunto nollassa ja morkkistelen kauheena sitä kuinka kännissä olin. Huono olo niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Ei tämmöstä jaksa :laughing:

Olin 3.5 kuukautta juomatta. Lauantaina oli yhdet pippalot missä sorruin juomaan. Ensin sivistyneesti mutta loppuyö kaksinkäsin. Muisti meni. Ihan kauhea morkkis illasta. Mustelmia käsivarsissa. Varmaan joku talutellut kun kaatuillut ja typerehtinyt. Sunnuntaina en päässyt sängystä ja maanantaina itketti työpaikan vessassa. Fyysinen olo vähän helpottanut mutta henkinen ihan hirveä. Tuntuu ettei kotoakaan kehtaa ulos mennä kun useampia naapureita samoissa juhlissa ja mitähän tyhmää niillekin laukonut. :blush:
Toivottavasti tästä oppisi jotain kun ei näköjään kykene kohtuudella juomaan.

Viikonloppuna baarissa olleena, on vieläkin morkkis. Ehkä Marikan tunnetilaa voin vähän samaistua. Fyysiset oireet kyllä kestin, vaikka pää oli ilmeisesti jokseenkin osumaa ottanut. Muisti meni ja se hävettää. Siksi en yleensä käy missään. Kotona on turvallista ja hallitsen itseni, ainakin omasta mielestä.

kovasti tsemppiä Lotalle, Marikalle ja kaikille krapulaa kärsiville :frowning:
tuo morkkis on meille kaikille täällä tuttu juttu, luonnollisestikin. ja jokaisella on siihen yksilölliset tavat pyrkiä välttämään niitä.
ei auta kuin jatkaa opettelua miten niitä ei tarvitsisi koskaan enää kokea jos kokonaan lopettaminen ei ole vaihtoehto.
paljon terveisiä ja voimia! ette ole yksin.

Kuten Sylvia sanoi, tuttua juttua meille varmaankin kaikille tällä palstalla tuollaiset krapulat. Itse yritän nykyään ottaa ne sillä asenteella, että siitä on otettava opiksi. Turha on jäädä märehtimään ellei se märehtiminen tuota jotain tulosta eli jotenkin ensi kerralla ehkäise krapulaa. Itsekään en ole vielä sillä tasolla, että uskaltaisin sanoa että “ei enää ikinä”, mutta onneksi nykyään sentään harvemmin kuin aiemmin.

Sen voin lohdutuksena sanoa, että suurella todennäköisyydellä ette ole tehneet tai sanoneet mitään sellaista mikä niiden muiden mieleen kauheasti olisi iskostunut. Itse olen joskus muistin menetyksen jälkeen kysynyt joltain hyvältä ystävältä, että tuliko mokattua pahasti ja pyytänyt ihan rehellistä vastausta niin yleensä vaan ovat sanoneet, että ei mitään muuta kuin että puheesta huomasi että olin enemmän humalassa kuin yleensä. Ja joskus ovat huomanneet, että olen voinut vähän hoiperrella. Onneksi ne parit kaatumiset mistä on ihan mustelmia jäänyt on tapahtunut niin, että kukaan ei ole nähnyt :blush: .
Nyt en yhtään yritä selitellä, että hoipertelu tai sössöttäminen olisi millään tavalla hyväksyttävää, ei missään tapauksessa! Mutta se on sen verran yleistä kuitenkin Suomessa, että yleensä sitä ei kukaan muu kuin itse munaaja jää miettimään. Muut kohauttavat olkiaan vaan, että olipas se ja se aikamoisessa kunnossa. Ja sitten se on unohdettu.
Mutta ei itse unohdeta näitä, muuten niitä toistaa. Mietitään sen sijaan miten ensi kerralla estää tapahtumasta samaa.

Tsemppiä nyt toipumiseen.

No täältä yks rapulainen ilmottautuu. Tähtäimessä on lopettaa juominen kokonaan. 31v ja viimesen 10 vuoden ajalta ei kuukautta pidempää selvää kautta. Pari päivää sitten kumosin 2 litraa kirkasta ja eilen oli aivan hirveät paniikkikohtaus krapulat ja tänää lähes yhtä huono olla. Kaikki paikat tärisee ja missää asennossa ei ole mukavaa. Vatta on ärtynyt ja kusi sellasta oikein tumman keltasta ja haisee. Kellää mitään tietoa että kauankos nää vitun vierotusoireet ky kestää

No hei Reiska.
Mulla noi oireet uusi kolmisenkymmentä vuotta.
Nyt viimeiset pari vuotta olleet helpompia.
Siis sen jälkeen kun sain korkin kiinni.

Tsemppiä yritykseen raitistua.

Kohtalotovereita sulla kyllä tähän aikaan riittää.

Antabus auttaa ennalta ehkäisevästi.

No joo kyllä se ois parasta ko ei olis pakko tota viinan pirua ottaa. Ja mitä huomannu että rapulat pahentuu vaan vuosi vuodelta. On tätä lopettamista tässä suunniteltu ja nyt on sen aika. Oon niin lopen kyllästynyt siihe että joka rapula aamu paskat fiilikset tärinät ja kohtaukset

Hyvä Reiska. Kehitä ajatustasi toiminnan suuntaan.
Ja käy kirjoittelemaan.

Putkis 0132, monta kauheaa rapulaa kokenut.

Meidän naapuriin tähän rivitaloyhtiöön muutti reilu kuukausi sitten mukava eronnut viiskymppinen mies. Tutustuimme kun meillä molemmilla on pieni koira. Eilen kutsuttiin tämä uusi naapuri terassillemme grillaamaan ja vähän kylmää olutta nauttimaan. No meni siinä muutama konjakkikin. Nyt tuoremehu ja Panadol maistuu. Täytyy vaan ottaa opikseen että vaikka on mukava vieras kylässä, niin ei ole pakko niin paljon kipata! Loppu viikonloppu raittiina!

t. Juhani

tämä on mukava uutinen Juhani että saitte kivan uuden naapurin :smiley: ja hänellä on koirakin vielä!
toivotan teille lisää rattoisia yhteisiä hetkiä, voihan niitä viettää limsan tai kahvinkin kanssa :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Sen verran pitää tulla tähän ketjuun laittamaan, että parasetamoli (panadol) ei sovi krapulan lievitykseen. Sekä alkoholi että parasetamoli poistuvat kehosta maksan kautta. Ei kannata kuormittaa maksaa. Ja jos molempia aineita on nauttinut isoja annoksia, niin maksavaurion vaara on todellinen. Enkä nyt tietenkään tarkoita, että Juhanikari olisi näin tehnyt, vaan haluan yleisesti varoittaa.

Kiitos vastaisuuden varalta varoituksesta! Olen tiennyt että parasetamolia saa ottaa vain 3 grammaa vuorokaudessa jos oikein muistan, mutten ajatellut yhteisvaikutusta alkoholin kanssa. No onneksi otin vaan gramman. Kirjoituksestani taisi saada kuvan että popsin kuin karamellia ja aikaisin jo iltapäiväjuhlamme lopetimme ja rupesin nukkumaan herätäkseni yöllä krapulaan. Mutta täytyy olla varovainen!

t. Juhani

Kiitos Sylvia viestistäsi. Raittiina on uuden naapurin kanssa seurusteltu koirien iloisesti yhdessä leikkiessä! Ja raittiina on muutenkin loppu viikonloppu mennyt! Jatketaan tipatonta viikollakin!

t. Juhani

Olin tuossa reissussa to-su. Ja tulihan siella otettua. To ja pe vain pari mutta la ja su sitten enemman. Su olin kotona kuuden aikaa ja alkoi oikein pelottamaan tuleva maanantaipaiva toissa. Su join vain olutta mutta mielestani aivan liikaa. Oli monta junanvaihtoa ja aina odotellessa piti korkata. Kotona sitten viela kaksi olutta ja nukkumaan. Kuinkas sitten kavikaan… aamulla herasin aikasin, tunnustelin oloani ja ei mikaan kummempi olo. Lahdin kavelylle ennen toihin menoa ja olo ihan ok koko paivan. Tein sitten duunin jlk lahes kahden tunnin juoksulenkin ja nyt olo on suorastaan upea! Mita olisin tehnyt kaksi vuotta sitten. No tietysti korkannut maanantaiaamuna ja ottanut niin monta paivaa etta varmasti olisi se maailmanlopun krapula tullut. Eli on tassa jotakin opittu.

Tosi mahtavaa, että et korkannut maanantaina. Oppimista tosiaan on tapahtunut. Mutta aika läheltä piti tilanne vai mitä? Taitaa olla sinulla vähän sama kuin minulla, että ei pitäisi päästää sitä viimeistä päivää liian pitkälle. Jos olisit ottanut sunnuntaina vähemmän ei olisi pelottanut. Mutta pääasia, että kaikki meni hyvin. Olen todella iloinen puolestasi!

Moi Vilma. Joo, nainhan se on etta nuo sunnuntain oluet olivat vahan turhia. Mietin tuossav vielakin etta mika ihme sai mut pari vuotta sitten pitkiin ryyppyputkiin. Muistan vaan eraankin maanantain pari vuotta sitten kun olo ei ollut huono ja ajattelin etta jatketaan nyt samaan tahtiin. Tulihan se huono olo sitten sielta. Yoks. :open_mouth:
Mulla on ollut nyt periaatteena se, etta normaalisti pe, la ja su ei oteta. Siis normaalioloissa kotona ja siina oon aika hyvin pysynyt paitsi tuo paasiaisen lipsahdus. Jos otan viikolla niin time window on aika pieni, yleensa menee siihen klo 7-9 valille illalla ja sitten 9-10 aikoihin olen jo valmis sankyyn joten aamulla ei ole edes krapulaa. Perjantai ja lauantai kotona on ehdoton no no, silla sita vain jatkettaisiin.
Tanaan herasin pieneen paansarkyyn. Ilmeisesti jonkin verran nestehukkaa, varsinkin eilisen pitka juoksulenkki hikoilutti. Meni kylla ohi ihan muutamassa minuutissa.
Kaikille hyvia vointeja ja pysytaan tavoitteissa! :smiley:

tervehdys SVkymppi!
minäkin iloitsen puolestasi kun et päästä enää niitä pitkiä putkia syntymään. muistan kyllä tekstisi kun kuvasit niitä. tsempit jatkoonkin ja halaukset päälle :stuck_out_tongue: